בני אפשטיין מנכל רדקום; קרדיט: יחצבני אפשטיין מנכל רדקום; קרדיט: יחצ
ראיון

מנכ״ל רדקום: "ה־100 מיליון דולר בקופה - לרכישה מתוכננת שתפתח לנו שווקים חדשים"

בני אפשטיין מסכם חצי שנה בתפקיד מנכ״ל רדקום עם צמיחה של 19% בהכנסות הרבעון השני ושווי שוק של 210 מיליון דולר; לצד ההזדמנויות והסיכונים שבשוק ה־5G הוא מדבר על שיתופי פעולה עם אנבידיה ו-ServiceNow, ועל כך שה־100 מיליון דולר שבקופה יכולים לשמש לרכישה מתוכננת בקרוב ואפילו לבייבאק

מנדי הניג |

בני אפשטיין מסכם בימים אלה חצי שנה ראשונה בתפקיד מנכ"ל רדקום, אחרי שהגיע אל חברת הטלקום הישראלית בסוף השנה שעברה מתפקיד בכיר באמדוקס. כבר בהתחלה אפשטיין סימן יעד שאפתני להגיע להכנסות של 100 מיליון דולר בשלושת השנים הקרובות והתוצאות הרבעוניות האחרונות מראות שרדקום בקצב מבטיח לפגוש את היעד. ברבעון השני ההכנסות עמדו על 17.7 מיליון דולר מציגים צמיחה של כ-19% משנה לשנה. רדקום הכתה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט עם רווח למניה (Non-GAAP) של 0.25 דולר גבוה ב־0.02 דולר מהתחזית שעמדה על 0.22 דולר.

מניית רדקום Radcom Ltd. -0.08%    נסחרת בנאסד״ק בשווי שוק של כ-210 מיליון דולר יש לה קופת מזומנים של כ-101 מיליון דולר מה שמתמחר את הפעילות שלה בכ-110 מיליון דולר. היא עלתה בכ־6% מתחילת השנה וכ-35.5% ב־12 החודשים האחרונים, עם פרסום התוצאות בשבוע החולף היא הגיבה בירידה של כ־3.8% ונעה סביב מחיר של כ-13.13 דולר נמוך מהשיא השנתי שרשמה בפברואר על כ־16 דולר.

ענף הטלקום העולמי נמצא בשנים האחרונות בתקופת מעבר משמעותית עם פריסות רשתות 5G והיערכות לטכנולוגיות דור 6. לצד ההזדמנויות, כדי להטמיע את המערכות החדשות השחקנים מתמודד עם השקעות הון עצומות, והתחרות של ענקיות הציוד כמו Huawei, Nokia ו-Ericsson צמודה מאוד כשיש גם לחץ גדול מצד הרגולטורים והלקוחות לייעל ולשפר חוויית המשתמש. פתרונות ניטור ואנליטיקה, כמו אלה שמפתחת רדקום הם מרכיב קריטי עבור מפעילי התקשורת, הם מאפשרים להן לחסוך משאבים וגם להגדיל את האוטומציה בניהול הרשת.

נתחיל מהתוצאות - תוצאות רבעוניות חיוביות. עקפתם את הצפי גם בשורה העליונה וגם בתחתונה. בתחילת השנה אמרת שיש לך יעד להגיע ל־100 מיליון דולר בשורה העליונה תוך שלוש שנים. אתה חושב שזה יקרה לפני?

״זה יכול לקרות לפני, אבל לא הייתי משנה את היעדים שלי כרגע״.

מה הגורמים מאחורי השיפור - אנחנו רואים 19% עלייה ב־Non-GAAP. מה מאחורי הצמיחה הזאת?

״יש לנו Backlog מאוד בריא והמון עבודה קיימת. המטרה שלי היא לבנות פייפליין קדימה שיגבה את היעדים האישיים שלי לשלוש שנים מאז ההגעה שלי לרדקום. אנחנו עובדים בצורה מאוד יעילה, ממשיכים להתייעל כל הזמן ומגדילים את הביזנס בין הלקוחות הקיימים וזה מה שאתה רואה בתוצאות של הרבעון השני״.

