וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

הנאסד״ק ירד ב-1.2%; נייס זינקה ב-4.4%, אורמת נפלה ב-9%

צוות גלובל | (13)


המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, לאחר התאוששות חלקית משפל יומי, על רקע ירידה במניות השבבים ואכזבה מתגובת המשקיעים לדוחות אנבידיה. מדד S&P 500 איבד כ-0.6%, מדד הנאסד"ק נחלש בכ-1.3%, בעוד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמת האפס. במקביל, תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה בארבע נקודות בסיס ל-4.01%, והדולר נסחר בתנודתיות קלה. בגזרת הקריפטו נרשמו ירידות שערים, כאשר הביטקוין ירד בכמעט 3% ונסחר סביב 67 אלף דולר. 

מניית אנבידיה ירדה בכ-5.5% אף שהחברה עקפה את התחזיות בהכנסות, ברווח ובתחזית קדימה. עם זאת, בשוק ציינו כי החברה רגילה להכות את התחזיות, והמשקיעים חיפשו הפעם התייחסות ברורה יותר לשאלות בדבר יתרונה התחרותי והיכולת לשמר את קצב הביקוש להשקעות בתשתיות בינה מלאכותית. היעדר פירוט בנוגע למנועי הצמיחה העתידיים, ובפרט היעדר התייחסות להכנסות אפשריות מסין, הותיר חלק מהאנליסטים סקפטיים.

הירידות באנבידיה גררו מטה את מרבית מניות השבבים, והכבידו על מדדי הטכנולוגיה. ברקע נמשכות בשבועות האחרונים תנודות חדות סביב מניות הקשורות ל-AI, על רקע חשש מבועה והערכות כי חלק מהחברות עלולות להיפגע משינויים טכנולוגיים מהירים. במקביל, מייקל ברי, שנודע כמי שחזה את משבר הסאב-פריים, העלה סימני שאלה בנוגע להיקף התחייבויות הרכש של אנבידיה, שזינקו ליותר מ-95 מיליארד דולר, נתון שעשוי להכביד אם הביקוש ייחלש.

מנגד, סיילספורס הצליחה לעבור לעליות לאחר שסיפקה תחזית חיובית לטווח הארוך והודיעה על תוכנית רכישה עצמית משמעותית של מניות. המהלך סייע להרגיע חלק מהחששות מפני פגיעה בחברות תוכנה מסורתיות כתוצאה מהתפתחות כלי AI מתקדמים.

בשוק הסחורות נרשמה ירידה במחיר הנפט, שהתייצב סביב 65 דולר לחבית, לאחר שדווח על התקדמות בשיחות הגרעין בין ארה"ב לאיראן בתיווך עומאן. בגזרת המאקרו, מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלה במעט, בעוד שהתביעות המתמשכות ירדו, נתונים שמצביעים על כלכלה יציבה אך ללא האצה משמעותית. המשקיעים ממתינים כעת לנתון האינפלציה הסיטונאית, שעשוי להשפיע על הציפיות למדיניות הריבית של הפדרל ריזרב.


בגזרת המניות הדואליות, נייס נייס -0.12%  צפויה לעלות במסחר מחר בתל אביב ב-3.5%, בעוד אורמת Ormat Technologies Inc. 1.24%  צפויה לרדת ביותר מ-4.5%. 


הפנטגון לוחץ, אנתרופיק מסרבת: הקרב על גבולות ה-AI בשדה הקרב - משרד ההגנה האמריקאי דורש להסיר מגבלות שימוש במודלים מתקדמים ואף מאיים להפעיל את חוק הייצור הביטחוני מ-1950; מנכ"ל אנתרופיק מזהיר מנשק אוטונומי ומפגיעה בפיקוח, והעימות מציף את השאלה מי יקבע את כללי המשחק בבינה מלאכותית צבאית


מניות הקוונטים זינקו - מה היה בדוחות? IonQ הציגה זינוק של 55% מעל תחזית האמצע והעלתה יעד ל-2026, אך רשמה הפסד נקי של 753 מיליון דולר; D-Wave דיווחה על ירידה בהכנסות לעומת הצפי, לצד קפיצה של 471% בהזמנות ושיפור חד ברווחיות התפעולית.


