
סגירה בוול סטריט: נטפליקס זינקה 14%, סולאראדג' ואודיטי בקריסה; המדדים ירדו כ-1%
תחזית חיובית של אופנהיימר על שוק הרחפנים, UBS מוריד המלצה לשוק האמריקאי, אורמת המשיכה לרדת
המדדים בוול סטריט סגרו באדום. הדאו הוביל את הירידות. יש מספר סיבות אחת מהן קשורה לשיבושי ה-AI בשוק העבודה. גל של פיטורי ענק בדרך; מה שהיה לפני הפיטורים בבלוק הוא לא מה שיהיה אחרי
דאו ג'ונס 0.14%נאסד"ק 1.91%
S&P 500 1.08%
מה עשו החסכונות שלכם בחודש פברואר? קרנות השתלמות, גמל ופנסיה בפברואר - תשואה של 0.5% במסלול הכללי; תשואה של 0.6% במנייתי
בבנק השווייצרי UBS הורידו את ההמלצה על המניות בארה"ב לרמה ניטרלית - כלומר, לא ממליצים להחזיק בהן יותר מהמשקל הרגיל שלהן בתיק השקעות עולמי. בבנק סבורים שהיתרונות שתמכו בשוק האמריקאי בשנים האחרונות נחלשים, בעיקר בגלל סיכון להיחלשות הדולר, תמחור גבוה יחסית לשווקים אחרים וחוסר יציבות במדיניות בוושינגטון. לפי ההערכה שלהם, ירידה של כ-10% בדולר עלולה להוביל לפיגור של כ-4% בביצועי המניות בארה"ב לעומת שווקים אחרים. במקביל, מדדים מחוץ לארה"ב מציגים מתחילת השנה תשואה של כ-8%, בעוד S&P 500 כמעט ללא שינוי.
גם הרכישות העצמיות של מניות, שהיו מנוע משמעותי לעלייה ברווח למניה, כבר אינן מעניקות יתרון בולט. בנוסף, המכפילים בארה"ב גבוהים בכ-35% ביחס לשווקים בינלאומיים. עם זאת, בבנק לא הופכים לפסימיים לגמרי ומעריכים שהכלכלה האמריקאית והובלה בתחומי הבינה המלאכותית עשויות להמשיך לתמוך בשוק, עם תחזית של כ-7,500 נקודות ל-S&P 500 בסוף השנה.
תחום הרחפנים ימשיך לצמוח בקצב מואץ - תחזית אופטימית של בנק ההשקעות אופנהיימר: לידיעת משקיעי נקסט ויז'ן - שוק הכטב"מים והרחפנים צפוי לגדול פי 9 בעשור הקרוב
הסיפור של היום - נטפליקס. נטפליקס ויתרה על וורנר - אז למה המניה מזנקת?
דל Dell -2.34% קופצת לאחר שיצרנית החומרה מכה את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי. דל מייצרת שרתים וציוד תקשורת שחברות משתמשות בהם כדי להפעיל יישומי בינה מלאכותית, והביקוש החזק לציוד הזה דוחף את ההכנסות ואת הרווחים כלפי מעלה. התוצאות מצביעות על כך שהשקעות בתשתיות AI ממשיכות לזרום בקצב גבוה - דל: קפיצה בהכנסות רווח מעל הצפי ותחזית חזקה - המניה מזנקת
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
סאנראן Sunrun 8.68% צונחת לאחר שהיא מציגה רווח רבעוני שמכה את תחזיות האנליסטים. החברה, שפועלת בתחום האנרגיה הסולארית למגזר הביתי, מפרסמת תחזית שנתית שמאכזבת את השוק ומאותתת על האטה אפשרית בהמשך השנה. סולאראדג' SolarEdge 6.16% שסאנראן היא מפיצה-לקוחה גדולה שלה צונחת בעקבותיה
הפנטגון לוחץ, אנתרופיק מסרבת: הקרב על גבולות ה-AI בשדה הקרב - משרד ההגנה האמריקאי דורש להסיר מגבלות שימוש במודלים מתקדמים ואף מאיים להפעיל את חוק הייצור הביטחוני מ-1950; מנכ"ל אנתרופיק מזהיר מנשק אוטונומי ומפגיעה בפיקוח, והעימות מציף את השאלה מי יקבע את כללי המשחק בבינה מלאכותית צבאית
מניות הקוונטים זינקו - מה היה בדוחות? IonQ הציגה זינוק של 55% מעל תחזית האמצע והעלתה יעד ל-2026, אך רשמה הפסד נקי של 753 מיליון דולר; D-Wave דיווחה על ירידה בהכנסות לעומת הצפי, לצד קפיצה של 471% בהזמנות ושיפור חד ברווחיות התפעולית.
