דומינוס
צילום: אתר החברה
דוחות

דומינוס פיצה קופצת ב-7% - עקפה את הציפיות. איך היא מתכננת לגדול?

רשת הפיצריות הודיעה גם על הגדלת הדיבידנד ב-25% ל-1.51 דולר למניה ועל רכישה עצמית של מניות בשווי של עד מיליארד דולר, בנוסף ל-141.3 מיליון דולר שנותרו מתוכניות רכישה קודמות. 
אדיר בן עמי |

ענקית הפיצריות דומינוס פיצה DOMINO'S PIZZA INC דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי, כאשר החברה ממשיכה לחפש דרכים לצמוח למרות הלחצים האינפלציונים. דומינוס רשמה לרבעון הרביעי הכנסות של 1.403 מיליארד דולר, עלייה של 0.8% לעומת השנה שעברה אך מעט מתחת לציפיות בוול-סטריט של 1.422 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 4.48 דולר, עלייה של 1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וטוב מצפי האנליסטים ל-4.38 דולר. 

עם זאת, הרווח הגולמי בסניפי דומינוס בארה"ב ירד ב-1.6 נקודות אחוז ברבעון הרביעי לעומת השנה שעברה, בעיקר בשל עלויות גבוהות יותר של עבודה וביטוח וכן מהשקה מחודשת של תוכנית התגמולים של החברה.

הלחצים קוזזו חלקית על ידי מכירות גבוהות יותר בחנויות בארה"ב, שצמחו ב-2.8% לעומת השנה שעברה. בסניפי החברה מחוץ לארה"ב המכירות נותרו ללא שינוי משנה לשנה. רשת הפיצריות פתחה יותר מ-300 סניפים חדשים מחוץ לארה"ב ברבעון הרביעי ופחות מ-100 סניפים חדשים בארה"ב. בנטרול השפעת מט"ח, המכירות העולמיות של רשת הפיצריות עלו ב-4.9% לעומת השנה שעברה והגיעו ל-5.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. 

ביום המשקיעים שערכה החברה בחודש דצמבר, דומינו'ס הכריזה על תוכנית צמיחה שמטרתה לפתוח 1,100 סניפים חדשים עד 2028 ולהגדיל את המכירות הקמעונאיות ב-7% מדי שנה. רשת הפיצריות החלה גם לעבוד עם Uber Eats בשנה שעברה במטרה להגיע למשקי בית עשירים יותר ולשפר את המכירות במשלוחים.

המספרים החזקים של הרבעון הרביעי מוכיחים כי אסטרטגיית הצמיחה של דומינ'וס כבר מניבה תוצאות, אמרה ההנהלה. "הבסיס של דומינוס מעולם לא היה חזק יותר", אמר המנכ"ל ראסל ויינר. "תוצאות אלו נותנות לנו אמון במותג שלנו וביכולתה של החברה לנצח ולייצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.