אבי בן טל
צילום: צילום ינאי יחיאל
ניתוח

הבורות, המועמדים והספין: על עזיבת מנכ"ל רשת אבי בן טל

אחרי שנתיים בתפקיד התובעני, החליט מנכ"ל רשת לעזוב את תפקידו, כשברקע - המתיחות בינו לבין היו"ר. מי עשוי לרשת את מקומו, ואיזו ירושה המחליף יקבל?
אלכסנדר כץ | (1)

ההודעה של אבי בן טל על עזיבתו את תפקיד מנכ"ל רשת לא הפתיעה אף אחד. טוב, אולי הטיימינג היה מפתיע, אך לא המהות. על המתיחות בינו לבין יו"ר רשת נדב טופולסקי פורסם בהרחבה בתקשורת, גם כאן, ואלה כנראה רק זירזו את ההחלטה של בן טל להניח את המפתחות על השולחן.

בן טל הגיע בתחילת 2020 לחברה במצב קשה, ללא ניסיון בעולם הטלוויזיה, אבל עם ניסיון ארוך שנים בשוק התקשורת המקומי. כעבור חודש-חודשיים רשת כבר הגיעה כמעט לחדלות פירעון ולסגירה בשל משבר הקורונה.

תוכנית החירום שלו כללה פיטורי עשרות עובדים מהערוץ ומחברת החדשות, לצד הורדת תוכניות יקרות מהמסך. כשהצליח להסיט את הספינה מהשרטון- ולמעשה מהפסדים של 70 מיליון שקלים ב-2019 לרווח של כמה עשרות מיליונים כעבור שנתיים, החל גם להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית האמיתית שלו: פורמטים מקוריים ולא מאד יקרים, בנייה מחדש של רצועות השידור לאורך היום, הקמת אתר אינטרנט חדש לחברה, וכניסה לאפיקי הכנסה חדשים.

ולמרות זאת, עקב האכילס של רשת 13 הוא הרייטינג, כמעט חזות הכל בנוגע לגוף שהספציאליטה שלו הוא טלוויזיה. נתוני הצפייה של תוכנית הדגל החדשה של רשת "המסעדה הבאה" מאכזבים, מהדורת החדשות מתקשה להתחזק, וקשת - האויב המר מהרחוב הסמוך ברמת החייל, נהנית כמעט מדי פרק של רוקדים עם כוכבים ליותר מ-20% וזוכה לנתונים גבוהים גם לנינג'ה ישראל.

לבן טל היו מספר הצעות נהדרות ביד, בין היתר מאלי עזור שרצה לפני מספר חודשים שהוא ינהל עבורו את וואלה. אפשר להעריך שגם כעת הוא מחזיק בכמה הצעות כאלה, ולא נראה אותו בלשכת התעסוקה. אולי טופולסקי שלוחץ לפעמים על העורק, ונתוני הרייטינג המאכזבים כמעט מדי בוקר, היו בשבילו כבר יותר מדי. לפחות הוא יודע שעל שמו תירשם הצלחתה של תוכנית ההצלה הגדולה של רשת - ואת זה אי אפשר לקחת ממנו.

השאלה הנשאלת כעת היא מי בכלל ירצה להתיישב על כיסא מנכ"ל רשת? נכון, קופת המזומנים של החברה התמלאה במקצת, אבל לצד זאת המנכ"ל הבא יצטרך להתמודד עם לוח שידורים בעייתי, ועוד יותר מזה - עם יו"ר דומיננטי במיוחד בדמותו של טופולסקי (שלא רק שהוא נציג הבעלים, אלא גם מחזיק בכמה אחוזים מהערוץ, א"כ). צריך להזכיר שעל החגורה של טופולסקי כבר מסומנים כמה איקסים: יוסי ורשבסקי שהודח לפני הגעתו של בן טל, גולן יוכפז וישראל טויטו מנכ"לי חברת החדשות, ואולי אף בן טל עצמו - שלא בטוח שטופולסקי עשה הכל כדי לשאירו. 

בתקופה האחרונה, ובעיקר מאתמול, נזרקים כמה שמות פוטנציאלים לאוויר. שם חזק שרץ במסדרונות הערוץ הוא אורי שנער, לשעבר מנכ"ל קשת וכיום דירקטור ברשת. דווקא כדירקטור לצידו של טופולסקי, כשהשניים מכירים זה את זה, מינוי כזה עשוי אפילו להיות אופציונאלי, הגם שלא ברור למה שנער ירצה לחזור לתפקיד ניהולי בעולם הטלוויזיה?

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שם נוסף שנראה בכלל כספין מהסרטים, הוא של אלדד קובלנץ, שמעמדו בתאגיד השידור הציבורי רעוע בעקבות היחסים העכורים עם היו"ר גיל עומר ומועצת התאגיד. השם של קובלנץ רץ בתעשייה כמועמד למנכ"לות רשת כבר מספר שבועות, ואולם בפועל לא היו פניות ולא התקיימו מגעים בין הצדדים, וגם לא נראה שקובלנץ מתכוון לעזוב את התאגיד בזמן הקרוב, בלי לנהל מלחמה במועצה שרוצה לראות אותו בחוץ. ברשת לא יוכלו לחכות לו, והוא לא ירצה לוותר על התאגיד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שלי 28/02/2022 13:04
    הגב לתגובה זו
    עדיף לסגור קשת
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 2.53%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״