עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביביעודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביבי
דוחות

אפולו מדווחת על הפסד של 22 מיליון במקביל לפרויקט עם VW

דוחות חלשים יחד עם הזמנה - טוב או לא טוב למשקיעים?

תמיר חכמוף | (3)

אפולו פאוור פרסמה דוחות "מאפיינים" לרבעון השני: ההכנסות עמדו על 3.2 מיליון שקל, ירידה לעומת 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, וההפסד הנקי גדל לכ-21.8 מיליון שקל (ההפסד השלישי בגודלו בתולדות החברה) והפסד חצי שנתי של 39.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 19.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המימון המשיכו להכביד וצמחו פי 2 לרמה של 1.7 מיליון שקל.

האם נשאר כסף בקופה?

החברה סיימה את הרבעון השני עם 8.6 מיליון שקל בלבד בקופה, ירידה חדה לעומת סוף 2024 שם עמדו המזומנים על כ-37.2 מיליון שקל. 

קצב שריפת המזומנים של החברה גבוה וזה משהו שאינו חדש למשקיעים, כאשר החברה ציינה בפנינו כי היא צריכה לעשות מהלכים לצמצום ההוצאות מנכ"ל אפולו פאוור: "יהיה צמצום משמעותי בהוצאות, אנחנו מפוקסים". במבט עומק ניתן לראות שיפור בשורת הוצאות מכירה הנהלה וכלליות, אך הוא נבע מירידה בהוצאות תשלום מבוסס מניות ולא מתהליך התייעלות של החברה.

השאלה המתבקשת לנוכח צניחת המזומנים היא כיצד החברה מתכוונת לממן את פעילותה. במהלך החודשים יולי ואוגוסט 2025 אפולו כבר השלימה גיוס הון של כ-18.1 מיליון שקל. הגיוס התבצע באמצעות מימוש אופציות על ידי בעלי שליטה ומשקיעים נוספים, וכן דרך הנפקה פרטית לגוף מוסדי (הפניקס) ולמשקיעים פרטיים נוספים, לפי מחיר של 4.3 שקלים למניה. כלומר, לחברה אמורים להיות כ-26.7 מיליון שקל לתפעול שוטף לאחר הגיוס.

מעבר לכך, לחברה מסגרת אשראי בנקאית בסולארפיינט. לאחר הארכות ושינויים במהלך השנה, במאי 2025 עודכן ההסכם כך שסכום המסגרת עומד על 40 מיליון שקל. מדובר בגמישות פיננסית שתסייע בגישור על פערי הון חוזר אם הפרויקטים יתקדמו לקנה מידה גדול יותר, אך חשוב לזכור שבמידה ותשתמש בהם הוצאות המימון צפויים לגדול.

לאפולו יש תשקיף מדף פתוח שתוקפו עד סוף החודש, כך שבמידה ונראה תשקיף חדש נוכל אולי לקבל רמז לכוונות החברה בהמשך לגבי הנפקות נוספות. 

ההסכם עם VW, ישנה את התמונה?

במקביל לדוחות, החברה דיווחה על אישור רשמי מפולקסוואגן (VW) לחידוש פרויקט הפיתוח המשותף. על פי הדיווח, הייצור הסדרתי מתוכנן להתחיל בנובמבר 2026, וההיקף הכספי הכולל של הפרויקט עומד על כ-14.5 מיליון אירו על פני 8 שנים. נזכיר כי לא מדובר בהודעה על חוזה חדש, ורק שמה תאריך יעד ותג מחיר על הודעת החברה ממרץ השנה.

עם זאת, ניתוח המספרים מראה שהפרויקט, גם אם יתממש במלואו, רחוק מלהוות פתרון לקשיי הנזילות של אפולו. מדובר בתוספת הכנסות שנתית של פחות מ-2 מיליון אירו (כ-7.5 מיליון שקל), בעוד ההפסד הרבעוני, כאמור, עומד על כמעט 22 מיליון שקל. כלומר, גם אם הייצור היה מתחיל מחר, ההכנסות מהפרויקט מכסות רק כשליש מההפסד הרבעוני וזאת במידה וכולו יגיע לשורה התחתונה, אם כי צריך לציין שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית מצד ההכנסות של החברה, אך אלו צפויים להתחיל רק בסוף 2026.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


