5 פינליסטים ל-P&G ישראל בפסטיבל המדיה ברומא
שנה לאחר שגרפו את פרס הכסף בפסטיבל המדיה ברומא ומשם המשיכו לזכייה באריה זהב בפסטיבל קאן, פרוקטר אנד גמבל ישראל ממשיכים את המומנטום עם הישג מרשים: 5 פינליסטים בפסטיבל המדיה ברומא.
שלב ההכרזה על הזוכים יתקיים מחר (יום ב') כאשר הנציגים מישראל מהווים 26% מסך כל הפינליסטים של פרוקטר אנד גמבל העולמית. בין העבודות, 3 מועמדויות למותג השמפו הד אנד שולדרס ו-2 מועמדויות למותג הכביסה אריאל.
המועמדויות של מותג השמפו 'הד אנד שולדרס' בקטגוריות real time / best engagement / best sponsorship / best מגיעות בעקבות מהלך השת"פ המקורי עם קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב. מדובר למעשה ב-2 קמפיינים מקבילים שהראשון שבהם, מוגדר על ידי P&G ישראל כ"ניסוי הקשקשים הגדול בעולם".
המהלך התבסס על התובנה כי בממוצע ל-1 מתוך 2 גברים יש קשקשים אך מרביתם אינם מודעים לכך. במהלך משחקה של מכבי באולם הביתי יד אליהו חולקו לקהל ביציעים כובעים כאשר בתוכם הוסתרו סטריפים דביקים הנצמדים לשיער ומאפשרים לזהות בקלות באם לחובש הכובע יש קשקשים. במהלך ההפסקה נעשתה פעילות אינטראקטיבית עם הקהל שבדק בעצמו את הנושא.
מאחורי הרעיון למהלך עומד גבי אטל, מי שהיה בעבר מנכ"ל זניט מדיה שטיפלה בתקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל. לאחר פרישתו של אטל, חברת רכש המדיה של קבוצת אדלר חומסקי - מדיה קום - זכתה במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר שהועבר אליה. אטל מנגד המשיך בפעילות עצמאית והחל לשב בעבודתו יותר ויותר מהלכים קריאייטיבים תחת החברה שהקים Why Worry ובשיתוף פעולה שלא היה אפשרי לפני כן, הוציא את המהלך לפועל יחד עם מדיה קום.
הפרויקט השני מאחוריו עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הוא NEW HEAD COACH במסגרת קטגוריית ה-Real time marketing כאשר הקבוצה שחווה את אחת העונות הגרועות בתולדותיה נאלצה להחליף מאמן. הקמפיין הציג את ה-coach ה"חדש" של מכבי, שמאמין ששיער בריא מקשקשים הוא חלק בלתי נפרד מהכנת הספורטאים למשחק.
למותג הכביסה אריאל מבית פרוקטר ישראל 2 מועמדויות בפסטיבל - לפעילות "חולצה עוברת - כמו חדש" שנעשתה במגזר החרדי, בקטגוריות best engagement / best targeted.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמקובל במגזר החרדי, מדובר בקמפיין פרסום, שטח ויח"צ שהתבסס על התובנה כי במגזר החרדי נהוג להעביר בגדים מילד לילד, אך תוך הקפדה ושמירה על ניקיונו ואיכותו של הבגד. תלבושת בתי הספר במגזר כוללת לרוב חולצה מכופתרת איכותית ויקרה ולכן החשיבות המוגברת בשמירה על הבגד לאורך זמן. מותג הכביסה אריאל שמנכס לעצמו את הערך של "נקי כמו חדש" ושמירה על הבגד לאורך זמן ערך את פעילות כביסת מדי בתי ספר, הגדולה ביותר בארץ. לצד פעילות אינטראקטיבית מול התלמידות ומשפחותיהן נאספו, כובסו וחולקו מחדש כ-10 אלף חולצות מדי בית ספר.
מאחורי מהלך זה עמדה מיכל בר-טל, מנהלת חטיבת המגזרים של משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, משרד יחסי הציבור של פרוקטר אנד גמבל ישראל, יחד עם חברת רכש המדיה מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי.
אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל אמר לאייס: "בשנה שעברה, מותג הד אנד שולדרס זכה בתחרות זו עם פרויקט "100% נקי מחמץ. 100% נקי מקשקשים" ושמחנו לראות שזכייה זו ניבאה גם את הזכייה בפסטיבל קאן שם זכה המותג במדלית זהב. זה בהחלט מרגש שאנחנו מתחילים לייצר המשכיות של זכיות מידי שנה, מעין סדנא ליצירה מקורית, הנותנת הרבה גאווה לפרסום ולשווק הישראלי. גם השנה אנו מקווים שזכייה בפסטיבל המדיה העולמי יהיה מנבא מבורך גם לפסטיבל קאן".

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.