אורן הולצמן איל מקיאג
צילום: יחצ

אורן הולצמן הופך לאחד מעשירי ישראל - הנפקת איל מקיאג' ייצרה לו שווי של 1.2 מיליארד דולר

הולצמן השקיע 11 מיליון שקל ברכישת חברה כושלת, שינה את האסטרטגיה, הכניס משקיעים וגייס בשבוע שעבר בשווי של 2 מיליארד. תוך שבוע החברה זינקה לשווי של 3 מיליארד דולר; הולצמן מחזיק מניות בשווי של 1 מיליארד דולר אחרי שמכר מניות ב-200 מיליון דולר
אדיר בן עמי | (10)

לפני חודש דיברו על שווי של 1.5 מיליארד דולר, בסוף היא הנפיקה לפי שווי של 2 ותוך 3 ימי מסחר היא כבר ב-3 מיליארד דולר. אנחנו מדברים על הכוכבת של וול סטריט בימים האחרונים, חברת אודיטי  (ODDׂ) שהיא בעצם סמי-ישראלית. הבסיס של אודיטי היא איל מקיאג' חברה מקומית שנרכשה מכינוס נכסים ב-11 מיליון שקל והשאר היסטוריה.

אורן הולצמן, יחצ

  אורן הולצמן, יחצ  

היזם המוכשר - אורן הולצמן עשה את אחת ההשבחות הגדולות שהיו כאן בשנים האחרונות והפך את החברה שלו לאחת מהישראליות הגדולות בוול סטריט. כשהוא רכש אותה היא היתה רשת מקומית קטנה והפסדית של חנויות איפור וכיום היא חברה גלובלית ענקית שמתרכזת במכירות אונליין. זה כבר לא רשת, זה בעיקר חברת טכנולוגיה שפועלת על בסיס AI כדי להתאים בעיקר לנשים את האיפור ומוצרי הביוטי והטיפוח המתאימים להן.

הולצמן הפך לאחר ההנפקה לאחד מעשירי ישראל. הוא מחזיק במניות בשווי של 1 מיליארד דולר וכן הוא מכר מניות בהנפקה בסכום של 200 מיליון דולר. סה"כ שווי של 1.2 מיליארד דולר - מעל 4 מיליארד שקל. 

אורן לא לבד. אחותו, שירן הולצמן אראל היתה איתו מהשלבים הראשונים, אך היא לא מחזיקה בשליטה בחברות שמחזיקות במניות אודיטי, אלא בנתח בהן. כלומר, מכיוון שאורן הולצמן הוא בעל השליטה בחברות האלו, כל ההחזקה של החברות מיוחסת אליו, אבל, סביר מאוד שחלק משמעותי מהשווי שייך לאחותו. 

 

סוד ההצלחה - AI

אודיטי הנפיקה על "הטיקט" של חברת AI, כך שיש הרבה הייפ מסיבב, אבל יש גם תוכן אמיתי. אודיטי מחזיקה בשני המותגים הצומחים ביותר בדיגיטל בתחום הביוטי בארה"ב - איל מקיאג' שמהווה את עיקר ההכנסות ו-Spoiled Child מותג חדש יחסית שהושק לפני יותר משנה.  הצמיחה של הפעילות מרשימה - ב-2020 ההכנסות הסתכמו ב-110 מיליון דולר וקפצו ל-222 מיליון ב-2021 ומשם ל-324 מיליון דולר ב-2022. היא הרוויחה בשנה שעברה 21.7 מיליון דולר.  התוצאות ברבעון הראשון ממשיכות לצמוח - 165.7 מיליון דולר לעומת 90.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מדובר בתוספת של המותג החדש שהקפיצה את המכירות לצד הגידול הנמשך בפעילות איל מקיאג'. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר כשבכל שנת 2022 הסתכם הרווח ב-21.7 מיליון דולר וברבעון מקביל ב-3 מיליון דולר.

מה יהיה הרווח?

הזינוק בפעילות הרבעון הראשון מרשים, אבל זה רבעון עונתית חזק. כשניסינו לחלץ את ההוצאות החד פעמיות והמנוטרלות ולהישאר עם הרווח המייצג, קיבלנו, תחת הנחות מסוימות שהוא עשוי להגיע ל-50-60 מיליון דולר (לחישוב הרווח והמכפיל).   

ואז מגיעה שאלה חשובה - האם השווי מוצדק? אז למרות שיש עסק אמיתי, זה נראה על פניו מכפיל גבוה. מכפיל שמיוחס להייפ ה-AI. אלא שהצמיחה בהחלט יכולה להימשך, ההייפ בהחלט יכול להישאר והמחיר - גם אם נראה גבוה - לא בהכרח יירד.

קיראו עוד ב"גלובל"

היתרונות של איל מקיאג' הם היתרון היחסי בדיגיטל - חברות הקוסמטיקה עדיין לא שם; היכולות הטכנולוגיות - היא מגדירה את עצמה כחברה טכנולוגית ש-40% מעובדיה אנשי טכנולוגיה; רווחיות גולמית גבוה 70-80%; נאמנות לקווחות חזקה מאשר חברות מתחרות. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אזרח 29/07/2023 18:46
    הגב לתגובה זו
    מצאתי אותו. סתם לידיעת המערכת
  • 8.
    חשדן קריפטו 25/07/2023 14:27
    הגב לתגובה זו
    איך הצליח להשחיל את ארהב ככה הלוואי שאני טועה אבל מרגיש לי משהו בסגנון we work אויר חם מתובל בשקרים ישראלים אלופים בשקר מראה גזל ומרמה . הלוואי שאני טועה ימים יגידו בנתיים איך אפשר לקבל ממנו הלוואה
  • 7.
    ע 25/07/2023 05:36
    הגב לתגובה זו
    בעת רכישת מוצרים. מאז היו התקפות שיווק טלפוניות וב SNS בטירוף. לקח לי פרוייטק של שלושה ימים של צעקות לדרוש מהם להפסיק להתקשר ולשלוח לי הודעות
  • 6.
    אלוף עולם !! (ל"ת)
    24/07/2023 13:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דגימי 24/07/2023 08:01
    הגב לתגובה זו
    מבלי להיכנס לפרטים הלוואי עלינו עוד אלפי יזמים כאלו...
  • 4.
    אלוף עולם נותן את הנשמה לחברה (ל"ת)
    אלכס 24/07/2023 00:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אזוזי 23/07/2023 23:12
    הגב לתגובה זו
    הרבה רמאים יצאו מישראל לבורסה בארהב מדובר ככל הנראה בהשחלת משקיעים נחייה ונראה הלוואי שאני טועה העיקר שעוד מיליאדר נולד בישראל יישר כח
  • היסטריה AI (ל"ת)
    לילי 24/07/2023 07:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בעוד כמה חודשים תתגלה הרמאות! (ל"ת)
    אנונימי 23/07/2023 23:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לבריאות,איש מכירות אמיתי. (ל"ת)
    יוסף 23/07/2023 21:25
    הגב לתגובה זו
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

יהלומן, נוצר באמצעות AIיהלומן, נוצר באמצעות AI

איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?

בתוך 7 דקות בלבד, בלב פריז, נגנבו תכשיטים בשווי 88 מיליון אירו; העולם קיבל תזכורת  שיהלומים אמיתיים אי-אפשר לייצר במעבדה - יש להם סיפור, נדירות ומשמעות ששום טכנולוגיה לא תצליח לשחזר - על תמונת המצב בשוק היהלומים ומה קורה בישראל?
מנדי הניג |

שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.

הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.

במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.

הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.

הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים. כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”