זיו סגל מנתח: מתי ואיך נחזור לקריפטו? לאחר ירידות חדות במרחב הקריפטו וסימני תמיכה טכניים בביטקוין ובמטבעות מובילים, נבחנות נקודות כניסה אפשריות לצד מניות כרייה ותשתית שנמצאות באזורי איסוף והיערכות לפריצה

מאקרו

IDC: שוק הסמארטפונים בדרך לצניחה חדה ב-2026 - המשלוחים צפויים לרדת בכ-13% לשפל של יותר מעשור, המחיר הממוצע יטפס לשיא של 523 דולר; יצרניות אנדרואיד זולות ייפגעו במיוחד, בעוד אפל וסמסונג עשויות להגדיל נתח שוק בעקבות שינוי מבני בענף.

גולדמן זאקס: ה-AI מתחיל להשפיע על שוק העבודה - האבטלה עשויה לעלות ב-2026 - הבנק צופה עלייה לשיעור של 4.5% עד סוף השנה ומזהיר מהחמרה אם אימוץ הטכנולוגיה יואץ; במקביל, מניות טכנולוגיה נחלשות וסקר חדש מצביע על קיצוצים והאטה בגיוס עובדים בענפים חשופים לבינה מלאכותית.

בצל החשש בשווקים: אנתרופיק מציגה את היכולות החדשות של קלוד - הדגמה חיה של הצ'אטבוט מגיעה אחרי נפילה של יותר מ-800 נקודות בדאו ועל רקע דריכות סביב תחרות גוברת בתחום הבינה המלאכותית; החברה מכוונת לבכירי ארגונים ומציגה כלים לכתיבת קוד, ניתוח נתונים ויצירת תוכן במודל מנוי של 17 עד 100 דולר בחודש.

אלגוריתם חזה 71% מהחלטות מנהלי הקרנות - ומעלה סימני שאלה על דמי הניהול- מחקר אקדמי מצא כי רוב פעולות המסחר בקרנות אקטיביות ניתנות לחיזוי באמצעות למידת מכונה, בעוד שהערך העודף נוצר בעיקר בהחלטות שחורגות מהתבנית.

קיראו עוד ב"גלובל"


מניות במרכז

גוגל משיקה את ננו בננה 2- הגרסה החדשה לכלי יצירת התמונות מבוססת ג’מיני 3.1 פלאש, מציעה יצירה מהירה יותר, תמיכה ב-4K והרחבה ליותר מ-140 מדינות; במקביל גוגל מרחיבה את ההטמעה גם ל-Google Cloud ולמוצרי פרסום, על רקע התחרות הגוברת מול OpenAI ואדובי.


C3.ai צונחת ב-21%: ההכנסות נחתכו בחצי והחברה מפטרת רבע מהעובדים - החברה החמיצה את תחזיות השוק בפער ניכר, שרפה 53 מיליון דולר ברבעון והעמיקה את ההפסד למניה; במקביל קיצצה 26% מכוח האדם והפחיתה כמעט במחצית את תחזית ההכנסות השנתית בניסיון לבלום את השחיקה ולהתייצב תזרימית.


אנבידיה  NVIDIA Corp. 2.95%   נסחרה בירידה קלה אחרי שהיא עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הפיסקלי הרביעי. הרווח המתואם עומד על 1.62 דולר למניה, מעל צפי של 1.53 דולר, וההכנסות מסתכמות ב-68.13 מיליארד דולר לעומת תחזית של 66.21 מיליארד דולר. מנוע הצמיחה המרכזי, פעילות הדאטה סנטר, מזנק ב-75% ל-62.3 מיליארד דולר ומכה את התחזיות בפער ניכר. ובכל זאת, העלייה מתונה יחסית, כשברקע ממשיכות לרחף שאלות על היקפי ההשקעות של ענקיות הטכנולוגיה ועל הקצב שבו מהפכת הבינה המלאכותית תתורגם לרווחים יציבים.

מי שנהנית מהדוחות של אנבידיה היא סאנדיסק SanDisk Corp. 11.54%   . בשיחת הוועידה אנבידיה מתייחסת לעלייה החדה בעלויות הזיכרון, אך משדרת ביטחון שהדבר לא יפגע ברווחיות. גם יצרניות זיכרון נוספות מצטרפות לתנועה, כשמיקרון מטפסת בכ-1.2%, וסיגייט ו-ווסטרן דיגיטל מתחזקות בשיעורים של סביב 1% עד 2%.

