
מנכ״ל רדקום: "ה־100 מיליון דולר בקופה - לרכישה מתוכננת שתפתח לנו שווקים חדשים"
בני אפשטיין מסכם חצי שנה בתפקיד מנכ״ל רדקום עם צמיחה של 19% בהכנסות הרבעון השני ושווי שוק של 210 מיליון דולר; לצד ההזדמנויות והסיכונים שבשוק ה־5G הוא מדבר על שיתופי פעולה עם אנבידיה ו-ServiceNow, ועל כך שה־100 מיליון דולר שבקופה יכולים לשמש לרכישה מתוכננת בקרוב ואפילו לבייבאק
בני אפשטיין מסכם בימים אלה חצי שנה ראשונה בתפקיד מנכ"ל רדקום, אחרי שהגיע אל חברת הטלקום הישראלית בסוף השנה שעברה מתפקיד בכיר באמדוקס. כבר בהתחלה אפשטיין סימן יעד שאפתני להגיע להכנסות של 100 מיליון דולר בשלושת השנים הקרובות והתוצאות הרבעוניות האחרונות מראות שרדקום בקצב מבטיח לפגוש את היעד. ברבעון השני ההכנסות עמדו על 17.7 מיליון דולר מציגים צמיחה של כ-19% משנה לשנה. רדקום הכתה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט עם רווח למניה (Non-GAAP) של 0.25 דולר גבוה ב־0.02 דולר מהתחזית שעמדה על 0.22 דולר.
מניית רדקום Radcom Ltd. -2.68% נסחרת בנאסד״ק בשווי שוק של כ-210 מיליון דולר יש לה קופת מזומנים של כ-101 מיליון דולר מה שמתמחר את הפעילות שלה בכ-110 מיליון דולר. היא עלתה בכ־6% מתחילת השנה וכ-35.5% ב־12 החודשים האחרונים, עם פרסום התוצאות בשבוע החולף היא הגיבה בירידה של כ־3.8% ונעה סביב מחיר של כ-13.13 דולר נמוך מהשיא השנתי שרשמה בפברואר על כ־16 דולר.
ענף הטלקום העולמי נמצא בשנים האחרונות בתקופת מעבר משמעותית עם פריסות רשתות 5G והיערכות לטכנולוגיות דור 6. לצד ההזדמנויות, כדי להטמיע את המערכות החדשות השחקנים מתמודד עם השקעות הון עצומות, והתחרות של ענקיות הציוד כמו Huawei, Nokia ו-Ericsson צמודה מאוד כשיש גם לחץ גדול מצד הרגולטורים והלקוחות לייעל ולשפר חוויית המשתמש. פתרונות ניטור ואנליטיקה, כמו אלה שמפתחת רדקום הם מרכיב קריטי עבור מפעילי התקשורת, הם מאפשרים להן לחסוך משאבים וגם להגדיל את האוטומציה בניהול הרשת.
נתחיל מהתוצאות - תוצאות רבעוניות חיוביות. עקפתם את הצפי גם בשורה העליונה וגם בתחתונה. בתחילת השנה אמרת שיש לך יעד להגיע ל־100 מיליון דולר בשורה העליונה תוך שלוש שנים. אתה חושב שזה יקרה לפני?
- רדקום מזנקת אחרי שהעלתה תחזית ועקפה את הצפי ברבעון
- רדקום מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה: ההכנסות טיפסו ב-20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״זה יכול לקרות לפני, אבל לא הייתי משנה את היעדים שלי כרגע״.
מה הגורמים מאחורי השיפור - אנחנו רואים 19% עלייה ב־Non-GAAP. מה מאחורי הצמיחה הזאת?
״יש לנו Backlog מאוד בריא והמון עבודה קיימת. המטרה שלי היא לבנות פייפליין קדימה שיגבה את היעדים האישיים שלי לשלוש שנים מאז ההגעה שלי לרדקום. אנחנו עובדים בצורה מאוד יעילה, ממשיכים להתייעל כל הזמן ומגדילים את הביזנס בין הלקוחות הקיימים וזה מה שאתה רואה בתוצאות של הרבעון השני״.
