ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%

למרות סגירת החנויות במבצע "עם כלביא" מחזור המכירות נשמר על 262 מיליון והרווח הנקי נשחק ל-29 מיליון שקל, הצמיחה באונליין ובאירופה הצילה את המצב

מנדי הניג |

זה לא שדלתא חסינה ממה שעבר על הקמעונאיות ברבעון האחרון, גם אצלה 12 ימי הלחימה של "עם כלביא" סגרו את החנויות ורוקנו את הקניונים. אבל בכל פעם מעניין לראות איך שחקנים מאותו הענף פוגשים את אותם תנאי מאקרו ומגיבים אליהם אחרת. כל שחקן פוגש את הנסיבות עם קלפים אחרים, יש מי שממוצב טוב יותר עם קופת ביטחון גדולה יותר או נוכחות פעילה באונליין או בחו"ל ולפעמים זה גם יכול להיות מזל טוב, לקוחות ששמרו אמונים למותג בשעתו הקשה.  

בגולף המלחמה פגעה פעמיים. הפעם הראשונה היא ברורה - 12 ימי לחימה שסגרו את החנויות והשאירו את הלקוחות בבית. הפעם השנייה היא דווקא ממקום שאמור היה להיות יתרון: השקל שמתחזק מול הדולר. על פניו זה היה אמור לשפר את כוח הקנייה של גולף מול הספקים בחו"ל כי פתאום "יש לה יותר שקלים" מול המטבעות המקומים אבל בפועל זה התגלגל להפסדי מימון של עסקאות גידור ובנוסף גם שחק את הרווח. התחזקות המטבע פתחה את השוק ליבוא זול יותר וכדי להישאר רלוונטית, גולף נאלצה להוריד מחירים ולספוג שחיקה במרווחים - התוצאה של זה הייתה חיתוך של 80% בשורה התחתונה - ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%.

אצל דלתא, לעומת זאת, אותה מלחמה, אותו שקל, כמו עברו (כמעט) מעל הראש. החנויות אמנם נסגרות ל-12 ימים, אבל בסיכום הרבעון ההכנסות נשמר יציב סביב 262.8 מיליון שקל, דומה לרבעון המקביל. במחצית הראשונה היא רושמת אפילו צמיחה של 11% ל-577.9 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך "רק" ב־15%, ל־29 מיליון שקל, ירידה מתונה בהרבה מזו שנרשמה אצל גולף. 

גם בבורסה זה מקבל ביטוי אחר. מניית דלתא מגיבה בחיוב לתוצאות בזינוק של כ-3.7% לשווי שוק של 2.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה היא רושמת עליה של 47% וב-12 החודשים האחרונים התשואה די דומה על 51%.

מניית דלתא מותגים במבט שנתי

עיקרי התוצאות

ברבעון השני של השנה ההכנסות נשמרות יציבות ומסתכמות בכ־262.8 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת 262.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. למרות סגירת החנויות ל־12 ימים, המכירות בחנויות זהות - כולל אתרי האונליין האורגניים של החברה מציגות עלייה של 2.5% ביחס לשנה שעברה. 

הרווח הגולמי נשאר יציב על 168.4 מיליון שקל (64.1% מההכנסות) לעומת 168.7 מיליון שקל (64.3%) בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי יורד ל־40.2 מיליון שקל לעומת 48.1 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מההכנסות נשחק ל־15.3% לעומת 18.3%. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 29 מיליון שקל, ירידה של כ־15% לעומת 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2025 התמונה אפיול חיובית יותר. ההכנסות מטפסות ב־11% ל־577.9 מיליון שקל לעומת 522.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2024. המכירות בחנויות זהות בנטרול ימי הסגירה מציגות גידול של 3.8%. הרווח הגולמי עולה ב־6% ומסתכם ב־343.6 מיליון שקל (59.5% מההכנסות) לעומת 324.9 מיליון שקל (62.2%) בתקופה המקבילה, כשהשחיקה באחוזים מוסברת בשינוי בתמהיל המוצרים ובגידול במשקל פעילות הזכיינות. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי במחצית מסתכם ב־82.9 מיליון שקל לעומת 90.9 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מההכנסות יורד ל־14.3% לעומת 17.4%. הרווח הנקי במחצית נחתך ל־58.2 מיליון שקל לעומת 67.6 מיליון שקל בשנה שעברה.


דוחות רווח והפסד לרבעון והמחצית הראשונה  - דלתא מותגים


הדירקטוריון מאשר חלוקת דיבידנד נוספת של 14.5 מיליון שקל, שתתווסף ל־44.9 מיליון שקל שחולקו מתחילת השנה. ההון העצמי נכון לסוף יוני עומד על 472.5 מיליון שקל לעומת 593.2 מיליון שקל בשנה שעברה, ירידה הנובעת בעיקר מחלוקת דיבידנדים בהיקף של יותר מ־260 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית מתחזק ל־124.7 מיליון שקל לעומת 109.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

דבר החברה

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים, מציינת כי החברה מצליחה לשמור על יציבות גם בתקופה מאתגרת: "החברה ממשיכה להפגין חוסן, לצמוח ולהציג תוצאות טובות, המשקפות את האיתנות והגמישות של החברה ואת יכולתה להסתגל במהירות לשינויים. חרף תנאי שוק מאתגרים ומבצע 'עם כלביא' שבמהלכו נסגרו חנויות החברה בכל רחבי הארץ ל-12 ימים, הצלחנו לשמור על יציבות בהכנסות וברווח הגולמי ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב יציבות המכירות בחנויות הזהות ופתיחת חנויות של המותגים בזכיינות ובבעלות. בחודש יולי 2025 החברה הציגה גידול של כ-20% במכירות בחנויות זהות לעומת יולי אשתקד המעיד על המשך צמיחה מרשימה בפעילות לאחר מבצע 'עם כלביא".

"מתחילת השנה פתחנו 19 חנויות חדשות בכלל המותגים ובכוונתנו להמשיך להתרחב. מכירות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works, (שהושק באפריל 2024(צוברות תאוצה. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל ובמקביל, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ובמערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works ונכון למועד זה, חתמנו על שני הסכמי שכירות של חנויות בגרמניה אשר צפויות להיפתח במהלך המחצית הראשונה של שנת 2026. אנו רואים בידע ובניסיון שצברנו לאורך השנים מנוע לצמיחה ולהרחבת הפעילות הגלובלית בהתאם לאסטרטגיה שהתווינו".

"המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך. אתרי האונליין פעלו כסדרם ברבעון השני וצמחו בכ-28.6%. היום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works. בסוף השנה בכוונתנו להשיק אתר אונליין נוסף של המותג Bath & Body Works באירופה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 0%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 0.5%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 4.63%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.