סודהסטרים פספסה בשורת ההכנסות - המניה צוללת 9.7%

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים: "הפעולות בהן אנו נוקטים יכבידו על ביצועי החברה בטווח הקצר"
מתן בן ברוך |

סודהסטרים (סימול: SODA), יצרנית מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים ומשקאות מוגזים בטעמים, דיווחה היום על תוצאותיה העסקיות לרבעון הרביעי של שנת 2014.

החברה רשמה רווח למניה של 0.35 דולר ובכך עקפה בגדול את תחזיות האנליסטים שעמדו על רווח למניה של 0.18 דולר בלבד. עוד נציין את השיפור ברווח הגולמי - עלייה של 8% מהתקופה המקבילה אשתקד מה שמעמיד את שיעור הרווח הגולמי של החברה על שיעור של 50.4%.

מה שכנראה אכזב את המשקיעים היו הכנסות החברה שנפלו מתחת לצפי האנליסטים. הכנסות סודהסטרים ברבעון הרביעי של 2014 הסתכמו ב-126.5 מיליון דולר, לעומת 168.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה פספסה מעט בשורת ההכנסות כאשר האנליסטים ציפו להכנסות של 127.23 מיליון דולר. ירידה זו בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה בהכנסות באמריקה והושפעה גם משינויים בשערי החליפין, לרבות היחלשות האירו לעומת הדולר בשיעור של כ- 7%.

למרות שורת הרווח החיובית, הכנסות החברה באמריקה קטנו ב-48.9% ל-37.2 מיליון דולר לעומת 72.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים מעריכים כי אחת הסיבות העיקריות לקיטון בהכנסות נובע מהירידה בביקוש למכונות סודות וסירופים בטעמים וזאת בשל שהצרכן האמריקני מעדיף כעת משקאות טבעיים, בריאים יותר ומבוססי מים. נציין כי סודהסטרים זיהתה את המגמה וכי היא ביצעה שינויים נרחבים בפורטפוליו המוצרים שלה בהתאם לטרנדים הנוכחיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.