השראה: עבודות הפרסום המדהימות שזכו בגראנד פרי בניו יורק
בשבוע האחרון הגיעה לסיומה תחרות הפרסום בניו יורק, תחת קבוצת New York Festivals שכוללת בתוכה בין השאר את תחרות הקריאייטיב הבינלאומית. כמו כל תחרות, גם זו מאפשרת הצצה לעבודות פרסום בינלאומיות מבריקות ומלאות השראה מהשנה (ויותר) האחרונה, מפרויקטים מרגשים עד דמעות, עד לכאלו שעזרו לשנות חוקים באירופה ומהלכים שמייצרים הפרעה באמצעות מעשה קטן עם אפקט עצום.
הפיזור הגאוגרפי של העבודות שזכו בפרסי הגראנד פרי, נע ועובר בין אוסטרליה, צרפת, ארה"ב, ספרד ואפילו הרפובליקה הדומיניקנית. בין המפרסמים נמנים רשת הסופרים האירופאית Carrefour, איגוד ה-ALS העולמי, Dollar Shave Club, רשת ALDI מספרד ובית הכלבו LA SIRENA.
LA SIRENA// Pages BBDO
במהלך להגברת המודעות לבדיקת סרטן השד בקרב נשים. בית הכלבו הגדול ביותר ברפובליקה הדומיניקנית, יצא בשיתוף פעולה עם ערוצי הטלוויזיה שבו ברגע אחד כל מנחות הטלוויזיה קמו ועזבו את האולפן בזמן שידור חי. העזיבה המפתיעה הפכה לשיחה ערה ברשת, נתמכה במהלך פייסבוק LIVE בו הסבירו המגישות על החשיבות בבדיקה סרטן השד.
ALS// BMW Dentsu
זוכרים את אתגר דלי המים של איגוד ה-ALS? מייסד האתגר, פט קווין, שהפך לאבטיפוס לעשרות אתגרי רשת בינלאומיים, למטרות צדקה או סתם להנאה ובידור, התמודד בעצמו עם מחלת ה-ALS חשוכת המרפא ובשנת 2017 איבד את קולו בעקבות המחלה. ב-Project revoice המרגש עד דמעות, קווין שאיבד את קולו ונאלץ להיעזר בטכנולוגיה שמאפשרת לו לדבר בקול ממוחשב זכה לקבל בחזרה את קולו, בדרך שמאפשרת לו לדבר עם העיניים אך בצליל האמיתי ובטונציה של קולו כפי שהשתמש בו כל חייו, באמצעות הקלטות של קולו.
Carrefour// Marcel
על פי החוק באירופה, חקלאים יכולים לגדל רק פירות וירקות המותרים להם על פי רשימה של האיחוד האירופי. ה-Black supermarket הוא מהלך של רשת המזון הצרפתית Carrefour שאיגדה חקלאים למעשה פלילי ש"עובר על החוק" ועודדו אותם עם הסכם חתום ל-5 שנים לגדל את אותה תוצרת חקלאית שתימכר בסניפי הרשת. לצד חשיפה תקשורתית בכל כלי מדיה ועצומה עם 80 אלף חתימות, החוק הגיע להצבעה ובוטל.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
Dollar Shave Club
את מותג סכיני הגילוח האמריקאי שבנה את עצמו באמצעות מיתוג פרוע והפך לשחקן מרכזי עד שנרכש על ידי יוניליוור אין צורך להציג. סרטון הפרסומת של החברה באורך של 3:40 אפילו לא נעזר בקייס סטאדי. פשוט לצפות ולהוריד את הכובע, או את הזקן.
Aldi// Mccann spain
רשת הסופרמרקטים הספרדית מצאה דרך מבריקה להמחיש את הטריות של מוצריה. באמצעות שיתוף פעולה עם אמצעי המדיה הגוסס - עיתונות הפרינט - החברה יצאה בקמפיין ששילב בדרך מקורית בין הירקות והפרות שהיא מוכרת לצרכן לטריות של החדשות מדי יום.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.