נציגות עובדי אל על: החברה מנסה להשתיק את קולנו ולחבל בהסכם הקיבוצי

לדברי יוסי לוי, יו"ר נציגות העובדים, "לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים"
מאיה זיסר |

נציגות עובדי חברת 'אל על' הפיצה היום (ב') חוזר ל- 6,000 עובדי החברה ועדכנה אותם בהתפתחויות ובהתנהלות החברה בחודשים האחרונים. בחוזר כותבים נציגי הוועד כי "עוד לא יבשה הדיו על חתימת ההנהלה (לאחר קבלת אישור הדירקטוריון) על הסכם העבודה הקיבוצי מיום מנובמבר 2008 וכבר החברה מנסה לחבל בהוראותיו".

הסכם קיבוצי 2008 כלל ויתורים מרחיקי לכת מצד העובדים ולטענת נציגי העובדים וויתורים אלו התקבלו למען העובדים " שיוכלו להתרכז בעבודתם משך תקופת ההסכם ללא ההפרעות האופייניות לתקופת ניהול משא ומתן". "לצערנו", הם אומרים "התברר כי החברה משקיעה את מרצה רק בנושא פגיעה בעובדים".

בחוזר עדכנה נציגות העובדים כי ההנהלה מונעת מהנציגות לכנס אסיפות הסברה ולעדכן את העובדים כמקובל, "לצערנו החברה מונעת מנציגות העובדים לכנס אסיפות הסברה ומונעת מנציגות העובדים לעדכן (את העובדים) באופן ישיר את העובדים, לא נאפשר להשתיק את קולנו. זכותנו להביע ביקורת עניינית".

עוד נכתב כי הנהלת החברה נוקטת בצעדים חד-צדדים הפוגעים בזכויותיהם של העובדים במטרה לפגוע בכוחם הארגוני ולהחליש את ציבור העובדים. "אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהגות והתנהלות החברה ונפעל בכל תוקף ונחישות להגן על ציבור העובדים בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

לפני מספר ימים אישרה ההסתדרות לנציגות העובדים להתחיל בהחתמת עובדים על בקשה להכרזה על סכסוך עבודה. "כולנו תקווה שהחברה לא תגיע להליך שכזה ותעדיף דיאלוג כנה על פני צעדים כוחניים ויהירים" מסרו חברי נציגות העובדים.

לדברי יוסי לוי, יו"ר נציגות העובדים, "לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים בתואנה שאלו הסכמי העסקתם האישיים ובאותה נשימה ידרשו קיצוץ בתנאי העבודה של העובדים וינסו להפר את הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמו עם העובדים. נמשיך לפעול בנחישות, בכל האמצעים ע"מ להגן על ציבור העובדים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי

עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול

עופר הבר |
נושאים בכתבה סעודיה אנבידיה


במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.

פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.

תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.

על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35 

חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.


מוחמד בן סלמאן על רקע של דאטה סנטרים, מידול ע


איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי

עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול

עופר הבר |
נושאים בכתבה סעודיה אנבידיה


במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.

פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.

תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.

על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35 

חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.


מוחמד בן סלמאן על רקע של דאטה סנטרים, מידול ע