ניר רפואה
צילום: עמוד הפייסבוק של ניר רפואה
פרסום ראשון

ממריא: ניר רפואה מונה לסמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל במקאן NY

במסלול המראה: רפואה שעבר לרומניה לפני כ-4 שנים בה שימש כמנהל תחום החדשנות של מקאן במזרח אירופה, ו"סיפק את הסחורה" עם הצלחות קריאייטיביות רבות מתקדם לג'וב הבא בניו יורק
משה בנימין | (5)

4 שנים לאחר שנפרד ממקאן ישראל ועבר למקאן רומניה, ניר רפואה חותם את הפרק של מזרח אירופה ומתקדם ליעד נחשק יותר - מקאן ניו יורק שבו מונה לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל

רפואה הגיע למקאן בוקרשט לאחר 5 שנים במקאן אריקסון (תל אביב) שאותן סיים בתפקיד סמנכ"ל הדיגיטל של המשרד. מקום מושבו היה בבוקרשט וממנה ניהל את כל תחום החדשנות של מקאן במזרח אירופה, באזור גיאוגרפי שכלל את טורקיה, צ'כיה, רוסיה ועוד. המגעים הפנימיים שניהל רפואה עם הרשת העולמית החלו עוד ב-2009, אז כבר זוהה על ידי בכירי הרשת באירופה ככשרון שיש לשמר ולטפח. באירופה הוא 'אומץ' על ידי אדריאן בוטאן - מנהל הקריאייטיב הבינלאומי של מקאן - מהלך שמתברר כעת כמקפצה ליעד הבא בניו יורק.

מי שמכיר את רפואה יכול להעיד שצניעות היא לא ערך עליון עבורו, אך הפן הזה באישיותו עטוף בחינניות רבה וישירות בלתי אמצעית. עם זאת, יש לרפואה על מה לסמוך כשהוא מציג את הקבלות בכל תחנה שבה עבר. יחד עם תור הזהב בדיגיטל של מקאן (תל אביב) לפני כ-7 שנים, המשרד היה חתום על כמה מהלכי קריאייטיב חדשניים שהפכו לשם דבר בעולם, ובראשם מהלך הטיימליין שגרף פרסים רבים. באותן השנים, השלוחה הישראלית של מקאן נחשבה לאחת המצליחות בתחום הדיגיטל, ועדות נוספת לכך הוא הפיזור של רבים מאנשיה בעולם: דניאל ברק בלוס אנג'לס, דנה בלום סרטורי בברלין, רפואה ברומניה ועוד. 

בקדנציה שלו ברומניה, רפואה המשיך "לספק את הסחורה" וללא ספק הצדיק את האמון שנתנה בו הרשת העולמית. לצד שגית צור-להב המשמשת כמנכ"ל מקאן רומניה, המשרד הצליח לזכות בתארים כגון סוכנות המדיה של השנה בתחרות ה-Eurobest האחרונה (דצמבר 2015), בנוסף לפרס הגראנד פרי ו-5 מדליות זהב. כמו כן זכה ב-3 פרסי גראנד פרי ופעמיים סוכנות השנה בתחרות הגולדן דראם, 9 אריות בפסטיבל קאן ליונס, 2 פרסי קליאו ו-3 פרסי עפרונות בתחרות ה-ONE SHOW.

אחד המהלכים המובילים עליהם חתום המשרד בהובלת רפואה ורכש ישראלי בדמותה של דנה בלום סרטורי שניהלה את הקריאייטיב היה Bucharest Not Budapest - מהלך אמיץ ומקורי עבור השוקולד הרומני המקומי ROM שהתמקד בטעות הנפוצה בין בירת רומניה ובירת הונגריה. המהלך, שגם הביא לידי ביטוי את העובדה שרפואה לא ממש התנתק מישראל, ונוהג לגייס אנשי קריאייטיב מעברו בארץ למשימות פרילאנס, זכה בכסף וארד בתחרות ה-CLIO בניו יורק וארד נוסף בפסטיבל קאן לפרסום ב-2014. מהלך נוסף ועדכני שיכול ללמד על האג'נדה הקריאייטיבית הייחודית של רפואה הוא מהלך ה-Pie Charts שעוסק באפליה בין גברים לנשים, בדרך מקורית.

 

בשנים האחרונות רפואה חוזר ללא הרף על ידי משרדים מישראל שניסו לפתות אותו לחזור ארצה לתפקידי מפתח, אך ללא הצלחה. הוא מבחינתו מעולם לא הסתיר את המטרה המוצהרת שלו - מעבר מרומניה לתפקיד בכיר בלונדון או ניו יורק ברשת מקאן, וכעת הוא מקבל לידיו את המפתחות בניסיון לשחזר את ההצלחה בבוקרשט. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רפואה סירב להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בוזגלו 20/07/2016 02:22
    הגב לתגובה זו
    עוד מלפני שנים בקומה 3, מאז אני מסתובבת בין הדיגיטל של כל תל אביב ולא היה אחד כמוך ולא שמתקרב. ברור שמגיע לך ניו יורק תפור לך לכבוש את העולם
  • 4.
    אלוף (ל"ת)
    ניר 19/07/2016 23:55
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יובל לב 19/07/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה נירצ'וק. זכו בך.
  • 2.
    טוניק 19/07/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד חבר
  • 1.
    עודד 19/07/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    לצערי לא יצא לי להכיר את ניר אישית או לעבוד איתו, אבל בשנים האחרונות עקבתי אחרי מה שהוא עושה שם בניכר, ופשוט מדהים. שיהיה המון בהצלחה!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.