איל מקיאג' השתמשה במילת הקסם והגיעה לשווי של 3 מיליארד דולר; האם זה יחזיק? התשובה מפתיעה
מעל 40% ביומיים זינקה מניית חברת אודיטי אודיטי (ODDׂ). השווי של החברה שעיקר פעילותה מתרכז בחברה הבת, איל מקיאג' מתקרב ל-3 מיליארד דולר (2.85 מיליארד, אבל עם האופציות והקצאה עתידית לחתמים זה מעל 3 מיליארד). אז בראש וראשונה הצלחה אדירה לאורן הולצמן, יזם שרכש את החברה מכונס נכסים והפך אותה מחברה ישראלית, לוקלית עם סניפי קוסמטיקה, לחברה גלובלית ענקית שמתרכזת במכירות אונליין. ויותר חשוב - מספקת את מה שמתאים בעיקר לנשים דרך מערכות בינה מלאכותית. כלומר, לא "סתם" חברת קוסמטיקה, אלא חברת טכנולוגיה.
מילת הקסם - AI
ברגע שזו חברה טכנולוגית, השווי בהתאם גבוה פי כמה מחברה מסורתית של רשת קוסמטיקה. ברגע שזה בתחום ה-AI, השווי שוב קופץ. וככה הגיעה החברה הזו לשווי הנוכחי, אבל שלא תחשבו לרגע שאין כאן ייחוד ויתרון, לצד יזמות ויכולת לחלום בגדול מבלי להתבייש. יש כאן מכל זה וככה מצליחים להביא השקעה של 11 מיליון שקל שהועברה לכונס עבור איל מקיאג' להצלחה פנומנלית שבדרך מגייסים מקרנות הון סיכון מכובדות ומענקית מוצרי היוקרה - לואי ויטון.
חברת אודיטי (Oddity) שמחזיקה בחברת הביוטי הישראלית איל מקיאג' השלימה שלשום את ההנפקה לפי שווי של 2 מיליארד דולר. המחיר בהנפקה נסגר על 35 דולר למניה, אחרי שתי העלאות מחיר - מטווח של 27-30 דולר ל-32-34 ולבסוף 35 דולר. ההנפקה הסתכמה ב-420 מיליון דולר כאשר רובו הגיע לכיס של בעלי השליטה (אורן הולצמן ואחותו שירן 51% וכן קרן ההשקעות של לואי ויטון עם 30% מהמניות), קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון ואחרות.
אודיטי מחזיקה למעשה בשני המותגים הצומחים ביותר בדיגיטל בתחום הביוטי בארה"ב - איל מקיאג' שמהווה את עיקר ההכנסות ו-Spoiled Child מותג חדש יחסית שהושק לפני יותר משנה.
- התזמון המושלם של אורן הולצמן; אודיטי נפלה 30% מאז שמימש
- סודות היופי של אודיטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצמיחה של הפעילות מרשימה - ב-2020 ההכנסות הסתכמו ב-110 מיליון דולר וקפצו ל-222 מיליון ב-2021 ומשם ל-324 מיליון דולר ב-2022. היא הרוויחה בשנה שעברה 21.7 מיליון דולר.
התוצאות ברבעון הראשון ממשיכות לצמוח - 165.7 מיליון דולר לעומת 90.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מדובר בתוספת של המותג החדש שהקפיצה את המכירות לצד הגידול הנמשך בפעילות איל מקיאג'. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר כשבכל שנת 2022 הסתכם הרווח ב-21.7 מיליון דולר וברבעון מקביל ב-3 מיליון דולר.
הזינוק בפעילות הרבעון הראשון אומנם מרשימה, אבל צריך לזכור שמדובר ברבעון עונתית חזק (לצד הרבעון השני). המחצית השנייה של השנה חלשה עונתית. אין עדיין אנליזות על החברה, אבל מי שמסתכל על המגמה, יכול להעריך שהרווח החשבונאי השנה יהיה 30-40 מיליון לפחות. וול סטריט לא מסתכלת על רווח חשבונאי, היא מתעניינת ברווח תזרימי, רווח Non Gaap - רווח שמנטרל הוצאות חד פעמיות והוצאות שלכאורה לא משפיעות על יכולת החברה לייצר תזרים ועל שוויה כמו - אופציות לעובדים והפחתה בגין רכישת פעילויות.
- אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
- הפד מפוצל לקראת דצמבר: מחלוקת חריפה סביב האפשרות להוריד ריבית שוב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
עברנו על הדוח, מצאנו שמדובר באזור של 20 מיליון דולר של הוצאות בגילום שנתי. זה צפוי לגדול בשל העלייה באופציות למנהלים ולעובדים, אבל כשעושים את החישוב מקבלים שזו חברה שצפויה להרוויח השנה 50-60 מיליון דולר. זה לא חישוב מחייב, זה כולל הנחות של המשך צמיחה בקצבים האלו ביחס לשנה שעברה. קחו את השווי - 3 מיליארד ותקבלו שמדובר בחברה של מכפיל 50-60. אלו מכפילים של טכנולוגיה עילית עילית - מכפילים של AI.
