קרן כהן חזון מנכלית תורפז
צילום: ששון משה
דוחות

תורפז ברבעון שיא: הכנסות של 63.4 מיליון ורווח של 5.2 מיליון דולר

קבוצת תורפז סיכמה רבעון שני עם זינוק של 36% במכירות ו-52% ברווח הנקי, בין היתר בזכות חמש רכישות שביצעה בחו"ל; הצמיחה האורגנית עלתה בקצב של כ-14% והחברה מציינת המשך מגמה חיובית גם ברבעון השלישי, עם תחזית לקצב מכירות שנתי של כמיליארד שקל

תמיר חכמוף | (1)

קבוצת תורפז תעשיות תורפז 2.37%  המפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת תמציות ריח, פתרונות טעם וחומרי גלם ייחודיים, מדווחת היום על תוצאות שיא לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2025 עם גידול דו ספרתי בכל השורות התפעוליות והפיננסיות וצמיחה בכל תחומי הפעילות המשקפים את הצלחת האסטרטגיה העסקית של הקבוצה לשילוב צמיחה אורגנית עם מהלכי מיזוגים ורכישות.

מכירות קבוצת תורפז ברבעון השני של 2025 צמחו ב-35.6% והסתכמו לשיא מכירות של 63.4 מיליון דולר לעומת מכירות בהיקף של 46.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע הן מצמיחה אורגנית דו-ספרתית בשיעור של 14.2% והן מרכישת חברות.

הרווח הגולמי רשם שיא וצמח בעיקר בשל הגידול במכירות ב-36.7% ל-24.7 מיליון דולר (39% מהמכירות) לעומת רווח גולמי של 18.1 מיליון דולר (38.7% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.  

הרווח התפעולי צמח ב-67.9% ל-9.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2025 ביחס לרווח תפעולי של 5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול והשיפור ברווח התפעולי נובע הן מגידול במכירות והן מצעדי התייעלות וסינרגיות.

שיא נרשם גם ב-EBITDA המתואם שצמח ב-47.5% ל-14.6 מיליון דולר (23.1% מהמכירות) ביחס ל-9.9 מיליון דולר (21.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של תורפז ברבעון השני של השנה צמח ב-52.1% והסתכם ב-5.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בחלוקה על פי תחומי פעילות, מכירות תחום הטעמים שהינו תחום הפעילות הגדול ביותר (כ-72.9% ממכירות הקבוצה) צמחו בכ-35.3% ל-46.2 מיליון דולר, גידול הנובע הן מצמיחה אורגנית גבוהה בשיעור של 8.8% והן מרכישה חברות. הגידול במכירות, לצד התייעלות תפעולית ומינוף סינרגיות, הובילו לגידול ברווח התפעולי שצמח ברבעון השני של השנה ל-9.7 מיליון דולר (20.9% מהמכירות) לעומת 5.9 מיליון דולר (17.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מכירות תחום פעילות הריחות (15.1% ממכירות הקבוצה) צמחו ב-6.8% ועמדו על 9.6 מיליון דולר, גידול הנובע מצמיחה אורגנית בשיעור של 2.2%, עם רווח תפעולי של 2.3 מיליון דולר (24.3% מהמכירות).

תורפז ביצעה לאחרונה שורת פעולות לשינוי תמהיל המוצרים בתחום פעילות חומרי הגלם הייחודיים שהביאו לצמיחה חזקה של 110.2% והסתכמו ב-7.7 מיליון דולר עם רווח תפעולי חיובי שנבעו בעיקר מצמיחה אורגנית של 106.1%. מהלך זה כלל שיפור תהליכים תפעוליים והחדרת מוצרים חדשים בעלי ערך מוסף גבוה, אשר צפויים לתרום לשיפור הרווחיות ברבעונים הבאים.

בנוסף, לקוחות חזרו לרכוש חומרי גלם ייחודיים ממפעל כימדע בעוטף עזה לאחר שעברו לספקים חלופיים בעקבות מלחמת חרבות ברזל.


מתחילת השנה השלימה קבוצת תורפז חמש עסקאות אסטרטגיות באנגליה, בלגיה, פולין, צרפת והודו, עסקאות שהרחיבו את פריסתה הגיאוגרפית, חיזקו את פעילותה הקיימת ומאפשרות למנף סינרגיות ולהרחיב את סל מוצריה. רכישת Attractive Scent בגראס שבדרום צרפת, בירת תעשיית הבישום העולמית, יצרה פלטפורמה לחדירה מואצת לשווקי הבישום היוקרתי; עסקת AFS באנגליה הגדילה את סל המוצרים והרחיבה את פעילות הקבוצה בשוק הבריטי; רכישת Doucy בבלגיה חיזקה את תחום הטעמים המתוקים ואפשרה כניסה לשווקים חדשים באזור הבנלוקס; רכישת פעילות Carotex בפולין השלימה באופן סינרגטי את פעילות חברת הבת פולנה ארומה והוסיפה סל מוצרים בתחום המשקאות, תחום בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי; וההשקעה ב-Aastrid ההודית, הפועלת בתחום חומרי ביניים לתעשיית הפארמה, במסגרתה נרכשו 45% ממניותיה, כאשר עם השלמת ההשקעה הורחבה פריסת הייצור של תורפז בתחום חומרי הגלם הייחודיים לארבעה אתרי ייצור: שניים בישראל, אחד בהודו ואחד ברומניה, לצד אתרי ייצור נוספים בתחומי פעילותה של הקבוצה.