למי שלא בקיא בענף, תסביר על מנועי הצמיחה כמו ה־AI Agentic ומה רדקום עושה בפועל
- האם הצמיחה המטאורית של אורקל מגיעה על חשבון הרווחיות?
- ג'יימי דיימון מציג: 1.5 טריליון דולר לחיזוק העצמאות האמריקאית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 5,900% בשנה מ-80 סנט ל-46 דולר, שווי של 15 מיליארד, מי אמר...
״כשאנחנו מדברים עם שותפים כמו ServiceNow שהם לדוגמה נותנים Workflow כמעט אצל כל חברת טלקום, והם גם שואפים להיות פלטפורמת ה־Agentic AI. ברמת העקרון אנחנו מביאים להם Data Set ייחודי להשלמת ה־Full Customer 360 View. לדוגמה, אם אתה מתקשר לשירות לקוחות של מפעיל בגלל חוויית שימוש לא טובה, זה יכול להיות כמו נטפליקס שלא פועל טוב, או ניתוקי שיחות אז אנחנו יכולים לעשות וולדיציה ולאמת שזו באמת בעיה אמיתית מול שירות הלקוחות, וגם להציע פתרון מיידי. זה יכול לשמש את שירות הלקוחות וגם את המהנדסים כדי לפתור בעיות Capacity, Coverage או בעיה של אנטנות. הממשק שלנו יכול לחבר בין עולמות ה־Care וה־Engineering, ואפילו יכול להתחבר לעולמות השיווק. יש כל מיני Use Cases שאנחנו יכולים לפעול בהם״.
לגבי הלקוחות הקיימים, מדובר בשניים או שלושה לקוחות שתורמים כ־70%-80% מההכנסות. אתם פועלים לפזר את זה?
״הלקוחות הגדולים הם AT&T, Dish בארה"ב ורקוטן ביפן. אנחנו עובדים על הפייפליין מול לקוחות Tier 1 גדולים כמו AT&T בצפון אמריקה, ויש לנו כמה הזדמנויות קונקרטיות שיכולות להגיע בהיקף לפוטנציאל של AT&T. יש לנו פייפליין מאוד בריא באירופה, עם לא מעט מכרזים, וגם ביפן במבנה דומה. ההערכה שלי היא שחלק מהפייפליין הזה יתממש ויעזור לנו לצמוח״.
שוק הטלקום מאוד תחרותי. מה אתם עושים מול Huawei, Nokia, Ericsson כדי לשמר את המיצוב שלכם ולהתקדם?
״אנחנו לא מתחרים ישירות באריקסון ונוקיה אלא משלימים אותם בהרבה מקרים. הם לא מחזיקים את הפתרון המוצרי שלנו, אבל יש להם לפעמים שותפים אחרים ואנחנו משתלבים באקו־סיסטם שלהם. בנוסף, אנחנו מוסיפים שותפים חדשים כמו ServiceNow, אנבידיה, Salesforce ואחרים שותפויות שעוזרות לקדם ולמצב אותנו בשוק כחדשניים יותר, במיוחד בעולמות ה־AI Agent וה־Gen-AI. אנחנו דוחפים לאוטומציות עם הענקיות האלה, מה שפותח לנו דלתות ומתקבל היטב בשוק, העבודה ביחד תורמת להתייעלות ולעבודה טובה יותר בצד הלקוח״.
מה הפוטנציאל בשיתוף הפעולה עם Nvidia מבחינת הכנסות? מדובר בפרויקט שמבוסס על BlueField 3, נכון?
״נכון. זה בשלב הפיילוט אצל מספר לקוחות. נכנסנו לשותפות הזו ברבעון הקודם, וברבעון הזה אנחנו מטמיעים אותה במעבדות של מספר לקוחות. אני מעריך שזה יתורגם להכנסות ב־2026. כרגע אנחנו עדיין בתהליך הפיילוט והלמידה יחד עם Nvidia, גם עם הלקוחות, וגם מהצד שלנו״.
