אבנר הופשטיין: "יש תחקירים שנקברו, גם בערוץ 10; עמדנו בפני שצף של הצקות"
העיתונאי והתחקירן אבנר הופשטיין, שעמד במרכזה של פרשת שלדון אדלסון, ופוטר מ'חדשות 10' בשנה שעברה במהלך גל הקיצוצים, סיפר היום (יום ג') במהלך הפאנל 'חדר חדשות - המערכת בסכנה' בפסטיבל 'שובר מסך' של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, כי במערכת הייתה אווירה של השתקת תחקירים.
"יש תחקירים, גם בערוץ 10, שנקברו", אמר הופשטיין, שהסכים לתת לדוגמא את תחקיר ההמשך על השופט יורם דנציגר, לבקשתו של מנחה הפאנל רזי ברקאי: "היה תחקיר שעבדתי עליו, שבסוף של דבר כן פורסם בזכות עורך אמיץ. מה שעברנו בגלל התחקיר, אדם אחר היה זורק את זה קיבינימט. עמדנו בפני שטף של הצקות בעניינים חסרי חשיבותו, מטעם גורמים בתוך המערכת. לא צריך ללכת רחוק, זה מגיע מקרוב, בבית".
מ'חדשות 10' נמסר בהקשר לטענותיו של הופשטיין: "מדברת בעד עצמה העובדה שכל התחקירים עליהם מדבר מר הופשטיין שודרו ב'חדשות 10' כולל התחקיר על השופט יורם דנציגר ששודר לפני שנתיים".
בהקשר זה, אמר העיתונאי בן כספית, שפוטר לפני כחצי שנה ממעריב, כי "יש פה 3 עיתונאים רדופים. הופשטיין נרדף על ידי שלדון אדלסון, קרן נויבך נרדפה על ידי הכנופיה של הג'נדארמים של לשכת ראש הממשלה, ואני נרדפתי על ידי ראש הממשלה". לדבריו, בגלל הניסיונות להשתיקו, לקראת סוף דרכו ב'מעריב' הוא החל להפעיל על עצמו צנזורה עצמית, לעיתים שלא במודע: "היו תקופות שהתחלתי להפעיל על עצמי צנזורה. היה סיפור ששודר על ידי רביב דרוקר, ואמרתי לעצמי 'וואלה, אתה יודע את זה חודשיים, למה לא פרסמת את זה?'".
גם בפאנל זה לא ניתן היה להימנע מהתייחסות לפרשת עמנואל רוזן וההטרדות המיניות לכאורה. "מעצבן אותי חוסר הפרופורציות ל-2 הכיוונים", אמר ברקאי. "מצד אחד השתיקה המביישת של אחדים מאיתנו שידעו ושתקו, ומצד שני הקזת הדם חסרת הפרופורציות של הימים האחרונים, שהייתה מעין מירוק המצפון של העיתונות הישראלית שהפכה את זה לשטף דיווחים. הסיפור ימות בעוד ימיים-שלושה ונעבור הרי הלאה".
נויבך הסכימה עם דבריו של ברקאי לגבי הטיפול האינטנסיבי בפרשה, שלדבריה נבע מ"בושה ואשמה", וארה כי גם היא נחשפה לסיפורים אודות רוזן, אולם לא עשתה עמם דבר: "שמעתי את השמועות תמיד, ולא חשבתי לעשות משהו. ברשות השידור היו סיפורים וזה בא במקום של השיחות בינינו הבנות - על ההוא ועל הזה, ואני לא חושבת שאי-פעם אמרנו לעצמנו בו נעשה עם זה משהו".
נויבך גם ציינה את גדי סוקניק - שלדבריו בשבוע שעבר בערוץ 2 חלק מהטריגר לפיצוץ הפרשה - בהקשר לקשר השתיקה סביב רוזן, שלדבריה היה מעין התעלמות מאווירה קשה שהוטלה במערכות השונות בהן עבד: "עבדתי שנים עם גדי סוקניק, נסעו בלילות לכל מיני מקומות כשהוא היה כתב מדיני, ואף פעם לא הרגשתי צל צילו של משהו מעבר לקטע המקצועי".
בהקשר זה אמר הופשטיין: "עיתונאים הם אישי ציבור לכל דבר ועניין, וזה מה שנקבע בכל אופן בפרשת רוזן. אנחנו חייבים בדין חשבון על מה שאנחנו עושים".
עם פתיחתו של הפאנל, הצהיר בן כספית כי לא יתייחס לסיפור עם עמנואל רוזן, לדבריו, "כי אני בזווית מסוימת ומצד שני אין לי שום דבר להגיב. אני עצוב והמום. אגיב ככל הנראה באתר של 'סופהשבוע'".
- 2.בת גופרית 01/05/2013 01:21הגב לתגובה זוכאילו,ביבי,נוחי,טל רז,חפץ, או שסתם מקרה שכזה ?
- 1.חבורת צבועים מכף רגל ועד ראש יאללה הביתה (ל"ת)אחד העם 30/04/2013 20:15הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
