גנסן הואנג מנכל אנבידיה
צילום: טוויטר

"לאנבידיה עדיין יש אפסייד של 50%"

אנבידיה כבר שברה מספר לא קטן של שיאים בדרכה למעלה, אפילו מאז שנכנסה למועדון טריליון הדולר; ענקית השבבים שהיא ללא ספק המרוויחה הגדולה ביותר מטרנד הבינה מלאכותית כבר עלתה גבוה, אבל חלק מהאנליסטים מאמינים שיש לה אפילו עוד הרבה לאן לעלות
רוי שיינמן | (1)

לאנבידיה  NVIDIA COR עוד יש הרבה מקום לעלות, כך לפחות טוענים האנליסטים מחברת TD קוון ומתיו רמזי בראשם. האנליסטים בחברה העלו את מחיר היעד שלהם למניה ל-700 דולר מה שמציב אפסייד של 50% לעומת המחיר הנוכחי של המניה שעומד על 464 דולר. המלצות קניה עם אפסייד גבוה הן לא כל כך נדירות, אבל אפסייד כה גבוה לחברה ענקית בסדר גודל של אנבידיה הוא לא דבר שרואים הרבה.

האנליסטים מרגישים אופטימיים במיוחד אחרי שאנבידיה קיימה שבוע משקיעים בו השתתפו גם מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג וה-CFO קולט קרס. "אנחנו מאמינים שהתעשיה ניצבת בפני שני שינויי פרדיגמה גדולים אל עבר שימת הדגש עוד יותר על בינה מלאכותית ג'נרטיבית, מה שכנראה יגרום לסקטור הזה באנבידיה להתרחב עוד יותר" כתבו האנליסטים של קוון.

המניה עפה בשנה האחרונה ועלתה כבר ביותר מ-220%, מה שדווקא מעלה את השאלה האם החברה יכולה להמשיך במסלול התלול למעלה. "לתפיסתנו, השילוב של טכנולוגיה טובה יותר, תפיסה חדשנית לטווח הארוך וההשקעות הממוקדות בגדילה ימשיכו להניע את הצמיחה מעל הממוצעת של אנבידיה על פני מתחרותיה בשוק" כותבים האנליסטים בראשות רמזי.

אבל אנבידיה לא לבד. רוב החברות המתעסקות בבינה מלאכותית עדיין מושכות תשומת לב רבה מצד המשקיעים והאנליסטים. להערכת האנליסטים, המכפילים במהלך השנים הקרובות צפויים להיות יציבים כאשר הן הרווחים והן מחירי המניות יעלו, ככל ויותר משקיעים נכנסים להשקעה. לדוגמה, מניית אנבידיה, יכולה להיסחר להערכתם במעל 530 דולר עד לסוף השנה הבאה, אפסייד של 39% מהמחיר הנוכחי. זה בהנחה שמניות ימשיכו להיסחר במכפיל הנוכחי של 45 והתחזית לרווח למניה של 11.84 דולר תישאר במקומה.

המכפילים הנוכחיים נראים מוצדקים, בהתחשב בכך שהמכפיל הנוכחי קטן מצפי הצמיחה של אנבידיה של 50% בשנה ב-3 השנים הקרובות. זה שונה בהרבה מבועה כמו בועת הדוטקום כאשר חברות לא רווחיות נסחרו לפי הערכות שווי גבוהות לצפי המכירות שלהן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יצחק 12/10/2023 13:02
    הגב לתגובה זו
    במאמר כתוב שהאנליסטים צופים מחיר 700 דולר ובהמשך כתוב שהם צופים מחיר של 530 למיטב ידיעתי צפה ממוצע האנליסטים הוא 632$. אני מציע שתתנו מאמר מסודר
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.