ממריא: ניר רפואה מונה לסמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל במקאן NY
4 שנים לאחר שנפרד ממקאן ישראל ועבר למקאן רומניה, ניר רפואה חותם את הפרק של מזרח אירופה ומתקדם ליעד נחשק יותר - מקאן ניו יורק שבו מונה לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל.
רפואה הגיע למקאן בוקרשט לאחר 5 שנים במקאן אריקסון (תל אביב) שאותן סיים בתפקיד סמנכ"ל הדיגיטל של המשרד. מקום מושבו היה בבוקרשט וממנה ניהל את כל תחום החדשנות של מקאן במזרח אירופה, באזור גיאוגרפי שכלל את טורקיה, צ'כיה, רוסיה ועוד. המגעים הפנימיים שניהל רפואה עם הרשת העולמית החלו עוד ב-2009, אז כבר זוהה על ידי בכירי הרשת באירופה ככשרון שיש לשמר ולטפח. באירופה הוא 'אומץ' על ידי אדריאן בוטאן - מנהל הקריאייטיב הבינלאומי של מקאן - מהלך שמתברר כעת כמקפצה ליעד הבא בניו יורק.
מי שמכיר את רפואה יכול להעיד שצניעות היא לא ערך עליון עבורו, אך הפן הזה באישיותו עטוף בחינניות רבה וישירות בלתי אמצעית. עם זאת, יש לרפואה על מה לסמוך כשהוא מציג את הקבלות בכל תחנה שבה עבר. יחד עם תור הזהב בדיגיטל של מקאן (תל אביב) לפני כ-7 שנים, המשרד היה חתום על כמה מהלכי קריאייטיב חדשניים שהפכו לשם דבר בעולם, ובראשם מהלך הטיימליין שגרף פרסים רבים. באותן השנים, השלוחה הישראלית של מקאן נחשבה לאחת המצליחות בתחום הדיגיטל, ועדות נוספת לכך הוא הפיזור של רבים מאנשיה בעולם: דניאל ברק בלוס אנג'לס, דנה בלום סרטורי בברלין, רפואה ברומניה ועוד.
בקדנציה שלו ברומניה, רפואה המשיך "לספק את הסחורה" וללא ספק הצדיק את האמון שנתנה בו הרשת העולמית. לצד שגית צור-להב המשמשת כמנכ"ל מקאן רומניה, המשרד הצליח לזכות בתארים כגון סוכנות המדיה של השנה בתחרות ה-Eurobest האחרונה (דצמבר 2015), בנוסף לפרס הגראנד פרי ו-5 מדליות זהב. כמו כן זכה ב-3 פרסי גראנד פרי ופעמיים סוכנות השנה בתחרות הגולדן דראם, 9 אריות בפסטיבל קאן ליונס, 2 פרסי קליאו ו-3 פרסי עפרונות בתחרות ה-ONE SHOW.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- "אנו לא הכי גדולים בטלוויזיה, לכן מאתגרים את השוק ומושכים בצמות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד המהלכים המובילים עליהם חתום המשרד בהובלת רפואה ורכש ישראלי בדמותה של דנה בלום סרטורי שניהלה את הקריאייטיב היה Bucharest Not Budapest - מהלך אמיץ ומקורי עבור השוקולד הרומני המקומי ROM שהתמקד בטעות הנפוצה בין בירת רומניה ובירת הונגריה. המהלך, שגם הביא לידי ביטוי את העובדה שרפואה לא ממש התנתק מישראל, ונוהג לגייס אנשי קריאייטיב מעברו בארץ למשימות פרילאנס, זכה בכסף וארד בתחרות ה-CLIO בניו יורק וארד נוסף בפסטיבל קאן לפרסום ב-2014. מהלך נוסף ועדכני שיכול ללמד על האג'נדה הקריאייטיבית הייחודית של רפואה הוא מהלך ה-Pie Charts שעוסק באפליה בין גברים לנשים, בדרך מקורית.
בשנים האחרונות רפואה חוזר ללא הרף על ידי משרדים מישראל שניסו לפתות אותו לחזור ארצה לתפקידי מפתח, אך ללא הצלחה. הוא מבחינתו מעולם לא הסתיר את המטרה המוצהרת שלו - מעבר מרומניה לתפקיד בכיר בלונדון או ניו יורק ברשת מקאן, וכעת הוא מקבל לידיו את המפתחות בניסיון לשחזר את ההצלחה בבוקרשט.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
רפואה סירב להגיב לידיעה.
- 5.בוזגלו 20/07/2016 02:22הגב לתגובה זועוד מלפני שנים בקומה 3, מאז אני מסתובבת בין הדיגיטל של כל תל אביב ולא היה אחד כמוך ולא שמתקרב. ברור שמגיע לך ניו יורק תפור לך לכבוש את העולם
- 4.אלוף (ל"ת)ניר 19/07/2016 23:55הגב לתגובה זו
- 3.יובל לב 19/07/2016 15:23הגב לתגובה זובהצלחה נירצ'וק. זכו בך.
- 2.טוניק 19/07/2016 11:34הגב לתגובה זוכל הכבוד חבר
- 1.עודד 19/07/2016 11:21הגב לתגובה זולצערי לא יצא לי להכיר את ניר אישית או לעבוד איתו, אבל בשנים האחרונות עקבתי אחרי מה שהוא עושה שם בניכר, ופשוט מדהים. שיהיה המון בהצלחה!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