סיילספורס Salesforce.com -2.09%   עלתה אחרי תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי. החשש מתעורר סביב התחזית לשנת הכספים 2027, עם צפי להכנסות בטווח של 45.8 עד 46.2 מיליארד דולר, מעט מתחת לקונצנזוס שעמד על 46.11 מיליארד דולר. גם כאן, השוק חוזר לשאלה עד כמה מהפכת ה-AI תשנה את כללי המשחק בעולם התוכנה ותשפיע על קצב הצמיחה של החברות הוותיקות.

טרייד דסק The Trade Desk 1.93%     נפלה אחרי תחזית מאכזבת לרבעון הראשון. החברה צופה EBITDA מתואם של כ-195 מיליון דולר, הרבה מתחת לצפי של 223 מיליון דולר, וגם תחזית ההכנסות לרבעון מאכזבת. זאת על רקע האטה בהוצאות פרסום, כשחברות מתמודדות עם אי ודאות מאקרו וכלכלית ומכסים. הדוחות לרבעון הרביעי דווקא עקפו את התחזיות, אבל בשוק מסתכלים קדימה.

מנגד, נוטניקס Nutanix 0.93%   זינקה אחרי שהיא מודיעה על שותפות אסטרטגית רב שנתית עם AMD לפיתוח פלטפורמת תשתיות בינה מלאכותית. כחלק מההסכם AMD רוכשת מניות של נוטניקס בהיקף של 150 מיליון דולר במחיר של 36.26 דולר למניה. במקביל החברה מציגה תוצאות חזקות לרבעון הפיסקלי השני ועוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה.

אייון קיו IonQ 3.4%    קפצה אחרי שהיא מציגה הכנסות רבעוניות מעל הציפיות ותחזית מכירות אופטימית. לרבעון הראשון היא צופה הכנסות של 48 עד 51 מיליון דולר, מעל תחזית של 36 מיליון דולר, והתחזית השנתית עומדת על 225 עד 245 מיליון דולר לעומת צפי של 191 מיליון דולר. זאת למרות שההפסד מתרחב. המניה מגיעה אחרי תקופה חלשה, כולל דוח של מוכר בחסר שטען לאי דיוקים בדיווחי ההכנסות, טענות שהחברה דוחה.


 זום Zoom Video Communications -1.18%     נחלשה אחרי רווח רבעוני נמוך מהצפוי ותחזית רכה קדימה, וסנופלייק SNOW יורדת בכ-0.4% למרות תחזית הכנסות מוצר לרבעון הראשון בטווח של 1.262 עד 1.267 מיליארד דולר, מעט מעל קונצנזוס של 1.26 מיליארד דולר.

בגזרת השבבים והתכנון האלקטרוני, סינופסיס Synopsys Inc. -1.35%    ירדה אחרי תחזית הכנסות שנתית בטווח של 9.56 עד 9.66 מיליארד דולר, כאשר הקונצנזוס עמד על 9.63 מיליארד דולר. לנטאוס הולדינגס LNTH יורדת בכ-5% בעקבות תחזית רווח שנתית של 5 עד 5.25 דולר למניה, מתחת לצפי של 5.51 דולר, זאת למרות שברבעון הרביעי היא עוקפת את התחזיות.

ביידו Baidu.com, Inc 0.13%   ירדה  אחרי שרווחי הרבעון הרביעי מחמיצים את היעדים, על רקע חולשה בשוק הפרסום והמשך השקעות כבדות בבינה מלאכותית.

וורנר ברדרס Warner Bros. Discovery -0.15%   נסחרה ביציבות יחסית אחרי ירידה של 6% בהכנסות הרבעוניות על רקע חולשה בפעילות הטלוויזיה והקולנוע, מבלי להתייחס במפורש למאבק הרכישה שבו היא מעורבת.

ג’יי.אם. סמוקר SJM  עלתה אחרי רווח מתואם של 2.38 דולר למניה על הכנסות של 2.34 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי, מעל צפי של 2.27 דולר למניה והכנסות של 2.32 מיליארד דולר.

קיוניטי QNITY טיפסה אחרי שהיא עוקפת את התחזיות ומספקת תחזית רווח שנתית מעל הציפיות, לצד תוכנית רב שנתית לשיפור פריון באמצעות אוטומציה וכלי בינה מלאכותית.