עקפתם את רף ה־100 מיליון דולר בקופה. מה עושים עם הכסף אתם מתכננים לרכוש פעילות בקרוב או שהכסף יכול להיות מופנה לבייבאק?
״אנחנו בתהליך הערכת רכישה (M&A) של חברה שמעוניינים לקנות. זה עדיין לא בשלב מתקדם, אבל אנחנו בדיונים ועושים Due Diligence (הערכת נאותות, מ.ה)״.
תוכל לתת פרטים נוספים איזו פעילות אתם מחפשים לרכוש?
״החברה שעל הכוונת פועלת בעולמות ה־AI ויכולה לעזור לנו לחדור לעוד לקוחות גדולים. מדובר בעולמות ה־AI Ops - עולמות של ה-CTO אוטומציה ואופרציה מבוססי AI הפתרונות של החברה כבר מוטמעים במספר לקוחות Tier 1 גדולים. זו חברה שיכולה להשלים לנו גם את הכיסוי של הפתרון שלנו. במקביל אנחנו גם שוקלים אפשרות לבייבק או מהלכים אחרים, אבל העדיפות כרגע היא רכישה״.
בהשוואה למתחרות עדיין יש פערים גדולים. מהם הסיכונים שאתה רואה כיום?
״פריסת ה־5G התעכבה לעומת התחזיות, וכעת יש פריסות Stand Alone של 5G גם בליבה וגם ברדיו. זה דורש השקעות גדולות מצד הלקוחות, אבל גם מהווה הזדמנות חדירה עבורנו, כי אלו אזורים שעדיין לא מכוסים על ידי מתחרים. יש סיכון בקצב ההתקדמות, אבל מבחינתנו זו בעיקר הזדמנות".
סיכום מחצית ראשונה
אתה מסכם חצי שנה בתפקיד. איך אתה רואה את העבודה ברדקום מול אמדוקס?
״ברמה האישית אני מאוד מרוצה מהשינוי. אני חושב שהעבודה בחברה קטנה היא הרבה יותר מהירה ויעילה ואנחנו מקבלים החלטות מהר יותר כיוון שאנחנו קשובים לשוק. אני יושב בדאלאס, קרוב ללקוח הגדול שלנו ומעביר ישירות למטה בישראל את מה שאני רואה ומה צריך לשנות. זה מאפשר לנו להיות גמישים ולתת תגובה מהירה״.
כיוון שאתה מסתובב בשטח ואמרת שאתם מתרחבים עם מכרזים באירופה, האם נתקלת בהשפעות של חרמות בינלאומיים, האם יש משהו שמשפיע על הפעילות?
״לא נתקלתי בשום חרמות מהסוג הזה, לא היו אמירות מהלקוחות בנושא. יש לנו לקוחות ממגזרים שונים מאוד, וכולם שמחים לשתף פעולה״.
לסיכום, איך אתה רואה את רדקום בשנים הקרובות, מה החזון שלך לטווח הקצר?
״חדשנות היא המפתח, יחד עם השותפויות שמגבות אותה. זה יעזור לנו לחדור ללקוחות חדשים ולשווקים חדשים, להמשיך בקצב הצמיחה עם חדירה לרשתות 5G ובהמשך גם לדור 6. תחום ה־User Plane והאנליטיקות סביבו מאוד רלוונטי ללקוחות, ואנחנו רוצים להיות חלק אינטגרלי מהתהליך הזה. אני חושב שאנחנו נמצאים בנקודת מפנה, ומקווה שזה יבוא וימשיך לקבל ביטוי בביצועים״.

