המכירות הקמעונאיות בארה"ב עקפו את הציפיות
המכירות הקמעונאיות בארה"ב עקפו את הציפיות בחודש ספטמבר, לאחר שמשקי הבית הגבירו את רכישת כלי הרכב והוציאו יותר במסעדות וברים. הנתון האחרון מגדיל את הציפיות להאצה בצמיחה הכלכלית ברבעון השלישי, אבל מגדיל את הסבירות להעלאת ריבית נוספת בדצמבר.
"נראה שהכלכלה מתרגלת למצב החדש של ריבית גבוהה יותר למשך זמן רב יותר, כי הקונים לא לוקחים הפסקה, זה בטוח", אמר כריסטופר רופקי, כלכלן ראשי ב-FWDBONDS. "לפקידי הפד יש העלאת ריבית נוספת השנה לפי התחזיות שלהם ואם הנתונים הכלכליים ימשיכו להפתיע את הכלכלנים הם יצטרכו להגשים את התחזית הזו".
המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.7% בחודש שעבר. נתוני חודש אוגוסט עודכנו מעלה ל-0.8% במקום 0.6% קודם לכן. כלכלנים רבים חזו שהמכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר יעלו רק ב-0.3%. המכירות הקמעונאיות הן רובן סחורות ולא מתואמות לאינפלציה. המכירות עלו ב-3.8% לעומת ספטמבר שנה שעברה. למרות הפגנת החוסן, המצב מחמיר עבור הצרכנים. בעקבות הקרב של הפדרל ריזרב באינפלציה, עלויות האשראי גדלו וגרמו לכך שמספר הצרכנים שמפגר בתשלומי האשראי הגיע לשיא של 11 שנה.
הצרכנים מסתמכים יותר ויותר על כרטיסי האשראי בכדי לממן רכישות. מיליוני אמריקאים חזרו לשלם את הלוואות הסטודנטים החודש, תשלומים שמסתכמים לפי הערכות הכלכלנים ב-70 מיליארד דולר, או כ-0.3% מההכנסה האישית הפנויה. עם זאת, הוצאות הצרכנים ממשיכות להיות מונעות על ידי שוק עבודה הדוק, כאשר נוצרו כ-336 אלף מקומות עבודה חדשים בספטמבר. החיסכון העודף שהצטבר במהלך תקופת הקורונה נותר גבוה ממה שהוערך בעבר.
- מחירי הדירות החדשות ירדו ב-1.5%; מדד המחירים ביולי עלה 0.4%
- מדד המחירים ביולי - מה הצפי והאם הריבית תרד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירות בסוכנויות הרכב עלו ב-1% בחודש שעבר, לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט. התקבולים בתחנות הדלק טיפסו ב-0.9%, מה שמשקף עלייה במחירי הדלק. המכירות הקמעונאיות בניכוי כלי רכב ותחנות דלק עלו ב-0.6%. המכירות המקוונות זינקו ב-1.1% לאחר עלייה של 0.4% בחודש אוגוסט. המכירות צפויות להמשיך ולעלות גם באוקטובר לאחר שאמזון ערכה את יום המבצעים שלה - הפריים דיי החודש וקמעונאים אחרים הלכו בעקבותיה.
המכירות בשירותי המזון והשתייה השונים עלו ב-0.9%, לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט. כלכלנים רואים בהוצאות הצרכנים במסעדות וברים אינדיקטור מרכזי לכלכלת הצרכנים. בנוסף, נרשמו עליות במכירות במגזר הבריאות והטיפוח האישי. הצרכנים צמצמו בהוצאות על מוצרי אלקטרוניקה והמכירות ירדו ב-0.8%. גם אצל חנויות חומרי הבניין והציוד לגינה הייתה ירידה של 0.2%. המכירות בחנויות הרהיטים לא השתנו ובחנויות הבגדים ראו ירידה של 0.8%.
הציפיות כעת הם לצמיחת התוצר הגולמי בשיעור של 5.1%. הכלכלה צמחה בקצב של 2.1% ברבעון אפריל-יוני וממשיכה לדחוף קדימה למרות שהריבית עומדת על 5.25%-5.50%.