למי שלא בקיא בענף, תסביר על מנועי הצמיחה כמו ה־AI Agentic ומה רדקום עושה בפועל

קיראו עוד ב"גלובל"

״כשאנחנו מדברים עם שותפים כמו ServiceNow שהם לדוגמה נותנים Workflow כמעט אצל כל חברת טלקום, והם גם שואפים להיות פלטפורמת ה־Agentic AI. ברמת העקרון אנחנו מביאים להם Data Set ייחודי להשלמת ה־Full Customer 360 View. לדוגמה, אם אתה מתקשר לשירות לקוחות של מפעיל בגלל חוויית שימוש לא טובה, זה יכול להיות כמו נטפליקס שלא פועל טוב, או ניתוקי שיחות אז אנחנו יכולים לעשות וולדיציה ולאמת שזו באמת בעיה אמיתית מול שירות הלקוחות, וגם להציע פתרון מיידי. זה יכול לשמש את שירות הלקוחות וגם את המהנדסים כדי לפתור בעיות Capacity, Coverage או בעיה של אנטנות. הממשק שלנו יכול לחבר בין עולמות ה־Care וה־Engineering, ואפילו יכול להתחבר לעולמות השיווק. יש כל מיני Use Cases שאנחנו יכולים לפעול בהם״.

לגבי הלקוחות הקיימים, מדובר בשניים או שלושה לקוחות שתורמים כ־70%-80% מההכנסות. אתם פועלים לפזר את זה?

״הלקוחות הגדולים הם AT&T, Dish בארה"ב ורקוטן ביפן. אנחנו עובדים על הפייפליין מול לקוחות Tier 1 גדולים כמו AT&T בצפון אמריקה, ויש לנו כמה הזדמנויות קונקרטיות שיכולות להגיע בהיקף לפוטנציאל של AT&T. יש לנו פייפליין מאוד בריא באירופה, עם לא מעט מכרזים, וגם ביפן במבנה דומה. ההערכה שלי היא שחלק מהפייפליין הזה יתממש ויעזור לנו לצמוח״.

שוק הטלקום מאוד תחרותי. מה אתם עושים מול Huawei, Nokia, Ericsson כדי לשמר את המיצוב שלכם ולהתקדם?

״אנחנו לא מתחרים ישירות באריקסון ונוקיה אלא משלימים אותם בהרבה מקרים. הם לא מחזיקים את הפתרון המוצרי שלנו, אבל יש להם לפעמים שותפים אחרים ואנחנו משתלבים באקו־סיסטם שלהם. בנוסף, אנחנו מוסיפים שותפים חדשים כמו ServiceNow, אנבידיה, Salesforce ואחרים שותפויות שעוזרות לקדם ולמצב אותנו בשוק כחדשניים יותר, במיוחד בעולמות ה־AI Agent וה־Gen-AI. אנחנו דוחפים לאוטומציות עם הענקיות האלה, מה שפותח לנו דלתות ומתקבל היטב בשוק, העבודה ביחד תורמת להתייעלות ולעבודה טובה יותר בצד הלקוח״.

מה הפוטנציאל בשיתוף הפעולה עם Nvidia מבחינת הכנסות? מדובר בפרויקט שמבוסס על BlueField 3, נכון?

״נכון. זה בשלב הפיילוט אצל מספר לקוחות. נכנסנו לשותפות הזו ברבעון הקודם, וברבעון הזה אנחנו מטמיעים אותה במעבדות של מספר לקוחות. אני מעריך שזה יתורגם להכנסות ב־2026. כרגע אנחנו עדיין בתהליך הפיילוט והלמידה יחד עם Nvidia, גם עם הלקוחות, וגם מהצד שלנו״.


עקפתם את רף ה־100 מיליון דולר בקופה. מה עושים עם הכסף אתם מתכננים לרכוש פעילות בקרוב או שהכסף יכול להיות מופנה לבייבאק?

״אנחנו בתהליך הערכת רכישה (M&A) של חברה שמעוניינים לקנות. זה עדיין לא בשלב מתקדם, אבל אנחנו בדיונים ועושים Due Diligence (הערכת נאותות, מ.ה)״. 


תוכל לתת פרטים נוספים איזו פעילות אתם מחפשים לרכוש?

