
ענת בוגנר: "המותגים החדשים צומחים יפה; דלתא הגיעה מוכנה למלחמה"
איך מקבלים את אותם הקלפים ומוציאים תוצאה שונה? מסתבר שזה לא רק מזל טוב, מנכ"לית דלתא ענת בוגנר מפרטת את הגורמים שהצליחו לחצוץ בין החברה לבין ההסלמה הביטחונית, וגם איך משמרים את הצמיחה גם לזמני השגרה
דלתא סיכמה את הרבעון השני של השנה עם יציבות מרשימה בהכנסות 262.8 מיליון שקל, לעומת 262.5 בתקופה המקבילה. והדגש כאן הוא על המרשימה למרות שלא ראינו צמיחה. וזה בגלל שלמרות שהחנויות של דלתא היו ריקות במהלך הרבעון במשך 12 ימים בגלל מבצע "עם כלביא" היא הצליחה
לשמר את התוצאות ברמה שעקפה את הרבעון המקביל, המלא והתוסס. בכל זאת זה קיבל ביטוי בשורת הרווח, כיוון שזאת כללה השפעות רחבות יותר גם של הוצאות מימון על עסקאות גידור. הרווח נשחק בכ-15% ל־29 מיליון שקל, אבל עם משווים את זה למתחרות בענף ובראשן קבוצת גולף, הפגיעה
נראית מתונה בהרבה. אצל גולף המלחמה חתכה ב-80% את השורה התחתונה.
אז כדי להבין איך עושים את זה, מה הגורמים שהצליחו להציל את הדוחות של דלתא, והאם הסלמה עתידית שוב תעמיד אותה במבחן - דיברנו עם המנכ"לית ענת בוגנר. היא מפרטת על הגורמים שחצצו בין דלתא ובין מצב המאקרו, חמשת המותגים, הפריסה הבינלאומית, הנוכחות באונליין כל אלו מביאים את דלתא למצבי קיצון במיצוב הרבה יותר טוב.
המניה דלתא מותגים 6.83% מגיבה בחיוב לתוצאות, עם פרסום הדוחות המניה מזנקת היום ב-7% שווי השוק של דלתא מתקרב ל-2.4 מיליארד שקל כשמתחילת השנה היא משיגה תשואה של כ-57%.
אז בהמשך לתוצאות שהשוק אוהב, אנחנו רואים שתי קמעונאיות שקיבלו את אותן נסיבות, אבל התוצאות שונות. היו לכם 12 ימי לחימה שסגרו את החנויות ורוקנו את הקניונים. אצלכם הרווח נשחק, אבל לא נחתך. איך הצלחתם לשמור עליו, ומה יאפשר לכם לשמור עליו אם נראה עוד סבבים ביטחוניים?
- דלתא מותגים: ההכנסות טיפסו ב-21% ל-315 מיליון שקל; הרווחיות התפעולית נשחקה
- דלתא מותגים: זיכיון להפעלת חנויות BBW בגרמניה; המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ה'אני מאמין' שלנו בדלתא זו ההסתכלות על הטווח הארוך ומנהלים את עצמנו כחברה לטווח הזה. וכאן מגיע ההבדל כי חשוב לנו מאוד לייצר תשתית יציבה - גם מבחינה תפעולית, גם בפריסת המותגים שלנו ובערוצי ההפצה, וגם ברוחב הפס שאנחנו פרוסים על פני חמישה מותגים, תוך כדי ניהול בריא של המלאי שלנו ושומרים על גמישות להגיב לתנאי שוק משתנים. לכן דלתא הגיעה מוכנה למלחמה וזה מתבטא בתוצאות ככה שגם במצבי לחימה 'זו מכה קלה בכנף' אנחנו נפגעים יחסית מעט, מהר מאוד יכולים להתייצב ולהמשיך קדימה בלי לסטות מהמסלול".
את מדברת על טווח ארוך. חברות אחרות האשימו את שער החליפין החזק בתוצאות שלהן. גידור אפשר לעשות חודש־שלושה, אבל כשהשקל מתחזק לאורך זמן זה נהיה קשה. איך אתם מתמודדים עם זה?
"כל נושא הגידור הוא סוג של הימור. לפעמים מצליחים יותר, לפעמים פחות. את המוצרים שמכרנו ברבעון השני רכשנו כשהדולר היה כמעט 3.9-4 שקלים. אז ברור שכשאנחנו רואים דולר ברמה של 3.63 זה כאילו כמו חלום שהתגשם. אבל הגידור הוא רק חלק מתוך מכלול הפעילות. לשמחתי, אצלנו זה לא משהו שמפיל את החברה, ההשפעה יחסית לא גבוהה מול שאר הפרמטרים שאנחנו מנהלים ביום־יום".