ישראליות בוול סטריט

פיוניר Payoneer Global 0%    נפלה 18% בעקבות שילוב של פספוס תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי של 2025 והצגת צפי חלש להמשך השנה. הכנסות החברה הסתכמו ב-274.7 מיליון דולר, נמוך מהערכות השוק שעמדו על כ-281.6 מיליון דולר, כאשר גם תחזית ההכנסות השנתית ל-2026 (כ-1.11 מיליארד דולר) הגיעה מתחת לציפיות המוקדמות.



אלוט Allot Communications 1.41%      ממשיכה לרדת. אתמול היא פרסמה  את התוצאות לרבעון הרביעי ולשנת 2025 כולה. הדיווח משקף שינוי במגמה העסקית של החברה, שעברה מהפסד תפעולי בשנת 2024 לרווח תפעולי בשנה החולפת. השיפור בתוצאות נשען במידה רבה על צמיחה בתחום האבטחה כשירות (SECaaS), המהווה את מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בשנים האחרונות. ההכנסות ב-2025 הסתכמו ב-102 מיליון דולר, צמיחה של 11% בהשוואה ל-92.2 מיליון דולר בשנת 2024. ברבעון הרביעי לבדו רשמה החברה הכנסות של 28.4 מיליון דולר, המהוות עלייה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נתון המפתח בדוחות נוגע להכנסות השנתיות החוזרות (ARR) מתחום ה-SECaaS, שהגיעו בסוף דצמבר ל-30.8 מיליון דולר – זינוק של 69% בתוך שנה אחת - אלוט עברה לרווחיות ב-2025; הכנסות הסייבר זינקו ב-69%

אלוט הכניסה 102 מיליון דולר ב-2025, צמיחה של כ-11% לעומת השנה הקודמת, אבל התחזית שסיפקה ל-2026 נעה בין 113 ל-117 מיליון דולר. בעוד שהחברה מתהדרת בצמיחה פנומנלית של 69% ב-ARR מתחום הסייבר, התחזית לשנה הבאה משקפת צמיחה צנועה בהרבה של 11% עד 15% בלבד בסך ההכנסות הכולל. בהתחלה המניה הגיבה ביציבות אך עם פתיחת המסחר בוול סטריט התגובה השלילית מתגברת והמניה נסחרת בירידות דו-ספרתיות של עד 22%, עם זאת יכול להיות שיש כאן גם אלמנט של מימוש רווחים אחרי זינוק של כ-40% בשנה שעברה.


אודיטי Oddity Tech 19.14%    המוכרת בעיקר בזכות מותגי הביוטי IL MAKIAGE ו-SpoiledChild, מפרסמת את התוצאות ל-2025 שעקפו את צפי האנליסטים, הכנסות החברה הסתכמו ב-153 מיליון דולר לעומת צפי של 150.8 מיליון דולר, והרווח למניה (EPS) עמד על 0.20 דולר, זינוק לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 0.14 דולר בלבד. אלא שכל אלה נבלעו בצל אזהרת הכנסות לרבעון הראשון של 2026, ששלחה את המניה לצלילה חופשית של כ-40% במסחר המוקדם בנאסד"ק, אל סביבת ה-17 דולר. שורש המשבר נעוץ בשיבוש טכנולוגי מול שותף הפרסום הגדול ביותר של החברה. לפי הדיווח, שינויים באלגוריתם של פלטפורמת הפרסום גרמו להטיית הקמפיינים של אודיטי למכרזים באיכות נמוכה ובעלויות גבוהות באופן חריג (CAC - Customer Acquisition Cost). התוצאה היא פגיעה ישירה ביכולת של החברה לגייס לקוחות חדשים באופן רווחי, מה שהוביל את ההנהלה לצפות לירידה דרמטית של 30% בהכנסות הרבעון הראשון של 2026 לעומת התקופה המקבילה אשתקד - אודיטי נחתכת ב-40% בנאסד"ק - "שיבוש חריג באלגוריתם"