״החברה שעל הכוונת פועלת בעולמות ה־AI ויכולה לעזור לנו לחדור לעוד לקוחות גדולים. מדובר בעולמות ה־AI Ops - עולמות של ה-CTO אוטומציה ואופרציה מבוססי AI הפתרונות של החברה כבר מוטמעים במספר לקוחות Tier 1 גדולים. זו חברה שיכולה להשלים לנו גם את הכיסוי של הפתרון שלנו. במקביל אנחנו גם שוקלים אפשרות לבייבק או מהלכים אחרים, אבל העדיפות כרגע היא רכישה״.

בהשוואה למתחרות עדיין יש פערים גדולים. מהם הסיכונים שאתה רואה כיום?

״פריסת ה־5G התעכבה לעומת התחזיות, וכעת יש פריסות Stand Alone של 5G גם בליבה וגם ברדיו. זה דורש השקעות גדולות מצד הלקוחות, אבל גם מהווה הזדמנות חדירה עבורנו, כי אלו אזורים שעדיין לא מכוסים על ידי מתחרים. יש סיכון בקצב ההתקדמות, אבל מבחינתנו זו בעיקר הזדמנות".

סיכום מחצית ראשונה

אתה מסכם חצי שנה בתפקיד. איך אתה רואה את העבודה ברדקום מול אמדוקס?

״ברמה האישית אני מאוד מרוצה מהשינוי. אני חושב שהעבודה בחברה קטנה היא הרבה יותר מהירה ויעילה ואנחנו מקבלים החלטות מהר יותר כיוון שאנחנו קשובים לשוק. אני יושב בדאלאס, קרוב ללקוח הגדול שלנו ומעביר ישירות למטה בישראל את מה שאני רואה ומה צריך לשנות. זה מאפשר לנו להיות גמישים ולתת תגובה מהירה״.


כיוון שאתה מסתובב בשטח ואמרת שאתם מתרחבים עם מכרזים באירופה, האם נתקלת בהשפעות של חרמות בינלאומיים, האם יש משהו שמשפיע על הפעילות?

״לא נתקלתי בשום חרמות מהסוג הזה, לא היו אמירות מהלקוחות בנושא. יש לנו לקוחות ממגזרים שונים מאוד, וכולם שמחים לשתף פעולה״.

לסיכום, איך אתה רואה את רדקום בשנים הקרובות, מה החזון שלך לטווח הקצר?

״חדשנות היא המפתח, יחד עם השותפויות שמגבות אותה. זה יעזור לנו לחדור ללקוחות חדשים ולשווקים חדשים, להמשיך בקצב הצמיחה עם חדירה לרשתות 5G ובהמשך גם לדור 6. תחום ה־User Plane והאנליטיקות סביבו מאוד רלוונטי ללקוחות, ואנחנו רוצים להיות חלק אינטגרלי מהתהליך הזה. אני חושב שאנחנו נמצאים בנקודת מפנה, ומקווה שזה יבוא וימשיך לקבל ביטוי בביצועים״.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

"שער הדולר יירד, רמת התמחור של המניות היא בשיא היסטורי ברוב המבחנים"

בבנק אוף אמריקה חוששים בעיקר מחולשה בשער הדולר. סבורים שהמניות בשיא, אך לא משוכנעים לגבי הכיוון העתידי בשל זרימת כספים מסיבית לשווקים ובשל האינטרס של הממשל בארה"ב בבום ושגשוג של השווקים הפיננסים

רן קידר |
נושאים בכתבה שער הדולר

בבנק אוף אמריקה אומרים - זה הזמן להיות זהירים. "התשואות מתחילת השנה מרשימות - ביטקוין 27.5%, זהב 27.2%, מניות 14.7%, אג"ח קונצרני עד 8.2%, אג"ח ממשלתיות 7%". אלא שהדולר איבד קרוב ל-10%, לצד הנפט שירד ב-12.6%" מפרט בתחילת הדוח, מייקל הארטנט, האסטרטג הראשי של בנק אוף אמריקה שסבור ששער הדולר ימשיך לרדת. 

"אני רק מקווה שהשוק יעלה יותר מאשר המטבע ירד" הוא מוסיף ומעריך שהדולר לפני ירדית מדרגה נוספת. 

