Apple Search Ads בישראל: כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל
ב-5 לאוקטובר 2016 השיקה Apple באופן רשמי בארה"ב את ה-Apple Search Ads (ASA), מודעות ממומנות אשר מופיעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש ב-Apple App Store במכשירי iPhone ו-iPad. לאחר תקופת ניסיון ארוכה בה פעלה המערכת רק בשוק האמריקאי נפתחה האופציה לכלל הארצות דוברות האנגלית ולארצות גדולות נוספות. עד שבסוף חודש מרץ הכריזה Apple על השקה ב-46 ארצות נוספות ובכללן ישראל.
מודעות אלה מופיעות במגוון פורמטים, על פי סוג המכשיר, ובכולן רקע כחול. ה-Apple Search Ads מאפשרות למפרסמים לעלות עם קמפיינים ממומנים לקידום אפליקציות בחנות האפליקציות של Apple.
כיצד זה עובד?
במערכת קיימות 2 אופציות פרסום: בסיסית ומתקדמת. המערכת הבסיסית לא מצריכה ידע ומיומנות בניהול קמפיינים. מגדירים את האפליקציה שרוצים לקדם, ארץ ותקציב ומערכת הפרסום תיצור באופן אוטומטי מודעות ותגיש אותן ליוזרים פוטנציאליים.
המערכת המתקדמת נותנת למפרסם שליטה בניהול הקמפיינים: בחירת מילות מפתח, קהלים, דמוגרפיה, סוג מכשיר וכו'. את המודעות המערכת מייצרת באופן אוטומטי על סמך הנכסים הדיגיטליים שקיימים בערכת הקריאייטיב של האפליקציה.
- האם אפל שוב כדאית לקנייה? ומה לגבי אובר ו-Dell?
- זהירות ודינאמיות: השפעות כלכלת העולם על המשקיע הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המערכת מאפשרת שימוש בשלושה סוגי התאמה: Search Match, Exact ו-Broad:
- Search Match – שיטת התאמה המאפשרת למערכת לבחור את מילות החיפוש בצורה אוטומטית על סמך האפליקציה אותה אנחנו מקדמים
- Broad Match – המודעה תעלה עבור מילות חיפוש דומות, ביטויים המכילים את מילת החיפוש וכו'
- Exact Match – שיטת ההתאמה המדויקת ביותר, מודעה תעלה רק בחיפוש מדויק של המילה הרשומה בחשבון
מיקום המודעות
מיקום המודעה בתוצאות החיפוש נקבע על פי מספר מדדים: רלוונטיות המודעה, מילות החיפוש, הביד שהוגדר ופקטורים נוספים. מודעה שאינה רלוונטית לחיפוש שהיוזר מבצע, לא תוצג, ללא תלות בעלות שהמפסרמם מוכן לשלם.
מה מודדים?
כחלק מהחדשנות של Apple, בפלטפורמה זו ניתן לראות שימוש בסט מושגים שונה מהמוכר. לחיצה על מודעה נקראת Tap ואחוז ההקלקה מוגדר כ-TTR. במערכת המתקדמת מודל הקנייה הוא cost-per-tap כאשר ניתן להגדיר בנוסף cost-per-acquisition שמהערכת תנסה לעמוד בעלות זאת. במערכת הבסיסית מודל הקנייה הוא cost-per-install, עלות רצויה להורדת האפליקציה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
קצת מספרים
העלות הממוצעת להקלקה בארה"ב היא 0.84$ כאשר קטגורית קניות היא הקטגוריה היקרה ביותר עם 3.48$ להקלקה. העלות הממוצעת להורדה עומדת על 1.76$. על פי נתונים אלו ניתן לראות כי אחוז ההמרה נע בין 40 ל-50 אחוז. יש לציין כי נתונים אלו מתייחסים לשוק האמריקאי ומהקמפיינים הראשונים בהם הרצנו בשוק הישראלי ממש בימים הראשונים בהם המערכת באוויר אנו עדים לעלויות הרבה יותר זולות.
אז כיצד מתחילים לפרסם?
לצורך כך אנו נדרשים לגישה ל-Apple ID שמקושר לחשבון App Store Connect, אפליקציה פעילה בחנות האפליקציות של Apple. לאחר תהליך הרשמה קצר והגדרת אמצעי תשלום ניתן להתחיל בהקמת קמפיינים בסיסית או מתקדמת.
כמה טיפים לניהול קמפיינים אפקטיבי:
- עדכון נכסי האפליקציה באופן תדיר כך שיכילו סרטונים, צילומי מסך ותיאורים אטרקטיביים בכדי לאפשר למערכת ליצור מודעות שיעוררו עניין אצל הגולשים.
- מבנה החשבון - החשבון מורכב מ-3 רמות ניהול: קמפיינים, קבוצות מודעות ומילות מפתח. ברמת הקמפיין ננהל את התקציב ואת הארצות בהן אנו מעוניינים לפרסם, ברמת קבוצת המודעות נטרגט מילות חיפוש ומאפיינים דמוגרפיים ברמת מילות מפתח ננהל את הצעת המחיר להקלקה (CPT).
- הפרדת קבוצות מודעות על פי מילות החיפוש באסטרטגיה דומה לזו הנהוגה בקמפייני Google - חלוקת לפי מותג, מתחרים וחיפוש גנרי.
- שימוש במילות חיפוש בשלילה - נוסיף את מילות החיפוש של קבוצת המודעות Exact לקבוצת המודעות Broad בשלילה על מנת להבטיח שמילות החיפוש המדוייקות ביותר יעלו ב-Exact ובכך למנוע בזבוז של כסף מיותר.
*** הכותבים מסוכנות הדיגיטל GO - ענת ניר, מנהלת תחום גוגל. ומתן זמפט ראש צוות בתחום גוגל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
