מרכז או פריפרייה? תשלום המשכנתא החודשית הממוצעת בחולון גבוה פי 3 מהתשלום בנהריה

תומר קדמי מיחידת המשכנתאות בבנק לאומי מסביר את היתרונות שברכישת דירה במחיר סביר בנהריה על פני רכישת דירה במרכז
לירן סהר |

בבלוג השבועי של בנק לאומי, תומר קדמי מיחידת המשכנתאות בבנק מסביר את היתרונות הכלכליים שברכישת דירה בפריפרייה על פני רכישת דירה במרכז הארץ.

קדמי מציג דוגמה של זוג שמעוניין לרכוש דירה בחולון. "דירת 4 חדרים תעלה לו כ-1,200,000 שקלים. בהנחה שיש לו 300,000 אלף שקלים הון עצמי, הוא יצטרך 900,000 שקלים משכנתא הווה אומר, תשלום חודשי מינימלי בסך 5,500 שקלים ל-20 השנים הבאות".

קדמי מציב אלטרנטיבה לזוג בדמות רכישת דירת 3 חדרים בפריפריה, בנהריה, בסכום של 500 אלף שקל. "במקרה כזה, המשכנתא תעמוד על 200,000 שקלים וגובה התשלום החודשי יעמוד על 1,800 שקלים בחודש. עבור שכירת דירת שלושה חדרים באזורים אלה משלמים כיום 2,500 שקלים בחודש. משמע: לזוג יישאר גם עודף של 700 שקלים בחודש (אחרי קיזוז תשלומי המשכנתא).

"בל נשכח שאותם בני זוג צריכים לשכור דירת 4 חדרים באזור מגוריהם", מציין קדמי. "השכירות בחולון לדירה בסדר גודל כזה תעלה 4,000 שקל בקירוב. כלומר, במקום לשלם משכנתא של 5,500 הם ישלמו 4,000 שקל שכר דירה".

קדמי מוסיף כי המשכנתא עבור הדירה בנהריה אינה גבוהה והיא מאפשרת יכולת התמרון רחבה יותר, כלומר אם הריבית תעלה, ההחזר שלהם יעלה בעשרות שקלים ולא במאות שקלים. "הסיכון נמוך, לעומת הסיכוי שעליות המחירים במרכז מיצו את פוטנציאל העלייה שלהן, קיים סיכוי מקביל שבאיזורי הפריפריה עליות המחירים עוד רחוקות ממיצוי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".