ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%

למרות סגירת החנויות במבצע "עם כלביא" מחזור המכירות נשמר על 262 מיליון והרווח הנקי נשחק ל-29 מיליון שקל, הצמיחה באונליין ובאירופה הצילה את המצב

מנדי הניג |

זה לא שדלתא חסינה ממה שעבר על הקמעונאיות ברבעון האחרון, גם אצלה 12 ימי הלחימה של "עם כלביא" סגרו את החנויות ורוקנו את הקניונים. אבל בכל פעם מעניין לראות איך שחקנים מאותו הענף פוגשים את אותם תנאי מאקרו ומגיבים אליהם אחרת. כל שחקן פוגש את הנסיבות עם קלפים אחרים, יש מי שממוצב טוב יותר עם קופת ביטחון גדולה יותר או נוכחות פעילה באונליין או בחו"ל ולפעמים זה גם יכול להיות מזל טוב, לקוחות ששמרו אמונים למותג בשעתו הקשה.  

בגולף המלחמה פגעה פעמיים. הפעם הראשונה היא ברורה - 12 ימי לחימה שסגרו את החנויות והשאירו את הלקוחות בבית. הפעם השנייה היא דווקא ממקום שאמור היה להיות יתרון: השקל שמתחזק מול הדולר. על פניו זה היה אמור לשפר את כוח הקנייה של גולף מול הספקים בחו"ל כי פתאום "יש לה יותר שקלים" מול המטבעות המקומים אבל בפועל זה התגלגל להפסדי מימון של עסקאות גידור ובנוסף גם שחק את הרווח. התחזקות המטבע פתחה את השוק ליבוא זול יותר וכדי להישאר רלוונטית, גולף נאלצה להוריד מחירים ולספוג שחיקה במרווחים - התוצאה של זה הייתה חיתוך של 80% בשורה התחתונה - ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%.

אצל דלתא, לעומת זאת, אותה מלחמה, אותו שקל, כמו עברו (כמעט) מעל הראש. החנויות אמנם נסגרות ל-12 ימים, אבל בסיכום הרבעון ההכנסות נשמר יציב סביב 262.8 מיליון שקל, דומה לרבעון המקביל. במחצית הראשונה היא רושמת אפילו צמיחה של 11% ל-577.9 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך "רק" ב־15%, ל־29 מיליון שקל, ירידה מתונה בהרבה מזו שנרשמה אצל גולף. 

גם בבורסה זה מקבל ביטוי אחר. מניית דלתא מגיבה בחיוב לתוצאות בזינוק של כ-3.7% לשווי שוק של 2.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה היא רושמת עליה של 47% וב-12 החודשים האחרונים התשואה די דומה על 51%.

מניית דלתא מותגים במבט שנתי

עיקרי התוצאות

ברבעון השני של השנה ההכנסות נשמרות יציבות ומסתכמות בכ־262.8 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת 262.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. למרות סגירת החנויות ל־12 ימים, המכירות בחנויות זהות - כולל אתרי האונליין האורגניים של החברה מציגות עלייה של 2.5% ביחס לשנה שעברה. 

הרווח הגולמי נשאר יציב על 168.4 מיליון שקל (64.1% מההכנסות) לעומת 168.7 מיליון שקל (64.3%) בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי יורד ל־40.2 מיליון שקל לעומת 48.1 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מההכנסות נשחק ל־15.3% לעומת 18.3%. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 29 מיליון שקל, ירידה של כ־15% לעומת 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2025 התמונה אפיול חיובית יותר. ההכנסות מטפסות ב־11% ל־577.9 מיליון שקל לעומת 522.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2024. המכירות בחנויות זהות בנטרול ימי הסגירה מציגות גידול של 3.8%. הרווח הגולמי עולה ב־6% ומסתכם ב־343.6 מיליון שקל (59.5% מההכנסות) לעומת 324.9 מיליון שקל (62.2%) בתקופה המקבילה, כשהשחיקה באחוזים מוסברת בשינוי בתמהיל המוצרים ובגידול במשקל פעילות הזכיינות. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי במחצית מסתכם ב־82.9 מיליון שקל לעומת 90.9 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מההכנסות יורד ל־14.3% לעומת 17.4%. הרווח הנקי במחצית נחתך ל־58.2 מיליון שקל לעומת 67.6 מיליון שקל בשנה שעברה.


דוחות רווח והפסד לרבעון והמחצית הראשונה  - דלתא מותגים


הדירקטוריון מאשר חלוקת דיבידנד נוספת של 14.5 מיליון שקל, שתתווסף ל־44.9 מיליון שקל שחולקו מתחילת השנה. ההון העצמי נכון לסוף יוני עומד על 472.5 מיליון שקל לעומת 593.2 מיליון שקל בשנה שעברה, ירידה הנובעת בעיקר מחלוקת דיבידנדים בהיקף של יותר מ־260 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית מתחזק ל־124.7 מיליון שקל לעומת 109.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

דבר החברה

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים, מציינת כי החברה מצליחה לשמור על יציבות גם בתקופה מאתגרת: "החברה ממשיכה להפגין חוסן, לצמוח ולהציג תוצאות טובות, המשקפות את האיתנות והגמישות של החברה ואת יכולתה להסתגל במהירות לשינויים. חרף תנאי שוק מאתגרים ומבצע 'עם כלביא' שבמהלכו נסגרו חנויות החברה בכל רחבי הארץ ל-12 ימים, הצלחנו לשמור על יציבות בהכנסות וברווח הגולמי ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב יציבות המכירות בחנויות הזהות ופתיחת חנויות של המותגים בזכיינות ובבעלות. בחודש יולי 2025 החברה הציגה גידול של כ-20% במכירות בחנויות זהות לעומת יולי אשתקד המעיד על המשך צמיחה מרשימה בפעילות לאחר מבצע 'עם כלביא".

"מתחילת השנה פתחנו 19 חנויות חדשות בכלל המותגים ובכוונתנו להמשיך להתרחב. מכירות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works, (שהושק באפריל 2024(צוברות תאוצה. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל ובמקביל, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ובמערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works ונכון למועד זה, חתמנו על שני הסכמי שכירות של חנויות בגרמניה אשר צפויות להיפתח במהלך המחצית הראשונה של שנת 2026. אנו רואים בידע ובניסיון שצברנו לאורך השנים מנוע לצמיחה ולהרחבת הפעילות הגלובלית בהתאם לאסטרטגיה שהתווינו".

"המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך. אתרי האונליין פעלו כסדרם ברבעון השני וצמחו בכ-28.6%. היום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works. בסוף השנה בכוונתנו להשיק אתר אונליין נוסף של המותג Bath & Body Works באירופה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות -5.23%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן 2.57%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה: