היום: סבב שיחות אחרון עם המועמדים למנכ"ל לפמ
ההחלטה על מינוי מנכ"ל ללפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) בתום מכרז ארוך ולאחר תקופה ארוכה שמאז פרישתו של גדי מרגלית התפקיד אינו מאויש, צפויה להתקבל בקרוב. היום (יום ד') נערך הסבב הסופי של ועדת האיתור כשבישורת האחרונה ניצבים 4 מועמדים מתוך מעל 100 שהגישו מועמדות למכרז: גיא קלנר, מישל קרמרמן, אודי ירושלמי ובועז סטמבלר שאליו מתייחסים בשוק כבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות.
סיכויו הגבוהים של סטמבלר להתמנות לתפקיד מבוססים על הקשר שלו לראש הממשלה בנימין נתניהו מתוקף היותו אחד מיועציו הקרובים. כמו כן, סטמבלר אינו קוטל קנים ומתייצב למועמדות כשבעברו תפקיד עורך בחדשות 2 ודובר משרד האוצר. לשכת הפרסום מסונפת למשרד התרבות והספורט שבראשו עומדת שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב.
ההערכות לפיהן סטמבלר יזכה בתפקיד אינן מבוססות רק על קשריו בחלונות הגבוהים, אלא גם לאור שינויים בתנאי הסף שנערכו בהליך המכרזי ומעבר ממכרז לועדת איתור. על פי גורמים בתעשייה שינויים אלו נועדו כדי להסדיר את יכולתו להתמודד על התפקיד.
נסיון עבר, דיגיטל ומדיה
הסבב הסופי שנערך היום הפגיש את 4 המועמדים הסופיים עם 5 חברי ועדת האיתור לשיחה אישית. בשיחה הקודמת נשאלו המועמדים על הרקע האישי והמקצועי שלהם, סיבת העניין שלהם בתפקיד, התכניות לעתיד, ההבנה במגזר הציבורי שבמסגרתו לפמ פועלת ועוד, ללא התייחסות להשקפות פוליטיות. בתוך השדה המקצועי של עולם הפרסום חברי ועדת האיתור שמו דגש על הניסיון וההבנה בתחום הדיגיטל והמדיה.
בשיחה הנוכחית כבר התמקדו חברי ועדת האיתור בתכניות של המועמדים השונים לגבי לפמ. אחד המועמדים אמר לאייס כי בפגישה זו כבר מציגים אסטרטגיה וראייה לעתיד כיצד אמורה לפעול לפמ תחת ניהולו של המועמד.
לפמ היא סוג של עוף מוזר בתעשיית הפרסום הישראלית. הלשכה פועלת תחת משרד התרבות והספורט כשהיא מטפלת במהלכי הפרסום של משרדי הממשלה השונים, הן ברמת הקריאייטיב והן ברמת רכש המדיה. מתוקף זאת היא מנהלת תחת ידיה תקציב של מאות מיליוני שקלים מדי שנה ומהווה כשלעצמה שחקן מרכזי בשוק הפרסום הישראלי שממוקם בתוככי העשירייה הראשונה מבחינת מחזורי העבודה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
לצד, ואולי למרות שהיא נשענת על תקציב ממשלתי, הלשכה חתומה על מהלכי פרסום קריאייטבייים שאינם נופלים מהנעשה בשוק הפרטי. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שהיא אינה מעסיקה אנשי קריאייטיב במשרה קבועה אלא נעזרת באנשי פרילאנס המשתנים ממשימה למשימה וכך נהנית מהיכולת לבחור עם מי לעבוד בשוק שרבים מהעצמאיים שפועלים בו הם בוגרי התעשייה בעלי ניסיון רב.
מנגד, לפמ ומשרדי הממשלה נתונים לביקורת מוצדקת על הדרך שבה הם משתמשים בתקציבי הפרסום מהם הם חורגים מדי שנה. על רקע זה בחודשים האחרונים ניסו רגב ושר האוצר כחלון לקדם חקיקה בהליך מהיר שתאפשר להם לבטל את תקרת ההוצאה לפרסום של משרדים ממשלתיים. על פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, למרות ההחלטה על הגבלת תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים, תקציב הפרסום (מדיה) של לשכת הפרסום הממשלתית עמד בשנת 2013 על 175.5 מיליון שקלים, ב-2014 על 159 מיליון שקלים וב-2015 על 170 מיליון שקלים, דהיינו שמר על סדר גודל כמעט דומה ובאופן עקבי.
כמו כן, השרים נדרשו להבהרה על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הפרסומות של המשרד שבראשו הם עומדים לאחר שלאחרונה רבים מהם הופיעו וקריינו בעצמם את התשדירים. המשנה, דנה זילבר הבהירה ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה כי "העקרונות המנחים החלים על כל סוג של פרסום ממשלתי הם שניים: ראשית, המשאבים הציבוריים המוקצים לעבודת משרדי הממשלה צריכים להיות מנוצלים לקידום מטרות המשרד ולא לקידום מטרות אישיות או פוליטיות של נבחרי ועובדי הציבור המופקדים עליו; שנית, על הפרסום לבטא אך ורק את עמדת המשרד ועליו להיות קשור בקשר הדוק וברור לתחום פעילותו של המשרד, ומכאן - שהוא אינו יכול לכלול מסרים או היבטים פוליטיים".
- 1.כשהלקוח אידיוט. ועדת המינויים רגב. והכסף OPM. למי איכפת? (ל"ת)אלי 27/10/2017 13:36הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
