נתן חץ
צילום: יחצ
דוחות

אלוני חץ חזרה לרווח בזכות שערוכים, אך הפסדי מט"ח הכבידו על הרווח הכולל

חברת ההשקעות סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של כ-134 מיליון שקל, בעיקר בעקבות שיערוכי נדל"ן, והכריזה על דיבידנד של 24 אגורות למניה; עם זאת, בשורת הרווח הכולל נרשם הפסד של כ-149 מיליון שקל, בעקבות הפרשי תרגום מהשקעות בחו"ל

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה נתן חץ אלוני חץ

קבוצת אלוני חץ אלוני חץ -0.66%  , הפועלת בתחומי נדל"ן מניב בישראל באמצעות אמות אמות 1.29%  , בארה"ב ובריטניה ובתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות החזקותיה באנרג'יקס אנרג'יקס 3.29%  , פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2025. החברה מציגה חזרה לרווח נקי של כ-134 מיליון שקל הודות לשערוכים חיוביים. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ- 52 מיליון ש"ח (24 אגורות למניה) אשר ישולם בחודש ספטמבר.

עם זאת, בעוד החברה מציגה רווח נקי של כ-134 מיליון שקל לבעלי המניות, בשורת הרווח הכולל נרשם דווקא הפסד של כ-149 מיליון שקל. הפער המשמעותי, יותר מ-280 מיליון שקל, מוסבר בעיקרו בהשפעת הפרשי תרגום של השקעות הקבוצה בחו"ל (בארה"ב ובבריטניה), עקב שינויים בשערי המטבע. מדובר ברכיב חשבונאי שלא משפיע על התזרים או הרווחיות התפעולית, אך נרשם במסגרת סעיפי ההון העצמי במסגרת הרווח האחר המקיף.

במבט על הדוחות המאוחדים, נרשמה עלייה של 3.9% בהכנסות מדמי שכירות וניהול נדל"ן, לסך של 353 מיליון שקל.

חברות הליבה וההתפתחויות העיקריות

בישראל אמות (50.1%) השלימה ביולי הנפקת הון נטו של כ-505 מיליון שקל, מתוכם אלוני חץ השקיעה כ-153 מיליון שקל. אמות מאשררת תחזית 2025, NOI של 1,050-1,070 מיליון שקל ו-FFO (לפי הנהלה) של 810-830 מיליון שקל. אמות מציגה יציבות תפעולית: ירידה של 1% ב-FFO מול עלייה של 2% ב-NOI

בארה"ב Carr: ביולי הושלמה עסקת פדיון אחזקות JPM תמורת העברת בעלות על שלושה נכסים, ולאחר הזרמת הון של כ-100 מיליון דולר עלתה אחזקת אלוני חץ האפקטיבית בקר לכ-79%. הונה העצמי של Carr מוערך בכ-636 מיליון דולר, המינוף כ־63% והחוב כ-1.2 מיליארד דולר במח"מ 4.8 שנים ובריבית משוקללת קבועה של כ-5.1%. שווי ההשקעה של אלוני חץ בקר לאחר העסקה עומד על כ-502 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל). תחזית 12 חודשים (יולי 2025–יוני 2026): NOI של כ-135 מיליון דולר ו-FFO של כ-50 מיליון דולר המשקף תשואת FFO של כ-8% על ההון העצמי לאחר העסקה. אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה

בריטניה Brockton Everlast (84.9%): BE החלה בביצוע פרויקט Devonshire Quarter בלב הסיטי של לונדון, לאחר השלמת שלב ההריסה; משך הקמה מוערך בכ־4 שנים. במקביל מקודמות הרחבות זכויות בנייה בפרויקטים נוספים, בדגש על פארק המדע בקיימברידג'.

אנרג'יקס (50.1%): אימוץ חוק OBBB הפדרלי בארה"ב כולל עדכוני ITC. להערכת אנרג'יקס, ההשפעה על תוכניות ההקמה עד 2030 (כ־5GW) אינה מהותית. במקביל נחתמה עסקת מימון של כחצי מיליארד דולר עם MUFG לצבר E5 (כ־270MWp); בפולין התקבלו אישורי חיבור נוספים (כ־1GW, סך מצטבר כ־1.35GW), ובליטא מתקדמת השלמת רכישת פרויקט Jonava (470MW) לקראת תחילת הקמה. אנרג'יקס מדווחת על ירידה של כ-10% בהכנסות וכ-21% ב-EBITDA


מר נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ מסר: "אנו מסכמים רבעון נוסף של המשך עשייה בחברות הפורטפוליו. בארה"ב, השלמנו לאחרונה את עסקת פדיון אחזקותיה של JPM ב- Carr ועלינו לאחזקה של כ-79%. השלמת עסקה זו תאפשר לנו לממש את פוטנציאל הצמיחה של Carr ולהצעידה קדימה בשנים הבאות דרך הרחבת פעילות הייזום בתחומי המשרדים והמגורים להשכרה, לרבות, במתווה של צירוף משקיעים מוסדיים מובילים בארה"ב. בבריטניה, Brockton החלה בהקמת הבניין בלב הסיטי של לונדון, בשטח של 450 אלף רגל רבוע, וסיימה את שלב הריסת הבניינים במקום. במקביל, Brockton ממשיכה לקדם תוכניות להגדלה משמעותית של זכויות הבנייה בנכסיה בקיימברידג' ובלונדון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בישראל, רואים באמות את המשך מגמת הצמיחה לצד סימנים להמשך ההתעוררות בשוק המשרדים, הן בביקושים והן בקצב סגירת העסקאות. בחודשים האחרונים השלימה אמות גיוסי הון וחוב בהיקף משמעותי של כמיליארד ש"ח, אשר ישמשו למימוש תוכניותיה העסקיות תוך חיזוק איתנותה הפיננסית.

