איל מקיאג' השתמשה במילת הקסם והגיעה לשווי של 3 מיליארד דולר; האם זה יחזיק? התשובה מפתיעה
מעל 40% ביומיים זינקה מניית חברת אודיטי אודיטי (ODDׂ). השווי של החברה שעיקר פעילותה מתרכז בחברה הבת, איל מקיאג' מתקרב ל-3 מיליארד דולר (2.85 מיליארד, אבל עם האופציות והקצאה עתידית לחתמים זה מעל 3 מיליארד). אז בראש וראשונה הצלחה אדירה לאורן הולצמן, יזם שרכש את החברה מכונס נכסים והפך אותה מחברה ישראלית, לוקלית עם סניפי קוסמטיקה, לחברה גלובלית ענקית שמתרכזת במכירות אונליין. ויותר חשוב - מספקת את מה שמתאים בעיקר לנשים דרך מערכות בינה מלאכותית. כלומר, לא "סתם" חברת קוסמטיקה, אלא חברת טכנולוגיה.
מילת הקסם - AI
ברגע שזו חברה טכנולוגית, השווי בהתאם גבוה פי כמה מחברה מסורתית של רשת קוסמטיקה. ברגע שזה בתחום ה-AI, השווי שוב קופץ. וככה הגיעה החברה הזו לשווי הנוכחי, אבל שלא תחשבו לרגע שאין כאן ייחוד ויתרון, לצד יזמות ויכולת לחלום בגדול מבלי להתבייש. יש כאן מכל זה וככה מצליחים להביא השקעה של 11 מיליון שקל שהועברה לכונס עבור איל מקיאג' להצלחה פנומנלית שבדרך מגייסים מקרנות הון סיכון מכובדות ומענקית מוצרי היוקרה - לואי ויטון.
חברת אודיטי (Oddity) שמחזיקה בחברת הביוטי הישראלית איל מקיאג' השלימה שלשום את ההנפקה לפי שווי של 2 מיליארד דולר. המחיר בהנפקה נסגר על 35 דולר למניה, אחרי שתי העלאות מחיר - מטווח של 27-30 דולר ל-32-34 ולבסוף 35 דולר. ההנפקה הסתכמה ב-420 מיליון דולר כאשר רובו הגיע לכיס של בעלי השליטה (אורן הולצמן ואחותו שירן 51% וכן קרן ההשקעות של לואי ויטון עם 30% מהמניות), קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון ואחרות.
אודיטי מחזיקה למעשה בשני המותגים הצומחים ביותר בדיגיטל בתחום הביוטי בארה"ב - איל מקיאג' שמהווה את עיקר ההכנסות ו-Spoiled Child מותג חדש יחסית שהושק לפני יותר משנה.
הצמיחה של הפעילות מרשימה - ב-2020 ההכנסות הסתכמו ב-110 מיליון דולר וקפצו ל-222 מיליון ב-2021 ומשם ל-324 מיליון דולר ב-2022. היא הרוויחה בשנה שעברה 21.7 מיליון דולר.
התוצאות ברבעון הראשון ממשיכות לצמוח - 165.7 מיליון דולר לעומת 90.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מדובר בתוספת של המותג החדש שהקפיצה את המכירות לצד הגידול הנמשך בפעילות איל מקיאג'. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר כשבכל שנת 2022 הסתכם הרווח ב-21.7 מיליון דולר וברבעון מקביל ב-3 מיליון דולר.
הזינוק בפעילות הרבעון הראשון אומנם מרשימה, אבל צריך לזכור שמדובר ברבעון עונתית חזק (לצד הרבעון השני). המחצית השנייה של השנה חלשה עונתית. אין עדיין אנליזות על החברה, אבל מי שמסתכל על המגמה, יכול להעריך שהרווח החשבונאי השנה יהיה 30-40 מיליון לפחות. וול סטריט לא מסתכלת על רווח חשבונאי, היא מתעניינת ברווח תזרימי, רווח Non Gaap - רווח שמנטרל הוצאות חד פעמיות והוצאות שלכאורה לא משפיעות על יכולת החברה לייצר תזרים ועל שוויה כמו - אופציות לעובדים והפחתה בגין רכישת פעילויות.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
עברנו על הדוח, מצאנו שמדובר באזור של 20 מיליון דולר של הוצאות בגילום שנתי. זה צפוי לגדול בשל העלייה באופציות למנהלים ולעובדים, אבל כשעושים את החישוב מקבלים שזו חברה שצפויה להרוויח השנה 50-60 מיליון דולר. זה לא חישוב מחייב, זה כולל הנחות של המשך צמיחה בקצבים האלו ביחס לשנה שעברה. קחו את השווי - 3 מיליארד ותקבלו שמדובר בחברה של מכפיל 50-60. אלו מכפילים של טכנולוגיה עילית עילית - מכפילים של AI.
אבל זה לרגע לא אומר שהמניה לא תמשיך לעלות. ראשית - יש עסק אמיתי, שנית יש עסק צומח מאוד בהכנסות וברווחים רווח של 50 היום הוא 200 עוד 3-4 שנים בקצב צמיחה רווחיות נוכחיים, ושלישית - כשיש הייפ הכל אפשרי. זה אומר שהתמחור מאוד נדיב, אבל אי אפשר לגזור מזה ירידה בהמשך.
איל מקיאג' בונה על היתרון היחסי שלה בדיגיטל. חברות הקוסמטיקה עדיין לא שם, הם לא מוכרות דרך הדיגיטל בשיעור משמעותי והן לא יודעות עדיין לייצר התאמה אישית באופן שאודיטי-איל מקיאג' עושות. הקבוצה מנפנפת בכך ש-40% מעובדיה הם אנשי טכנולוגיה. זה מסר שמיועד לוול סטריט, לצד מסר עסקי - הפתרון משל הקבוצה מבוסס על דטה של מיליוני התאמות וכך ניתן לייצר התאמה נכונה לרוכשת.
תחום הביוטי רווחי מאוד וכשמוסיפים לזה את אלמנט הטכנולוגיה הרווחיות עולה - רווחיות גולמית גבוהה מאוד של 70%-80% היא לא עניין של מה בכך.
מנגד יש שני סיכונים - מותגים עולים ומותגים נופלים ובשוק הקוסמטיקה זה הרבה יותר דרמטי משווקים אחרים. הסיכון הגדול בפעילות של איל מקיאג' הוא התחרות עם מותגים אחרים וההיסטוריה - מותגים מתחלפים במהירות יחסית כשהמשתמשות מחליפות בתדירות גבוה את "ספק" האיפור שלהם. מול הסיכון הזה החברה האם - אודיטי מייצרת מותג חדש - Spoiled Child ומציגה בתשקיף כי שיעור הרכישות של לקוחות ביחס להזמנה הראשונה הוא גבוה והוא עולה (אם כי לא כמו בתקופת רכישה ראשונה). המשמעות היא שבאופן יחסי לתחום בלי נאמנות לקוחות, יש כאן נאמנות סבירה-טובה.
איל מקיאג' - מוצרים חדשים להמשך
אודיטי צופה כי 50% מתעשיית היופי יעבור להיות אונליין, כשבסין זה כבר קורה. לפי סמנכ"לית הכספים של החברה - לינדזי דרוקר מאן שהתראיינה בתקשורת האמריקאית, השימוש בטכנולוגיות מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת יאפשרו לחברה לשבור את כל המחסומים שקיימים בתעשיית היופי המיושנת ויאיצו את קצב אימוץ הפלטפורמה המקוונת.
לפי מאן, הפוקוס של החברה כעת לאחר ההנפקה יהיה הגדלה של עסקי הליבה של אודיטי כמו איל מקיאג' ו-Spoild Child. לאחר מכן החברה מתכננת להיכנס לקטגוריות מוצרים חדשות ולהתרחב לשווקים נוספים. אחד מהצעדים הראשונים שמתכננים לעשות באודיטי הוא להכניס את השימוש בראייה ממוחשבת לאיל מקיאג' על מנת לשפר את חווית המשתמש. "המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה על מנת להעניק חוויה שהיא אפילו עדיפה על מה שהלקוחות יקבלו בחנות", אמרה סמנכ"לית הכספים. במקום להסתמך על שיווק דרך ידוענים כמו חברות רבות, החברה מנסה לגשת ישירות לצרכנים דרך הערוצים הדיגיטליים מבלי להסתמך גם על הקמעונאים".
מאן הסבירה כי אחת הסיבות העיקריות שתעשיית היופי מיושנת היא שהלקוחה צריך עזרה כי היא מתקשה בבחירה ואין באמת פתרון. הלקוחה מתמודדת עם מבחר גדול של מוצרים וקטגוריות וכאן הטכנולוגיה של החברה באה לידי ביטוי ופותרת את הבעיה - "המודלים של אודיטי יודעים להתאים את המוצרים ללקוחות על ידי איסוף מידע על הלקוחות ושימוש בתובנות כדי להמליץ על מוצרים. החל מהמצב הרפואי של הלקוח ועד שגרת הטיפוח שלו. אם למשל הלקוחה סובלת מאקנה, הפלטפורמה תדע להמליץ על המוצרים המתאימים".
- 7.אופיר 21/07/2023 17:00הגב לתגובה זוהיינו שם ועוד נהיה
- 6.ק.כ 21/07/2023 16:52הגב לתגובה זוהמחאה תנצח!!
- 5.מ. כהן 21/07/2023 16:03הגב לתגובה זוחברת מייק אפ יכולה להיסחר במכפיל עתידי של 50-60.עניין של זמן עד שהאוויר החם יצא מהבועה הזו, וזה יהיה מהיר ממה שחושבים.
- 4.בדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה 21/07/2023 15:11הגב לתגובה זובדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה
- 3.Yoni 21/07/2023 15:04הגב לתגובה זונראה למישהו הגיוני? בחורה יושבת עם תוכנת מחשב בשביל לקנות מייקאפ?
- 2.המגיב 21/07/2023 13:03הגב לתגובה זובדוחות, שהצפי לא היה בדיוק, וגם הלקוחות פתאום לא כל כך רבים. אבל המנהלים כבר גזרו את הקופון לכיסם הפרטי.
- 1.רואה חשבון 21/07/2023 12:39הגב לתגובה זולקחת חברה על הקרישם ששווה כמעט אפס ולהיבא אותה לטכנולוגיה של AI ושווי עצום תוך זמן לא ארוך, זה משהו שהרבה אנשים לא יודעים לעשות
- חכה כמה שנים כאשר בועת ה AI תתפוצץ... (ל"ת)א 21/07/2023 15:06הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".