מטבעות דיגיטליים ביטקוין אתריום קריפטו
צילום: Istock

שנת הקריפטו וה-NFT בטוויטר: לא תאמינו כמה דיברו עליהם

מספר הציוצים על ה-NFT זינק ב-10,000% (!!!) ב-2021, והשיח על הקריפטו עלה במאות אחוזים - כך עולה מדוח של טוויטר. בשורה התחתונה יש גם המלצה לחברות לא לפספס את הטרנדים הפיננסיים האלה

אלכסנדר כץ |

שוק הקריפטו כבר מזמן הפך לאחר הנושאים הכי חמים בקרב המשקיעים, ושיגעון ה-NFT כבש בשנה האחרונה כל חלקה טובה. הדבר בא גם לידי ביטוי בדוח Birdseye Report שמפרסמת הרשת החברתית TWITTER INC , וכולל נתונים מפתיעים וניתוחי מומחים בתעשיות שונות, כולל דוח פיננסי של חברת Hootsuite. הדוח נכתב בשיתוף עם שותפי טוויטר, מבוסס על שיחות ודיונים גלובליים ומדגיש את המגמות המובילות בקרב צרכנים, כך שעסקים ומותגים יוכלו להיערך ולזהות הזדמנויות לשנה הקרובה.

 

בעוד שאת טוויטר כולנו מכירים, את חברת Hootsuite קצת פחות. מדובר בפלטפורמת ניהול מדיה חברתית שהוקמה בקנדה ב-2008. הפלטפורמה תומכת באינטגרציות של רשתות חברתיות שונות, בהן טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ויוטיוב. לחברה מעל 1,000 עובדים ויותר מ-16 מיליון משתמשים בכ-175 מדינות. הדו"ח הפיננסי שלה כולל נתונים ותובנות לגבי מילות המפתח והנושאים שהובילו את שיחת הפיננסיות בטוויטר בשנה האחרונה.

90 מיליון אזכורים על "קריפטו"

 

הדוח מצביע על כך שהקריפטו הולך ותופס נפח גדול יותר ויותר בשיח הפיננסי. אזכורים של המושג "קריפטו" (Crypto) בטוויטר זינקו בשנת 2021 ב-549%, כאשר המטבעות הדיגיטליים ביטקוין, Ethereum ו-Dogecoin הובילו את השיחות.

 

המושג קריפטו (Crypto) הוזכר ב-2020 כ-14 מיליון פעמים. שנה לאחר מכן הוא כבר זינק ליותר מ-90 מיליון. אגב, מבחינת סגמנטים, לא חל כמעט שינוי: 70% (2020) ו-68% (2021) מהאזכורים היו ניטרליים בשנתיים האלה, 23% (2020) ו-25% (2021) חיוביים, ו-7% שליליים באותן שנתיים.

.

הזינוק בשיח על המטבעות הדיגיטליים (הסבר: YOY - שנה אחר שנה, YTD - מהיום הראשון ועד האחרון של אותה שנה קלנדרית)

.

מהדוח עולה עוד כי 13% מהמבוגרים בארה"ב (כ-19.3 מיליון) אמרו שהם מתכננים לרכוש מטבעות קריפטוגרפיים ב-12 החודשים הבאים, כך על פי בורסת הקריפטו ג'מיני (Gemini Trust Company).

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יצירת אמנות ב-70 מיליון דולר

 .

אבל אם הקריפטו מזנק, ה-NFT בכלל עף והפך לשיגעון ברשת. אזכורי "NFT" בטוויטר זינקו בלא פחות מ-9,510% בשנת 2021. רוב האזכורים הללו הגיעו מגברים, אבל מגמה זו משתנה, והאזכורים בשנת 2021 כוללים יותר ויותר כאלה שנעשו על ידי נשים.

 

ה-NFT, התופעה האחרונה בתחום הקריפטו, הוא למעשה מעין רישיון או תעודה דיגיטלית שמאפשר לסחור וירטואלית ביצירות אמנות דיגיטליות למשל או בסרטונים הניתנים לאימות. המסחר בהן נעשה באמצעות בלוקצ'קין.

.

.

אמנם ה-NFT קיים כבר שבע שנים, אבל רק בשנה האחרונה הוא זכה להכרה עולמית כאשר במרץ 2021 יצירת אמנות NFT של האמן הדיגיטלי מייק וינקלמן (הזוכה לכינוי "ביפל") נמכר תמורת כמעט 70 מיליון דולר. בשנה החולפת גם סלבריטאים החלו לדבר על התופעה הזו, מה שהעניק לה עוד באזז, ואילו מותגים כמו מקדונלדס, טאקו בל וטוויטר, יצרו יצירותNFT  משלהם כחלק מהקמפיינים השיווקיים שלהם.

כך נוצרו "משקיעים קמעונאיים"

 

גם האזכור "משקיעים קמעונאיים" (Retail investor) רשם זינוק בטוויטר של 215% ב-2021. מה זה אומר? שבמהלך מגיפת הקורונה קמה קבוצה חדשה לגמרי של אנשים שהחלה להשקיע. מהדוח של Hootsuite עבור טוויטר עולה כי משבר הקורונה הביא משקיעים חדשים לבורסות. עוד עולה כי מכל שוק המניות הנוכחי בארה"ב, כ-15% החלו להשקיע בשוק ב-2020.

. 

חברת השירותים הפיננסיים הרב-לאומית צ'ארלס שוואב (Charles Schwab Corporation) טבעה את המונח "דור משקיעים" כדי לתאר ולהגדיר את המשקיעים החדשים של עידן זה.

 

ניתן לייחס צמיחה זו לעלויות מסחר נמוכות יותר, אפליקציות ושירותים חדשים שהופכים את האפשרות להשקיע לקלה ונגישה יותר, וכמובן גם לתנודתיות בשוק, שיוצרים הזדמנויות השקעה מעניינות. גם המדיה החברתית משחקת תפקיד מרכזי במשיכת המשקיעים החדשים.

מהדוח עולה שהרשתות בהחלט הפכו לפלטפורמה לדיון על כספיהם האישיים של המשקיעים, ולקבלת ייעוץ בכל הנוגע לדרכי ההשקעה הפוטנציאלים. מה זה אומר? שחברות פיננסיות צריכות להיות איפה שהקהל שלהם מחפש תשובות. שם גם צומחים הטרנדים הפיננסיים. איפה? ברשתות החברתיות כמובן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.