מכירות תורפז ברחבי העולם

קרן כהן חזון, מנכ"לית ויו"ר קבוצת תורפז: "אני שמחה להציג רבעון וחציון מצוינים עם תוצאות שיא וגידול מתמשך בהכנסות וברווחיות. מגמת הצמיחה הגבוהה מתעצמת גם ברבעון השלישי של 2025, ואנו מעריכים כי קצב המכירות השנתי (Run-Rate) יגיע לכמיליארד שקלהישגים אלו הם תוצאה של יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, המשלבת צמיחה אורגנית גבוהה עם רכישות ומיזוגים, תוך מינוף הסינרגיות בין חברות הקבוצה".


שווי השוק של תורפז עומד על כ-5.04 מיליארד שקל לאחר שזינקה בכ-153% מתחילת השנה. מכפיל הרווח המייצג לרבעון השני עומד באזור 72.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק בישראל מכפיל 72 לחברה תעשייתית מסורתית..למכור מהר (ל"ת)
    משה 19/08/2025 10:03
    הגב לתגובה זו
חי גאליס מנכל ביג
צילום: שלומי יוסף
דוחות

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית

כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג דוחות כספיים

לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.

הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו. 

סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש  כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.

ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.

במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.55%  - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

גלעד יעבץ צילום: טל שחרגלעד יעבץ צילום: טל שחר

אנלייט קיבלה 403 מיליון דולר למימון פרויקטים בארה"ב

החברה קיבלה 350 מיליון דולר מבנק לאומי לפורטפוליו שבהקמה והגדלה מהותית של הטבת Tax Equity בפרויקט מניב, בהיקף של 53 מיליון דולר מבנק מוביל בארה"ב, בהמשך לקבלת זכאות למרכיב ה-Domestic Content. המהלכים האלה משלימים את תוכנית המימון של החברה ל-2025 - הקמת 4.8 FGW נוספים המיועדים להפעלה מסחרית עד 2027, ומשקפים הגעה לקצב הכנסות שנתי של 1.4 מיליארד דולר במועד הזה

עוזי גרסטמן |

אנלייט הודיעה היום על השלמת שני מהלכי מימון בארה"ב, בהיקף כולל של 403 מיליון דולר, שמהווים רכיב מרכזי בתוכנית המימון של החברה ל-2025 ולדבריה תומכים באסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה בארה"ב. שני המהלכים הנפרדים כוללים הלוואת מזנין והגדלת השקעת Tax Equity בפרויקט מרכזי.

המהלך הראשון הוא הלוואת מזנין בהיקף של עד 350 מיליון דולר מבנק לאומי בישראל, שבוצעה באמצעות חברת הבת האמריקאית קלינרה. עסקת המימון נחתמה בתנאים המאפשרים גמישות במבנה הפירעון של חלק מהחוב, ונועדה לאפשר צמיחה משמעותית בפעילות החברה בארה"ב. ההלוואה, שנקובה בדולרים, תאפשר התאמה מיטבית בין מקורות המימון לשימושים בפועל. המימון התקבל כנגד חמישה פרויקטים סולאריים גדולים בארה"ב המשלבים אגירת אנרגיה - שניים מהם (Atrisco ו-Apex) כבר פועלים ומניבים, ושלושה נוספים (Quail Ranch, Roadrunner ו- (Snowflakeנמצאים בשלבי הקמה. ההספק הכולל של הפרויקטים מגיע ל-2.8 FGW, מתוכם 0.8 FGW כבר מניבים והיתר צפויים להיכנס להפעלה מסחרית בהדרגה בין 2025 ל-2027. ביחד עם שאר הפרויקטים שתחת הקמה ב-2025, ההספק המניב של אנלייט מתוכנן לעלות עד סוף 2027 לכ-7.9 FGW ולייצר קצב הכנסות שנתי של כ-1.4 מיליארד דולר.

תנאי המימון של הפרויקטים Snowflake ו-Roadrunner, כוללים פוטנציאל לחברה להגדיל בהם את החוב הבכיר במועד ההפעלה המסחרית בזכות יחסי הכיסוי הגבוהים שלהם. בהמשך לכך, תנאי הלוואת המזנין כוללים גמישות בפירעון ההלוואה, ככל שהחברה תגדיל את החוב הבכיר. אנלייט סיפקה לבנק לאומי ערבות חברה בגובה של כ-30% מסך ההלוואה.

במהלך נוסף, פרויקט אטריסקו, אחד מחמשת הפרויקטים במסגרת המימון הנ"ל, הכולל 360 MW ייצור סולארי וקיבולת אגירת אנרגיה של 1,200 MWh, הוכיח עמידה בקריטריונים להטבת מס נוספת בשיעור של 10% מעלות ההקמה של מערך אגירת האנרגיה בפרויקט, בגין רכיב Domestic Content. בהתאם, שותף המס בפרויקט, בנק אמריקאי, יגדיל את השקעתו בפרויקט ב-53 מיליון דולר נוספים, וההשקעה זו תניב לפרויקט תמורה נוספת נטו של כ-41 מיליון דולר. לאור התמורה הנוספת, רווח החברה לפני מס יגדל ב-41 מיליון דולר בפריסה על פני חמש שנים. התוספת הזו מבטאת שיפור משמעותי בתשואה על ההון של הפרויקט.

המהלכים האלה משלימים את תוכנית המימון של אנלייט 2025, ומבססים את המשך האצת הקמתם של פרויקטים בהיקף כולל של כ-4.8 FGW, שעתידים להתחבר עד 2027 ולהגדיל את ההספק המניב ואת היקף ההכנסות של החברה.