ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%

למרות סגירת החנויות במבצע "עם כלביא" מחזור המכירות נשמר על 262 מיליון והרווח הנקי נשחק ל-29 מיליון שקל, הצמיחה באונליין ובאירופה הצילה את המצב

מנדי הניג |

זה לא שדלתא חסינה ממה שעבר על הקמעונאיות ברבעון האחרון, גם אצלה 12 ימי הלחימה של "עם כלביא" סגרו את החנויות ורוקנו את הקניונים. אבל בכל פעם מעניין לראות איך שחקנים מאותו הענף פוגשים את אותם תנאי מאקרו ומגיבים אליהם אחרת. כל שחקן פוגש את הנסיבות עם קלפים אחרים, יש מי שממוצב טוב יותר עם קופת ביטחון גדולה יותר או נוכחות פעילה באונליין או בחו"ל ולפעמים זה גם יכול להיות מזל טוב, לקוחות ששמרו אמונים למותג בשעתו הקשה.  

בגולף המלחמה פגעה פעמיים. הפעם הראשונה היא ברורה - 12 ימי לחימה שסגרו את החנויות והשאירו את הלקוחות בבית. הפעם השנייה היא דווקא ממקום שאמור היה להיות יתרון: השקל שמתחזק מול הדולר. על פניו זה היה אמור לשפר את כוח הקנייה של גולף מול הספקים בחו"ל כי פתאום "יש לה יותר שקלים" מול המטבעות המקומים אבל בפועל זה התגלגל להפסדי מימון של עסקאות גידור ובנוסף גם שחק את הרווח. התחזקות המטבע פתחה את השוק ליבוא זול יותר וכדי להישאר רלוונטית, גולף נאלצה להוריד מחירים ולספוג שחיקה במרווחים - התוצאה של זה הייתה חיתוך של 80% בשורה התחתונה - ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%.

אצל דלתא, לעומת זאת, אותה מלחמה, אותו שקל, כמו עברו (כמעט) מעל הראש. החנויות אמנם נסגרות ל-12 ימים, אבל בסיכום הרבעון ההכנסות נשמר יציב סביב 262.8 מיליון שקל, דומה לרבעון המקביל. במחצית הראשונה היא רושמת אפילו צמיחה של 11% ל-577.9 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך "רק" ב־15%, ל־29 מיליון שקל, ירידה מתונה בהרבה מזו שנרשמה אצל גולף. 

גם בבורסה זה מקבל ביטוי אחר. מניית דלתא מגיבה בחיוב לתוצאות בזינוק של כ-3.7% לשווי שוק של 2.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה היא רושמת עליה של 47% וב-12 החודשים האחרונים התשואה די דומה על 51%.

מניית דלתא מותגים במבט שנתי

עיקרי התוצאות

ברבעון השני של השנה ההכנסות נשמרות יציבות ומסתכמות בכ־262.8 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת 262.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. למרות סגירת החנויות ל־12 ימים, המכירות בחנויות זהות - כולל אתרי האונליין האורגניים של החברה מציגות עלייה של 2.5% ביחס לשנה שעברה. 

הרווח הגולמי נשאר יציב על 168.4 מיליון שקל (64.1% מההכנסות) לעומת 168.7 מיליון שקל (64.3%) בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי יורד ל־40.2 מיליון שקל לעומת 48.1 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מההכנסות נשחק ל־15.3% לעומת 18.3%. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 29 מיליון שקל, ירידה של כ־15% לעומת 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2025 התמונה אפיול חיובית יותר. ההכנסות מטפסות ב־11% ל־577.9 מיליון שקל לעומת 522.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2024. המכירות בחנויות זהות בנטרול ימי הסגירה מציגות גידול של 3.8%. הרווח הגולמי עולה ב־6% ומסתכם ב־343.6 מיליון שקל (59.5% מההכנסות) לעומת 324.9 מיליון שקל (62.2%) בתקופה המקבילה, כשהשחיקה באחוזים מוסברת בשינוי בתמהיל המוצרים ובגידול במשקל פעילות הזכיינות. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי במחצית מסתכם ב־82.9 מיליון שקל לעומת 90.9 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מההכנסות יורד ל־14.3% לעומת 17.4%. הרווח הנקי במחצית נחתך ל־58.2 מיליון שקל לעומת 67.6 מיליון שקל בשנה שעברה.


דוחות רווח והפסד לרבעון והמחצית הראשונה  - דלתא מותגים


הדירקטוריון מאשר חלוקת דיבידנד נוספת של 14.5 מיליון שקל, שתתווסף ל־44.9 מיליון שקל שחולקו מתחילת השנה. ההון העצמי נכון לסוף יוני עומד על 472.5 מיליון שקל לעומת 593.2 מיליון שקל בשנה שעברה, ירידה הנובעת בעיקר מחלוקת דיבידנדים בהיקף של יותר מ־260 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית מתחזק ל־124.7 מיליון שקל לעומת 109.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

דבר החברה

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים, מציינת כי החברה מצליחה לשמור על יציבות גם בתקופה מאתגרת: "החברה ממשיכה להפגין חוסן, לצמוח ולהציג תוצאות טובות, המשקפות את האיתנות והגמישות של החברה ואת יכולתה להסתגל במהירות לשינויים. חרף תנאי שוק מאתגרים ומבצע 'עם כלביא' שבמהלכו נסגרו חנויות החברה בכל רחבי הארץ ל-12 ימים, הצלחנו לשמור על יציבות בהכנסות וברווח הגולמי ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב יציבות המכירות בחנויות הזהות ופתיחת חנויות של המותגים בזכיינות ובבעלות. בחודש יולי 2025 החברה הציגה גידול של כ-20% במכירות בחנויות זהות לעומת יולי אשתקד המעיד על המשך צמיחה מרשימה בפעילות לאחר מבצע 'עם כלביא".

"מתחילת השנה פתחנו 19 חנויות חדשות בכלל המותגים ובכוונתנו להמשיך להתרחב. מכירות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works, (שהושק באפריל 2024(צוברות תאוצה. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל ובמקביל, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ובמערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works ונכון למועד זה, חתמנו על שני הסכמי שכירות של חנויות בגרמניה אשר צפויות להיפתח במהלך המחצית הראשונה של שנת 2026. אנו רואים בידע ובניסיון שצברנו לאורך השנים מנוע לצמיחה ולהרחבת הפעילות הגלובלית בהתאם לאסטרטגיה שהתווינו".

"המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך. אתרי האונליין פעלו כסדרם ברבעון השני וצמחו בכ-28.6%. היום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works. בסוף השנה בכוונתנו להשיק אתר אונליין נוסף של המותג Bath & Body Works באירופה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חי גאליס מנכל ביג
צילום: שלומי יוסף
דוחות

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית

כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג דוחות כספיים

לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.

הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו. 

סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש  כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.

ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.

במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.82%  - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

פסח ברנט שניב
צילום: יח"צ

הרווח של שניב עלה ב-89% - בזכות שערוך הנדל"ן

ההכנסות של חברת מוצרי הנייר הסתכמו בכ-234.9 מיליון שקל - עלייה של כ-15.4% לעומת כ-203.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הגיע לכ-55.6 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת כ-55.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, , אך שיעור הרווחיות הגולמית נשחק. בנוסף, שניב מנהלת מגעים למכירת מניות בחברה בת שלה בתחום הנדל"ן. המשקיעים לא התרשמו מהתוצאות, ומניית החברה יורדת בכ-2.5% במסחר בבורסה

עוזי גרסטמן |

שניב תעשיות נייר פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025. מהדו"חות עולה כי ההכנסות הסתכמו בכ-234.9 מיליון שקל - עלייה של כ-15.4% לעומת כ-203.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הגיע לכ-55.6 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת כ-55.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך שיעור הרווחיות הגולמית נשחק ל-23.7% מההכנסות לעומת 27.1% בשנה שעברה. הירידה נובעת, בין היתר, מעלייה במחירי חומרי הגלם ושכר המינימום.

הרווח התפעולי זינק ב-51% והגיע ל-17.2 מיליון שקל (7.3% מההכנסות), לעומת 11.4 מיליון שקל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה, וכן משיפור במגזר מוצרי הנייר. הרווח הנקי הוכפל כמעט פי שניים והסתכם ב-8.4 מיליון שקל, לעומת 4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024 - עלייה של 89%. החברה ציינה כי עיקר התרומה נבעה משערוך חיובי של נכסי נדל"ן.

ה-EBITDA המאוחד נותר יציב יחסית והגיע לכ-24.2 מיליון שקל (10.3% מההכנסות), בדומה לרמה שנרשמה אשתקד. ההון העצמי נכון לסוף יוני הסתכם בכ-405 מיליון שקל, המהווים כ-36.3% מסך המאזן. החוב הפיננסי נטו ניצב על כ-324 מיליון שקל - עלייה לעומת סוף 2024, בעיקר בעקבות זינוק חד בהון החוזר.

במגזר של מוצרי הנייר נרשמה עלייה של כ-14.1% בהכנסות לרמה של כ-107.8 מיליון שקל, בעיקר בשל עלייה בכמויות המכירה. במגזר מוצרי ניקיון, רכב וטיפוח אישי נרשמה עלייה של 21.6% במכירות, ל-93.1 מיליון שקל. במגזר האלומיניום והמוצרים החד-פעמיים צמחו ההכנסות ב-4.2% ל-33.9 מיליון שקל.

מו"מ למכירת מניות הנדל"ן

בנוסף לדו"חות, שניב עדכנה כי היא מנהלת מו"מ מתקדם למכירת 51% מהמניות של החברה הבת שניב נדל"ן, שמחזיקה נכסי מקרקעין באזור התעשייה אופקים ובצפון הארץ. שווי הנכסים מוערך בכ-201 מיליון שקל. החברה מסרה כי התמורה הצפויה ממכירת המניות תהיה סביב 58-54 מיליון שקל, ותניב לה רווח לאחר מס של 8-5 מיליון שקל ותזרים מזומנים נטו של 44–47 מיליון שקל.

לאחר פרסום הדו"חות, מניית שניב מגיבה בירידות במסחר בבורסה בתל אביב. נכון לשעה זו, המניה ירדה בכ-2.55%.