מהדקים את החגורה ב"גלובס": חמישה עובדים יפוטרו
שינויים במערכת "גלובס": על רקע המעבר לחומת תשלום מצד העיתון, שיגרה היום בבוקר (יום א') מו"לית העיתון, אלונה בר און, מכתב לעובדים ובו בישרה על קיצוצים צפויים בכוח האדם במסגרתו יפוטרו חמישה עובדים. מלבד זאת הודיעה כי עובדים נוספים יעברו מתפקידם למינויים חדשים בתוך מערכת העיתון.
"גלובס" נרכש לפני כשנתיים וחצי על ידי אלונה בר און ועל ידי עו"ד ענת אגמון, אשר חולקת את הונה עם מריוס נכט, ממייסדי חברת התוכנה צ'ק פוינט. יחד הונם מוערך על ידי TheMarker ב-2.6 מיליארד דולר, והם נמנים על 500 עשירי ישראל. לאור הפסדים ממושכים לאורך השנים, עם רכישת גלובס, השקיעה בו אגמון על פי דיווחים כ-106 מיליון שקל.
על אף הכיסים העמוקים שבבעלות העיתון, נראה כי זליגת תקציבי הפרסום לדיגיטל הותירו חותמם גם על "גלובס", והערכות מדברות על הפסדים דרמטיים ב-2019. על רקע הדברים, באחרונה התייצבה בר און מול המצלמה ובישרה לקוראים על מעבר לחומת תשלום בעיתון, וקראה להם להצטרף למהלך כדי לתמוך בהמשך קיומו של "גלובס".
בהמשך לצעדי ההתייעלות בעיתון, במכתב לעובדים הסבירה בר און כי את התוצאות יתכן שיראו רק בעוד מספר שנים. "מיד לאחר הרכישה התחלנו תהליך הבראה והתחדשות. תהליכי עומק מסוג זה אינם נמשכים '100 ימים' אלא מספר שנים, ובזמן שחלף כבר ביצענו שורה של מהלכים שנועדו לבנות מחדש את התשתיות ואת המערכות התפעוליות וכן לשקם את מעמדו של גלובס כעיתון רלוונטי, משפיע ואתי", כתבה בר און.
"בימים אלה אנו מבצעים תהליך רה ארגון במוסף G ובשוק ההון אשר עומדים לעבור התחדשות משמעותית, הן ברמת התכנים והמוצר, הן ברמת התפעול והתשתיות והן ברמת העובדים... האתגר שלנו בגלובס מורכב במיוחד לאור העובדה שבניגוד לעיתונים אחרים, אנחנו מתעקשים על הפרדה ברורה בין סחר לתוכן ומסרבים באופן עקבי להכניס לעיתון תוכן שיווקי סמוי וסמוי למחצה, כמו גם להצעות מסחריות שאינן עומדות בקנה אחד עם הקוד האתי שלנו (מכירת שער העיתון למפרסמים, למשל)". כתבה.
- 3.עיתון כושל, פוליטי, משעמם, יומרני ואבוד.העסק לקראת סגיר (ל"ת)יואב שקרני 26/01/2020 21:52הגב לתגובה זו
- 2.לא פעם נתקלתי במאמרים מטעם,שאין ספק שמומנו ע'י אינטרסנט (ל"ת)נו.. 26/01/2020 18:20הגב לתגובה זו
- 1.כבר עדיף היה האוליגרך (ל"ת)נו באמת 26/01/2020 15:49הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