דיאן קיטון בנתה אימפריה של 100 מיליון דולר ומורשת השקעות מרשימה
השחקנית האגדית שהלכה אתמול לעולמה, הייתה אייקון קולנוע בתקופה שהשכר היה בקנה מידה אחר, ועשתה את מירב כספה מתפיסת עולם מוצלחת במיוחד לגבי השקעות נדל"ן
דיאן קיטון, שהפכה את התשוקה שלה לארכיטקטורה ולעיצוב למכונת כסף שהכניסה לכיסה יותר מאשר כל האוסקרים והבלוקבסטרים שלה ביחד. כשנפטרה אתמול בגיל 79 בביתה בקליפורניה, קיטון הותירה מאחוריה לא רק מורשת קולנועית עצומה, אלא גם תיק השקעות נדל"ן מרשים.
שווי הרכוש המוערך שלה עמד על 100 מיליון דולר - ולא, רובו המוחלט לא הגיע מכך ששיחקה מול אל פצ'ינו או זכתה באוסקר. התובנה הגדולה של קיטון לא הייתה בדרך לזכות בליבו של וודי אלן, אלא במשהו שרוב כוכבי הוליווד לא מבינים: הכסף האמיתי לא נמצא בצ'קים מהאולפנים, אלא ברכישה של נכס מוזנח, החזרתו לחיים, ומכירה של הנכס המחודש למישהו עם חשבון בנק עמוק יותר. בעולם שבו רוב השחקנים משקיעים בהפקות או במותגי אופנה שנכשלים, קיטון הבינה משהו בסיסי: נדל"ן בלוס אנג'לס הוא תמיד הימור טוב.
הבסיס: קריירת משחק שהניבה מיליונים - אבל לא מאות מיליונים
נתחיל עם הדבר שכולנו מכירים - הקריירה הקולנועית המרשימה. קיטון החלה בברודווי בשנת 1968, כשכיכבה בהצגה "שיער" וזכתה למועמדות לטוני כבר בשנה שלאחר מכן עבור "שחק אותה, סם" של וודי אלן. אבל הפריצה הכספית האמיתית הגיעה ב-1972, כאשר פרנסיס פורד קופולה בחר בה לתפקיד קיי אדמס ב"הסנדק". הסרט הפך לאחד מהמצליחים בכל הזמנים, וקיטון חזרה על התפקיד בשני סרטי ההמשך - עסקה שהבטיחה לה הכנסה יציבה לאורך שנים רבות.
ואם לא די בכך, ב-1977 הגיע רגע שהקפיץ עוד יותר את הקריירה שלה וכך גם עשה לארנק: "הרומן שלי עם אנני". הסרט לא רק זיכה אותה באוסקר לשחקנית הטובה ביותר, אלא גם הפך אותה לאייקון תרבותי - וזה הוביל להכנסות גבוהות יותר לכל פרויקט עתידי. לאחר האוסקר, שווי השוק שלה קפץ באופן דרמטי. שחקנית שבעבר קיבלה שכר סטנדרטי פתאום הייתה במעמד של "זוכת אוסקר", וזה אומר צ'קים גבוהים יותר, מיקומים יותר מרכזיים בכרזות וחלק גדול יותר מהרווחים.
- גלדיאטור 2 - הכנסות של 150 מיליון דולר בשבוע הראשון; האם יגיע להכנסות הסרט הראשון?
- המספרים מאחורי הטקס היוקרתי: כמה שווה זכייה באוסקר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאורך שנות ה-80 וה-90, קיטון המשיכה לבחור בפרויקטים שהניבו רווחים נאים. "בייבי בום" ב-1987 היה הצלחה מסחרית וזיכה אותה במועמדות אוסקר נוספת. אבל ההצלחה הכלכלית האמיתית הגיעה עם "מועדון האקסיות " ב-1996 - הסרט הכניס 105 מיליון דולר בקופות, ונתח ההכנסות של קיטון מסרט כזה, כשחקנית ראשית, היה משמעותי למדי. בשנת 2003, "באהבה אין חוקים" עם ג'ק ניקולסון הביא לה מועמדות אוסקר נוספת וגלובוס הזהב, והסרט הכניס כמעט 125 מיליון דולר בארה"ב בלבד.