טאבולה Taboola -1.67%     מסכמת את 2025 עם עלייה בהכנסות, אך שחיקה ברווחיות התפעולית ברבעון הרביעי ותחזית שמסמנת פתיחה חלשה ל-2026. ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-6.4% ל-522.3 מיליון דולר, אך היו נמוכות מקונצנזוס האנליסטים שעמד על 537.8 מיליון דולר, פספוס של כ-15 מיליון דולר. הרווח הגולמי ירד ב-1.1% וה-EBITDA המותאם נשחק ב-6.6% לעומת התקופה המקבילה, קצב הצמיחה בפועל היה נמוך מהציפיות לשיעור גידול של כ-9.5% לפי תחזיות השוק. התחזית לרבעון הראשון של 2026 מצביעה על EBITDA של 20 עד 26 מיליון דולר בלבד, ומשקפת ירידה חדה ברווחיות ביחס לרבעון הרביעי. מניית החברה סיימה את יום המסחר אתמול בירידה של כ-3.4% לרמה של 3.14 דולר למניה וממשיכה לרדת במסחר המוקדם בכ-6% לאחר פרסום הדוחות. שווי השוק של החברה עומד על כ-988 מיליון דולר. מתחילת השנה ירדה המניה בכ-32%, וב-12 החודשים האחרונים ירדה בכ-14%. מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 4.8 דולר, עם טווח הערכות בין 4 ל-6 דולר - הכנסות טאבולה עלו ל-1.9 מיליארד דולר אך הרווחיות נשחקה - המניה יורדת


איתוראן Ituran Location & Control Ltd. 1.71%  מדווחת כי נבחרה לספק פתרון קישוריות מלא במסגרת תוכנית Connect Fiat בדרום אמריקה, בשיתוף סטלנטיס, בהסכם לתקופה ראשונית של שלוש שנים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. מדובר בהרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים, אחרי ההסכם שנחתם בתחילת 2025. במסגרת ההתקשרות תספק איתוראן פתרון מקצה לקצה הכולל אספקת חומרה מוטמעת, שירותי רכב מקושר, תפעול מלא של מערך ה-backend הטכנולוגי ואפליקציה ייעודית ללקוח הקצה. השירות יוצע בשלב זה לדגם פיאט סטרדה בלבד, ויאפשר ללקוחות גישה לפיצ’רים של קישוריות, אבטחה וניהול רכב, כחלק מהמהלך של סטלנטיס להרחיב את פעילות הרכב המקושר שלה באזור.

המניה הביטחנית שזינקה 16% והקשר הישראלי - החברה עקפה את תחזיות הרבעון, העלתה תחזית ל-2026 ומגדילה השקעות; הקשר לישראל עובר דרך פעילות ראדא וחוזי מכ"מים למשרד הביטחון, לצד שיתופי פעולה של קבוצת האם האיטלקית.

הוספת תגובה
13 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    לא צריך לכתוב מה קורה מעבר לים כי פה החליטו לפרק את השוק (ל"ת)
    אנונימי 27/02/2026 09:53
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    כשארהב עלתה כאן ירדו גם (ל"ת)
    אנונימי 27/02/2026 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אצלנו שוק סבלה. לא מתקרב (ל"ת)
    אביב דהן 27/02/2026 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לא קונה אצלנו כלום רק יירד . וטוב שיש לי פוטים (ל"ת)
    צחי הנגבי 27/02/2026 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מזל שאני בשורטים ופוטים שורט על כל הבנקים כיל (ל"ת)
    יצחק 27/02/2026 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לא לגעת בשוק המסריח שלנו יירד עוד (ל"ת)
    נחטם 27/02/2026 07:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוסדיים לא לשכוח לשקר שהיו תשואות מדהימות (ל"ת)
    ירון 27/02/2026 07:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 27/02/2026 01:08
    הגב לתגובה זו
    זה רק עניין של זמן עד שתמשיך להמריא כי התוצאות בדוחות האחרונים לפני כשבוע היו מעולים
  • עובד נייס 27/02/2026 06:42
    הגב לתגובה זו
    חלאס לפמפם
  • 3.
    אנונימי 26/02/2026 23:31
    הגב לתגובה זו
    למה ירדה 10%
  • עלתה יותר מידי (ל"ת)
    עושה חשבון 27/02/2026 02:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 26/02/2026 21:58
    הגב לתגובה זו
    יש לה עוד הרבה לאן לעלות..היא רק התחילה ..
  • 1.
    אמרתי לכם יא טומטומים שרק למעלה בלי סוף..מה אנחנו פראיירים כמו בורסת סיאול שנזנק רק 157 אחוז בשנה (ל"ת)
    אנונימי 26/02/2026 17:01
    הגב לתגובה זו