צרות בצרורות במיטרוניקס: הרווח נחתך ב-72%, המנכ"ל הודיע על פרישה
חברת הרובוטים לניקוי בריכות מקיבוץ יזרעאל ממשיכה להציג חולשה עם ירידה של יותר מ-15% בהכנסות ל-515 מיליון שקל ברבעון השני, מתחת לתחזיות, הרווח הנקי הצטמק ל-12 מיליון שקל בלבד; במקביל, המנכ"ל שרון גולדנברג הודיע על פרישה מתפקידו, והחברה מתמודדת עם תביעה
מצד ספק פלסטיקה בהיקף של 90 מיליון שקל, בשעה שהדירקטוריון אישר חלוקת אופציות רחבה לעובדים ונושאי משרה
אומרים שצרות באות בצרורות, כך זה נראה הבוקר עבור חברת מיטרוניקס מיטרוניקס -14.61% שרשמה עוד רבעון חלש, אליו הצטרפה הודעה של פרישת המנכ"ל ותביעה מצד ספק ההזרקות זריחה תעשיות חלאבין על 90 מיליון שקל בגין הפרת התחייבויות.
נתחיל עם הדוחות
מיטרוניקס סיכמה רבעון שני חלש במיוחד. ההכנסות ירדו ב-15.2% לעומת הרבעון המקביל ל-514.8 מיליון שקל, מתחת לטווח התחזית שפרסמה החברה במאי, שעמד על 530-600 מיליון (565 מיליון שקל לפי נקודת האמצע). על פי החברה, הפער נובע בעיקר מהקמה
ותפעול של מרכזים לוגיסטיים חדשים בארה״ב (MTUS) שהקשו על אספקה ומימוש הזמנות אונליין. להערכת החברה אובדן ההכנסות לרבעון הסתכם לסך של כ-14 מיליון דולר אמריקאי, כאשר חלקן יוסטו למכירות ברבעון השלישי.
חשוב לזכור כי לחברה הטיה עונתית ברורה למחצית
הראשונה של השנה, כאשר הרבעון השני אמור להיות החזק ביותר של החברה. נראה כי מימוש הנדבך האסטרטגי של מעבר למכירות ישירות לצרכן (DTC) עשוי לשנות העונתיות כך שחלק מהמכירות, בעיקר בצפון אמריקה, עובר לרבעון השלישי.
במבט על צבר ההזמנות ניתן לראות את
הנתונים, כאשר נרשמה עלייה של 34% ל-101.9 מיליון שקל בסוף יוני, לעומת 75.8 מיליון שקל לפני שנה, בעיקר הזמנות שלא סופקו ברבעון עקב אתגרי הלוגיסטיקה בצפון אמריקה. עם זאת, העלייה מסתכמת בכ-7.6 מיליון דולר בלבד, כך שאיבוד ההכנסות של החברה מהותי. עוד חשוב לציין
כי צבר ההזמנות ירד מרמה של 123 מיליון שקל ברבעון הקודם.
- מיטרוניקס קופצת בעקבות דוחות Pool
- "מיטרוניקס תמשיך להוביל את השוק, ככל שנמכור יותר D2C נרוויח יותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט עומק על הדוחות, השחיקה במרווחים ניכרה בכל השורות. שיעור הרווח הגולמי ירד ל-181.4 מיליון (35.2%) לעומת 247.5 מיליון (40.8%) אשתקד, והרווח התפעולי צנח ל-31.3 מיליון שקל (6.1% מהמכירות)
לעומת 73.3 מיליון שקל (12.1%) ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה הרווח הנקי נחתך בכ-72% ל-12.3 מיליון (2.4% מהמכירות) שקל לעומת 43.3 מיליון שקל (7.1%) אשתקד.
