חיים קליגר
צילום: יח"צ
טור

חב"ד וקוקה קולה בכל נקודה בגלובוס: על המותג החרדי שלא דומה לשום דבר אחר

א גרוייסע מציאה: חיים קליגר שב מכנס השלוחים השנתי של חסידי חב"ד בניו יורק טעון בתובנות וגילוים. מכירים עוד חברה שלקוחותיה מממנים את קמפיין הפרסום שלה ומשווקים אותה מסביב לעולם ללא ידיעת השפה או מנהגי המקום?
חיים קליגר | (1)

אני נוחת כרגע בארץ מכנס השלוחים השנתי העולמי של חסידי חב"ד, הכנס שהתפרס על פני ארבעה ימים מלאים וגדושים מגיע לשיאו כמה פעמים, נשמע קצת תרתי דסתרי? אז קחו את המשפט הבא בתכניית הכנס, "הריקוד הספונטני יחל בשעה...." עד כמה שזה לא נשמע לכם ספונטני, תרשו לי לספר לכם, הייתי שם, ראיתי, חוויתי, התרגשתי. וכן, זה ספונטני!

נחזור רגע לכותרת, אין ספק כי חב"ד הפכה למותג בינלאומי, אין כמעט מדינה בעולם אליה תגיעו ולא תמצאו שם "בית חב"ד" פעיל שיקבל את פניכם בסבר פנים יפות, תמצאו בו ארוחה חמה, טלפון, מקום לנוח, חיבור ל-wifi ואפילו עזרה בטיפול בנושאים מקומיים במקרה הצורך. שליח חב"ד אינו רק שליח של הרבי להפצת היהדות, שליח חב"ד עבורנו בעולם, הוא כתובת לכל עניין לכל יהודי. אבל הרשו לי לרגע לנתח יחד אתכם את הפן המקצועי במותג הזה הנקרא "חב"ד" אל מול כל מותג אחר.

מכירים עוד חברה שלקוחותיה מממנים את קמפיין הפרסום שלה?

בואו ננתח רגע את הפעולות וההשקעה שעושה כל חברה כדי למתג את עצמה, כמה משאבים מושקעים כדי ליצור 'דמותג' שיהיה הפרזונטור של החברה, כמה יחסי ציבור החברה עושה לה, למוצריה, לפעולותיה, לאותו 'דמותג', כמה משאבים מושקעים במסעי פרסום, וכל זה מאיפה מגיע? מקופתה של החברה שרוצה ובצדק לקדם את האינטרסים הכלכליים שלה.

תארו לעצמכם חברה שתבקש מלקוחותיה שהם יממנו את קמפיין הפרסום שלהם, חברה שתבקש מלקוחותיה שיהפכו לאנשי השיווק של החברה אבל לא רק בבניין המגורים שלהם, בסביבה הטבעית שלהם, אלא שיעזבו הכל ויסעו לפינה נידחת בעולם ומשם, ללא ידיעת השפה, ללא היכרות עם ה DNA של הלקוח יתחילו לשווק את מוצרי החברה. אוי, ותנסו רגע לתאר לעצמכם שהבעלים של החברה, הרוח החיה שעמדה מאחוריה ולמרות כל מה שאמרנו עד עתה הצליח להניע את גלגלי השיווק של החברה, אותו איש ענק כבר הלך לעולמו, האם אחרי כל אלו יחד, אתם, אתם אנשי עסקים שמבינים איך עובדת הכלכלה, שיודעים איך מגישים לבנק צפי הכנסות ומאזנים לבורסה, אתם הייתם משקיעים במותג כזה עוד שקל אחד?

אז זהו, שכנראה באמת חב"ד וקוקה קולה אפשר למצוא בכל נקודה על פני הגלובוס, אבל כללי הפעולה של שני המותגים האלה שונים בתכלית!

ועל כך יעיד כינוס השלוחים העולמי הבינלאומי של חסידי חב"ד בו השתתפו למעלה מ-4,000 שלוחים של הרבי הפזורים בכל נקודה בעולם. אותם 4,000 איש הינם בעלי משפחות, זוג וילדים הבונים את חייהם הרחק מסביבתם הטבעית, זוג שנדרש לגייס מאות אלפי דולרים ואף יותר בשנה כדי לקיים את פעילותו, הם נדרשים לגייס את הכסף הזה מיהודים עשירים שרואים עין בעין את פעילותם ועשייתם למען היהדות, הם מצליחים לגרום לאותם יהודים להיות חלק ממסע עצום שמתחיל כבר בימי משה רבנו אבל בהחלט נמשך במלוא המרץ בימינו אלה.

 

חב"ד היי-טק

זווית נוספת ומעניינת שתפסה אותי במהלך כל הכינוס הזה היא השימוש המרשים של תנועת חב"ד בכל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לקדם את הנושאים עליהם אמונה תנועת חב"ד, החל משידורי לוויין, מצלמות מרחפות באוויר המצלמות את הכינוס, רישות מתחמי הכנס ב-wifi על מנת שיוכלו באונליין להעביר את תכני הכנס, השכרת מטענים ניידים לטלפונים סלולריים, השאלת אוזניות לתרגום סימולטני לכל אורך הכנס, מסכי ענק, פנסי לדים, ובעצם כל מה שאתם מסוגלים להעלות בדמיונכם מבחינה טכנולוגיות היה שם.

אבל יותר מכל זה מה שהיה שם זה רוח ונשמה, רוח ונשמה שמביאים את היהדות לכל פינה בעולם והכל בחשיבה אסטרטגית ובהבנה מקצועית של העידן בו אנו חיים היום. אז בפעם הבאה כשאתם חושבים חרדים - תחשבו עד כמה כדאי שתחשבו נכון, כי הפוטנציאל הוא עצום, וכמו שכבר כתבתי בעבר, צריך רק לדעת לדבר אליו בשפה ובטרמינולוגיה שלו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

המדור נכתב ע"י חיים קליגר, מנכ"ל משרד "חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית", איש פרסום ושיווק חרדי המכיר את המגזר החרדי ופועל מעל עשרים שנה בתחום. מקווים שנהניתם ושיהיה לכם לתועלת. הארות והערות יתקבלו בברכה לתיבת המייל [email protected]

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מרי 12/11/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    עזוב, קוקה קולה טעם החיים? חב"ד מייצרים חיים
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.