טסלה Y   (טסלה)
צילום: טסלה Y (טסלה)

טסלה נכנעת ללחץ הסיני ומשיקה מודל חדש במחיר "הולם"

החברה משיקה מודל Y מורחב עם שישה מושבים במחיר תחרותי של 339,000 יואן בתגובה לירידה של 12% במכירות המקומיות והלחץ הגובר מיצרניות סיניות כמו Li Auto ו-Aito הנתמכת על ידי Huawei

אדיר בן עמי | (1)

טסלה Tesla -1.75%  הכריזה על השקת גרסה מורחבת למודל Y בסין עם שישה מושבים במחיר של 339,000 יואן, המותאמת לדרישות השוק המקומי. המהלך מסמן שינוי באסטרטגיה החברה, שהעדיפה עד כה להציע דגמים זהים בכלל השווקים העולמיים.


במשך שנים טסלה פיתחה דגמים אחידים לכלל השווקים העולמיים, ללא התחשבות מיוחדת בצרכים אזוריים. כעת החברה מכירה בחשיבות ההתאמה המקומית כדי לשמור על תחרותיות בשוק הסיני. המודל החדש, המכונה Model Y L, ארוך ב-15 סנטימטר מהגרסה הסטנדרטית ומאפשר התקנת שורת מושבים שלישית. הרכב מציע טווח נסיעה של 751 קילומטר בטעינה אחת, דומה לגרסת הביצועים של המודל הסטנדרטי שמחירה מתחיל ב-313,500 יואן. תמחור המודל החדש מציב אותו בתחרות ישירה עם דגמי יצרנים מקומיים.


המודל החדש מתמודד עם רכבי L8 של Li Auto ו-M8 של Aito, החברה הנתמכת על ידי Huawei. חברות סיניות אלה רשמו צמיחה עקבית ורוכשות נתחי שוק גדלים מטסלה. המצב מעמיד את יצרנית הרכב האמריקאית במאבק על מעמדה בשוק הרכב החשמלי הסיני. נתוני המכירות מעידים על קשיי החברה בשוק. המשלוחים מהמפעל בשנגחאי ירדו ביולי, והמכירות המקומיות בסין צנחו ב-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה מתרחשת על רקע השקת דגמי רכב חשמלי חדשים מדי חודש בסין, כאשר חברות מקומיות מציעות תכונות וטכנולוגיות מתקדמות.


יוג'ין שיאו, אנליסט ממקוורי קפיטל, הערך כי המחיר "נראה תחרותי בשוק הולך וצפוף". עם זאת, ההתאמה מגיעה בשלב שבו חברות סיניות כבר ביססו נאמנות צרכנים ופיתחו רשתות מכירה ושירות מקומיות חזקות.


המהלך בא על רקע עיכובים בפיתוח תכונות נהיגה אוטונומית מתקדמות שטסלה מכנה "Full Self-Driving". החברה מנסה את התכונות עם משתמשים מפברואר, אך ההתקדמות איטית יחסית לציפיות. התמחור התחרותי של המודל החדש נועד לפצות על הפער הטכנולוגי הזה.


נוסף למודל Y החדש, טסלה חשפה השנה גרסה מורחבת למודל 3 בסין עם טווח נסיעה של 830 קילומטר. המהלכים מסמנים הכרה בכך שהשוק הסיני דורש התאמות מקומיות, והחברה מוכנה לוותר על הגישה האחידה שאפיינה אותה עד כה כדי לשמור על תחרותיות בשוק החשוב ביותר לרכב חשמלי בעולם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק פה התחרות רק מעלה את המחירים של הכול (ל"ת)
    אנונימי 19/08/2025 23:01
    הגב לתגובה זו
צוקרברג מטא ריי באן
צילום: טוויטר

מטא מתכוננת להדיח את הסמארטפון: משקפיים חכמים ב-800 דולר בלבד

החברה תשיק בחודש הבא את "היפרנובה" - משקפיים עם מסך מובנה ויכולות מציאות רבודה שעשויים לשנות את כללי המשחק בטכנולוגיה האישית, בעוד המניה מתקרבת לשווי של 2 טריליון דולר

אדיר בן עמי |

מטאMeta Platforms -2.07%  , שהחלה את דרכה כפלטפורמת פייסבוק, מתכוננת להשיק בחודש הבא דגם חדש של משקפיים חכמים שעשוי לשנות את כללי המשחק בשוק הטכנולוגיה. המוצר, המכונה "היפרנובה", יגיע עם מסך פנימי ובמחיר מפתיע של כ־800 דולר בלבד.


המועד אינו מקרי. מניית מטא נסחרת כעת ב־765 דולר, קרוב לשווי שוק של 2 טריליון דולר – אבן דרך היסטורית שהחברה עדיין לא חצתה. כל עלייה מעל 796 דולר למניה תציב אותה במועדון החברות היקרות בעולם. השקעת מטא במשקפיים החכמים כבר נושאת פרי. החברה מכרה יותר משני מיליון זוגות של משקפי Ray-Ban Meta, שפותחו בשיתוף עם EssilorLuxottica. המכירות זינקו השנה ב־200%, ונתח השוק של מטא הגיע ל־73% בתחום המשקפיים החכמים.


הדגם הנוכחי מציע יכולות מוגבלות – צילום תמונות וסרטונים, השמעת אודיו ואינטראקציה בסיסית עם בינה מלאכותית. הדגם החדש צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית, עם מסך מובנה שיאפשר חוויית מציאות רבודה מלאה.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, כבר שיתף את חזונו הרחב יותר: "מכשירים אישיים כמו משקפיים, שרואים מה שאנחנו רואים, שומעים מה שאנחנו שומעים ומתקשרים איתנו לאורך היום – יהפכו למחשבים האישיים המרכזיים שלנו", כתב בתזכיר פנימי.


מירוץ חימוש

מטא אינה מסתפקת בהצלחה הנוכחית. לאחרונה השקיעה החברה 3.5 מיליארד דולר נוספים ב־EssilorLuxottica, כדי לחזק את השותפות לקראת התחרות הצפויה עם גוגל, שמפתחת משקפיים מתחרים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד.