אודיטי איל מקיאג
צילום: 2023 Nasdaq, Inc. / Vanja Savic
הסיפורים של השבוע

איל מקיאג' השתמשה במילת הקסם והגיעה לשווי של 3 מיליארד דולר; האם זה יחזיק? התשובה מפתיעה

אודיטי החברה האם של איל מקיאג' מספקת מוצרי קוסמטיקה, אבל היא דאגה לתדמית טכנולוגית ומכוונת גבוה - האם החלום אפשרי? כן; האם זה הייפ? כן; השווי יעלה או יירד ומה הרווח ומכפיל הרווח הצפוי של החברה?
אדיר בן עמי | (8)

מעל 40% ביומיים זינקה מניית חברת אודיטי  אודיטי  (ODDׂ). השווי של החברה שעיקר פעילותה מתרכז בחברה הבת, איל מקיאג' מתקרב ל-3 מיליארד דולר (2.85 מיליארד, אבל עם האופציות והקצאה עתידית לחתמים זה מעל 3 מיליארד). אז בראש וראשונה הצלחה אדירה לאורן הולצמן, יזם שרכש את החברה מכונס נכסים והפך אותה מחברה ישראלית, לוקלית עם סניפי קוסמטיקה, לחברה גלובלית ענקית שמתרכזת במכירות אונליין. ויותר חשוב - מספקת את מה שמתאים בעיקר לנשים דרך מערכות בינה מלאכותית. כלומר, לא "סתם" חברת קוסמטיקה, אלא חברת טכנולוגיה.

 

מילת הקסם - AI

ברגע שזו חברה טכנולוגית, השווי בהתאם גבוה פי כמה מחברה מסורתית של רשת קוסמטיקה. ברגע שזה בתחום ה-AI, השווי שוב קופץ. וככה הגיעה החברה הזו לשווי הנוכחי, אבל שלא תחשבו לרגע שאין כאן ייחוד ויתרון, לצד יזמות ויכולת לחלום בגדול מבלי להתבייש. יש כאן מכל זה וככה מצליחים להביא השקעה של 11 מיליון שקל שהועברה לכונס עבור איל מקיאג' להצלחה פנומנלית שבדרך מגייסים מקרנות הון סיכון מכובדות ומענקית מוצרי היוקרה - לואי ויטון.

 

חברת אודיטי (Oddity) שמחזיקה בחברת הביוטי הישראלית איל מקיאג' השלימה שלשום את ההנפקה לפי שווי של 2 מיליארד דולר. המחיר בהנפקה נסגר על 35 דולר למניה, אחרי שתי העלאות מחיר - מטווח של 27-30 דולר ל-32-34 ולבסוף 35 דולר. ההנפקה הסתכמה ב-420 מיליון דולר כאשר רובו הגיע לכיס של בעלי השליטה (אורן הולצמן ואחותו שירן 51% וכן קרן ההשקעות של לואי ויטון עם 30% מהמניות), קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון ואחרות.

אודיטי מחזיקה למעשה בשני המותגים הצומחים ביותר בדיגיטל בתחום הביוטי בארה"ב - איל מקיאג' שמהווה את עיקר ההכנסות ו-Spoiled Child מותג חדש יחסית שהושק לפני יותר משנה. 

הצמיחה של הפעילות מרשימה - ב-2020 ההכנסות הסתכמו ב-110 מיליון דולר וקפצו ל-222 מיליון ב-2021 ומשם ל-324 מיליון דולר ב-2022. היא הרוויחה בשנה שעברה 21.7 מיליון דולר. 

התוצאות ברבעון הראשון ממשיכות לצמוח - 165.7 מיליון דולר לעומת 90.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מדובר בתוספת של המותג החדש שהקפיצה את המכירות לצד הגידול הנמשך בפעילות איל מקיאג'. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר כשבכל שנת 2022 הסתכם הרווח ב-21.7 מיליון דולר וברבעון מקביל ב-3 מיליון דולר.

הזינוק בפעילות הרבעון הראשון אומנם מרשימה, אבל צריך לזכור שמדובר ברבעון עונתית חזק (לצד הרבעון השני). המחצית השנייה של השנה חלשה עונתית. אין עדיין אנליזות על החברה, אבל מי שמסתכל על המגמה, יכול להעריך שהרווח החשבונאי השנה יהיה 30-40 מיליון לפחות. וול סטריט לא מסתכלת על רווח חשבונאי, היא מתעניינת ברווח תזרימי, רווח Non Gaap - רווח שמנטרל הוצאות חד פעמיות והוצאות שלכאורה לא משפיעות על יכולת החברה לייצר תזרים ועל שוויה כמו - אופציות לעובדים והפחתה בגין רכישת פעילויות.

קיראו עוד ב"גלובל"

עברנו על הדוח, מצאנו שמדובר באזור של 20 מיליון דולר של הוצאות בגילום שנתי. זה צפוי לגדול בשל העלייה באופציות למנהלים ולעובדים, אבל כשעושים את החישוב מקבלים שזו חברה שצפויה להרוויח השנה 50-60 מיליון דולר. זה לא חישוב מחייב, זה כולל הנחות של המשך צמיחה בקצבים האלו ביחס לשנה שעברה. קחו את השווי - 3 מיליארד ותקבלו שמדובר בחברה של מכפיל 50-60. אלו מכפילים של טכנולוגיה עילית עילית - מכפילים של AI.

אבל זה לרגע לא אומר שהמניה לא תמשיך לעלות. ראשית - יש עסק אמיתי, שנית יש עסק צומח מאוד בהכנסות וברווחים רווח של 50 היום הוא 200 עוד 3-4 שנים בקצב צמיחה רווחיות נוכחיים, ושלישית - כשיש הייפ הכל אפשרי. זה אומר שהתמחור מאוד נדיב, אבל אי אפשר לגזור מזה ירידה בהמשך.  

 

איל מקיאג' בונה על היתרון היחסי שלה בדיגיטל. חברות הקוסמטיקה עדיין לא שם, הם לא מוכרות דרך הדיגיטל בשיעור משמעותי והן לא יודעות עדיין לייצר התאמה אישית באופן שאודיטי-איל מקיאג' עושות. הקבוצה מנפנפת בכך ש-40% מעובדיה הם אנשי טכנולוגיה. זה מסר שמיועד לוול סטריט, לצד מסר עסקי - הפתרון משל הקבוצה מבוסס על דטה של מיליוני התאמות וכך ניתן לייצר התאמה נכונה לרוכשת.

תחום הביוטי רווחי מאוד וכשמוסיפים לזה את אלמנט הטכנולוגיה הרווחיות עולה - רווחיות גולמית גבוהה מאוד של 70%-80% היא לא עניין של מה בכך. 

מנגד יש שני סיכונים - מותגים עולים ומותגים נופלים ובשוק הקוסמטיקה זה הרבה יותר דרמטי משווקים אחרים. הסיכון הגדול בפעילות של איל מקיאג' הוא התחרות עם מותגים אחרים וההיסטוריה - מותגים מתחלפים במהירות יחסית כשהמשתמשות מחליפות בתדירות גבוה את "ספק" האיפור שלהם. מול הסיכון הזה החברה האם - אודיטי מייצרת מותג חדש - Spoiled Child ומציגה בתשקיף  כי שיעור הרכישות של לקוחות ביחס להזמנה הראשונה הוא גבוה והוא עולה (אם כי לא כמו בתקופת רכישה ראשונה).  המשמעות היא שבאופן יחסי לתחום בלי נאמנות לקוחות, יש כאן נאמנות סבירה-טובה.

 

איל מקיאג' - מוצרים חדשים להמשך

אודיטי צופה כי 50% מתעשיית היופי יעבור להיות אונליין, כשבסין זה כבר קורה. לפי סמנכ"לית הכספים של החברה -  לינדזי דרוקר מאן שהתראיינה בתקשורת האמריקאית, השימוש בטכנולוגיות מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת יאפשרו לחברה לשבור את כל המחסומים שקיימים בתעשיית היופי המיושנת ויאיצו את קצב אימוץ הפלטפורמה המקוונת. 

לפי מאן, הפוקוס של החברה כעת לאחר ההנפקה יהיה הגדלה של עסקי הליבה של אודיטי כמו איל מקיאג' ו-Spoild Child. לאחר מכן החברה מתכננת להיכנס לקטגוריות מוצרים חדשות ולהתרחב לשווקים נוספים. אחד מהצעדים הראשונים שמתכננים לעשות באודיטי הוא להכניס את השימוש בראייה ממוחשבת לאיל מקיאג' על מנת לשפר את חווית המשתמש. "המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה על מנת להעניק חוויה שהיא אפילו עדיפה על מה שהלקוחות יקבלו בחנות", אמרה סמנכ"לית הכספים. במקום להסתמך על שיווק דרך ידוענים כמו חברות רבות, החברה מנסה לגשת ישירות לצרכנים דרך הערוצים הדיגיטליים מבלי להסתמך גם על הקמעונאים". 

מאן הסבירה כי אחת הסיבות העיקריות שתעשיית היופי מיושנת היא שהלקוחה צריך עזרה כי היא מתקשה בבחירה ואין באמת פתרון. הלקוחה מתמודדת עם מבחר גדול של מוצרים וקטגוריות וכאן הטכנולוגיה של החברה באה לידי ביטוי ופותרת את הבעיה  - "המודלים של אודיטי יודעים להתאים את המוצרים ללקוחות על ידי איסוף מידע על הלקוחות ושימוש בתובנות כדי להמליץ על מוצרים. החל מהמצב הרפואי של הלקוח ועד שגרת הטיפוח שלו. אם למשל הלקוחה סובלת מאקנה, הפלטפורמה תדע להמליץ על המוצרים המתאימים". 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אופיר 21/07/2023 17:00
    הגב לתגובה זו
    היינו שם ועוד נהיה
  • 6.
    ק.כ 21/07/2023 16:52
    הגב לתגובה זו
    המחאה תנצח!!
  • 5.
    מ. כהן 21/07/2023 16:03
    הגב לתגובה זו
    חברת מייק אפ יכולה להיסחר במכפיל עתידי של 50-60.עניין של זמן עד שהאוויר החם יצא מהבועה הזו, וזה יהיה מהיר ממה שחושבים.
  • 4.
    בדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה 21/07/2023 15:11
    הגב לתגובה זו
    בדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה
  • 3.
    Yoni 21/07/2023 15:04
    הגב לתגובה זו
    נראה למישהו הגיוני? בחורה יושבת עם תוכנת מחשב בשביל לקנות מייקאפ?
  • 2.
    המגיב 21/07/2023 13:03
    הגב לתגובה זו
    בדוחות, שהצפי לא היה בדיוק, וגם הלקוחות פתאום לא כל כך רבים. אבל המנהלים כבר גזרו את הקופון לכיסם הפרטי.
  • 1.
    רואה חשבון 21/07/2023 12:39
    הגב לתגובה זו
    לקחת חברה על הקרישם ששווה כמעט אפס ולהיבא אותה לטכנולוגיה של AI ושווי עצום תוך זמן לא ארוך, זה משהו שהרבה אנשים לא יודעים לעשות
  • חכה כמה שנים כאשר בועת ה AI תתפוצץ... (ל"ת)
    א 21/07/2023 15:06
    הגב לתגובה זו
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

טראמפ מחייךטראמפ מחייך

טראמפ מאלץ את ענקיות הפארמה להוריד מחירים בתמורה לשקט ממכסים

תשע ענקיות תרופות חתמו על הסכמים עם ממשל טראמפ להפחתת מחירי תרופות בארה״ב, תוך איום מרומז במכסים וצעדים רגולטוריים; במקביל, הנשיא מסמן יעד חדש: חברות הביטוח

רן קידר |
נושאים בכתבה טראמפ פארמה

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי תשע חברות תרופות גדולות הגיעו להסכמות עם הממשל, במסגרת מהלך שנועד להוזיל את מחירי התרופות לצרכנים אמריקאים. ההסכמים נחתמו לאחר שטראמפ איים בקיץ האחרון להטיל מכסים על חברות תרופות שלא יסכימו להפחתות מחירים, בעיקר עבור אוכלוסיות מוחלשות.

בין החברות שהצטרפו להסכמים נמנות רוש Roche GS 1.88%  , נוברטיס Novartis AG 0.58%  , בריסטול־מאיירס סקוויב Bristol-Myers Squibb Co , גיליאד Gilead Sciences Inc 2.32%  , בוהרינגר אינגלהיים, אמג’ן Amgen Inc 0.91%  , GSK GSK 0.66%  , סאנופי Sanofi 0.4%   ומרק Merck & Co. Inc. . הן מצטרפות לפייזר Pfizer Inc 0.6%   ואסטרהזנקה AstraZeneca plc 0.83%  , שכבר חתמו מוקדם יותר השנה. בסך הכול, 14 מתוך 17 החברות שאליהן פנה טראמפ כבר נענו לדרישות, כאשר שלוש נוספות: אבווי AbbVie 1.8%  , ג’ונסון אנד ג’ונסון Johnson & Johnson Inc  וריג’נרון Regeneron Pharmaceuticals Inc עדיין במו״מ מתקדם עם הבית הלבן.

על פי ההסכמים, החברות יוזילו מחירים עבור תוכנית Medicaid, ימכרו תרופות בהנחות ישירות לצרכנים, וישיקו תרופות חדשות בארה״ב במחירים זהים לאלו שבשווקים זרים. טראמפ הצהיר כי מחירי התרופות בארה״ב "יירדו מהר ובחדות, ויהפכו לנמוכים ביותר בעולם המפותח".

הנחות, האצות רגולטוריות והבטחות השקעה

כחלק מהמהלך, הודיע ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) כי מרק תקבל מסלול בחינה מואץ לשתי תרופות מרכזיות בצנרת שלה, תרופה להורדת כולסטרול וטיפול אונקולוגי, מהלך שעשוי לקצר תהליכי אישור מכשנה לחודשים ספורים בלבד.

החברות, מצידן, הדגישו כי ישקיעו בייצור מקומי והתחייבו לאספקה בשעת חירום. בריסטול-מאיירס הודיעה שתספק את תרופת הדגל שלה לדילול דם, Eliquis, בחינם למטופלי Medicaid, בעוד גיליאד התחייבה להוריד את מחיר תרופת צהבת C שלה, Epclusa, לפחות מ-2,500 דולר, ירידה חדה לעומת מחירים קודמים.