בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ

מהדקים את החגורה ב"גלובס": חמישה עובדים יפוטרו

על אף הכיסים העמוקים של הבעלים וחרף המעבר לחומת תשלום, העיתון יערוך קיצוצים בכוח האדם עקב נדידת תקציבי הפרסום לדיגיטל. שינויים נוספים צפויים גם במוסף G ובשוק ההון 
אייס | (3)

שינויים במערכת "גלובס": על רקע המעבר לחומת תשלום מצד העיתון, שיגרה היום בבוקר (יום א')  מו"לית העיתון, אלונה בר און, מכתב לעובדים ובו בישרה על קיצוצים צפויים בכוח האדם במסגרתו יפוטרו חמישה עובדים. מלבד זאת הודיעה כי עובדים נוספים יעברו מתפקידם למינויים חדשים בתוך מערכת העיתון.

"גלובס" נרכש לפני כשנתיים וחצי על ידי אלונה בר און ועל ידי עו"ד ענת אגמון, אשר חולקת את הונה עם מריוס נכט, ממייסדי חברת התוכנה צ'ק פוינט. יחד הונם מוערך על ידי TheMarker ב-2.6 מיליארד דולר, והם נמנים על 500 עשירי ישראל. לאור הפסדים ממושכים לאורך השנים, עם רכישת גלובס, השקיעה בו אגמון על פי דיווחים כ-106 מיליון שקל.  

על אף הכיסים העמוקים שבבעלות העיתון, נראה כי זליגת תקציבי הפרסום לדיגיטל הותירו חותמם גם על "גלובס", והערכות מדברות על הפסדים דרמטיים ב-2019. על רקע הדברים, באחרונה התייצבה בר און מול המצלמה ובישרה לקוראים על מעבר לחומת תשלום בעיתון, וקראה להם להצטרף למהלך כדי לתמוך בהמשך קיומו של "גלובס".

בהמשך לצעדי ההתייעלות בעיתון, במכתב לעובדים הסבירה בר און כי את התוצאות יתכן שיראו רק בעוד מספר שנים. "מיד לאחר הרכישה התחלנו תהליך הבראה והתחדשות. תהליכי עומק מסוג זה אינם נמשכים '100 ימים' אלא מספר שנים, ובזמן שחלף כבר ביצענו שורה של מהלכים שנועדו לבנות מחדש את התשתיות ואת המערכות התפעוליות וכן לשקם את מעמדו של גלובס כעיתון רלוונטי, משפיע ואתי", כתבה בר און.

"בימים אלה אנו מבצעים תהליך רה ארגון במוסף G ובשוק ההון אשר עומדים לעבור התחדשות משמעותית, הן ברמת התכנים והמוצר, הן ברמת התפעול והתשתיות והן ברמת העובדים... האתגר שלנו בגלובס מורכב במיוחד לאור העובדה שבניגוד לעיתונים אחרים, אנחנו מתעקשים על הפרדה ברורה בין סחר לתוכן ומסרבים באופן עקבי להכניס לעיתון תוכן שיווקי סמוי וסמוי למחצה, כמו גם להצעות מסחריות שאינן עומדות בקנה אחד עם הקוד האתי שלנו (מכירת שער העיתון למפרסמים, למשל)". כתבה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עיתון כושל, פוליטי, משעמם, יומרני ואבוד.העסק לקראת סגיר (ל"ת)
    יואב שקרני 26/01/2020 21:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא פעם נתקלתי במאמרים מטעם,שאין ספק שמומנו ע'י אינטרסנט (ל"ת)
    נו.. 26/01/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כבר עדיף היה האוליגרך (ל"ת)
    נו באמת 26/01/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.