בראייה סגמנטלית, המכירות של מנקי הבריכות הפרטיות. מנוע הפעילות המרכזי, ירדו ב-15.8%
ברבעון, מנקי בריכות ציבוריות ירדו ב-12.8%, ובתחום מוצרי הבטיחות והנלווים נרשמה ירידה של 13.9%. גיאוגרפית, צפון אמריקה, המקום שבו החברה ציפתה לצמוח הודות למכסים על יבוא מסין, ירדה לכ-312.5 מיליון שקל , ירידה של 18% לעומת אשתקד, ואירופה לכ-144.1 מיליון (15%-),
בעוד שאושיאניה עלתה ל-36.1 מיליון שקל.
גם התחזקות המטבע פגעה, כאשר החברה מציינת כי התחזקות השקל מול הדולר והאירו קיזזה את ההכנסות בכ-18.1 מיליון שקל, את הרווח הגולמי בכ-8.1 מיליון ואת הרווח התפעולי בכ-3.7 מיליון.
- ריטיילורס עם הוצאות מימון ששחקו את השורה התחתונה
- אזורים ליווינג: ה-FFO הפך לחיובי, ה-NOI זינק ב-11% ברבעון
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
במבט קדימה החברה מנחה לרבעון השלישי הכנסות של 320-350 מיליון שקל, קרי כ-335 מיליון שקל, שיפור לעומת 320 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון השלישי אשתקד. עם זאת, נזכיר כי מדובר בהזמנות שעל פי החברה נדחו מהרבעון השני, כך שבמקרה הטוב החברה תרשום יציבות
בהכנסות הצפויות.
במקביל לחולשה, מיטרוניקס מרחיבה צעדי התייעלות. לאחר הוזלה של כ-7% בעלות הישירה לייצור רובוטים בשנת 2024, החברה הציגה יעד ל-2025 של חיסכון נוסף בגובה 5%-6%. המהלכים כוללים איחוד הדרגתי של הרכבות הרובוטים וייצור מכלולים תחת קורת
גג אחת באתר יזרעאל, לצד קונסולידציה של קווי מוצר, צמצום 30%-50% במספר המק״טים בשלוש השנים הקרובות, והכנה לדור רובוטים חדש ב-2026.
לצד התוצאות החלשות והצניחה במניה ביותר מ-50% מתחילת השנה, הדירקטוריון אישר תוכנית תגמול - הקצאה של קרוב ל-6 מיליון
אופציות לעובדים ולנושאי משרה שאינם דירקטורים, בהלימה למדיניות התגמול של החברה כאשר משך חיי האופציות יהיה 7 שנים במקום 5 שנים בתכנית הקיימת. המשמעות היא שגם בשעה שהחברה נאבקת עם ירידה של יותר מ-90% בשווי השוק מאז השיא ועם אתגרים, היא מוצאת לנכון להרחיב את התגמול
לנושאי המשרה.
בנוסף, ספק ההזרקות זריחה תעשיות חלאבין הגיש תביעה על 90 מיליון שקל בגין הפרת התחייבויות נטענות. החברה לומדת את התביעה ואינה יכולה להעריך את סיכוייה
המנכ"ל עוזב
מעל כל אלה, המנכ״ל שרון גולדנברג הודיע כי יסיים
את כהונתו במהלך שנת הכהונה החמישית, הודעה שהתפרסמה בדיווח מיידי סמוך לפרסום הדוחות.
שרון גולדנברג, המנכ"ל העוזב אמר: לאחר תקופה של 10 שנים בחברת מיטרוניקס, וכהונה כמנכ"ל החל משנת 2021, קיבלתי את ההחלטה להודיע לדירקטוריון על רצוני לסיים את תפקידי כמנכ"ל מיטרוניקס בתוך שנת כהונתי החמישית. ההחלטה אינה פשוטה עבורי, אך יש חשיבות להעביר את המקל בתזמון הנכון למנכ"ל הבא שימשיך את המסע.
