למרות התחרות: מספר המשתמשים של OpenAI צמח ב-33%
מי שהפכה בשנים האחרונות לשם נרדף למהפכת הבינה המלאכותית, מתמודדת בתקופה האחרונה עם לא מעט גורמים שהחלו לקרוא תיגר על הדומיננטיות שלה, אך על פי נתונים שמתפרסמים
היום היא עדיין ממשיכה לצמוח; מאיפה זה מגיע וכיצד היא יכולה למנף את זה?
OpenAI הפכה בשנים האחרונות לשם נרדף למהפכת הבינה המלאכותית, אלא שמאז השקת ChatGPT לא מעט גורמים החלו לקרוא תיגר על הדומיננטיות שלה, האחרונה שבהם היא DeepSeek הסינית. עם זאת, על פי החברה, היא ממשיכה לראות צמיחה בכמות המשתמשים בחודשים האחרונים, חרף התחרות הגוברת.
נכון לאמצע פברואר לחברה היו 400 מיליון משתמשים פעילים שבועיים, עלייה של 33% ביחס לנתון של 300 מיליון שנרשם במהלך חודש דצמבר, כך על פי סמנכ"ל התפעול של החברה, בראד לייטקאפ. לדבריו, "אנשים שומעים עלינו מפה לאוזן. הם רואים את התועלת של זה. הם רואים את החברים שלהם משתמשים בזה. יש השפעה כוללת של אנשים שרוצים באמת את הכלים האלה, ורואים שהכלים האלה הם באמת בעלי ערך."
על פי לייטקאפ שאמר את הדברים בראיון לרשת CNBC האמריקאית, לחברה יש כעת 2 מיליון משתמשים ארגוניים משלמים, כפי שניים ביחס לנתון אותו רשמה בספטמבר האחרון. כאשר על פי ההערכות של החברה, לעתים קרובות העובדים הם אלה שמקדמים את האימוץ של ChatGPT לאחר שהתנסו בו באופן אישי. "אנחנו מקבלים רוח גבית מהאימוץ הצרכני האורגני של אנשים שכבר מכירים את המוצר". יש צמיחה בריאה באמת, על עקומה אחרת", הוא צוטט.
בין לקוחותיה הארגוניים של OpenAI ניתן למצוא את אובר, מורגן סטנלי, מודרנה ו-T-Mobile. בין כמה מהלקוחות הארגוניים הגדולים שלה. בחברה משווים את המוצר שלהם לשירותי הענן של אמזון (Amazon Web Services) שהייתה חלוצה לפני שני עשורים. "AI הולך להיות כמו שירותי ענן. זה הולך להיות משהו שאתה לא יכול לנהל עסק בלעדיו".
- עובדי OpenAI ימכרו מניות ב-6 מיליארד דולר לפי שווי חצי טריליון דולר
- OpenAI משיקה את GPT-5: המודל שמבין מתי לחשוב לעומק ומתי פשוט לענות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתון נוסף בו ראתה החברה צמיחה הוא תעבורת המפתחים, שהוכפלה בששת החודשים האחרונים, וגדלה פי חמישה עבור המודל המיועד למפתחים (“reasoning” model o3). על פי לייטקאפ המפתחים משתמשים ב-OpenAI כדי לשלב את הטכנולוגיה ביישומים שלהם.
התחרות הגוברת והעניין ממאסק
הצמיחה של OpenAI מגיעה על רקע תחרות חדשה מצד המתחרה הסינית DeepSeek, שגרמה לזעזוע בשווקי הטכנולוגיה בחודש שעבר, לאחר שהמשקיעים חששו שהיא תפגע ברווחיות העתידית של חברות בינה מלאכותית בארה"ב ובדומיננטיות שלהן. כך למשל, מניית אנבידיה איבדה 17%, ומחקה כמעט 600 מיליארד דולר במונחי שווי שוק בעקבות ההודעה של DeepSeek בנוגע לכמות הכוח המחשובי בו המודלים שלה עשו שימוש. כמה ימים לאחר מכן האשימה OpenAI את DeepSeek בשימוש במודלים שלה לצורך אימון הפלטפורמה הסינית.
מלבד הופעתה הפתאומית של DeepSeek, החברה התמודדה גם עם תקופה מתוחה בחזית המשפטית. המיליארדר אילון מאסק, שהיה ממייסדי OpenAI, תבע אותה על הפרת חוזה בכך שהפכה לחברה למטרת רווח. ואם לא די בכך, הרי שבשבוע שעבר הגישו מאסק וקבוצת משקיעים הצעות לרכוש את נכסי החברה תמורת 97.4 מיליארד דולר. במכתב לעורך דינו של מאסק, כתבה החברה כי מועצת המנהלים שלה קבעה כי "ההצעה" המתוקשרת של מאסק היא למעשה לא הצעה כלל". יו"ר OpenAI, ברט טיילור, אמר בהצהרה לתקשורת כי החברה "איננה למכירה". "המספרים מספרים את הסיפור. אנחנו מנסים להיות מאוד שקופים לגבי היכן אנחנו עומדים בכל זה. (מאסק) הוא מתחרה. זו דרך לא שגרתית להתחרות", סיכם לייטקאפ.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.