
צים: הרווח כמעט ונמחק; ירד ב-94% אבל התחזיות עולות
הרווח הנקי ברבעון השני צנח ל-24 מיליון דולר בלבד לעומת 373 מיליון אשתקד, והחברה אמנם פספסה את התחזיות אך מדגישה שיפור מבני ומעלה את התחזית
צים ZIM Integrated Shipping Services 0.87% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, והציגה ירידה דרמטית בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות ירדו בכ-15% והסתכמו בכ-1.64 מיליארד דולר, לעומת 1.93 מיליארד ברבעון השני של 2024. הרווח הנקי התכווץ באופן משמעותי ל-24 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה לעומת רווח של 373 מיליון דולר אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-0.19 דולר בדילול, הרבה מתחת לציפיות השוק שהיו 1.3 דולר.
גם בשורת הרווח התפעולי נרשמה חולשה ברורה: הרווח התפעולי עמד על 149 מיליון דולר בלבד, ירידה של 68% ביחס ל-468 מיליון ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-472 מיליון דולר לעומת 766 מיליון בשנה שעברה, כששיעור הרווחיות התפעולית ירד מ-25% ל-9%.
הירידה המשמעותית בהכנסות וברווח נובעת בעיקר מהיחלשות שוק ההובלה הימית. צים הובילה ברבעון השני כ-895 אלף מכולות (TEU), ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה. בנוסף, התעריף הממוצע להובלה ירד ב-12% ל-1,479 דולר למכולה, על רקע תחרות עזה בשוק, עודף קיבולת וסביבה מקרו-כלכלית תנודתית.
למרות התוצאות החלשות ברבעון השני, החברה מעלה את תחזיותיה לשנת 2025. התחזית ל-EBITDA מתואם עודכנה לטווח של 1.8-2.2 מיליארד דולר, לעומת 1.6-2.2 בתחזית הקודמת. בחברה מדגישים כי הביצועים החזקים בחצי השנה הראשונה תומכים בהעלאת התחזית, על אף הסביבה המאתגרת. במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו הכנסות צים ב-3.64 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי למחצית הסתכם ב-320 מיליון דולר, לעומת 465 מיליון במחצית הראשונה של 2024. החברה דיווחה גם על תזרים חופשי של 1.21 מיליארד דולר ויתרות מזומנים והשקעות קצרות טווח של כ-2.87 מיליארד דולר בסוף יוני. שיעור המינוף נשמר יציב ברמה של 0.8, אך החוב נטו עלה לכ-3 מיליארד דולר, לעומת 2.88 מיליארד בסוף 2024.
- מחירי השילוח הימי בשפל של כשנתיים
- צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל צים, אלי גליקמן: "בסביבה של שיבושים בשוק ותנודתיות גבוהה, הצלחנו למנף את קיבולת ההובלה המוגברת שלנו ואת מבנה העלויות המשופר גם ברבעון השני. בתקופה של חוסר ודאות כה משמעותי, המיקוד שלנו הוא בניהול ובקרה על המשתנים שבשליטתנו, כדי להבטיח צמיחה יציבה ורווחית בטווח הארוך." עוד הוסיף: "החוזקה שלנו נובעת מאיכות הצי המודרני והתחרותי שברשותנו, ומאסטרטגיה מסחרית גמישה, שמאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים בביקושים לאורך קווי הסחר הבינלאומיים. לצד זה, אנו ממשיכים לזהות הזדמנויות שיבטיחו שהצי שלנו יישאר יעיל גם בעתיד. אנו מאמינים שחתירה למצוינות תפעולית, בשילוב עם פיזור גיאוגרפי רחב יותר, יחזקו את העמידות העסקית של צים."
לסיכום ציין: "נוכח התוצאות שהצגנו עד כה השנה, אנו מעלים את תחזיות 2025. אנו צופים EBITDA מתואם בטווח של 1.8-2.2 מיליארד דולר ורווח תפעולי מתואם של 550-950 מיליון דולר. בכוונתנו להמשיך ולמנף את הצי המודרני ואת המבנה התפעולי כדי להבטיח ערך מתמשך לבעלי המניות, גם מול תנאים שוק מאתגרים ובלתי צפויים".
