בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ

מהדקים את החגורה ב"גלובס": חמישה עובדים יפוטרו

על אף הכיסים העמוקים של הבעלים וחרף המעבר לחומת תשלום, העיתון יערוך קיצוצים בכוח האדם עקב נדידת תקציבי הפרסום לדיגיטל. שינויים נוספים צפויים גם במוסף G ובשוק ההון 
אייס | (3)

שינויים במערכת "גלובס": על רקע המעבר לחומת תשלום מצד העיתון, שיגרה היום בבוקר (יום א')  מו"לית העיתון, אלונה בר און, מכתב לעובדים ובו בישרה על קיצוצים צפויים בכוח האדם במסגרתו יפוטרו חמישה עובדים. מלבד זאת הודיעה כי עובדים נוספים יעברו מתפקידם למינויים חדשים בתוך מערכת העיתון.

"גלובס" נרכש לפני כשנתיים וחצי על ידי אלונה בר און ועל ידי עו"ד ענת אגמון, אשר חולקת את הונה עם מריוס נכט, ממייסדי חברת התוכנה צ'ק פוינט. יחד הונם מוערך על ידי TheMarker ב-2.6 מיליארד דולר, והם נמנים על 500 עשירי ישראל. לאור הפסדים ממושכים לאורך השנים, עם רכישת גלובס, השקיעה בו אגמון על פי דיווחים כ-106 מיליון שקל.  

על אף הכיסים העמוקים שבבעלות העיתון, נראה כי זליגת תקציבי הפרסום לדיגיטל הותירו חותמם גם על "גלובס", והערכות מדברות על הפסדים דרמטיים ב-2019. על רקע הדברים, באחרונה התייצבה בר און מול המצלמה ובישרה לקוראים על מעבר לחומת תשלום בעיתון, וקראה להם להצטרף למהלך כדי לתמוך בהמשך קיומו של "גלובס".

בהמשך לצעדי ההתייעלות בעיתון, במכתב לעובדים הסבירה בר און כי את התוצאות יתכן שיראו רק בעוד מספר שנים. "מיד לאחר הרכישה התחלנו תהליך הבראה והתחדשות. תהליכי עומק מסוג זה אינם נמשכים '100 ימים' אלא מספר שנים, ובזמן שחלף כבר ביצענו שורה של מהלכים שנועדו לבנות מחדש את התשתיות ואת המערכות התפעוליות וכן לשקם את מעמדו של גלובס כעיתון רלוונטי, משפיע ואתי", כתבה בר און.

"בימים אלה אנו מבצעים תהליך רה ארגון במוסף G ובשוק ההון אשר עומדים לעבור התחדשות משמעותית, הן ברמת התכנים והמוצר, הן ברמת התפעול והתשתיות והן ברמת העובדים... האתגר שלנו בגלובס מורכב במיוחד לאור העובדה שבניגוד לעיתונים אחרים, אנחנו מתעקשים על הפרדה ברורה בין סחר לתוכן ומסרבים באופן עקבי להכניס לעיתון תוכן שיווקי סמוי וסמוי למחצה, כמו גם להצעות מסחריות שאינן עומדות בקנה אחד עם הקוד האתי שלנו (מכירת שער העיתון למפרסמים, למשל)". כתבה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עיתון כושל, פוליטי, משעמם, יומרני ואבוד.העסק לקראת סגיר (ל"ת)
    יואב שקרני 26/01/2020 21:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא פעם נתקלתי במאמרים מטעם,שאין ספק שמומנו ע'י אינטרסנט (ל"ת)
    נו.. 26/01/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כבר עדיף היה האוליגרך (ל"ת)
    נו באמת 26/01/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״