"אם כל הבועות- בועת האשראי מתפוצצת"
למה חשבתי ככה? הבנקים המרכזיים שתמכו בכלל החובות בעשור האחרון לא יכולים לעשות זאת לנוכח שוק התעסוקה המלא, והאינפלציה שהתחילה להרים ראש. למעשה מי שתמך בחוב בכל העשור האחרון (הבנקים המרכזיים) יוצאים מהמשחק. אם הם ימשיכו לתמוך בשוק- הדבר יביא לאינפלציה והריביות יעלו, אם יפסיקו לתמוך בשוק האג"ח הריביות יזנקו כמו בחודש האחרון. ירידות בשווקים כמו שמתרחשות הערב עשויות להכניס את המשקיעים הפרטיים לשוק האג"ח, ולתמוך בחוב. ובמילים פשוטות: בועת האשראי מתפוצצת. בשבוע האחרון חלה השבירה הגדולה בשוקי המניות, התבנית של המדדים בעשורים האחרונים שפרסמתי אמש מזכירה את התבנית הפרבולה של מטבע הביטקוין ב-17,000 (לכתבה המלאה). התבנית המדוברת: ברגע השבירה, גל חזק למטה.The credit bubble is about to explode #bonds #debt pic.twitter.com/ezAN8pkba3
— Amit Tal (@amital13) 23 בדצמבר 2017
Credit bubble on the way to collapse? The pattern in the long run reminds me of a pattern that reminds me prabolic curve pattern. The bond market is dead in my opinion, no matter how the Fed and central banks react from now $spy @zerohedge @NorthmanTrader pic.twitter.com/AI701NpaPD
— Amit Tal (@amital13) 4 בפברואר 2018
מרגע השבירה של הפרבולה: מדד ה-S&P500 נופל כמו אבן.
האם אנחנו לפני פיצוץ אם כל הבועות- בועת האשראי? לעניות דעתי כן. הצהרות כמו הבוקר של טראמפ עשויות להרים את השווקים, וייתכנו גם התערבויות של בנקים מרכזיים בשוקי המניות, אך הבעיה האמיתית היא שוק האג"ח שלמעשה מתפרק בחצי שנה האחרונה (האם הניסוי הגדול בהיסטוריה עומד לקרוס לתוך עצמו? ).
- 22.תכין כובע גדול לבלוע (ל"ת)רן 06/02/2018 22:21הגב לתגובה זו
- מעניין כמה פעמים הוא צעק מפולת חחחחח (ל"ת)המתחזה 09/02/2018 20:39הגב לתגובה זו
- ואתה תכין כובעון גדול לבלוע (ל"ת)דן 09/02/2018 20:03הגב לתגובה זו
- 21.מה מאמיאה 06/02/2018 14:35הגב לתגובה זוכל המפולות ארכו בין שנה וחצי לשנתיים. קחו אויר עם הרבה חמצן. אם נחזור לשנות ה-30 זה לקח 10 שנים.
- 20.זרח 06/02/2018 12:53הגב לתגובה זואנשים צריכים לשלם את הדברים שלהם. מציע לך להתחיל לארוז.