החברה עוברת תקופה מאתגרת ומורכבת, שבמסגרתה המציאות העסקית שלנו השתנתה וממשיכה להשתנות באופן משמעותי. לאורך השנים פעלתי לגיבוש והובלה של אסטרטגית החברה, ולבניה של תוכנית תפנית אמיצה וארוכת טווח שלאורה אנו פועלים, הכול ביחד עם השדרה הניהולית המרכזית של החברה.
אני מרגיש שזה התזמון הנכון - השגנו אבני דרך משמעותיות בתוכנית התפנית, ביצענו שינוי משמעותי בהרכב צוות ההנהלה של החברה ובתהליכי עבודה מרכזיים, הכיוונים האסטרטגיים מוגדרים ונעשתה בהם התקדמות משמעותית אשר מייצרת תשתית ועוגנים חזקים שיובילו להצלחה של החברה. כולנו מגובשים מאחורי תוכניות העבודה, ולחברה שדרה ניהולית מקצועית ומחויבת שתדע להמשיך וליישם את התוכניות האמיצות שגובשו ואין לי ספק שהן יובילו להצלחה ארוכת טווח.
אני מוקיר תודה על ההזדמנות שניתנה לי להוביל ומודה לדירקטוריון על התמיכה לאורך השנים. אני גאה במחויבות חסרת הפשרות של ההנהלה לאורך השנים וההישגים שהגענו אליהם בבנייה, פיתוח היכולות והמיצוב של מיטרוניקס בשוק.
בכוונתי לתת לדירקטוריון את הזמן הנדרש לחפש את המחליף שלי, ועד אותה עת אמשיך לעבוד במלוא העוצמה בקידום אבני הבניין המרכזיות בתוכניות החברה.
על התוצאות אמר גולדנברג: "מיטרוניקס מצויה בעיצומם של תהליכים משמעותיים הממוקדים בהחזרת החברה לצמיחה, שיפור הרווחיות והאיתנות הפיננסית. התוצאות הכספיות של החברה עדיין לא משקפות באופן מלא את עוצמת המהלכים שאנו מבצעים, מהלכים שחלקם אפילו פוגעים בתוצאותינו בטווח הקצר. אולם אנחנו משחקים לטווח ארוך, רואים את הכיוון ומשוכנעים שהתהליכים הללו יסייעו מאד לשיפור תוצאותיה של חברה בהמשך הדרך.
אנחנו מנהלים את כל התהליכים הללו בתוך תנאים מורכבים הכרוכים באתגרי הסביבה העסקית בהיבטים של מאפייני המאקרו, התחרות ואי הוודאות הקשורה במדיניות המכסים בצפון אמריקה, ובמצב הביטחוני בישראל. אנחנו פועלים בנחישות לממש את אסטרטגיית החברה בצירים המרכזיים של הטכנולוגיה, ערוצי ההפצה ומבנה העלויות. חיזקנו את השדרה הניהולית של החברה במוקדים קריטיים ואנחנו בטוחים שהמינויים החדשים בשיווק, בתפעול ובכספים, כל אחד בתחומו וביחד כצוות, יוביל את מיטרוניקס להצלחות משמעותיות.
תוצאות הרבעון בהיבט ההכנסות והרווחיות מאכזבות, והן משקפות אתגרים בפרויקט המעבר של החברה למרכז לוגיסטי חדש בתפעולה של החברה, עליהם התגברנו לאחר סיום הרבעון. קיימת אכזבה מחוסר היכולת לממש את הביקושים הערים שהצוות בארה"ב הצליח לייצר, אך אנחנו גם מעודדים משינוי המגמה שמשתקף בהזמנות שקיבלנו ברבעון, ואנחנו מצפים שחלק מההכנסות שלא הצלחנו לממש ברבעון שני יוסטו לרבעון השלישי שבו אנו צופים הכנסות בטווח של 320-350 מיליון שקלים.
