הד אנד שולדרס
צילום: יח"צ

5 פינליסטים ל-P&G ישראל בפסטיבל המדיה ברומא

שלב ההכרזה על הזוכים יתקיים מחר (יום ב') כאשר הנציגים מישראל מהווים 26% מסך כל הפינליסטים של פרוקטר אנד גמבל העולמית. בין העבודות, 3 מועמדויות למותג השמפו הד אנד שולדרס ו-2 מועמדויות למותג הכביסה אריאל
משה בנימין |

שנה לאחר שגרפו את פרס הכסף בפסטיבל המדיה ברומא ומשם המשיכו לזכייה באריה זהב בפסטיבל קאן, פרוקטר אנד גמבל ישראל ממשיכים את המומנטום עם הישג מרשים: 5 פינליסטים בפסטיבל המדיה ברומא.

שלב ההכרזה על הזוכים יתקיים מחר (יום ב') כאשר הנציגים מישראל מהווים 26% מסך כל הפינליסטים של פרוקטר אנד גמבל העולמית. בין העבודות, 3 מועמדויות למותג השמפו הד אנד שולדרס ו-2 מועמדויות למותג הכביסה אריאל.

 

המועמדויות של מותג השמפו 'הד אנד שולדרס' בקטגוריות real time / best engagement / best sponsorship / best מגיעות בעקבות מהלך השת"פ המקורי עם קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב. מדובר  למעשה ב-2 קמפיינים מקבילים שהראשון שבהם, מוגדר על ידי P&G ישראל כ"ניסוי הקשקשים הגדול בעולם".

המהלך התבסס על התובנה כי בממוצע  ל-1 מתוך 2  גברים יש קשקשים אך מרביתם אינם מודעים לכך. במהלך משחקה של מכבי באולם הביתי יד אליהו חולקו לקהל ביציעים כובעים כאשר בתוכם הוסתרו סטריפים דביקים הנצמדים לשיער ומאפשרים לזהות בקלות באם לחובש הכובע יש קשקשים. במהלך ההפסקה נעשתה פעילות אינטראקטיבית עם הקהל שבדק בעצמו את הנושא.

מאחורי הרעיון למהלך עומד גבי אטל, מי שהיה בעבר מנכ"ל זניט מדיה שטיפלה בתקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל. לאחר פרישתו של אטל, חברת רכש המדיה של קבוצת אדלר חומסקי - מדיה קום - זכתה במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר שהועבר אליה. אטל מנגד המשיך בפעילות עצמאית והחל לשב בעבודתו יותר ויותר מהלכים קריאייטיבים תחת החברה שהקים Why Worry ובשיתוף פעולה שלא היה אפשרי לפני כן, הוציא את המהלך לפועל יחד עם מדיה קום. 

הפרויקט השני מאחוריו עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הוא NEW HEAD COACH במסגרת קטגוריית ה-Real time marketing כאשר הקבוצה שחווה את אחת העונות הגרועות בתולדותיה נאלצה להחליף מאמן. הקמפיין הציג את ה-coach ה"חדש" של מכבי, שמאמין ששיער בריא מקשקשים  הוא חלק בלתי נפרד מהכנת הספורטאים למשחק.

 

למותג הכביסה אריאל מבית פרוקטר ישראל 2 מועמדויות בפסטיבל - לפעילות "חולצה עוברת - כמו חדש" שנעשתה במגזר החרדי, בקטגוריות  best engagement / best targeted.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

כמקובל במגזר החרדי, מדובר בקמפיין פרסום, שטח ויח"צ שהתבסס על התובנה כי במגזר החרדי נהוג להעביר בגדים מילד לילד, אך תוך הקפדה ושמירה על ניקיונו ואיכותו של הבגד.  תלבושת בתי הספר במגזר כוללת לרוב חולצה מכופתרת איכותית ויקרה ולכן החשיבות המוגברת בשמירה על הבגד לאורך זמן. מותג הכביסה אריאל שמנכס לעצמו את הערך של "נקי כמו חדש" ושמירה על הבגד לאורך זמן ערך את פעילות כביסת מדי בתי ספר, הגדולה ביותר בארץ.  לצד פעילות אינטראקטיבית מול התלמידות ומשפחותיהן נאספו, כובסו וחולקו מחדש כ-10 אלף חולצות מדי בית ספר.

מאחורי מהלך זה עמדה מיכל בר-טל, מנהלת חטיבת המגזרים של משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, משרד יחסי הציבור של פרוקטר אנד גמבל ישראל, יחד עם חברת רכש המדיה מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי. 

אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל אמר לאייס: "בשנה שעברה, מותג הד אנד שולדרס זכה בתחרות זו עם פרויקט "100% נקי מחמץ. 100% נקי מקשקשים"  ושמחנו לראות שזכייה זו ניבאה גם את הזכייה בפסטיבל קאן שם זכה המותג במדלית זהב. זה בהחלט מרגש שאנחנו מתחילים לייצר המשכיות של זכיות מידי שנה, מעין סדנא ליצירה מקורית, הנותנת הרבה גאווה לפרסום ולשווק הישראלי. גם השנה אנו מקווים שזכייה בפסטיבל המדיה העולמי יהיה מנבא מבורך גם לפסטיבל קאן". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.