פרסום ראשון

היום: סבב שיחות אחרון עם המועמדים למנכ"ל לפמ

האם מינויו של בועז סטמבלר לתפקיד קרוב מתמיד? היום נערך סבב השיחות האחרון לתפקיד והתשובה צפויה להתקבל בקרוב. היום המועמדים כבר הציגו אסטרטגיה
משה בנימין | (1)

ההחלטה על מינוי מנכ"ל ללפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) בתום מכרז ארוך ולאחר תקופה ארוכה שמאז פרישתו של גדי מרגלית התפקיד אינו מאויש, צפויה להתקבל בקרוב. היום (יום ד') נערך הסבב הסופי של ועדת האיתור כשבישורת האחרונה ניצבים 4 מועמדים מתוך מעל 100 שהגישו מועמדות למכרז: גיא קלנר, מישל קרמרמן, אודי ירושלמי ובועז סטמבלר שאליו מתייחסים בשוק כבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות.

סיכויו הגבוהים של סטמבלר להתמנות לתפקיד מבוססים על הקשר שלו לראש הממשלה בנימין נתניהו מתוקף היותו אחד מיועציו הקרובים. כמו כן, סטמבלר אינו קוטל קנים ומתייצב למועמדות כשבעברו תפקיד עורך בחדשות 2 ודובר משרד האוצר. לשכת הפרסום מסונפת למשרד התרבות והספורט שבראשו עומדת שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב

 

קרמרמן היא חברת מועצת תאגיד השידור הציבורי כאן ובעבר שימשה כמנכ"לית eco99fm‬  וסמנכ"לית בערוצי הטלוויזיה המסחריים. קלנר משמש כיום כמנהל הפיתוח העסקי של קבוצת פובליסיס ישראל. בעבר היה מנכ"ל משרד הפרסום ענבר מרחב וכן שימש כמנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט. ירושלמי משמש כיום כראש מטה גל"צ ודובר התחנה, לפני כן היה יועץ ליו"ר רשות השידור אמיר גילת ובעבר היה מנהל השיווק של קבוצת אריסון.

ההערכות לפיהן סטמבלר יזכה בתפקיד אינן מבוססות רק על קשריו בחלונות הגבוהים, אלא גם לאור שינויים בתנאי הסף שנערכו בהליך המכרזי ומעבר ממכרז לועדת איתור. על פי גורמים בתעשייה שינויים אלו נועדו כדי להסדיר את יכולתו להתמודד על התפקיד. 

נסיון עבר, דיגיטל ומדיה

הסבב הסופי שנערך היום הפגיש את 4 המועמדים הסופיים עם 5 חברי ועדת האיתור לשיחה אישית. בשיחה הקודמת נשאלו המועמדים על הרקע האישי והמקצועי שלהם, סיבת העניין שלהם בתפקיד, התכניות לעתיד, ההבנה במגזר הציבורי שבמסגרתו לפמ פועלת ועוד, ללא התייחסות להשקפות פוליטיות. בתוך השדה המקצועי של עולם הפרסום חברי ועדת האיתור שמו דגש על הניסיון וההבנה בתחום הדיגיטל והמדיה.

בשיחה הנוכחית כבר התמקדו חברי ועדת האיתור בתכניות של המועמדים השונים לגבי לפמ. אחד המועמדים אמר לאייס כי בפגישה זו כבר מציגים אסטרטגיה וראייה לעתיד כיצד אמורה לפעול לפמ תחת ניהולו של המועמד. 

לפמ היא סוג של עוף מוזר בתעשיית הפרסום הישראלית. הלשכה פועלת תחת משרד התרבות והספורט כשהיא מטפלת במהלכי הפרסום של משרדי הממשלה השונים, הן ברמת הקריאייטיב והן ברמת רכש המדיה. מתוקף זאת היא מנהלת תחת ידיה תקציב של מאות מיליוני שקלים מדי שנה ומהווה כשלעצמה שחקן מרכזי בשוק הפרסום הישראלי שממוקם בתוככי העשירייה הראשונה מבחינת מחזורי העבודה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לצד, ואולי למרות שהיא נשענת על תקציב ממשלתי, הלשכה חתומה על מהלכי פרסום קריאייטבייים שאינם נופלים מהנעשה בשוק הפרטי. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שהיא אינה מעסיקה אנשי קריאייטיב במשרה קבועה אלא נעזרת באנשי פרילאנס המשתנים ממשימה למשימה וכך נהנית מהיכולת לבחור עם מי לעבוד בשוק שרבים מהעצמאיים שפועלים בו הם בוגרי התעשייה בעלי ניסיון רב.

מנגד, לפמ ומשרדי הממשלה נתונים לביקורת מוצדקת על הדרך שבה הם משתמשים בתקציבי הפרסום מהם הם חורגים מדי שנה. על רקע זה בחודשים האחרונים ניסו רגב ושר האוצר כחלון לקדם חקיקה בהליך מהיר שתאפשר להם לבטל את תקרת ההוצאה לפרסום של משרדים ממשלתיים. על פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, למרות ההחלטה על הגבלת תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים, תקציב הפרסום (מדיה) של לשכת הפרסום הממשלתית עמד בשנת 2013 על 175.5 מיליון שקלים, ב-2014 על 159 מיליון שקלים וב-2015 על 170 מיליון שקלים, דהיינו שמר על סדר גודל כמעט דומה ובאופן עקבי. 

כמו כן, השרים נדרשו להבהרה על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הפרסומות של המשרד שבראשו הם עומדים לאחר שלאחרונה רבים מהם הופיעו וקריינו בעצמם את התשדירים. המשנה, דנה זילבר הבהירה ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה כי "העקרונות המנחים החלים על כל סוג של פרסום ממשלתי הם שניים: ראשית, המשאבים הציבוריים המוקצים לעבודת משרדי הממשלה צריכים להיות מנוצלים לקידום מטרות המשרד ולא לקידום מטרות אישיות או פוליטיות של נבחרי ועובדי הציבור המופקדים עליו; שנית, על הפרסום לבטא אך ורק את עמדת המשרד ועליו להיות קשור בקשר הדוק וברור לתחום פעילותו של המשרד, ומכאן - שהוא אינו יכול לכלול מסרים או היבטים פוליטיים".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כשהלקוח אידיוט. ועדת המינויים רגב. והכסף OPM. למי איכפת? (ל"ת)
    אלי 27/10/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.