בהסתכלות על הפוטנציאל שקיים בהבשלה של מהלכים עסקיים מול לקוחות קיימים וחדשים בצפון אמריקה אנחנו חשים שהמותג החזק של החברה, החיזוק המשמעותי בארגון השיווק של החברה, לצד הבשלתם של פרויקטים משמעותיים בפיתוח שיאפשרו שיפור משמעותי של הצעת הערך, כל אלה תומכים בשינוי מגמה חיובי בטווח הנראה לעין.
אנחנו ממשיכים להיות מאוד ממוקדים במימוש תוכניות התייעלות, ומספר צוותי עבודה פועלים בעצימות גבוהה בקשת רחבה של תחומים. צעדי ההתייעלות כוללים בין השאר מהלך אופטימיזציה ואיחוד הדרגתי של פעילות הרכבת הרובוטים וייצור מכלולים בדלתון וביזרעאל תחת קורת גג אחת, באתר יזרעאל. מהלך זה מצטרף לשני תהליכים אסטרטגיים, האחד, מימוש קונסולידציה של קווי מוצר, והשני - פיתוח דור משמעותי ופורץ דרך של רובוטים אשר מאפשר את הקונסולידציה של קווי מוצרים ותיקים אשר השקתו צפויה במהלך שנת 2026. מכלול התהליכים הללו, לצד כברת הדרך המשמעותית בהורדת המלאים, יאפשרו לחברה לממש גידול בכמויות הייצור השנתיות באתר ייצור אחד. לכך יש פוטנציאל משמעותי בהיבט של העמסת הקבועות, יעילות הרכש, מלאי חומרי גלם, יעילות הייצור, יכולת אספקה ועוד.
- 5.נהוראי 20/08/2025 10:41הגב לתגובה זוחברה שמתייחסת בזלזול לעובדים שלה מקווה שתיסגר כמה שיותר מהר.
- 4.משקיע 20/08/2025 10:23הגב לתגובה זומדוע המנכל לא מתיחס להשפעת המכסים שתגיע לשורה התחתונה בדיווח הבא
- 3.הכל מגולם לא לשכוח הנייר ירד 90% מהשיא (ל"ת)ליאור 20/08/2025 10:17הגב לתגובה זו
- 2.משקיע7 20/08/2025 10:05הגב לתגובה זובשנת 2022 כאשר יועץ ההשקעות בבנק יעץ לי לרכוש מניות שלהם זה היה ברור שמדובר בבועה.מדובר על חברה שפועלת בשוק נישה והתמחור צריך להיות בהתאם.
- 1.דניאל 20/08/2025 10:05הגב לתגובה זוהחלפת המנכל הכושל זו בשורה מעולה אם יגיע מנכל חזק יכול להחזיר את החברה למקום טוב בוא הייתה .עדיין מוכרת מאות מיליונים כמעט 2 מיליארד בשנה ומציגה רווח שורה תחתונה.שווי שוק נמוך. כמו כן הורידו מלאי גבוהה בהשוואה לשנה קודמת.אם נראה שיפור ברבעונים הבאים הנייר יטוס זו דעתי

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג -0.35% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

ריטיילורס עם הוצאות מימון ששחקו את השורה התחתונה
המכירות בחנויות הזהות ירדו בצורה חדה, כשבפוט לוקר ישנה ירידה של 21.4% ובנוסף סגירת פעילות דרים ספורט תרמה לירידות; הגידול בשטחי המסחר וכניסה לצרפת וגרמניה קיזזו את הירידות באופן חלקי
חברת ריטיילורס ריטיילורס -2.51% דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025 עם ירידה קלה בהכנסות שהתבטאה בירידה ברווח התפעולי. הרווח הנקי של החברה ירד דרמטית בכ-79%, בעיקר בעקבות הוצאות מימון וחשיפה למט"ח.