לאחרונה נודע כי גליקמן מתכנן מהלך ולרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים נסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך.
- פוקסקון, יצרנית השרתים הטייואנית הגדולה בעולם, מזנקת עם הביקוש ל-AI
- שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
החברה
הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 7 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), בהתאם למדיניות החלוקה של 30% מהרווח הנקי. הדיבידנד ישולם ב-9 בספטמבר לבעלי מניות הרשומים נכון ל-2 בספטמבר. לסיכום, בעוד שצים סובלת מהיחלשות פרמטרים מרכזיים, ייתכן שהשוק יתמקד באופטימיות המסתמנת בתחזיות
ובהתייצבות היחסית של החברה מול המתחרים. עם זאת, ענף הספנות כולו ממשיך לפעול בתנאים של חוסר יציבות, והמשך ההתאוששות תלוי בין השאר בהתפתחויות בשוק הסחר הגלובלי.
שווי השוק של צים הוא 1.87 מיליארד דולר. במהלך 2025 ירדה המנייה בכ-27.6% ואילו ב-12 החודשים האחרונים ירדה בכ-30.1%.
- 15.מוזר 21/08/2025 08:35הגב לתגובה זותחת הבעלים הקודמים שרצה למכור המניה הגיעה לשיא וגם הדיבידנד חולק בנדיבות. המניות נמכרו בתזמון מושלם בשיא. עכשיו כשבעלי עניין רוצים לקנות את המניות פתאום המניה מגיעה לשפל והחברה מוצגת בעייתית. התנהלות די שקופה.
- 14.מפליא 21/08/2025 08:30הגב לתגובה זומעניין שכל שצים כושלת יותר כך היא מעניינת יותר לרכישה את המנכל ועוד מביני עניין בתחום.
- 13.אנונימי 20/08/2025 14:52הגב לתגובה זוהמבקר של צים כבר מכר את המניות או שהוא עדיין מושקעאתיקה לא מכירים בצוות של הפירמה
- 12.אפס. פשוט לא יוצלח.הביא את צים לשפל (ל"ת)לוי מנועל 20/08/2025 14:49הגב לתגובה זו
- 11.לקקזס לו 90 אחוז בשכר.גזלן (ל"ת)קובי ירון 20/08/2025 14:49הגב לתגובה זו
- 10.תפטרו את המנכל (ל"ת)אבי לוי 20/08/2025 14:49הגב לתגובה זו
- 9.מנכל כזה וצים נמחקת (ל"ת)דלום 20/08/2025 14:48הגב לתגובה זו
- 8.תחליף מקצוע (ל"ת)עדינה 20/08/2025 14:48הגב לתגובה זו
- 7.זה מנת. אולי מנקה ספינות (ל"ת)אילוס 20/08/2025 14:48הגב לתגובה זו
- 6.עוד מנכל כזה ואבדנו. חחח (ל"ת)עודד 20/08/2025 14:48הגב לתגובה זו
- 5.מר מנכל גרמת להפסדי עתק המנייה ובחברה (ל"ת)דניאל 20/08/2025 14:47הגב לתגובה זו
- 4.מנכל ..קאקה מנכל (ל"ת)ירון לוי 20/08/2025 14:47הגב לתגובה זו
- 3.אם אתה מהכל אני רמטכל (ל"ת)צחי 20/08/2025 14:47הגב לתגובה זו
- 2.מתי תעוף כבר. רק דיבורים מנכל ילאק (ל"ת)מיקי 20/08/2025 14:46הגב לתגובה זו
- 1.תתפטר כבר.אתה לא שווה את ההשקעה שלנו (ל"ת)מנחם 20/08/2025 14:46הגב לתגובה זו

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות
אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים
בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.
ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.
העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.
יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.
- עובד בואינג התריע על כשלים בטיחותיים, סבל מהתנכלות והתאבד
- לאחר הפסגה: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737
אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות?
וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן. הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.
זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.
בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%. חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.
באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- ברקשייר האת'וויי קרובה לרכישת היחידה הפטרוכימית של אוקסידנטל ב-10 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך. אתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".