השראה: עבודות הפרסום המדהימות שזכו בגראנד פרי בניו יורק
בשבוע האחרון הגיעה לסיומה תחרות הפרסום בניו יורק, תחת קבוצת New York Festivals שכוללת בתוכה בין השאר את תחרות הקריאייטיב הבינלאומית. כמו כל תחרות, גם זו מאפשרת הצצה לעבודות פרסום בינלאומיות מבריקות ומלאות השראה מהשנה (ויותר) האחרונה, מפרויקטים מרגשים עד דמעות, עד לכאלו שעזרו לשנות חוקים באירופה ומהלכים שמייצרים הפרעה באמצעות מעשה קטן עם אפקט עצום.
הפיזור הגאוגרפי של העבודות שזכו בפרסי הגראנד פרי, נע ועובר בין אוסטרליה, צרפת, ארה"ב, ספרד ואפילו הרפובליקה הדומיניקנית. בין המפרסמים נמנים רשת הסופרים האירופאית Carrefour, איגוד ה-ALS העולמי, Dollar Shave Club, רשת ALDI מספרד ובית הכלבו LA SIRENA.
LA SIRENA// Pages BBDO
במהלך להגברת המודעות לבדיקת סרטן השד בקרב נשים. בית הכלבו הגדול ביותר ברפובליקה הדומיניקנית, יצא בשיתוף פעולה עם ערוצי הטלוויזיה שבו ברגע אחד כל מנחות הטלוויזיה קמו ועזבו את האולפן בזמן שידור חי. העזיבה המפתיעה הפכה לשיחה ערה ברשת, נתמכה במהלך פייסבוק LIVE בו הסבירו המגישות על החשיבות בבדיקה סרטן השד.
ALS// BMW Dentsu
זוכרים את אתגר דלי המים של איגוד ה-ALS? מייסד האתגר, פט קווין, שהפך לאבטיפוס לעשרות אתגרי רשת בינלאומיים, למטרות צדקה או סתם להנאה ובידור, התמודד בעצמו עם מחלת ה-ALS חשוכת המרפא ובשנת 2017 איבד את קולו בעקבות המחלה. ב-Project revoice המרגש עד דמעות, קווין שאיבד את קולו ונאלץ להיעזר בטכנולוגיה שמאפשרת לו לדבר בקול ממוחשב זכה לקבל בחזרה את קולו, בדרך שמאפשרת לו לדבר עם העיניים אך בצליל האמיתי ובטונציה של קולו כפי שהשתמש בו כל חייו, באמצעות הקלטות של קולו.
Carrefour// Marcel
על פי החוק באירופה, חקלאים יכולים לגדל רק פירות וירקות המותרים להם על פי רשימה של האיחוד האירופי. ה-Black supermarket הוא מהלך של רשת המזון הצרפתית Carrefour שאיגדה חקלאים למעשה פלילי ש"עובר על החוק" ועודדו אותם עם הסכם חתום ל-5 שנים לגדל את אותה תוצרת חקלאית שתימכר בסניפי הרשת. לצד חשיפה תקשורתית בכל כלי מדיה ועצומה עם 80 אלף חתימות, החוק הגיע להצבעה ובוטל.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
Dollar Shave Club
את מותג סכיני הגילוח האמריקאי שבנה את עצמו באמצעות מיתוג פרוע והפך לשחקן מרכזי עד שנרכש על ידי יוניליוור אין צורך להציג. סרטון הפרסומת של החברה באורך של 3:40 אפילו לא נעזר בקייס סטאדי. פשוט לצפות ולהוריד את הכובע, או את הזקן.
Aldi// Mccann spain
רשת הסופרמרקטים הספרדית מצאה דרך מבריקה להמחיש את הטריות של מוצריה. באמצעות שיתוף פעולה עם אמצעי המדיה הגוסס - עיתונות הפרינט - החברה יצאה בקמפיין ששילב בדרך מקורית בין הירקות והפרות שהיא מוכרת לצרכן לטריות של החדשות מדי יום.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