הכנסות החברה עמדו על כ-602 מיליון שקל, ירידה של 2.3% לעומת הרבעון המקביל ב־2024. הירידה נבעה בעיקר מצניחה חדה במכירות חנויות זהות, עם פעילות נייקי שירדו ב־2% ברבעון השני לכ־419 מיליון שקל ומכירות פוט לוקר ברבעון שירדו ב־1.7% ל־149.5 מיליון שקל. כמו כן, סגירת פעילות דרים ספורט תרמה לירידה נוספת ובנוסף, דחייה מבצעי ההנחות מיוני (בעקבות "עם כלביא") ליולי, פגעה בהכנסות הרבעון. עם זאת, הגידול בשטחי המסחר והרחבת פעילות נייקי לצרפת ולגרמניה קיזזו את הפגיעה באופן חלקי. במחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של כ-5.8% בהכנסות לכ-1.13 מיליארד שקל, בעיקר הודות להרחבת שטחי המסחר ורכישת פעילות נוספת בצרפת.
אמנם הרווח הגולמי ברבעון השני דווקא עלה ל-318 מיליון שקל (52.8% מהמחזור), לעומת כ-312 מיליון שקל (50.7%) ברבעון המקביל, אבל הדבר נובע מדחיית ההנחות. בפעילות נייקי לבדה נרשם גידול של 3.3% ברווח הגולמי לרמה של כ-235 מיליון שקל. הרווח הגולמי בפעילות פוט לוקר ירד בכ-1.5% והסתכם בכ-75 מיליון שקל.במחצית הראשונה של שנת 2025 הרווח הגולמי צמח בכ-6.3% והסתכם בכ-577 מיליון שקל, לעומת כ-543 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בהתאם הרווח התפעולי ברבעון ירד ב-6.8% לכ-45 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ברבעון. הירידה נבעה בגידול חד בהוצאות מכירה ושיווק, בעיקר לאור הרחבת שטחי המסחר וסגירת חנויות בישראל. דבר נוסף שהתבטא בדוח היא עלייה בהוצאות הנהלה ובשכר. הרווח התפעולי למחצית הראשונה ירד בחדות ב-41% לכ-49 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל אשתקד.הנתון הדרמטי ביותר בדוח הוא צניחה של הרווח הנקי, שירד ב-47% ברבעון השני ועמד על 13.2 מיליון שקל בלבד, לעומת 24.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הרווח הנקי עמד על 8.8 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ79%
לעומת התקופה המקבילה אשתקד (41.5 מיליון שקל). הסיבה שהרווח הנקי נשק משמעותית יותר מהרווח התפעולי היא הזינוק בהוצאות המימון, שעלו ביותר מפי שניים לעומת הרבעון המקביל, ועמדו על 26.7 מיליון שקל (לעומת כ-12 מיליון שקל). בסך הכל במחצית השניה הוצאות המימון עלו בכ-45%
והגיעו ל-37 מיליון שקל, לעומת 25.5 מיליון שקל בלבד אשתקד. ההוצאות כללו ריביות על חכירות, שערוכי מטבע, ריביות על הלוואות, עמלות, וקיזוז חלקי בלבד מהכנסות מימון. לשם ההשוואה, הרווח התפעולי במחצית עמד על כ-48.8 מיליון שקל, וכך כ-75% ממנו "נמחק" על ידי הוצאות
המימון בלבד.
- נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
- בדרך לקאמבק? בג׳יי פי מורגן רואים אפסייד של 20% לנייקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוט לוקר בירידה ונייקי בהתרחבות באירופה
עוד נתון שלילי שבלט היה מכירות החנויות הזהות, שירד בחדות. אמנם בפעילות נייקי הירידה היתה קלה יחסית, למרות החששות מחזרתה של נייק לאמזון, ועמדה על כ-3.5% ברבעון השני לעומת רבעון מקביל, בפוט לוקר הצניחה הייתה חדה, עם ירידה של 21.4%.