המכירות הקמעונאיות בארה"ב עקפו את הציפיות
המכירות הקמעונאיות בארה"ב עקפו את הציפיות בחודש ספטמבר, לאחר שמשקי הבית הגבירו את רכישת כלי הרכב והוציאו יותר במסעדות וברים. הנתון האחרון מגדיל את הציפיות להאצה בצמיחה הכלכלית ברבעון השלישי, אבל מגדיל את הסבירות להעלאת ריבית נוספת בדצמבר.
"נראה שהכלכלה מתרגלת למצב החדש של ריבית גבוהה יותר למשך זמן רב יותר, כי הקונים לא לוקחים הפסקה, זה בטוח", אמר כריסטופר רופקי, כלכלן ראשי ב-FWDBONDS. "לפקידי הפד יש העלאת ריבית נוספת השנה לפי התחזיות שלהם ואם הנתונים הכלכליים ימשיכו להפתיע את הכלכלנים הם יצטרכו להגשים את התחזית הזו".
המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.7% בחודש שעבר. נתוני חודש אוגוסט עודכנו מעלה ל-0.8% במקום 0.6% קודם לכן. כלכלנים רבים חזו שהמכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר יעלו רק ב-0.3%. המכירות הקמעונאיות הן רובן סחורות ולא מתואמות לאינפלציה. המכירות עלו ב-3.8% לעומת ספטמבר שנה שעברה. למרות הפגנת החוסן, המצב מחמיר עבור הצרכנים. בעקבות הקרב של הפדרל ריזרב באינפלציה, עלויות האשראי גדלו וגרמו לכך שמספר הצרכנים שמפגר בתשלומי האשראי הגיע לשיא של 11 שנה.
הצרכנים מסתמכים יותר ויותר על כרטיסי האשראי בכדי לממן רכישות. מיליוני אמריקאים חזרו לשלם את הלוואות הסטודנטים החודש, תשלומים שמסתכמים לפי הערכות הכלכלנים ב-70 מיליארד דולר, או כ-0.3% מההכנסה האישית הפנויה. עם זאת, הוצאות הצרכנים ממשיכות להיות מונעות על ידי שוק עבודה הדוק, כאשר נוצרו כ-336 אלף מקומות עבודה חדשים בספטמבר. החיסכון העודף שהצטבר במהלך תקופת הקורונה נותר גבוה ממה שהוערך בעבר.
- מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירות בסוכנויות הרכב עלו ב-1% בחודש שעבר, לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט. התקבולים בתחנות הדלק טיפסו ב-0.9%, מה שמשקף עלייה במחירי הדלק. המכירות הקמעונאיות בניכוי כלי רכב ותחנות דלק עלו ב-0.6%. המכירות המקוונות זינקו ב-1.1% לאחר עלייה של 0.4% בחודש אוגוסט. המכירות צפויות להמשיך ולעלות גם באוקטובר לאחר שאמזון ערכה את יום המבצעים שלה - הפריים דיי החודש וקמעונאים אחרים הלכו בעקבותיה.
המכירות בשירותי המזון והשתייה השונים עלו ב-0.9%, לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט. כלכלנים רואים בהוצאות הצרכנים במסעדות וברים אינדיקטור מרכזי לכלכלת הצרכנים. בנוסף, נרשמו עליות במכירות במגזר הבריאות והטיפוח האישי. הצרכנים צמצמו בהוצאות על מוצרי אלקטרוניקה והמכירות ירדו ב-0.8%. גם אצל חנויות חומרי הבניין והציוד לגינה הייתה ירידה של 0.2%. המכירות בחנויות הרהיטים לא השתנו ובחנויות הבגדים ראו ירידה של 0.8%.
הציפיות כעת הם לצמיחת התוצר הגולמי בשיעור של 5.1%. הכלכלה צמחה בקצב של 2.1% ברבעון אפריל-יוני וממשיכה לדחוף קדימה למרות שהריבית עומדת על 5.25%-5.50%.
- סנופלייק נופלת ב-11% - מה היה בדוחות?
- הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ספטמבר באותו שיעור שעלה בחודש אוגוסט שלפניו, ומעיד על עליה שנתית של 3.7% במחירים. מדד מחירי הליבה, שלא כולל בתוכו מוצרים תנודתיים יותר כמו מזון ודלק, מעיד על עליה שנתית של 4.1% לעומת העליה בחודש אוגוסט שהעידה על עליה שנתית של 4.3%. מחירי השכירות עלו בספטמבר ב-0.4%, בהתאם לצפי של בנק אוף אמריקה שחזה גידול של בין 0.4%-.5%. בנוסף, העליה האחרונה בתשואות האג"ח גם היא עודדה את הפד וסביר שתשפיע על ההחלטה הקרובה שלו בנוגע לריבית.
