מהדקים את החגורה ב"גלובס": חמישה עובדים יפוטרו
שינויים במערכת "גלובס": על רקע המעבר לחומת תשלום מצד העיתון, שיגרה היום בבוקר (יום א') מו"לית העיתון, אלונה בר און, מכתב לעובדים ובו בישרה על קיצוצים צפויים בכוח האדם במסגרתו יפוטרו חמישה עובדים. מלבד זאת הודיעה כי עובדים נוספים יעברו מתפקידם למינויים חדשים בתוך מערכת העיתון.
"גלובס" נרכש לפני כשנתיים וחצי על ידי אלונה בר און ועל ידי עו"ד ענת אגמון, אשר חולקת את הונה עם מריוס נכט, ממייסדי חברת התוכנה צ'ק פוינט. יחד הונם מוערך על ידי TheMarker ב-2.6 מיליארד דולר, והם נמנים על 500 עשירי ישראל. לאור הפסדים ממושכים לאורך השנים, עם רכישת גלובס, השקיעה בו אגמון על פי דיווחים כ-106 מיליון שקל.
על אף הכיסים העמוקים שבבעלות העיתון, נראה כי זליגת תקציבי הפרסום לדיגיטל הותירו חותמם גם על "גלובס", והערכות מדברות על הפסדים דרמטיים ב-2019. על רקע הדברים, באחרונה התייצבה בר און מול המצלמה ובישרה לקוראים על מעבר לחומת תשלום בעיתון, וקראה להם להצטרף למהלך כדי לתמוך בהמשך קיומו של "גלובס".
בהמשך לצעדי ההתייעלות בעיתון, במכתב לעובדים הסבירה בר און כי את התוצאות יתכן שיראו רק בעוד מספר שנים. "מיד לאחר הרכישה התחלנו תהליך הבראה והתחדשות. תהליכי עומק מסוג זה אינם נמשכים '100 ימים' אלא מספר שנים, ובזמן שחלף כבר ביצענו שורה של מהלכים שנועדו לבנות מחדש את התשתיות ואת המערכות התפעוליות וכן לשקם את מעמדו של גלובס כעיתון רלוונטי, משפיע ואתי", כתבה בר און.
"בימים אלה אנו מבצעים תהליך רה ארגון במוסף G ובשוק ההון אשר עומדים לעבור התחדשות משמעותית, הן ברמת התכנים והמוצר, הן ברמת התפעול והתשתיות והן ברמת העובדים... האתגר שלנו בגלובס מורכב במיוחד לאור העובדה שבניגוד לעיתונים אחרים, אנחנו מתעקשים על הפרדה ברורה בין סחר לתוכן ומסרבים באופן עקבי להכניס לעיתון תוכן שיווקי סמוי וסמוי למחצה, כמו גם להצעות מסחריות שאינן עומדות בקנה אחד עם הקוד האתי שלנו (מכירת שער העיתון למפרסמים, למשל)". כתבה.
- 3.עיתון כושל, פוליטי, משעמם, יומרני ואבוד.העסק לקראת סגיר (ל"ת)יואב שקרני 26/01/2020 21:52הגב לתגובה זו
- 2.לא פעם נתקלתי במאמרים מטעם,שאין ספק שמומנו ע'י אינטרסנט (ל"ת)נו.. 26/01/2020 18:20הגב לתגובה זו
- 1.כבר עדיף היה האוליגרך (ל"ת)נו באמת 26/01/2020 15:49הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.