קמפיין מזרחי טפחות "גם זה יעבור"
צילום: יח"צ
TV

מה יגידו המעריצים? בנק מזרחי עם שיר של 'טונה'

החיבור ל"גם זה יעבור", שיגידו ש"מכר את נשמתו" מבוסס על ערכי המחאה של הראפר, אותם הבנק קושר לכעס ומרמור על סגירת סניפים שמובילים לשירות פחות טוב של הבנקים
משה בנימין | (11)

הראפר טונה (איתי זבולון) עשוי לאכזב רבים ממעריציו בעקבות הקמפיין החדש של בנק מזרחי טפחות. זבולון לא מופיע בעצמו בפרסומת החדשה של הבנק באמצעות ראובני פרידן IPG, אך שירו המצליח "גם זה יעבור" שבזכותו התפרסם, הוא זה שמוביל את הקמפיין, בטקסט ששונה לטובת המסרים של הבנק ובקולו של זמר אחר.

מבחינת הבנק מדובר בעסקה טובה למדי. הבנק שמסתכל סביבו וצופה בקרב ה"מי יותר דיגיטלי" בין פועלים ללאומי ובעלייתו של Pepper בוחר לעצמו מקום אחר על מפת המיצוב השיווקית ומקדם מסרים של "אין תחליף לאנושיות", כשהוא מחדד את הבידול בינו ובין הבנקים האחרים עם פתיחת סניפים חדשים. 

החיבור לטונה שיש שיגידו עליו ש"מכר את נשמתו" מבוסס על ערכי המחאה של הראפר, אותם הבנק קושר לכעס ומרמור על סגירת סניפים שמובילים לשירות פחות טוב של הבנקים, להבדיל ממזרחי-טפחות לכאורה. בבנק מסבירים כי הקמפיין "מתבסס על מחאה אמיתית שזוהתה בשיח רשת בעקבות סגירת סניפי הבנקים והעברת הלקוחות לשימוש באמצעים דיגיטליים".

הקמפיין של מזרחי-טפחות

מילות השיר המקורי: "מצאו תקופה לשבור לך את הלב אה והעולם כאילו כלום מסתובב אה...לא אין לי קלישאות בכל מקרה.." שונו ל: "מצאו תקופה לסגור לך ת'סניף, במקום בנקאי זרקו אותך לאפליקציה. כן, מהיום זה רק אתה מול עצמך ואף אחד אפילו לא שאל אותך..."

 

דינה נבות סמנכ"ל השיווק של מזרחי-טפחות: "תפיסת מזרחי טפחות שונה ומבודלת מתפיסת הבנקים המתחרים ונאמנה להעדפת הלקוחות ולרצונם. האפשרויות הטכנולוגיות והכלים הדיגיטליים הינם בתוספת לשרות מקצועי אנושי. בנקאות מושתתת קודם כל על יחסי אמון והכרות אישית, כך מציינים זאת במפורש 80% מהלקוחות מכל הגילאים ומכל הקשת הדמוגרפית. נמשיך לפתח כלים דיגיטליים מתקדמים לטובת הלקוח אך לא נוותר על הבנאדם בבנק ועל המגע האישי והתקשרת הבינאישית שהיא בסיס השירות הבנקאי".

השיר המקורי

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

קרדיטים:

חברת ההפקה: ראבל

מנכ"ל: זיו קורן

סמנכ"ל קריאייטיב: איתי גרונר

קופירייטרית: מיטל שקדי

ארט: אילה דון

מנהל לקוחות: עומר אפרתי

פלנינג: עדי נפשי

תקציבאית: אלה ביאר

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    סרדין 27/11/2017 22:19
    הגב לתגובה זו
    מי יזכור את הקמפיין עוד יומיים?
  • 9.
    סטס 23/11/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
    עאלק "מכר את נשמתו", בכלל לא דרמתי... אתה כתב זול שמחפש פרובוקציות, הוא לא בפרסומת בכלל וגם לא השיר שלו, בסך הכל נתן אישור להשתמש בלחן. מעפן למנף כתבה על חשבון דמות מצליחה.
  • 8.
    שחר 22/11/2017 21:03
    הגב לתגובה זו
    כבר אי אפשר להפקיד כסף נכנס לבנק ואין עם מי לדבר ורק על המסך מופיע.......... ERROR גם שכל כספך מופקד שם אתה לא יכול לשאול שאלה .ובסוף רבעון מודיעים על רווח של רבע מליארד שקל !!! ואנחנו, אנחנו נמשיך לכתוב תגובות מחאה ..כי לא מלווים למוזיקאים.
  • 7.
    גרין 22/11/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    מה עדיף פפר פיי ? מוכרים חשבון בנק עם פיצה? כאן נותנים 2000 ש"ח למעבר ויש מלא סניפים, כולל אפליקציה וכולל הכל, נכון זה לא מגניב- זה בנק לאנשים לא מגניבים שיש להם חשבון בנק אמיתי להעביר וסובלים בבנק שלהם. שפפר פיי ימשיכו לתת פיצה .
  • 6.
    אוהדת טונה 22/11/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    פרסומת נהדרת, קולעת למצבם של רבים שאינם מדור הסמרטפון. מרגש. גם לאיתי זבולון מגיע פרנסה בכבוד. גם לדביר הנהדר. וביחד, פרסומת חזקה.
  • 5.
    מייקל 22/11/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
    משרד משנות השמונים שעדיין תקוע שם .
  • 4.
    שי 22/11/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    הסרט יפה וכיף לראות אותו (קצת חבל על ההתמסחרות של טונה) אבל המסר פשוט לא רלוונטי. לא משנה כמה הם ינסו, בפועל פחות ופחות אנשים צורכים בנקאות בסניף הבנק. זו עובדה. אז נכון שיש קהל שרוצה סניף. אבל הבנק רוצה דווקא את הקהל הזה?
  • 3.
    12 22/11/2017 08:54
    הגב לתגובה זו
    אומר הוא מת על השירים עובר איתם דברים אבל מה, לא מלווה למוזיקאי.
  • יש בתגובה הזאת יותר קריאייטיב מהקמפיין עצמו (ל"ת)
    משה 22/11/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זילי הקטן 21/11/2017 19:08
    הגב לתגובה זו
    לקחו שיר מוכר וכתבו לו מילים חדשות שיעבירו את הבריף. מטורף. מדהים. איפה נשמע כדבר הזה. זעזעו את הענף. אם זה לא שווה אייטם, מה שווה אייטם?!
  • 1.
    נהדר. יש קליפ מלא? (ל"ת)
    Him 21/11/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.