אבל זה לרגע לא אומר שהמניה לא תמשיך לעלות. ראשית - יש עסק אמיתי, שנית יש עסק צומח מאוד בהכנסות וברווחים רווח של 50 היום הוא 200 עוד 3-4 שנים בקצב צמיחה רווחיות נוכחיים, ושלישית - כשיש הייפ הכל אפשרי. זה אומר שהתמחור מאוד נדיב, אבל אי אפשר לגזור מזה ירידה בהמשך.
איל מקיאג' בונה על היתרון היחסי שלה בדיגיטל. חברות הקוסמטיקה עדיין לא שם, הם לא מוכרות דרך הדיגיטל בשיעור משמעותי והן לא יודעות עדיין לייצר התאמה אישית באופן שאודיטי-איל מקיאג' עושות. הקבוצה מנפנפת בכך ש-40% מעובדיה הם אנשי טכנולוגיה. זה מסר שמיועד לוול סטריט, לצד מסר עסקי - הפתרון משל הקבוצה מבוסס על דטה של מיליוני התאמות וכך ניתן לייצר התאמה נכונה לרוכשת.
תחום הביוטי רווחי מאוד וכשמוסיפים לזה את אלמנט הטכנולוגיה הרווחיות עולה - רווחיות גולמית גבוהה מאוד של 70%-80% היא לא עניין של מה בכך.
מנגד יש שני סיכונים - מותגים עולים ומותגים נופלים ובשוק הקוסמטיקה זה הרבה יותר דרמטי משווקים אחרים. הסיכון הגדול בפעילות של איל מקיאג' הוא התחרות עם מותגים אחרים וההיסטוריה - מותגים מתחלפים במהירות יחסית כשהמשתמשות מחליפות בתדירות גבוה את "ספק" האיפור שלהם. מול הסיכון הזה החברה האם - אודיטי מייצרת מותג חדש - Spoiled Child ומציגה בתשקיף כי שיעור הרכישות של לקוחות ביחס להזמנה הראשונה הוא גבוה והוא עולה (אם כי לא כמו בתקופת רכישה ראשונה). המשמעות היא שבאופן יחסי לתחום בלי נאמנות לקוחות, יש כאן נאמנות סבירה-טובה.
איל מקיאג' - מוצרים חדשים להמשך
אודיטי צופה כי 50% מתעשיית היופי יעבור להיות אונליין, כשבסין זה כבר קורה. לפי סמנכ"לית הכספים של החברה - לינדזי דרוקר מאן שהתראיינה בתקשורת האמריקאית, השימוש בטכנולוגיות מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת יאפשרו לחברה לשבור את כל המחסומים שקיימים בתעשיית היופי המיושנת ויאיצו את קצב אימוץ הפלטפורמה המקוונת.
לפי מאן, הפוקוס של החברה כעת לאחר ההנפקה יהיה הגדלה של עסקי הליבה של אודיטי כמו איל מקיאג' ו-Spoild Child. לאחר מכן החברה מתכננת להיכנס לקטגוריות מוצרים חדשות ולהתרחב לשווקים נוספים. אחד מהצעדים הראשונים שמתכננים לעשות באודיטי הוא להכניס את השימוש בראייה ממוחשבת לאיל מקיאג' על מנת לשפר את חווית המשתמש. "המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה על מנת להעניק חוויה שהיא אפילו עדיפה על מה שהלקוחות יקבלו בחנות", אמרה סמנכ"לית הכספים. במקום להסתמך על שיווק דרך ידוענים כמו חברות רבות, החברה מנסה לגשת ישירות לצרכנים דרך הערוצים הדיגיטליים מבלי להסתמך גם על הקמעונאים".
מאן הסבירה כי אחת הסיבות העיקריות שתעשיית היופי מיושנת היא שהלקוחה צריך עזרה כי היא מתקשה בבחירה ואין באמת פתרון. הלקוחה מתמודדת עם מבחר גדול של מוצרים וקטגוריות וכאן הטכנולוגיה של החברה באה לידי ביטוי ופותרת את הבעיה - "המודלים של אודיטי יודעים להתאים את המוצרים ללקוחות על ידי איסוף מידע על הלקוחות ושימוש בתובנות כדי להמליץ על מוצרים. החל מהמצב הרפואי של הלקוח ועד שגרת הטיפוח שלו. אם למשל הלקוחה סובלת מאקנה, הפלטפורמה תדע להמליץ על המוצרים המתאימים".
- 7.אופיר 21/07/2023 17:00הגב לתגובה זוהיינו שם ועוד נהיה
- 6.ק.כ 21/07/2023 16:52הגב לתגובה זוהמחאה תנצח!!
- 5.מ. כהן 21/07/2023 16:03הגב לתגובה זוחברת מייק אפ יכולה להיסחר במכפיל עתידי של 50-60.עניין של זמן עד שהאוויר החם יצא מהבועה הזו, וזה יהיה מהיר ממה שחושבים.
- 4.בדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה 21/07/2023 15:11הגב לתגובה זובדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה
- 3.Yoni 21/07/2023 15:04הגב לתגובה זונראה למישהו הגיוני? בחורה יושבת עם תוכנת מחשב בשביל לקנות מייקאפ?
