5 פינליסטים ל-P&G ישראל בפסטיבל המדיה ברומא

שלב ההכרזה על הזוכים יתקיים מחר (יום ב') כאשר הנציגים מישראל מהווים 26% מסך כל הפינליסטים של פרוקטר אנד גמבל העולמית. בין העבודות, 3 מועמדויות למותג השמפו הד אנד שולדרס ו-2 מועמדויות למותג הכביסה אריאל
משה בנימין |

שנה לאחר שגרפו את פרס הכסף בפסטיבל המדיה ברומא ומשם המשיכו לזכייה באריה זהב בפסטיבל קאן, פרוקטר אנד גמבל ישראל ממשיכים את המומנטום עם הישג מרשים: 5 פינליסטים בפסטיבל המדיה ברומא.

שלב ההכרזה על הזוכים יתקיים מחר (יום ב') כאשר הנציגים מישראל מהווים 26% מסך כל הפינליסטים של פרוקטר אנד גמבל העולמית. בין העבודות, 3 מועמדויות למותג השמפו הד אנד שולדרס ו-2 מועמדויות למותג הכביסה אריאל.

 

המועמדויות של מותג השמפו 'הד אנד שולדרס' בקטגוריות real time / best engagement / best sponsorship / best מגיעות בעקבות מהלך השת"פ המקורי עם קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב. מדובר  למעשה ב-2 קמפיינים מקבילים שהראשון שבהם, מוגדר על ידי P&G ישראל כ"ניסוי הקשקשים הגדול בעולם".

המהלך התבסס על התובנה כי בממוצע  ל-1 מתוך 2  גברים יש קשקשים אך מרביתם אינם מודעים לכך. במהלך משחקה של מכבי באולם הביתי יד אליהו חולקו לקהל ביציעים כובעים כאשר בתוכם הוסתרו סטריפים דביקים הנצמדים לשיער ומאפשרים לזהות בקלות באם לחובש הכובע יש קשקשים. במהלך ההפסקה נעשתה פעילות אינטראקטיבית עם הקהל שבדק בעצמו את הנושא.

מאחורי הרעיון למהלך עומד גבי אטל, מי שהיה בעבר מנכ"ל זניט מדיה שטיפלה בתקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל. לאחר פרישתו של אטל, חברת רכש המדיה של קבוצת אדלר חומסקי - מדיה קום - זכתה במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר שהועבר אליה. אטל מנגד המשיך בפעילות עצמאית והחל לשב בעבודתו יותר ויותר מהלכים קריאייטיבים תחת החברה שהקים Why Worry ובשיתוף פעולה שלא היה אפשרי לפני כן, הוציא את המהלך לפועל יחד עם מדיה קום. 

הפרויקט השני מאחוריו עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הוא NEW HEAD COACH במסגרת קטגוריית ה-Real time marketing כאשר הקבוצה שחווה את אחת העונות הגרועות בתולדותיה נאלצה להחליף מאמן. הקמפיין הציג את ה-coach ה"חדש" של מכבי, שמאמין ששיער בריא מקשקשים  הוא חלק בלתי נפרד מהכנת הספורטאים למשחק.

 

למותג הכביסה אריאל מבית פרוקטר ישראל 2 מועמדויות בפסטיבל - לפעילות "חולצה עוברת - כמו חדש" שנעשתה במגזר החרדי, בקטגוריות  best engagement / best targeted.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

כמקובל במגזר החרדי, מדובר בקמפיין פרסום, שטח ויח"צ שהתבסס על התובנה כי במגזר החרדי נהוג להעביר בגדים מילד לילד, אך תוך הקפדה ושמירה על ניקיונו ואיכותו של הבגד.  תלבושת בתי הספר במגזר כוללת לרוב חולצה מכופתרת איכותית ויקרה ולכן החשיבות המוגברת בשמירה על הבגד לאורך זמן. מותג הכביסה אריאל שמנכס לעצמו את הערך של "נקי כמו חדש" ושמירה על הבגד לאורך זמן ערך את פעילות כביסת מדי בתי ספר, הגדולה ביותר בארץ.  לצד פעילות אינטראקטיבית מול התלמידות ומשפחותיהן נאספו, כובסו וחולקו מחדש כ-10 אלף חולצות מדי בית ספר.

מאחורי מהלך זה עמדה מיכל בר-טל, מנהלת חטיבת המגזרים של משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, משרד יחסי הציבור של פרוקטר אנד גמבל ישראל, יחד עם חברת רכש המדיה מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי. 

אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל אמר לאייס: "בשנה שעברה, מותג הד אנד שולדרס זכה בתחרות זו עם פרויקט "100% נקי מחמץ. 100% נקי מקשקשים"  ושמחנו לראות שזכייה זו ניבאה גם את הזכייה בפסטיבל קאן שם זכה המותג במדלית זהב. זה בהחלט מרגש שאנחנו מתחילים לייצר המשכיות של זכיות מידי שנה, מעין סדנא ליצירה מקורית, הנותנת הרבה גאווה לפרסום ולשווק הישראלי. גם השנה אנו מקווים שזכייה בפסטיבל המדיה העולמי יהיה מנבא מבורך גם לפסטיבל קאן". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.