- 19.אסף 06/02/2018 09:26הגב לתגובה זוחובות לא יוכלו להיות משולמים בשוק יורד ולא יציב בן ברננקי ואובמה אחראים הישירים לבועה של ההדפסות אם ב 2008 מדד האס אנד פי הגיע ל 780 ובעזרת ניפוח חוב והדפסות עלינו ל 2900 משמע החובות שהיו במדד 780 לא כוסו אלא נופחו לחובות יותר גדולים משמע במצב הנוכחי היום מדד האס אנד פי שווה הרבה פחות מ 780 כי בעצם החוב רק גדל מאז משמע אני לא רוצה להכניס פחד אבל מדד אס אנד פי יגמור את המפולת בעשור הבא בשער 500 ומטה דמיוני אבל המציאות תעלה על כל דמיון במקרה הזה אל תשכחו את חובות מדינות אירופה ששכחנו בינתיים כי השוק עלה ואף אחד לא דבר על זה או גרמו לנו לשכוח מחובות אלה לפי הערכתי יבשת אירופה תגיע לפשיטת רגל בתוך שנתיים עד שלוש גג יפן עשירי העולם לא יוכלו להציל את המצב כי הם עם כל הביצים בשווקים במניות ואף הם הגדילו הלוואות כדי להרוויח עוד במניות אני מרחם על כלכלת העולם ומה שעומד לקרות לה בעשור הקרוב מחיר כבד לכל השאננים
- מט 08/02/2018 18:43הגב לתגובה זואם זו מפולת אמיתית,כולם ירוצו חזרה לאותם אגחים ממשלתיים שבורחים מהם היום
- 18.קורא ותיק 06/02/2018 09:01הגב לתגובה זואצל מר שלמה גרינברג
- 17.זקן חכם 06/02/2018 08:55הגב לתגובה זוחבל רק שהמשקיעים הצעירים לא מקשיבים...............
- 16.ברבור 06/02/2018 08:28הגב לתגובה זואבל לתת לכל דרדק לפרסם פנטזיות על בסיס קבוע ?
- 15.אתר זחקן מעוף אמר ב 1.1 השנה מינוס55%!!!! (ל"ת)רני 06/02/2018 07:50הגב לתגובה זו
- 14.ארז 06/02/2018 07:45הגב לתגובה זויהיו פה ושם תיקונים לפני המשך העליות. קראתי כבר אינספור תיאוריות כמו שלך שכולן התבדו
- חנני 07/02/2018 00:16הגב לתגובה זואני מכיר מיליוני אופטימיים כמוך שמחקו את כל כספם,,,שים לב שלא תהיה במצבם !
- 13.כליל 06/02/2018 07:09הגב לתגובה זוקליל מלשון קל - חבל שהמשפט בצהוב בוהק
- 12.אין שום בועה יש רק פנטזיה של מפולות בראש של הכתב הזה (ל"ת)ישראל 06/02/2018 04:49הגב לתגובה זו
- 11.גורביץ הוא גרוע לא זיהה שינוי מגמה ושותק (ל"ת)רוני 06/02/2018 02:57הגב לתגובה זו
- לרוני 06/02/2018 08:41הגב לתגובה זומכוון שניתוח טכני זה שיטה ששווה לניחוש אקראי אבל עם ציורים שהאשליה תהיה מוחשית יותר .
- 10.עוד אחד 06/02/2018 00:05הגב לתגובה זוכל דרדק הבין שתיקון אמרו לבא מתי שהוא אחרי גל העליות , השאלה אם בעוד שבוע שבועיים גם תפרסם טור
- 9.תחילת התיקון 06/02/2018 00:05הגב לתגובה זושזה מבורך ורק תיקון.....אבל ככה אמרו גם ב2000 וגם ב2008 "הכלכלה במצב מצויין-ויש גידול בשכר"- זה נכון חלקית- הכלכלה במצב "מצוין" בגלל החזקת הריבית המלאכותית והוויסות שהביא לבועת אשראי הגדולה בהיסטוריה. קחו את טבע כדוגמה: כל עוד שווי השוק היה גבוה לא היתה בעיה עם החוב- אבל כשהביטחונות הם שווי שוק - נוצרת בעיה . שיעור גבוה של חברות בעולם נמצאות במצב זה... ככה מתחיל משבר אשראי- ואז פשיטות רגל- והבנקים נפגעים. הרובוטים והאלגוריטמים יגרמו לירידות חדות יותר
- 8.משה 05/02/2018 23:53הגב לתגובה זואם ישנה מפולת בבורסה איך זה שהדולר לא עולה בפראות -הרי המשקיעים צריכים לנהור לנכסים בטוחים דוגמת הדולר הזהב או שזה עוד פלא מבית היוצר של הנגידה פלוג
- אני 08/02/2018 21:26הגב לתגובה זושער הדולר הוא לא שער הדולר לעומת המניות, אלא שער הדולר לעומת מטבעות אחרים. כל עוד הדולר לא מצטייר כבטוח יותר מהמטבעות האחרים, אין סיבה שהוא יעלה. זה כך גם אם כל המטבעות באופן כללי מצטיירים כיותר בטוחים ממניות.