באנרג'יקס, ממשיכים בעשייה מרובה בכל הטריטוריות, אשר צפויה לתמוך בצמיחה והתפתחות משמעותית של החברה בשנים הבאות. בנוסף, מעריכים באנרג'יקס כי אימוץ החוק הפדראלי OBBB לא צפוי להשפיע בצורה מהותית על פעילותה בארה"ב ותוכניותיה העסקיות להקמת פרויקטים וחיבורם לרשת בהיקף מצטבר של כ- 5GW עד לסוף שנת 2030 ואף צפוי לייצר עבורה הזדמנויות עסקיות. בכוונתנו להמשיך לפעול בהתאם לתוכניות האסטרטגיות ארוכת הטווח בכל החברות המוחזקות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירידות עליות בשווקים
צילום: דאלי

רמז עבה לסיום העליות בבורסה

האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?

מנדי הניג |

השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך

גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה. 

התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.  

כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם? 

יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים. 

רם דרורי מנועי בית שמש
צילום: יח"צ

חוזה של 1.2 מיליארד דולר למנועי בית שמש - הגדול בתולדות החברה

ההסכם החדש בין חישולי כרמל ליצרן מנועי תעופה עולמי צפוי להכניס את מנועי בית שמש לעשור וחצי של עבודה - עם אופציה להארכה נוספת בהיקף של כ־400 מיליון דולר; בעקבות ההודעה המניה מזנקת ושווי השוק נושק ל-6.8 מיליארד שקל - והנורבגים? ירדו מהמטוס רגע לפני ההמראה
מנדי הניג |

מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, מדווחת על חתימת חוזה ארוך טווח בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר - הגדול בתולדות החברה. מדובר בהסכם מחודש ומורחב בין החברה-הבת חישולי כרמל (חשכ"ל) לבין אחד מיצרני מנועי התעופה המרכזיים בעולם (OEM), הפועל בתחום האזרחי והצבאי. ההסכם ייכנס לתוקף רטרואקטיבית החל מ-1 באפריל 2025 לתקופה של כ-15 שנה, ויחליף את ההסכם הקודם שהיה בתוקף עד סוף 2028, שנותרה בו יתרה של כ-164 מיליון דולר.

החוזה כולל אופציה להארכה נוספת של חמש שנים, שבמקרה של מימושה תגדיל את היקף ההסכם בכ-400 מיליון דולר נוספים. בנוסף, סוכם על פיתוח וייצור של חלקים חדשים לשתי תוכניות מנועים עיקריות של הלקוח. במקביל, החברה מציינת כי בעקבות ההסכם החדש עלה היקף הסכמי המסגרת הכוללים שבידיה מכ-2.1 מיליארד דולר לכ-3.3 מיליארד דולר גידול של כ-50%.

ראיון עם מנכ"ל מנועי בית שמש - “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"




מב״ש כבר סיפקה לנו השנה לא מעט כותרות מפוצצות. אבל גם למי שעוקב אחריה באדיקות ההודעה הבוקר הצליחה להפתיע. בית שמש במשך שנים הייתה שחקנית שקטה. כזאת שפועלת מאחורי הקלעים של התעשייה הביטחונית, אבל בשנה האחרונה היא הפכה לאחת ההצלחות הבולטות בבורסה המקומית, מניה שעלתה בכ־170% בשנה האחרונה, כששווי השוק שלה חצה לאחרונה את רף ששת מיליארד שקל. בשונה מביטחוניות אחרות, בית שמש לא מוכרת טילים, מערכות הגנה או רחפנים, אלא את מה שמניע את כל העסק הזה - את הלב המכני של עולם התעופה: מנועי סילון וחלקים שמרכיבים אותם.

מה שמייחד את מב״ש זה שהיא פועלת בתוך שרשרת האספקה העולמית, לא רק כקבלן ביטחוני ישראלי אלא גם כספק טכנולוגי בינלאומי שמוכר ליצרני מנועים אזרחיים וצבאיים כאחד. אלביט מערכות והתעשייה האווירית הן חברות ״מערכתיות״ הן מפתחות ומוכרות פתרונות שלמים: מל"טים, מערכות שליטה ובקרה, לוויינים, מערכות הגנה וטילים. אבל מב״ש פועלת אחרת היא לא מוכרת רק מערכות נשק או מוצרים סופיים, אלא משמשת יצרן־על ומכורת חלקים קריטיים למנועי סילון, ובמקרים מסוימים גם את המנועים עצמם. היא גם ספקית טכנולוגית של יצרני מנועים עולמיים כמו Pratt & Whitney ו־Rolls-Royce, שמוכרים הלאה ללקוחות כמו בואינג, לוקהיד מרטין וחילות אוויר ברחבי העולם.