מדד S&P 500 בשיא 

מדד S&P 500, הגיע ליחס מחיר לערך בספרים (Price-to-Book) של 5.3x - שיא היסטורי. "יחס השווי לספרים של S&P 500 בשיא שמונע על ידי הקצאת 'הכל חוץ מאג"ח' ובום הבינה המלאכותית", מציין הארטנט. להשוואה, בשיא בועת הדוט-קום במרץ 2000, היחס עמד על 5.1x. בפברואר 2009, בשפל המשבר הפיננסי, היחס היה 1.6x בלבד.

"מדד S&P 500 נסחר ב-P/E קדימה של 22.5x - אחוזון 95 מאז 1988, P/E נגרר לעשור של 27.4x - אחוזון 98 מאז 1900, MSCI ללא ארה"ב ב-P/E קדימה של 14.7x - אחוזון 92 מאז 2006.

" מרווחי אג"ח השקעה אמריקאיות A+ ב-64 נקודות בסיס - אחוזון 98 ב-30 השנים האחרונות. במילים פשוטות, כמעט כל מדד הערכה שווי נמצא ברמות שיא קיצוניות היסטוריות, מה שמעלה את השאלה האם אכן 'הפעם זה שונה' כפי שנוהגים לומר בוול סטריט".


אינדיקטור Bull & Bear: אות ניטרלי ב-6.1 אך עם סימני אזהרה

אינדיקטור ה-Bull & Bear של בנק אוף אמריקה נשאר ברמה של 6.1, מה שמסמן עמדה ניטרלית. האינדיקטור, הנע בסקאלה מ-0 (פסימיות קיצונית) עד 10 (אופטימיות קיצונית), משלב מגוון רחב של אינדיקטורים כולל פוזיציות של קרנות גידור, טכניים של שוק האשראי, רוחב שוק המניות, זרימות למניות ואג"ח, ופוזיציות של משקיעים מוסדיים.

השקעות  3
צילום: CANVA

שוק הפרייבט אקוויטי מתחמם: Thoma Bravo בוחנת רכישות של Dayforce וגם של ורינט

מניית Dayforce מזנקת ב-23% על רקע הערכות שתהיה עסקת רכישה

עמית בר |
נושאים בכתבה ורינט עסקת רכישה

מניית Dayforce מזנקת ב-23% על רקע הערכות ש-Thoma Bravo בוחנת את רכישתה. החברה המתמחה בתוכנות משאבי אנוש הפכה ליעד רכישה. היא לא היחידה. גם ורינט הישראלית-אמריקאית נמצאת במגעים מול קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo.

הקרן מרחיבה את פעילותה ומשדרת מסר שהיא מחפשת חברות תוכנה, דווקא עכשיו אחרי שהן נפגעו מה-AI. ורינט, שפועלת בתחום פתרונות תוכנה למוקדי שירות וחוויית לקוח, נמצאת על פי דיווחים אחרונים, כבר לפני כחודש, במגעים מתקדמים למכירה לקרן. המניה שלה הגיבה בזינוק דו-ספרתי לדיווחים, אבל מאז לא נמסר מאום, מה שמפחית את הסיכויים לעסקה.


מניית Dayforce ירדה ב-27% מתחילת השנה, מה שהפך אותה ליעד אטרקטיבי לרוכשות אסטרטגיות. מדובר במהלך שמתאים לאסטרטגיה של הקרן, שפועלת לרכישת חברות טכנולוגיה ציבוריות במחירים נוחים יחסית, מתוך כוונה לייעל את התפעול, להכניס טכנולוגיות משלימות ולעיתים אף לבצע מיזוגים עם חברות אחרות בתיק ההשקעות.

במקביל לשני המהלכים הללו, Thoma Bravo ממשיכה לפעול גם ברקע לעסקה נפרדת שכוללת את Soho House, רשת מועדוני חברים הפרוסה באירופה ובארה"ב. במקרה הזה, מדובר בקונסורציום בראשות קבוצת בתי המלון MCR, ולצדו שותפים נוספים, לרבות גורמים מוכרים מעולם ההשקעות והבידור. העסקה בוצעה לפי שווי של כ-2.7 מיליארד דולר.