
ריטיילורס עם הוצאות מימון ששחקו את השורה התחתונה
המכירות בחנויות הזהות ירדו בצורה חדה, כשבפוט לוקר ישנה ירידה של 21.4% ובנוסף סגירת פעילות דרים ספורט תרמה לירידות; הגידול בשטחי המסחר וכניסה לצרפת וגרמניה קיזזו את הירידות באופן חלקי
חברת ריטיילורס ריטיילורס -1.62% דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025 עם ירידה קלה בהכנסות שהתבטאה בירידה ברווח התפעולי. הרווח הנקי של החברה ירד דרמטית בכ-79%, בעיקר בעקבות הוצאות מימון וחשיפה למט"ח.
הכנסות החברה עמדו על כ-602 מיליון שקל, ירידה של 2.3% לעומת הרבעון המקביל ב־2024. הירידה נבעה בעיקר מצניחה חדה במכירות חנויות זהות, עם פעילות נייקי שירדו ב־2% ברבעון השני לכ־419 מיליון שקל ומכירות פוט לוקר ברבעון שירדו ב־1.7% ל־149.5 מיליון שקל. כמו כן, סגירת פעילות דרים ספורט תרמה לירידה נוספת ובנוסף, דחייה מבצעי ההנחות מיוני (בעקבות "עם כלביא") ליולי, פגעה בהכנסות הרבעון. עם זאת, הגידול בשטחי המסחר והרחבת פעילות נייקי לצרפת ולגרמניה קיזזו את הפגיעה באופן חלקי. במחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של כ-5.8% בהכנסות לכ-1.13 מיליארד שקל, בעיקר הודות להרחבת שטחי המסחר ורכישת פעילות נוספת בצרפת.
אמנם הרווח הגולמי ברבעון השני דווקא עלה ל-318 מיליון שקל (52.8% מהמחזור), לעומת כ-312 מיליון שקל (50.7%) ברבעון המקביל, אבל הדבר נובע מדחיית ההנחות. בפעילות נייקי לבדה נרשם גידול של 3.3% ברווח הגולמי לרמה של כ-235 מיליון שקל. הרווח הגולמי בפעילות פוט לוקר ירד בכ-1.5% והסתכם בכ-75 מיליון שקל.במחצית הראשונה של שנת 2025 הרווח הגולמי צמח בכ-6.3% והסתכם בכ-577 מיליון שקל, לעומת כ-543 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בהתאם הרווח התפעולי ברבעון ירד ב-6.8% לכ-45 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ברבעון. הירידה נבעה בגידול חד בהוצאות מכירה ושיווק, בעיקר לאור הרחבת שטחי המסחר וסגירת חנויות בישראל. דבר נוסף שהתבטא בדוח היא עלייה בהוצאות הנהלה ובשכר. הרווח התפעולי למחצית הראשונה ירד בחדות ב-41% לכ-49 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל אשתקד.הנתון הדרמטי ביותר בדוח הוא צניחה של הרווח הנקי, שירד ב-47% ברבעון השני ועמד על 13.2 מיליון שקל בלבד, לעומת 24.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הרווח הנקי עמד על 8.8 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ79%
לעומת התקופה המקבילה אשתקד (41.5 מיליון שקל). הסיבה שהרווח הנקי נשק משמעותית יותר מהרווח התפעולי היא הזינוק בהוצאות המימון, שעלו ביותר מפי שניים לעומת הרבעון המקביל, ועמדו על 26.7 מיליון שקל (לעומת כ-12 מיליון שקל). בסך הכל במחצית השניה הוצאות המימון עלו בכ-45%
והגיעו ל-37 מיליון שקל, לעומת 25.5 מיליון שקל בלבד אשתקד. ההוצאות כללו ריביות על חכירות, שערוכי מטבע, ריביות על הלוואות, עמלות, וקיזוז חלקי בלבד מהכנסות מימון. לשם ההשוואה, הרווח התפעולי במחצית עמד על כ-48.8 מיליון שקל, וכך כ-75% ממנו "נמחק" על ידי הוצאות
המימון בלבד.
- נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
- בדרך לקאמבק? בג׳יי פי מורגן רואים אפסייד של 20% לנייקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נייקי עם ירידה במכירות אבל התרחבות באירופה
עוד נתון שלילי שבלט היה מכירות החנויות הזהות, שירד בחדות. אמנם בפעילות פוט לוקר הירידה היתה קלה יחסית, כ-3.5% ברבעון השני לעומת רבעון מקביל, אבל אצל נייקי, החששות מחזרתה של נייק לאמזון התבררו כנכונות והצניחה הייתה חדה, בשיעור של 21.4%.
מבחינת הפריון, סך המכירות החודשיות עלו בנייקי, כשהמכירות למ"ר ברבעון עלו בכ-7% ל-2,651 שקל, לעומת 2,475 שקל בתקופה המקבילה הצמיחה הגיעה למרות האתגר שכרוך בעלייה של 14% בשטחי המסחר, אך עם זאת בפוט לוקר המכירות ירדו בכ-14% ל-2,511 שקל למ"ר ברבעון, לעומת 2,914 שקל ברבעון המקביל, והדבר לווה בעלייה של כ-22% בשטחי המכירה, כך שהתמונה הפוכה ומעידה על קושי במותג פוט לוקר.
נייקי
חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
- דלק נכסים: ההכנסות באותה רמה, עוברת לרווח של 1.7 מיליון
- אקרו: שורה תחתונה הסתכמה ב-41 מ' שקל בזכות רווחי הון – מכירת דירות צנחה ב-90%
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
בזירה האסטרטגית, החברה השלימה ברבעון את רכישת 12 חנויות נייקי בצרפת ומדווחת על תוכנית פתיחה של 15 עד 30 חנויות נוספות בגרמניה עד סוף 2028. השקעה כוללת מוערכת: בין 15 ל־30 מיליון אירו. זאת בנוסף להעמקת הפעילות באוסטרליה עם המותג מטאל, שזכה להשקת אתר חדש ביולי 2025.
