חיים קליגר
צילום: יח"צ
טור

חב"ד וקוקה קולה בכל נקודה בגלובוס: על המותג החרדי שלא דומה לשום דבר אחר

א גרוייסע מציאה: חיים קליגר שב מכנס השלוחים השנתי של חסידי חב"ד בניו יורק טעון בתובנות וגילוים. מכירים עוד חברה שלקוחותיה מממנים את קמפיין הפרסום שלה ומשווקים אותה מסביב לעולם ללא ידיעת השפה או מנהגי המקום?
חיים קליגר | (1)

אני נוחת כרגע בארץ מכנס השלוחים השנתי העולמי של חסידי חב"ד, הכנס שהתפרס על פני ארבעה ימים מלאים וגדושים מגיע לשיאו כמה פעמים, נשמע קצת תרתי דסתרי? אז קחו את המשפט הבא בתכניית הכנס, "הריקוד הספונטני יחל בשעה...." עד כמה שזה לא נשמע לכם ספונטני, תרשו לי לספר לכם, הייתי שם, ראיתי, חוויתי, התרגשתי. וכן, זה ספונטני!

נחזור רגע לכותרת, אין ספק כי חב"ד הפכה למותג בינלאומי, אין כמעט מדינה בעולם אליה תגיעו ולא תמצאו שם "בית חב"ד" פעיל שיקבל את פניכם בסבר פנים יפות, תמצאו בו ארוחה חמה, טלפון, מקום לנוח, חיבור ל-wifi ואפילו עזרה בטיפול בנושאים מקומיים במקרה הצורך. שליח חב"ד אינו רק שליח של הרבי להפצת היהדות, שליח חב"ד עבורנו בעולם, הוא כתובת לכל עניין לכל יהודי. אבל הרשו לי לרגע לנתח יחד אתכם את הפן המקצועי במותג הזה הנקרא "חב"ד" אל מול כל מותג אחר.

מכירים עוד חברה שלקוחותיה מממנים את קמפיין הפרסום שלה?

בואו ננתח רגע את הפעולות וההשקעה שעושה כל חברה כדי למתג את עצמה, כמה משאבים מושקעים כדי ליצור 'דמותג' שיהיה הפרזונטור של החברה, כמה יחסי ציבור החברה עושה לה, למוצריה, לפעולותיה, לאותו 'דמותג', כמה משאבים מושקעים במסעי פרסום, וכל זה מאיפה מגיע? מקופתה של החברה שרוצה ובצדק לקדם את האינטרסים הכלכליים שלה.

תארו לעצמכם חברה שתבקש מלקוחותיה שהם יממנו את קמפיין הפרסום שלהם, חברה שתבקש מלקוחותיה שיהפכו לאנשי השיווק של החברה אבל לא רק בבניין המגורים שלהם, בסביבה הטבעית שלהם, אלא שיעזבו הכל ויסעו לפינה נידחת בעולם ומשם, ללא ידיעת השפה, ללא היכרות עם ה DNA של הלקוח יתחילו לשווק את מוצרי החברה. אוי, ותנסו רגע לתאר לעצמכם שהבעלים של החברה, הרוח החיה שעמדה מאחוריה ולמרות כל מה שאמרנו עד עתה הצליח להניע את גלגלי השיווק של החברה, אותו איש ענק כבר הלך לעולמו, האם אחרי כל אלו יחד, אתם, אתם אנשי עסקים שמבינים איך עובדת הכלכלה, שיודעים איך מגישים לבנק צפי הכנסות ומאזנים לבורסה, אתם הייתם משקיעים במותג כזה עוד שקל אחד?

אז זהו, שכנראה באמת חב"ד וקוקה קולה אפשר למצוא בכל נקודה על פני הגלובוס, אבל כללי הפעולה של שני המותגים האלה שונים בתכלית!

ועל כך יעיד כינוס השלוחים העולמי הבינלאומי של חסידי חב"ד בו השתתפו למעלה מ-4,000 שלוחים של הרבי הפזורים בכל נקודה בעולם. אותם 4,000 איש הינם בעלי משפחות, זוג וילדים הבונים את חייהם הרחק מסביבתם הטבעית, זוג שנדרש לגייס מאות אלפי דולרים ואף יותר בשנה כדי לקיים את פעילותו, הם נדרשים לגייס את הכסף הזה מיהודים עשירים שרואים עין בעין את פעילותם ועשייתם למען היהדות, הם מצליחים לגרום לאותם יהודים להיות חלק ממסע עצום שמתחיל כבר בימי משה רבנו אבל בהחלט נמשך במלוא המרץ בימינו אלה.

 

חב"ד היי-טק

זווית נוספת ומעניינת שתפסה אותי במהלך כל הכינוס הזה היא השימוש המרשים של תנועת חב"ד בכל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לקדם את הנושאים עליהם אמונה תנועת חב"ד, החל משידורי לוויין, מצלמות מרחפות באוויר המצלמות את הכינוס, רישות מתחמי הכנס ב-wifi על מנת שיוכלו באונליין להעביר את תכני הכנס, השכרת מטענים ניידים לטלפונים סלולריים, השאלת אוזניות לתרגום סימולטני לכל אורך הכנס, מסכי ענק, פנסי לדים, ובעצם כל מה שאתם מסוגלים להעלות בדמיונכם מבחינה טכנולוגיות היה שם.

אבל יותר מכל זה מה שהיה שם זה רוח ונשמה, רוח ונשמה שמביאים את היהדות לכל פינה בעולם והכל בחשיבה אסטרטגית ובהבנה מקצועית של העידן בו אנו חיים היום. אז בפעם הבאה כשאתם חושבים חרדים - תחשבו עד כמה כדאי שתחשבו נכון, כי הפוטנציאל הוא עצום, וכמו שכבר כתבתי בעבר, צריך רק לדעת לדבר אליו בשפה ובטרמינולוגיה שלו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

המדור נכתב ע"י חיים קליגר, מנכ"ל משרד "חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית", איש פרסום ושיווק חרדי המכיר את המגזר החרדי ופועל מעל עשרים שנה בתחום. מקווים שנהניתם ושיהיה לכם לתועלת. הארות והערות יתקבלו בברכה לתיבת המייל [email protected]

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מרי 12/11/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    עזוב, קוקה קולה טעם החיים? חב"ד מייצרים חיים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.