ג'יימי דיימון מציג: 1.5 טריליון דולר לחיזוק העצמאות האמריקאית
ג׳יי פי מורגן JPMorgan Chase & Co תשקיע עד 10 מיליארד דולר באופן ישיר בחברות שפועלות בתחומים שהבנק מגדיר כקריטיים לביטחון האמריקאי. מדובר בחלק מתוכנית רחבה יותר של עשור שמטרתה להניע ולממן 1.5 טריליון דולר בתעשיות אסטרטגיות. המהלך מגיע בדיוק בזמן שממשל טראמפ מקדם את מדיניות "אמריקה קודם״.
ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג׳יי פי מורגן ואחד הקולות המשפיעים ביותר בוול סטריט, לא השאיר מקום לספקות לגבי המניע. לדבריו, אמריקה הפכה תלויה מדי במקורות לא אמינים של מינרלים קריטיים, מוצרים וייצור שכולם חיוניים לביטחון הלאומי. התוכנית מתמקדת בארבעה תחומים שהבנק רואה כקריטיים: שרשראות אספקה וייצור מתקדם, תעופה וחלל וביטחון, עצמאות אנרגטית וחוסן, וטכנולוגיות חדשניות אסטרטגיות. 10 מיליארד הדולר יגיעו מכספי הבנק עצמו וירכזו בעיקר בחברות אמריקאיות. מדובר בהשקעות הון ישירות שנותנות לבנק בעלות בחברות המושקעות.
לגבי היעד הרחב יותר של 1.5 טריליון דולר, הבנק מבהיר שהוא כבר תכנן להניע ולממן כטריליון דולר בעשור הקרוב לתמיכה בלקוחות בתעשיות החשובות האלה. עכשיו הוא מעלה את היעד ב-500 מיליארד דולר נוספים. למרות שטראמפ לא מוזכר במפורש בהודעה, קשה לפספס את הקשר בין היוזמה של ג׳יי פי מורגן לאג'נדה של הבית הלבן. הממשל הנוכחי דוחף בכוח להבטיח שתשתיות קריטיות וטכנולוגיות מפתח יהיו נוכחות בארצות הברית. מינרלים נדירים הם דוגמה מושלמת. סין שולטת בשוק הזה, ומעניקה לבייג'ין מינוף משמעותי במשא ומתן מסחרי מול וושינגטון.
דיימון הוא מהדמויות המשפיעות ביותר בוול סטריט, והוא לא מוותר על הזדמנויות להצהיר על הפטריוטיות שלו בהופעות פומביות. בנקים כבר עשו בעבר מהלכים דומים וקבעו יעדי מימון עצומים שמתיישרים עם מדיניות ציבורית. ג׳יי פי מורגן עצמה הודיעה ב-2021 שהיא שואפת ליותר מ-2.5 טריליון דולר על פני עשור כדי לקדם פתרונות לשינויי האקלים. ההכרזה מגיעה בתקופה שבה גופים פיננסיים גדולים מנסים למצוא את האיזון הנכון בין אחריות חברתית, לחצים פוליטיים ואינטרסים עסקיים. תחת ממשל טראמפ, המוקד עבר מנושאים כמו אקלים וגיוון לנושאים של ביטחון לאומי ועצמאות אסטרטגית.
- למרות חוסר הוודאות הכלכלי: בג'יי פי מורגן אופטימיים
- הודו מתכוננת לגל הנפקות גדול ב-2025 – האם זו הזדמנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה המעניינת היא עד כמה זה באמת שינוי באסטרטגיה ועד כמה זה רטוריקה. רבים מהלקוחות של הבנק כבר פועלים בתחומים האלה, והמימון היה זורם אליהם ממילא. עם זאת, העובדה שהבנק מתחייב להגדיל את המימון ב-50 אחוז ולהשקיע 10 מיליארד דולר בבעלות ישירה מעידה שכנראה יש כאן יותר מדיבורים.