מבחינת ההון העצמי, החברה סיימה את הרבעון עם הון עצמי של 894 מיליון שקל, ירידה של כ-6% לעומת התקופה המקבילה, בין היתר בשל חלוקת דיבידנד בסך של כ-70.8 מיליון שקל באפריל. יחס ההון העצמי מסך המאזן ירד ל-27%, לעומת 30.9% ביוני אשתקד.
יתרות מזומנים ירדו לכ-248 מיליון שקל, מול 297 מיליון שקל בסוף 2024. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי ועמד על 28.7 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של כמעט 200 מיליון שקל אשתקד. מנגד, החברה גייסה
הלוואות לזמן ארוך בהיקף של כ-208 מיליון שקל במהלך התקופה.
תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס: "על אף התנודות בשוק, אנו שומרים על ראייה אסטרטגית רחבה, מזהים הזדמנויות ממוקדות וממשיכים לחזק את השותפות רבת-השנים עם נייקי, מותג הספורט המוביל בעולם. כחלק מתוכנית הצמיחה הרב־שנתית שלנו, החל מה1 במאי, עם רכישת הזכיין הצרפתי של פעילות נייקי התחלנו לפעול בצרפת ואנחנו נערכים להגדלת הפעילות בגרמניה החל משנת 2026,. בנוסף, החל מחודש יולי המשכנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם MATTEL באוסטרליה, עם השקת אתר סחר חדש, מהלך המחזק את שיתוף הפעולה ומסמן עבורנו פוטנציאל להמשך".
חשוב להזכיר שרק לפני כחודש, עזב את החברה המייסד, דובי שניידמן, ועבר לשותפות בזכיון של אדידס.
שווי השוק של ריטיילורס הוא 2.97 מיליארד שקל. במהלך 2025 ירדה מניית החברה בכ-12% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-13.4%.
- 1.אנונימי 20/08/2025 11:33הגב לתגובה זונייקי מתאוששת וברבעון הזה היה שיפור מרבעון קודם רבעון הבא יהיה חזק. לגזור ולשמור

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג -0.45% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

דלק מזנקת 3.5%, מיטרוניקס נופלת ב-12%
אפולו פאוואר קופצת 8.5%, סולרום עולה 5%; ברקע: היערכות ללחימה בעזה מעיבה על הסנטימנט והמסחר מתנהל במגמה שלילית בתל אביב
הבורסה לא אוהבת הסלמות והמדדים נסחרים בירידות - ת"א 35 מאבד 0.6%, ת"א 90 יורד 0.5%.
הירידות רוחביות גם בסקטורים: מדד הבנקים יורד 0.5%, מדד הביטוח מאבד 0.5%. מדד הנדל"ן מגיב לדוחות החלשים הראשונים של היזמיות ויורד 0.7%, מדד הנפט והגז בניגוד למגמה עולה ב-0.9% גם בזכות דלק קבוצה דלק קבוצה 3.5%
דלק מסכמת רבעון שני חזק עם עלייה של כ-40% בהכנסות ועלייה ב-EBITDAX, לצד המשך הצמיחה בהפקה של איתקה וחתימת עסקת ייצוא היסטורית של ניו-מד למצרים. הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2025 עמדו על כ-3.5 מיליארד שקל, עלייה של כ-40% לעומת הכנסות
של כ-2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% לעומת כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - לתוצאות הרבעון של הקבוצה
במקביל לירידות בשוק, גם המטבע המקומי נחלש מול הדולר שמתחזק בכ-0.6%. השער הרציף של הדולר מול השקל עומד על 3.40 - לעמוד שער הדולר הרציף: דולר שקל רציף 0.59% . אם מסתכלים על הטווח הארוך יש את מי שדווקא סבור שהדולר ייחלש כך, האנליסטים של בנק אוף אמריקה אומרים ש"שער הדולר יירד" ההשפעה של האפשרות לפעולה צבאית בעזה מורגשת גם בשערי החליפין כאשר השקל נחלש מול המטבעות העיקריים גם האירו מתחזק מול השקל בכ-0.2% ושערו הרציף נע סביב 3.95 שקל לאירו - לעמוד שער האירו הרציף: אירו שקל רציף
הפסקת אש ושחרור חטופים או כניסה לעזה? הכל על השולחן. על פי הדיווחים חמאס מעוניין בעסקה דומה למתווה שישראל הסכימה לו בעבר. בינתיים התנאים של ישראל הוקשחו והמסר בשבועות האחרונים הוא עסקה לכולם, אבל האם אפשר להגיד לא לעסקה חלקית?
- טאואר זינקה ב-9%, אנלייט יורדת 3% בעקבות הנפקה פרטית
- הבנקים ירדו 2%, ארית עלתה 3%, אנלייבקס צנחה 24%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתיחות הביטחונית שוב עולה, כאשר על פי דיווחים צה"ל יחל לשלוח צווי
8 לעשרות אלפי חיילי מילואים, במסגרת היערכות לתמרון קרקעי נרחב בתוך העיר עזה. מדובר בצעד משמעותי שמעיד על כוונה לקדם מהלך צבאי בשטח, גם כשברקע ממשיכים המגעים לעסקת חטופים. מדובר בכ-80 אלף חיילים שגיוסם הוקדם, וייתכן שמדובר במהלך שנועד לשמש מנוף לחץ על חמאס,
אך לא פחות מכך כהכנה אמיתית לפעולה ממושכת בעומק השטח.