- הדולר יזנק לשערים דמיוניים בעשור הקרוב (ל"ת)אסף 06/02/2018 09:27הגב לתגובה זו
- אינפלציה מורידה מטבעות ומעלה סחורות (ל"ת)כותב 06/02/2018 00:37הגב לתגובה זו
- עמית טל 06/02/2018 05:41את הדולר.
- 7.רק שים לב שאגח ממשלתי עלה חזק היום... (ל"ת)אזרח 05/02/2018 23:38הגב לתגובה זו
- אשליה במפולת התנודות חדות אבל בסופן זה למטה (ל"ת)אסף 06/02/2018 09:42הגב לתגובה זו
- 6.אזרח 05/02/2018 23:29הגב לתגובה זורוב החברות כבר עשו מהלך בשנה האחרונה, בידיעה שמחיר החוב יתייקר. רובם פרסו לעוד 5-6 שנים קדימה. מי שעד היום לא גייס זה חברות במשבר כל החברות בשרשרת של בזק מנסים להספיק לרכבת האחרונה שתחלץ אותם, בעוד טבע חברה "זרה" כיום פיספסה לטעמי, הורדת דרוג+ עליית מחיר החוב ללא סיכון, וצורך מהיר למזומן יגזור עליה חדלות פרעון מהירה, סביב 3% מחיר חוב ללא סיכון כרגע טבע תגייס לפי חוב של 6-7% וככל שתשתהה הריבית תעלה ויקרב אותה לסוף.
- 5.כותבי תרחישים 05/02/2018 23:28הגב לתגובה זוההזרמות וההדפסות= באו כדי לחפות על ההונאה הבנקאית במשכנתאות כדי שהציבור לא יעלה עם מקלות לבנקים המרכזיים שידעו על ההונאה במשכנתאות= והתעלמו= נפילת הבנקים זה נפילת השלטון לכן הבנקים המרכזיים והשלטון- בעצם מחפים על עצמם מזעם ההמונים לכן יש סיכוי שהם ינסו ליבלום הירידות
- 4.יוני 05/02/2018 23:19הגב לתגובה זוויתמך בEMA 200 ואז כולם יגידו אהה זה היה ברור הSPY עלה בחדות RSI14 נשק ל80 כבר זמן מה התיקון היה חייב לבוא והעליות יכולות להמשך לפחות עד ל300$ עגול בינתיים מגמת עליה.
- 3.אש 05/02/2018 23:03הגב לתגובה זולמרות שדבריך הגיוניים ומנומקים זה לא כל כך נכון להחליט שפיצוץ הבועה כבר כאן. יתכן שכן, אבל אנחנו סהכ לאחר כמה ימים ספורים של ירידות מתבקשות. אין עדיין שום אישור להיפוך מגמת העלייה שהחלה ב 2009. אי אפשר לקבוע את עדיין שהשיא האחרון היה בשבוע שעבר.
- זה מה שאמרו חברים כמוך כאשר הביטקוין נפל מ19K ל18K (ל"ת)חיים 05/02/2018 23:22הגב לתגובה זו
- אתה משווה את תרמית הביטקוין למניית גוגל?? אתה אמיתי? (ל"ת)משקיע 06/02/2018 07:46
- 2.עמי 05/02/2018 22:58הגב לתגובה זואבל ניתוח מצויין ופשוט של הבעיה בכלכלה. עמית, הכתב היחיד שיודע לאן להסתכל. איפה אדון שלמה גרינברג "המעודד מוול סטריט" שיתן לנו ניתוח דוחות לחברות שמובילות את הקריסה היום?
- 1.החגיגה נגמרה (ל"ת)בקיצור לברוח 05/02/2018 22:53הגב לתגובה זו
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
