אנבידיה השקיעה בננוקס הישראלית ואז התחרטה: ההסבר בדוחות
בפברואר השנה מניית ננוקס ננוקס הישראלית זינקה פי 2 בעקבות השקעה של ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP . לפי הדיווח אנבידיה החזיקה במניות של ננוקס כבר קודם לכן, כאשר בסוף 2023 שווי האחזקה שלה עמד על 380 אלף דולר, אך בפברואר נחשף שאנבידיה הגדילה את ההשקעה שלה במהלך החודשיים הראשונים של השנה לשווי של 583 אלף דולר. אלה סכומים לא מהותיים, לא לאנבידיה וגם לא לננוקס. המניה של ננוקס לא זינקה בגלל הסכום, היא זינקה בגלל שהמשקיעה זו אנבידיה.
שווי האחזקות של אנבידיה נכון לחודש פברואר
ננוקס משתמשת ב-AI להדמיה רפואית ומפתחת רנטגן נייד וזול, כזה שהשאיפה היא שיהיה בכל בית לשימוש פרטי. עם זאת, התוצאות של ננוקס לא התרוממו, קופת המזומנים הולכת ומתרוקנת, ואנבידיה מימשה כבר את רוב ההשקעה שלה מתחילת השנה כאשר נכון לסוף ספטמבר שווי האחזקה שלה בחברה עמד על 362 אלף דולר, נמוך יותר משווי האחזקה שלה בתחילת השנה.
- אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
- אנבידיה עולה 1.8%, העלאת המלצה לטסלה - מה קורה במניות הבולטות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי האחזקות של אנבידיה נכון לחודש ספטמבר
אנבידיה לא דיברה על ההשקעה שלה בננוקס וגם לא עם המימושים שלה מאז, אבל ניתן רק לשער שהסיבה לפרסה שלה היא התוצאות המאכזבות של החברה.
התוצאות המאכזבות של ננוקס
ברבעון השלישי ננקוס הכניסה 3 מיליון דולר בהשוואה ל-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת החברה המשיכה להציג הפסד עם הפסד נקי של 13.6 מיליון דולר ברבעון (בהשוואה להפסד של 21.4 מיליון דולר ברבעון המקביל).
אנבידיה יודעת שננוקס לא תוכל להמשיך לפעול כך לאורך זמן, כפי שעולה גם מהמאזן ומהתזרים שלה. נכון לתום הרבעון היו לננוקס בקופה מזומנים ושווי מזומנים בסך 57.1 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-82.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ננוקס שרפה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 26 מיליון דולר מה שמציב לה קצב שריפת מזומנים שנתי של 34.7 מיליון דולר.
החלום של ננוקס לא מתרומם
ננוקס כאמור שואפת לייצר בדיקות רנטגן ביתיות יעזרו בבינה מלאכותית לניתוח המידע. זה לא בדיוק בתחום של אנבידיה, אבל אנבידיה משקיעה במספר תחומים שנוגעים ב-AI כדי להיות עם דריסת רגל מסוימת בתחומים השונים. כך למשל היא מחזיקה גם בחברת הביוטק Recursion Pharmaceuticals, ובחברת SoundHound, המפתחת עוזרים קוליים אישיים, בדומה לאלכסה של אמזון או סירי של אפל.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
אנבידיה לא מעורבת בפעילות של החברות הללו. היא משקיעה שקטה ואם היא רואה שהעסק לא מתרומם אין לה סיבה להישאר בו, ונראה שזה המצב עם ננוקס. מעבר לתוצאות החלשות והמאזן, ננוקס לא מסרה על איזשהו עדכון מהותי בדוחות האחרונים. היא דיווחה על התחלה של ניסוי קליני בבית החולים בלינסון ובגאנה וחידשה חוזים עם מפסר מוסדות שמשתמשים במכשור שלה, אבל נראה שהדרך להפצה רחבה של הטיפול לצרכנים פרטיים עוד רחוקה.
כמו שאמרנו, ההשקעה של אנבידיה בננוקס לא מהותית, אבל כשהשוק רואה שענקית כמו אנבידיה שמה את העין שלה על חברה מסוימת אז גם הוא שם את העין שלו עליה, וכשהוא רואה שאנבידיה כבר פחות אוהבת את הפעילות הזו, גם הוא מאבד עניין.
מניית ננוקס נסחרת לפי שווי של 356 מיליון דולר אחרי ירידה של 4.5% מתחילת השנה ושל 8% בשנה האחרונה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.

