נציגות עובדי אל על: החברה מנסה להשתיק את קולנו ולחבל בהסכם הקיבוצי

לדברי יוסי לוי, יו"ר נציגות העובדים, "לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים"
מאיה זיסר |

נציגות עובדי חברת 'אל על' הפיצה היום (ב') חוזר ל- 6,000 עובדי החברה ועדכנה אותם בהתפתחויות ובהתנהלות החברה בחודשים האחרונים. בחוזר כותבים נציגי הוועד כי "עוד לא יבשה הדיו על חתימת ההנהלה (לאחר קבלת אישור הדירקטוריון) על הסכם העבודה הקיבוצי מיום מנובמבר 2008 וכבר החברה מנסה לחבל בהוראותיו".

הסכם קיבוצי 2008 כלל ויתורים מרחיקי לכת מצד העובדים ולטענת נציגי העובדים וויתורים אלו התקבלו למען העובדים " שיוכלו להתרכז בעבודתם משך תקופת ההסכם ללא ההפרעות האופייניות לתקופת ניהול משא ומתן". "לצערנו", הם אומרים "התברר כי החברה משקיעה את מרצה רק בנושא פגיעה בעובדים".

בחוזר עדכנה נציגות העובדים כי ההנהלה מונעת מהנציגות לכנס אסיפות הסברה ולעדכן את העובדים כמקובל, "לצערנו החברה מונעת מנציגות העובדים לכנס אסיפות הסברה ומונעת מנציגות העובדים לעדכן (את העובדים) באופן ישיר את העובדים, לא נאפשר להשתיק את קולנו. זכותנו להביע ביקורת עניינית".

עוד נכתב כי הנהלת החברה נוקטת בצעדים חד-צדדים הפוגעים בזכויותיהם של העובדים במטרה לפגוע בכוחם הארגוני ולהחליש את ציבור העובדים. "אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהגות והתנהלות החברה ונפעל בכל תוקף ונחישות להגן על ציבור העובדים בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

לפני מספר ימים אישרה ההסתדרות לנציגות העובדים להתחיל בהחתמת עובדים על בקשה להכרזה על סכסוך עבודה. "כולנו תקווה שהחברה לא תגיע להליך שכזה ותעדיף דיאלוג כנה על פני צעדים כוחניים ויהירים" מסרו חברי נציגות העובדים.

לדברי יוסי לוי, יו"ר נציגות העובדים, "לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים בתואנה שאלו הסכמי העסקתם האישיים ובאותה נשימה ידרשו קיצוץ בתנאי העבודה של העובדים וינסו להפר את הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמו עם העובדים. נמשיך לפעול בנחישות, בכל האמצעים ע"מ להגן על ציבור העובדים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.