4 טכנולוגיות שישנו בקרוב את עולם העבודה
עולם הגיוס עומד לעבור מהפיכה של ממש. מבלי ששמנו לב שזה מתקרב, בקרוב מאוד הרבה מאוד מהתהליכים שאנחנו עושים היום באופן ידני, ייעשו באמצעות המחשב. וככל שזה נשמע לקוח מסרט עתידני, מדובר במציאות של ממש, אשר עשויה לשנות את עולם העבודה כפי שאנחנו מכירים אותו היום, כבר בשנה הקרובה. החלטנו לסקור עבורכם ארבע טכנולוגיות אשר יעזרו לאנשי HR לגייס עובדים טוב יותר ולעובדים למצוא עבודה טובה יותר.
שנת 2016 הייתה שנה בה קרו דברים גדולים מאוד בתחום גיוס העובדים בעולם. Microsoft רכשה את LinkedIn, לוח הדרושים האינטרנטי Monster נמכר לאחת מחברות הגיוס הגדולות בעולם Randstad. ואלו הן רק מהכותרות שיצרו תהודה בעולם בשנה החולפת. אנליסטים ומומחי HR בעולם מדברים על כך ששנת 2017 תהיה השנה בה המפנה האמיתי בתחום הגיוס בעולם יתחיל. יצאנו לבדוק על מה כל הרעש, מה באמת עומד להשתנות וכמה זה יגרום לנו, אנשי ה HR, לזנוח את האאוטלוק והאקסלים הוותיקים והמוכרים כל כך.
כלים לפרסום משרות ומציאת עובדים - פייסבוקקשה מאוד לדבר על טכנולוגיות חדשניות מבלי להזכיר את פייסבוק. הרי כל אחת ואחד מאיתנו יודעים שחלק נכבד מהמועמדים אשר מגיעים אלינו, מגיעים מפייסבוק ומרשתות חברתיות אחרות. אז, פייסבוק הבינו את הרמז והתחילו לייצר פלטפורמה שלמה המיועדת לתקשורת בתוך הארגון (ממש כמו פייסבוק). כמה מלהיב שזה נשמע, ייקח עוד זמן רב עד שארגונים רבים יאמצו את דרך ההתקשרות הזו וככל הנראה זה לא יקרה ב 2017. אז מה כן? אנחנו רוצים לספר דווקא על פיצ׳ר אחד אשר מסמל לדעתנו את הכיוון הכללי של דברים אשר יעזרו לנו המגייסים בעולם הרשתות החברתיות.
פייסבוק - גיוס ישירות מהעמוד העסקי
הפיצ׳ר מאפשר לחברות אשר מנהלות עמוד עסקי בפייסבוק (לאיזו חברה אין עמוד עסקי בפייסבוק?) לפרסם מודעת דרושים בעמוד עצמו ומועמדים יכולים אף להגיש מועמדות ישירות מהמודעה למשרה אשר זה עתה פרסמתם.
- חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם זה לא ישנה באופן מוחלט את האופן בו אנחנו מגייסים עובדים, אך תחשבו על זה, המשרה מתפרסמת בעמוד פייסבוק של החברה שלכם. ובאמצעות ממשק שכולם כל כך רגילים אליו, אנשים יכולים להגיש מועמדות בלחיצת כפתור. זה בהחלט סימן לכמה הכלים של פייסבוק לגיוס יהפכו יותר ויותר משמעותיים וכאלו אשר ישנו את תהליך הגיוס שלנו.
זרקור ישראלי - נוביאופוס
אנחנו אומת הסטארטאפ, לא? אז הרשו לעצמכם לנפח את החזה ולהרגיש גאים. מדובר בחבר׳ה ישראלים עם שם שלוקח פעם פעמיים עד שמבטאים אותו נכון (הפירוש של השם נוביאופוס אגב, הוא עבודה חדשה). וכשמסתכלים על המוצר של החברה, לוקח פעם פעמיים של שפשוף עיניים כדי להאמין שזה באמת קיים.המוצר הוא למעשה תכנה בענן אשר מנהלת את כל שלבי הגיוס כולל זימון מועמדים לריאיון, והחדשה המרעישה בהחלט: התכנה מדרגת את קורות החיים אשר מתקבלים למשרה באמצעות בינה מלאכותית עוד לפני שתצטרכו לפתוח מסמך וורד אחד.