- 2.המגיב 21/07/2023 13:03הגב לתגובה זובדוחות, שהצפי לא היה בדיוק, וגם הלקוחות פתאום לא כל כך רבים. אבל המנהלים כבר גזרו את הקופון לכיסם הפרטי.
- 1.רואה חשבון 21/07/2023 12:39הגב לתגובה זולקחת חברה על הקרישם ששווה כמעט אפס ולהיבא אותה לטכנולוגיה של AI ושווי עצום תוך זמן לא ארוך, זה משהו שהרבה אנשים לא יודעים לעשות
- חכה כמה שנים כאשר בועת ה AI תתפוצץ... (ל"ת)א 21/07/2023 15:06הגב לתגובה זו
צי צבא סין, קרדיט: גרוקלראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן
לאחר שראש ממשלת יפן הצהירה כי תקיפה סינית על טייוואן עלולה להצדיק תגובה צבאית יפנית, שרת החוץ הסינית הבהירה כי תקיפה כזו תגרור "מכה החלטית" מצד סין
לראשונה זה עשורים: אפשרות ממשית להסלמה בין שתי אויבות היסטוריות. בשבוע שעבר התבטאה
ראש ממשלת יפן,סנאא טקאיצ'י, באופן חריג ואמרה בוועדה פרלמנטרית כי אם יתפתח מצב חירום בטייוואן עם שימוש "בספינות מלחמה ושימוש בכוח, אז זה עלול להוות מצב המאיים על הישרדותה של יפן, לא משנה איך מסתכלים על זה. המצב בטייוואן הפך להיות כה חמור שעלינו לצפות לתרחיש
הגרוע ביותר." מדובר בשבירה של מדיניות עמימות אסטרטגית שהחלה ביפן במשך עשורים, מהלך שמעורר תגובות זועמות מצד סין ומעצים את החששות מפני התנגשות אזורית שיכולה לערער את היציבות במזרח אסיה כולו. כעת עולה כי סין אינה מתכוונת להישאר אדישה למה שהיא תופסת כפרובוקציה
יפנית מסוכנת. משרד ההגנה הסיני הזהיר במפורש כי יפן תיתקל בניצחון מוחץ אם תתערב בסוגיית טאיוואן.
סין, כידוע, רואה בטייוואן כשטח שלה ואינה מכבדת את הריבונות הטייואנית באי. טייוואן היא מדינת אי דמוקרטית עם תעשיית שבבים, מהגדולות בעולם, וכעת עומדת בפני איום
ממשי של סין לכיבוש האי. סין הבהירה כי לא תהסס להשתמש בכוח כדי לכבוש את האי, למרות איומי הנשיא טראמפ על ההשלכות שתספוג אם תתקוף.
לאור ההסלמה ביחסה של סין כלפי טייוואן, יפן משנה את גישתה ולא בהצהרות בלבד. דוח ההגנה היפני האחרון מזהה את הפעילות הצבאית הסינית המואצת סביב טאיוואן כאיום מרכזי, ומצהיר כי האזור נכנס לעידן משברי חדש. בקרב הציבור היפני ישנה תמיכה גוברת בעמדה הנחרצת הזו, כאשר כמעט מחצית האזרחים תומכים בהתערבות יפנית במקרה של עימות סביב טאיוואן. אך ההתפתחות המדאיגה ביותר היא ההצעה מטוקיו לבחון רכישת צוללות מונעות גרעינית, צעד שמסמן אולי שינוי אמיתי במדיניות האנטי-גרעינית הקדושה שמחזיקה יפן מאז תום מלחמת העולם השנייה. שר הביטחון שינג'ירו קוימזומי הצהיר בגלוי כי כל האופציות פתוחות, כולל שימוש בכוח גרעיני לצוללות, מהלך שעורר גל של זעם בבייג'ין.
התגובות אינן נשארות במישור המילולי בלבד, שכן הצי הסיני מגביר את שליחת ספינות משמר לחופי האיים היפניים השנויים במחלוקת, והפעילות האווירית סביבן מתגברת. מצב זה מעיד על כך שהמשבר נתפס על ידי שני הצדדים לא כהצהרות תקשורתיות בלבד אלא כבעל פוטנציאל ממשי לפעולה צבאית, והופך את יפן לאחד השחקנים המרכזיים בזירת המתח המחמירה עם סין.

- המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
- סין מתריעה בפני סטודנטים לדחות תכניות לימודים ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אויבות היסטוריות שהפכו לבעלות ברית כלכליות
היחסים בין יפן לסין נושאים עד היום את צלקות העבר הטראומטי של מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה ביצעה יפן הקיסרית פלישה אכזרית לסין והותירה אחריה מיליוני הרוגים ופצועים. ההערכות מדברות על כשבעה עד עשרים מיליון הרוגים סינים במהלך התקופה הקולוניאלית היפנית. זיכרון הזוועות הללו חרוט עמוק בתודעה הסינית, ובייג'ין לא מהססת להשתמש בו ככלי פוליטי בכל פעם שהיחסים עם טוקיו מתחממים.
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 2.85% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.