העסקאות הנוספות


בסוף חודש יוני דיווחה על שתי עסקאות: האחת בישראל והשנייה עם לקוח בינלאומי. הדיווחים מצטרפים לשורת חוזים נוספים שעליהם עדכנה החברה בחודשים האחרונים, לרבות התקשרויות עם ליפרט, צבא ארה"ב וחברת ZF המפיצה כלי רכב מסחריים אפולו פאוור: האם החברה מצאה את ה"גביע הקדוש"?. בין היתר, החברה דיווחה לאחרונה על פרויקטים בשוק הרכב, מערכות סולאריות לפרגולות, פאנלים לקרוואנים, וגגות בעלי מגבלות משקל. אפולו עם חוזים חדשים

ושאלה חשובה לסיום

כאמור החברה פרסמה היום את הדוחות לרבעון השני במקביל להודעה על התאריך והסכום בהסכם עם VW, לא ניכנס כרגע לספקולציות סביב התזמון של ההודעות, אבל כן נעלה את השאלה מדוע החברה בוחרת לקיים את שיחת הוועידה רק ביום שני, בעוד חמישה ימים, כאשר לרוב חברות מקיימות את השיחה באותו היום או לכל המאוחר למחרת.


מניית אפולו נסחרת לפי שווי שוק של 333 מיליון שקל לאחר שעלתה בכ-21% מתחילת השנה, אך רשמה ירידה של 12% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא הייתי מתקרב למניה הזאת. אבל יש בה הרבה ספקולנטים. (ל"ת)
    אנונימי 20/08/2025 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 20/08/2025 13:36
    הגב לתגובה זו
    לא חושב שזה רעיון טוב לתת להם חצי שקל הם פשוט לוקחים משכורות גבוהות ונותנים למשקיעים לשלם את זהלא אתקרב לאפולו לעולם הפסדתי שם 60% ומכרתי
  • 1.
    שש אל תפריעו הם עסוקים בלמכור חלומות (ל"ת)
    אנונימי 20/08/2025 13:30
    הגב לתגובה זו
טריוויה (צ'אט)טריוויה (צ'אט)
טריוויה

בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית

כמה הרוויחו מתחילת השנה המחזיקים בקופות גמל וקרן השתלמות במסלול מנייתי? לאיזה שווי מכוונת OpenAI בהנפקה הציבורית? מי יזם ההייטק המצליח שהגיע למצב של פשיטת רגל? ועוד - 
- טריוויה על הנושאים הכלכליים של השבוע האחרון

צוות ביזפורטל |
נושאים בכתבה טריוויה

טריוויה שבועית.  ככה תדעו אם אתם בעניינים.

20 שאלות מהאירועים של השבוע האחרון - נשמח לשמוע תגובות מכם (הערות, הארות, ביקורת, וגם - שבחים).

הכי נוח לשחק דרך הכלי בהמשך האייטם.  לאור בקשת הקהל אנחנו מעלים את השאלות והתשובות האפשריות גם כאן ( חידון עם תשובות מודגשות בתחתית העמוד) .   



מי המניה שעברה ביום אחד מירידה של מעל 20% לעלייה של 20%?
טבע
סולאראדג'
נובה
טידס

וואן זירו נותן ללקוחות חדשים ריבית של 5.5%. האם יש תנאים ומה הם?
אין תנאים
יש תנאים - העברת חשבון מבנק קודם
יש תנאים - העברה של מעל 5,000 שקל בחודש או תשלום דמי ניהול של 49 שקל בחודש
יש תנאים - העברה של לפחות 100 אלף שקל

כמה מקבלת המשפחה של חייל רוסי שנהרג במלחמה?
לא מקבלת כלום
20 אלף דולר
כ-40 אלף דולר
קרוב ל-200 אלף דולר

מה הרעיון המרכזי של הרפורמה המתוכננת במכשירי החיסכון?
הטלת מס על קרנות השתלמות נזילות
הגבלת דמי הניהול בפוליסות חיסכון
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים שרק הוצאת כספים ממנו תחוייב במס
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים ומס קבוע אחיד של 25% במכירת מכשירים

יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”