- אחרי האקזיט בסאפיינס, פורמולה רושמת דוח חיובי ומתכננת את הנפקת החברה הבאה
- אלוני חץ חזרה לרווח בזכות שערוכים, אך הפסדי מט"ח הכבידו על הרווח הכולל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
אתם מנהלים את הגידור בעצמכם או באמצעות גופים חיצוניים?
"אנשי הכספים שלנו מנהלים את זה ומתייעצים כמובן גם עם יועצים חיצוניים".
ניגע במותגים. איפה נמצא היום Bath & Body Works - גם בארץ וגם באירופה?
"בנתוני הזכיינות אפשר לראות שהמכירות צומחות יפה. אנחנו מציגים פדיון ממוצע למ"ר של כמעט 3,600 שקל, גם תוך כדי פתיחת חנויות חדשות. התחלנו את השנה עם 9 חנויות במגזר הזה, וסיימנו את הרבעון עם 20 חנויות. מבחינתנו שני המותגים - Victoria’s Secret ו־BBW הושקו בהצלחה וממשיכים לגדול בדיוק כמו שאנחנו ציפינו".
אתמול גולף רכשה את פעילות SABON בישראל - מה הייחוד של BBW מול מותגים כמו SABON או ללין?
"אני לא נכנסת להשוואות ישירות. הייחוד של BBW הוא שמדובר במותג האמריקאי הגדול ביותר בתחום מוצרי טיפוח ואווירה, עם מחזור של כ־8 מיליארד דולר בשנה ויכולות מחקר ופיתוח אדירות. זה מותג שמתנהל כמו מותג אופנה יש קולקציה בסיסית לצד 12 קולקציות אופנתיות חדשות מדי שנה. המגוון רחב מאוד: מוצרי טיפוח לגוף לצד נרות ודיפיוזרים וזה מה שמייצר חידוש וריגוש תמידי ללקוח".
כשמסתכלים על הנתונים רואים ירידה במכירות מותגי הבעלות. זה אומר שאתם נשענים יותר על הזכיינויות?
"לא. הירידה הקטנה היא בגלל המלחמה - 12 ימים היינו סגורים. מדובר במגזר מאוד יציב עם כ־220 חנויות. ברור שאם אין פעילות זה משפיע. זו לא מגמה מבנית אלא נסיבתית".
אז אפשר לומר שהאונליין פיצה על זה?
"בצורה חלקית. 12 ימים זה לא מספיק זמן כדי שהאונליין יפצה באופן מלא, ובניגוד למבצעים קודמים, הפעם גם המרכז הלוגיסטי לא פעל בצורה מלאה בגלל הוראות פיקוד העורף. עדיין, ערוץ האונליין הזה הולך ומתחזק".
באונליין אתם מתמודדים מול תחרות גם מבפנים וגם מבחוץ - ענקיות כמו SHEIN, זארה ו־H&M. איך אתם שומרים על רלוונטיות?
"הרלוונטיות לא נמדדת רק באונליין אלא בכלל במותג. אנחנו משקיעים באיכות המוצרים, בשילוב טכנולוגיות, פונקציונליות ובקשר לאופנה. ובעיקר יצרנו מערכת יחסים של אמינות עם הלקוחות, ככה שעל פי רוב הם בוחרים להשקיע במותג שלנו ולא במותגים שהזכרת".
בקופת המזומנים רואים ירידה. זה נובע מהשקעות או ממשהו אחר?
"לא רכשנו כלום. הירידה נובעת מחלוקת דיבידנד חריגה של 200 מיליון שקל בסוף הרבעון השני אשתקד, בנוסף לחלוקות השוטפות. זו הסיבה היחידה. ועדיין אנחנו מחזיקים ביותר מ-100 מיליון שקל בקופה."
ומה מתכוונים לעשות עם הכסף שבקופה - עוד חלוקות לבעלי המניות או לרכוש פעילויות?
"ברבעונים האחרונים חילקנו כ־50% מהרווח כדיבידנד, שזה שיעור יפה. במקביל, אנחנו יודעים לייצר מזומנים באופן עקבי, וכמובן נבחן השקעות חדשות כשנראה הזדמנויות עם פוטנציאל צמיחה. כמובן שבמידה ויהיה משהו מהותי על הפרק אנחנו נדווח על זה".
