גנסן הואנג מנכל אנבידיה
צילום: טוויטר

"לאנבידיה עדיין יש אפסייד של 50%"

אנבידיה כבר שברה מספר לא קטן של שיאים בדרכה למעלה, אפילו מאז שנכנסה למועדון טריליון הדולר; ענקית השבבים שהיא ללא ספק המרוויחה הגדולה ביותר מטרנד הבינה מלאכותית כבר עלתה גבוה, אבל חלק מהאנליסטים מאמינים שיש לה אפילו עוד הרבה לאן לעלות
רוי שיינמן | (1)

לאנבידיה  NVIDIA COR עוד יש הרבה מקום לעלות, כך לפחות טוענים האנליסטים מחברת TD קוון ומתיו רמזי בראשם. האנליסטים בחברה העלו את מחיר היעד שלהם למניה ל-700 דולר מה שמציב אפסייד של 50% לעומת המחיר הנוכחי של המניה שעומד על 464 דולר. המלצות קניה עם אפסייד גבוה הן לא כל כך נדירות, אבל אפסייד כה גבוה לחברה ענקית בסדר גודל של אנבידיה הוא לא דבר שרואים הרבה.

האנליסטים מרגישים אופטימיים במיוחד אחרי שאנבידיה קיימה שבוע משקיעים בו השתתפו גם מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג וה-CFO קולט קרס. "אנחנו מאמינים שהתעשיה ניצבת בפני שני שינויי פרדיגמה גדולים אל עבר שימת הדגש עוד יותר על בינה מלאכותית ג'נרטיבית, מה שכנראה יגרום לסקטור הזה באנבידיה להתרחב עוד יותר" כתבו האנליסטים של קוון.

המניה עפה בשנה האחרונה ועלתה כבר ביותר מ-220%, מה שדווקא מעלה את השאלה האם החברה יכולה להמשיך במסלול התלול למעלה. "לתפיסתנו, השילוב של טכנולוגיה טובה יותר, תפיסה חדשנית לטווח הארוך וההשקעות הממוקדות בגדילה ימשיכו להניע את הצמיחה מעל הממוצעת של אנבידיה על פני מתחרותיה בשוק" כותבים האנליסטים בראשות רמזי.

אבל אנבידיה לא לבד. רוב החברות המתעסקות בבינה מלאכותית עדיין מושכות תשומת לב רבה מצד המשקיעים והאנליסטים. להערכת האנליסטים, המכפילים במהלך השנים הקרובות צפויים להיות יציבים כאשר הן הרווחים והן מחירי המניות יעלו, ככל ויותר משקיעים נכנסים להשקעה. לדוגמה, מניית אנבידיה, יכולה להיסחר להערכתם במעל 530 דולר עד לסוף השנה הבאה, אפסייד של 39% מהמחיר הנוכחי. זה בהנחה שמניות ימשיכו להיסחר במכפיל הנוכחי של 45 והתחזית לרווח למניה של 11.84 דולר תישאר במקומה.

המכפילים הנוכחיים נראים מוצדקים, בהתחשב בכך שהמכפיל הנוכחי קטן מצפי הצמיחה של אנבידיה של 50% בשנה ב-3 השנים הקרובות. זה שונה בהרבה מבועה כמו בועת הדוטקום כאשר חברות לא רווחיות נסחרו לפי הערכות שווי גבוהות לצפי המכירות שלהן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יצחק 12/10/2023 13:02
    הגב לתגובה זו
    במאמר כתוב שהאנליסטים צופים מחיר 700 דולר ובהמשך כתוב שהם צופים מחיר של 530 למיטב ידיעתי צפה ממוצע האנליסטים הוא 632$. אני מציע שתתנו מאמר מסודר
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?