- 1.אינפלציה, והעלאת ריבית, כנראה יבואו בקרוב (ל"ת)המגיב 18/10/2023 15:19הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. 1.6% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- "האנבידיה של סין" - מי זאת קמבריקון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

סנופלייק נופלת ב-11% - מה היה בדוחות?
למרות דוח רבעוני חזק, החברה סיפקה תחזית חלשה לרבעון הבא. השותפות החדשה עם אנתרופיק והזמנות שיא לא הצליחו לפצות על האטה בצמיחת ההכנסות ועל פער בין הביצועים לציפיות הגבוהות מהשקעות ה-AI
מניית סנופלייק Snowflake -11.56% רושמת את הירידה היומית החדה ביותר זה תשעה חודשים, לאחר שהחברה פרסמה תחזית שהעלתה ספקות לגבי קצב ההכנסות מהכלים המשלבים בינה מלאכותית. למרות תוצאות רבעוניות שעקפו את תחזיות האנליסטים, המספרים של הרבעון הבא אכזבו חלק מהמשקיעים.
החברה צופה כי שיעור הרווח התפעולי המתואם ברבעון הרביעי יעמוד סביב 7%, לעומת ציפיות השוק לכ־8.5%. גם תחזית ההכנסות ממוצרי החברה, שתעמוד על כ־1.2 מיליארד דולר, אומנם מתקרבת לציפיות, אך שיקפה קצב מתקדם פחות מהמצופה בזירה שבה הציפיות גבוהות במיוחד. הרווח המתואם הסתכם ב־35 סנט למניה, מעל הצפי שעמד על 31 סנט. ההכנסות הכוללות עמדו על 1.21 מיליארד דולר, כאשר הכנסות מוצרי החברה, שמייצגות כ-95% מהפעילות, הגיעו ל־1.16 מיליארד דולר.
סנופלייק, שמספקת תוכנה לארגונים לניהול, אחסון וניתוח מידע בענן, מצויה בשנה האחרונה בתהליך שינוי אסטרטגי מאז שמנכ"ל החברה, סרידר ראמאסוואמי, נכנס לתפקידו. החברה רוכשת סטארט־אפים ומוסיפה יכולות AI במטרה להפוך את הנתונים של לקוחותיה למנוע פעולה עבור מודלים חכמים. על פי הערכות אנליסטים, קצב המכירות במוצרי הבינה המלאכותית של החברה טרם מתקרב לציפיות של המשקיעים. עם זאת, שיעור השימור של לקוחות החברה, 125% נטו, ממשיך להצביע על גידול בשימוש במוצרי הליבה, בעיקר מערכות ניהול הנתונים.
השותפות עם אנתרופיק
לצד הדוח, סנופלייק הכריזה על שותפות בשווי 200 מיליון דולר עם אנתרופיק, שבמסגרתה מודלי Claude ישולבו בפלטפורמת החברה. המהלך נועד להפוך את התשתית של סנופלייק לנגישה יותר עבור ארגונים המעוניינים להריץ מודלי בינה מלאכותית על בסיס המידע שברשותם.
- סנופלייק מפתיעה את וול סטריט והמניה מזנקת ב־22% אחרי תחזית חזקה
- לתשומת לב המשקיעים: יו"ר סנואופלייק מממש ב-600 מ' דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על אף ההכרזות, מניית החברה נופלת בכ-11% ונסחרה סביב 236 דולר. הירידה בלטה במיוחד משום שהמניה עלתה בכ־72% מתחילת השנה, על רקע הציפיות הגוברות כי פעילות ה-AI תהפוך למנוע צמיחה משמעותי. האנליסטים בוול סטריט הדגישו כי ההחמצה נבעה פחות מהמספרים עצמם ויותר מהפער מול ציפיות מוגזמות. עבור חלק מהמשקיעים, התוצאות הראו האטה בהכנסות ממכירות מוצרים, שעלו ב־29%, לעומת צמיחה של כ־32% ברבעון קודם, דווקא בתקופה שבה חברות מקבילות בתחום הציגו האצות בצמיחה.