לסיכום - איפה את רואה את דלתא בשלוש השנים הקרובות?
"אני חושבת שבעוד שלוש שנים נקצור את הפירות של ההשקות האחרונות מותגי הזכיינות שימשיכו להתפתח, מותגי הליבה שימשיכו לצמוח, ונוכחות מבוססת של ריטייל ואונליין באירופה עם BBW. זה הכיוון שלנו."
- 1.בהירה מרשימה ואמיתית מנכלית לדוגמא (ל"ת)רן 19/08/2025 14:24הגב לתגובה זו

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 2% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

ארית נופלת 7.8%; דלתא מזנקת 7%, בריינסוויי עולה 5.5%; מדד הבנקים מוסיף 1%
מגמה חיובית בבורסה ברקע הדיווחים כי חמאס מעוניין בעסקה.
מדדי הדגל עולים - ת"א 35 מוסיף 0.5%, ת"א 90 מוסיף 0.6%.
במבט על שאר המדדים והסקטורים - מדד הבנקים עולה 1%, מדד הביטוח יציב על ה-0, מדד הנדל"ן עולה 0.9%, הנפט והגז עם עליה מתונה של עד 0.1%.
החמאס, כך על פי הדיווחים מעוניין בעסקה. הכדור אצל הממשלה. זה יכול כל רגע להתמסמס, אבל יכול להיות שאנחנו רגע לפני עסקה. זה כמובן אומר שלא תהיה כניסה לעזה. הבורסה מעוניינת מאוד בעסקת חטופים. היא לא רוצה לראות מלחמה קשה בעזה. החדשות האלו יכולות לתמוך במניות. מנגד, הדיווח פוגע בסנטימנט סביב המניות הביטחוניות, שיורדות נכון לכתיבת שורות אלה - נקסט ויז'ן מאבדת 1%, בית שמש ב-0.6%, באלביט הירידה עדינה יותר על כ-0.3%.
הפסקת האש המסתמנת חותכת בחברת המרעומים הבטחונית. ארית תעשיות -7.55% מאבדת 6%. אבל יכול להיות שהרגיעה באופק היא רק הטריגר להעריך מחדש את השווי של הביטחונית הוותיקה. השווי שוק שלה "נישק" בשיא את ה-4 מיליארד שקל והיא גם זכתה להבעת אמון מוסדית במאי האחרון עם הנפקה לכלל ביטוח, מור וקרן הגידור ואר ההנפקה התבצעה במחיר של 21.5 שקל למניה - רווח של 66% מאז. אבל הדיבורים האחרונים גורמים למשקיעים לשקול שוב האם רווח של 150-120 מיליון שקל שנתי, מה שמגלם מכפיל של 27-30, מצדיק את זה בסביבה הנוכחית.
אחרי האקזיט בסאפיינס, פורמולה רושמת דוח חיובי ומתכננת את הנפקת החברה הבאה קבוצת פורמולה פורמולה מערכות 4.51% מסכמת רבעון עם הכנסות
שיא של מעל 740 מיליון דולר, וממשיכה להתרחב עם החזקות במטריקס, מג'יק וזאפ; במקביל לעסקת הענק למכירת סאפיינס לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר, חברת מיכפל שבבעלותה בוחנת מהלך הנפקה ראשון לציבור
- הבנקים ירדו 2%, ארית עלתה 3%, אנלייבקס צנחה 24%
- "שער הדולר יירד, רמת התמחור של המניות היא בשיא היסטורי ברוב המבחנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית מחר על 4.5%. הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, תפרסם מחר החלטת ריבית ובדומה לכל ההחלטות מאז ינואר 2024, לא צפוי שינוי. הנגיד, פרופ' אמיר ירון הולך על הצד הבטוח. הוא מחכה להורדת ריבית בארה"ב, הוא מחכה להפחתה ניכרת באי וודאות הגיאופוליטית. מנגד, יש הרבה סיבות טובות להפחתת ריבית מהירידה הצפויה באינפלציה, דרך הירידה בשער הדולר, הירידה בצמיחה, השיפור בפרמטרים הכלכליים, תמחור האג"ח והירידה בפרמיית הסיכון, לצד השיפור המשמעותי במצב הגיאופליטי. ועדיין - מבחינת הנגיד זה עדיין לא הזמן. הרחבה - מתי הריבית תתחיל לרדת ואיפה היא תהיה עוד שנה?