נציגות עובדי אל על: החברה מנסה להשתיק את קולנו ולחבל בהסכם הקיבוצי
נציגות עובדי חברת 'אל על' הפיצה היום (ב') חוזר ל- 6,000 עובדי החברה ועדכנה אותם בהתפתחויות ובהתנהלות החברה בחודשים האחרונים. בחוזר כותבים נציגי הוועד כי "עוד לא יבשה הדיו על חתימת ההנהלה (לאחר קבלת אישור הדירקטוריון) על הסכם העבודה הקיבוצי מיום מנובמבר 2008 וכבר החברה מנסה לחבל בהוראותיו".
הסכם קיבוצי 2008 כלל ויתורים מרחיקי לכת מצד העובדים ולטענת נציגי העובדים וויתורים אלו התקבלו למען העובדים " שיוכלו להתרכז בעבודתם משך תקופת ההסכם ללא ההפרעות האופייניות לתקופת ניהול משא ומתן". "לצערנו", הם אומרים "התברר כי החברה משקיעה את מרצה רק בנושא פגיעה בעובדים".
בחוזר עדכנה נציגות העובדים כי ההנהלה מונעת מהנציגות לכנס אסיפות הסברה ולעדכן את העובדים כמקובל, "לצערנו החברה מונעת מנציגות העובדים לכנס אסיפות הסברה ומונעת מנציגות העובדים לעדכן (את העובדים) באופן ישיר את העובדים, לא נאפשר להשתיק את קולנו. זכותנו להביע ביקורת עניינית".
עוד נכתב כי הנהלת החברה נוקטת בצעדים חד-צדדים הפוגעים בזכויותיהם של העובדים במטרה לפגוע בכוחם הארגוני ולהחליש את ציבור העובדים. "אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהגות והתנהלות החברה ונפעל בכל תוקף ונחישות להגן על ציבור העובדים בכל האמצעים העומדים לרשותנו".
לפני מספר ימים אישרה ההסתדרות לנציגות העובדים להתחיל בהחתמת עובדים על בקשה להכרזה על סכסוך עבודה. "כולנו תקווה שהחברה לא תגיע להליך שכזה ותעדיף דיאלוג כנה על פני צעדים כוחניים ויהירים" מסרו חברי נציגות העובדים.
לדברי יוסי לוי, יו"ר נציגות העובדים, "לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים בתואנה שאלו הסכמי העסקתם האישיים ובאותה נשימה ידרשו קיצוץ בתנאי העבודה של העובדים וינסו להפר את הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמו עם העובדים. נמשיך לפעול בנחישות, בכל האמצעים ע"מ להגן על ציבור העובדים".

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7