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- האם אפשר לעצור ראלי מבלי לפוצץ את הבועה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הציבור הסיני צפוי להזניק שוק שורי בשווי 23 טריליון דולר
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ספטמבר באותו שיעור שעלה בחודש אוגוסט שלפניו, ומעיד על עליה שנתית של 3.7% במחירים. מדד מחירי הליבה, שלא כולל בתוכו מוצרים תנודתיים יותר כמו מזון ודלק, מעיד על עליה שנתית של 4.1% לעומת העליה בחודש אוגוסט שהעידה על עליה שנתית של 4.3%. מחירי השכירות עלו בספטמבר ב-0.4%, בהתאם לצפי של בנק אוף אמריקה שחזה גידול של בין 0.4%-.5%. בנוסף, העליה האחרונה בתשואות האג"ח גם היא עודדה את הפד וסביר שתשפיע על ההחלטה הקרובה שלו בנוגע לריבית.
- 1.אינפלציה, והעלאת ריבית, כנראה יבואו בקרוב (ל"ת)המגיב 18/10/2023 15:19הגב לתגובה זו

דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
זו אינה עוד רשימה. כל מקום ב-100 השורות בטבלת הדירוג משקלל עשרות פרמטרים וקובע מי תזכה להיכלל ברשימה, והסעיף המשפיע ביותר הוא ההכנסה בפועל מהפעילות הבטחונית. המגזין מתבסס על הדיווחים של החברות הצבאיות ובנוסף, מעסיק סוללת אנליסטים שסוקרים כל חברה בצורה פרטנית וקובעים את המיקום שלה ביחס לאחרות.
אבל מעבר ל-״יוקרה״ של החברות שנכללות במדד, לדירוג של Defense News יש השפעה אמיתית על התעשייה עצמה, ועם השנים הפך לכלי מדידה שלא רק נותן ׳חותמת איכות׳, אלא גם נותן יתרון תחרותי. מי שמדורגת גבוה יכולה למנף את זה. היא משפרת את הסיכויים למשוך חוזים מול ממשלות, זוכה באמון של שותפים עסקיים, והשוק בכללותו הרבה יותר מתחשב במובנים רבים, מדובר במדד לא־רשמי של "מעמד" בתעשייה הצבאית העולמית, כזה שמייצר תגובת שרשרת של עניין, מימון ושיתופי פעולה.
בנוסף, הדירוג הזה לא רק מספק הצצה לרשימת השחקנים החזקים ביותר בענף. הוא גם משקף את המגמות בכל השוק: מעבר ממערכות נשק כבדות וקלאסיות לטכנולוגיות מתקדמות, זריזות וקטלניות, תוך הדגשה מחודשת של הממד הדיגיטלי בשדה הקרב.
שלוש חברות ישראליות נכללו בדירוג - אלביט מערכות אלביט הדמיה -2.89% (מקום 21 לעומת 22 בשנה שעברה), התעשייה האווירית (28, שמרה על הדירוג) ורפאל (31, לעומת 33 בשנה שעברה) Rafael Holdings 10.14% ,
והן אינן ברשימה בגלל ערך נוסטלגי, אלא היות וכל אחת מהן צמחה בצורה מובהקת בהכנסות הביטחוניות שלה בשנת 2024. אלביט, למשל, עם זינוק ל-6.8 מיליארד דולר, נהנית מביקוש גבוה למערכות דיוק, כטמ"מים ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית. רפאל, שביצעה קפיצה של שני מקומות בדירוג,
ממשיכה למצב את עצמה כמרכז פיתוח מתקדם, לא רק בזכות כיפת ברזל, אלא גם עם פתרונות הגנה רב־שכבתיים, טילים טקטיים ומערכות שליטה ובקרה. התמונה המתקבלת היא של שלוש זרועות משלימות של אקו־סיסטם ביטחוני שמצליח לייצר פתרונות מלאים מקצה לקצה: תחמושת חכמה, מערכות יבשת
ושילוב חיישנים, מערכות אוויריות לוחמות והגנה אווירית רב שכבתית.
- קינטיקה: קרן דיפנס־טק חדשה קמה בישראל
- החברות מגייסות מאות מיליונים - אבל מה יקרה לדיפנס טק כשיבוא שלום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל מעבר לזווית המקומית, בעולם כולו הוקצרו מעל 2.7 טריליון דולר להוצאות ביטחוניות במהלך 2024, גידול של כמעט 10 אחוזים לעומת השנה הקודמת, והעלייה החדה ביותר מאז סיום המלחמה הקרה. יותר מכל, מדובר בתגובה ישירה לרצף של זעזועים גאו־פוליטיים: המלחמה בעזה, העימותים בלבנון, הפלישה הרוסית לאוקראינה והתחזקות סין ככוח צבאי גלובלי.