נוביאופוס - דירוג קורות חיים באמצעות בינה מלאכותית
איך היא עושה זאת? ובכן, התכנה יודעת לנתח את מסמכי קורות החיים שיגיעו למשרה מסוימת שפרסמתם ולנתח באמצעות בינה מלאכותית את כישוריו ואת אופיו של המועמד. התוצאה היא דירוג של המועמד, כך שאתם יכולים ממש לבחור את חמשת או עשרת המועמדים המובילים בהם תתמקדו בתהליך הגיוס - כל מי שגייס פעם עובדים, יודע איזה הבדל משמעותי זה לעומת המצב הקיים, הבא לידי ביטוי גם בזמן הדרוש לצורך קריאה ראשונה של קורות החיים, ובעיקר בזמן הדרוש על מנת להשוות בין כמויות רבות של מועמדים הפונים למשרה, על מנת לבחור את המתאימים ביותר מביניהם.
בנוסף, לתוכנה קיים ממשק אשר משנה את כללי המשחק בכל הנוגע לנוחות תהליך הגיוס. לא עוד פתקים, רישומי הערות, טלפונים לזימון המועמד או קולגה מהארגון כדי שיראיין את המועמד. הכל קורה בפשטות ובאופן אוטומטי מממשק המערכת, כך שאף מועמד לא הולך לאיבוד, ואנחנו כמגייסים מקבלים תמונת מצב טובה מאוד, המאפשרת לקבל החלטות בנוגע למשרות אותן אנו מאיישים.
גיוס מועמדים ישירות מתוך האאוטלוק - מייקרוסופט ולינקדאין
תארו לכם את הסיטואציה הבאה: מועמד כותב את קורות החיים שלו בוורד, לאחר מכן הוא מקבל הצעה בממשק של הוורד להגיש את קורות החיים שלו למשרות אשר התפרסמו בלינקדאין. דמיינו לעצמכם שאתם שולחים דרך האאוטלוק משרה חדשה ומקבלים ישירות מלינקדאין מועמדים אשר מתאימים לדרישות שלכם? ובכן, לא מדובר בתרחיש בדיוני, הסיבה לרכישה של לינקדאין על ידי מייקרוסופט (ב 27 מיליארד דולר!), היא שמייקרוסופט תוכל להשלים את הצד השני בכלים אשר היא מספקת לעסקים ברחבי העולם (אופיס, אאוטלוק, ווינדוז ואפילו סקייפ). אותו צד נוסף מדבר על התקשורת של מעסיקים ועובדים ברחבי העולם. ומה יותר מסמל את התקשורת הזו מאשר הזירה הנפוצה ביותר ברשת לעובדים ומעסיקים לינקדאין?
גיוס עובדים מהוורד
אז אנחנו עדיין לא יודעים אם נתחיל לעשות ראיונות לעובדים דרך הסקייפ, אך בעתיד הקרוב מאוד (על פי ההצהרות של מייקרוסופט), נראה יותר ויותר כלים בהם אנחנו רגילים להשתמש ביום יום מתממשקים באופן מוחלט עם לינקדאין וזו סיבה טובה מאוד להזכיר אותם כאן. ככל שהשימוש בכלים הטכנולוגיים יהיה פשוט יותר עבורנו ועבור המועמדים, כך החיים של כולנו כמגייסים (וכמועמדים) יהיו פשוטים יותר.
חיפוש בגוגל? בקרוב גם חיפוש עבודה בגוגל
גוגל הכריזה במאי האחרון על מנוע חיפוש חדש, המיועד למציאת עבודה בלבד. מנוע החיפוש החדש אשר נקרא Google for jobs, יהיה זמין ממש בקרוב בארה״ב בלבד, אך קרוב לוודאי שבשנה הקרובה נוכל לראות את המנוע פעיל בשאר העולם כולל בישראל.כדי לייצר את מנוע החיפוש הזה, גוגל יצרה שיתוף פעולה עם לינקדאין, פייסבוק, CareerBuilder, Monster, Glassdoor ולוחות דרושים נוספים בארה״ב. תוצאות החיפוש במנוע חיפוש המשרות יילקחו ישירות מהלוחות עמן גוגל משתפת פעולה.
חיפוש עבודה בגוגל
מה שבאמת מיוחד במנוע החדש של גוגל הוא שילוב הבינה המלאכותית של גוגל במנוע החיפוש והתאמת התוצאות לצורך הייחודי של המחפש עצמו. כך למשל אם אדם שהוא מנהל שיווק יחפש את המילה שיווק, גוגל תציג לו ככל הנראה תוצאות למנהלי שיווק. בנוסף המנוע יאפשר הגשת מועמדות למשרה מבלי לעזוב את עמוד תוצאות החיפוש של גוגל.
- 1.בולי 01/02/2020 16:20הגב לתגובה זווהכתבה...
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