מאקרו
יו-בי-אס מוריד המלצה על מניות בארה"ב - ברקע היחלשות הדולר, תמחור גבוה ואי-ודאות מדינית - בבנק ההשקעות מעריכים שהיתרונות שהובילו את השוק האמריקאי לשנים של עודף תשואה נשחקים; היחלשות הדולר עלולה לפגוע בביצועים, התמחור גבוה בכ-35% ביחס לעולם והמדיניות בוושינגטון מוסיפה אי ודאות; ובכל זאת, יעד של 7,500 נקודות ל-S&P 500 משאיר את הדלת פתוחה לעליות מתונות.
הטור של גרינברג: מנוע הצמיחה המוביל של הכלכלה הגלובלית ואיך להשקיע בו? - כשהמהפכה הטכנולוגית מתקדמת בצעדי ענק, והבינה המלאכותית נותנת לה דחיפה חזקה נוספת, הצמיחה האורגנית של חברות אינה עומדת בקצב ועסקאות המיזוגים והרכישות מעלות הילוך, לא רק בתחום הטכנולוגי אלא בכל המגזרים. זרקור על שתי עסקאות גדולות בתחום הבריאות
- הנפט יורד מתחת ל-80 דולר, אסיה עולה: השווקים מהמרים על התקדמות בין ארה"ב לאיראן
- הבעיה החדשה של אמזון: כמעט כולם כבר מנויים לפריים
קרן העושר של נורבגיה גרפה 248 מיליארד דולר - הטכנולוגיה והבנקים הובילו את התשואה - תשואה שנתית של 15.1%, שווי שצמח ל-2.2 טריליון דולר, חשיפה כבדה למניות בארהב ובראשן אנבידיה, אפל ומייקרוסופט - ובמקביל השקעות נרחבות בתשתיות אנרגיה מתחדשת ושילוב בינה מלאכותית בבחינת היבטי אתיקה.
IDC: שוק הסמארטפונים בדרך לצניחה חדה ב-2026 - המשלוחים צפויים לרדת בכ-13% לשפל של יותר מעשור, המחיר הממוצע יטפס לשיא של 523 דולר; יצרניות אנדרואיד זולות ייפגעו במיוחד, בעוד אפל וסמסונג עשויות להגדיל נתח שוק בעקבות שינוי מבני בענף.
גולדמן זאקס: ה-AI מתחיל להשפיע על שוק העבודה - האבטלה עשויה לעלות ב-2026 - הבנק צופה עלייה לשיעור של 4.5% עד סוף השנה ומזהיר מהחמרה אם אימוץ הטכנולוגיה יואץ; במקביל, מניות טכנולוגיה נחלשות וסקר חדש מצביע על קיצוצים והאטה בגיוס עובדים בענפים חשופים לבינה מלאכותית.
גוגל משיקה את ננו בננה 2- הגרסה החדשה לכלי יצירת התמונות מבוססת ג’מיני 3.1 פלאש, מציעה יצירה מהירה יותר, תמיכה ב-4K והרחבה ליותר מ-140 מדינות; במקביל גוגל מרחיבה את ההטמעה גם ל-Google Cloud ולמוצרי פרסום, על רקע התחרות הגוברת מול OpenAI ואדובי.
C3.ai צונחת ב-21%: ההכנסות נחתכו בחצי והחברה מפטרת רבע מהעובדים - החברה החמיצה את תחזיות השוק בפער ניכר, שרפה 53 מיליון דולר ברבעון והעמיקה את ההפסד למניה; במקביל קיצצה 26% מכוח האדם והפחיתה כמעט במחצית את תחזית ההכנסות השנתית בניסיון לבלום את השחיקה ולהתייצב תזרימית.
מניות במרכז
אפלייד אופטואלקנרוניקס Applied Optoelectronics -3.28% מזנקת היום לאחר דוחות חזקים ותחזית מכירות מעל הציפיות. החברה מצמצמת את ההפסד הרבעוני לסנט אחד למניה, לעומת צפי להפסד עמוק יותר, ומגדילה את ההכנסות ב 34% ל 134 מיליון דולר. במקביל, היא מספקת תחזית לרבעון הנוכחי של 150 עד 165 מיליון דולר, מעל תחזיות השוק.
מארה הולדינגס Marathon Digital 2.16% מזנקת למרות שהיא מדווחת על הפסד רבעוני וירידה חדה בהכנסות. השוק מתמקד במהלך אסטרטגי חדש של החברה, שפועלת בתחום כריית הביטקוין, לשיתוף פעולה בהקמה ופיתוח של מרכזי נתונים לבינה מלאכותית. המהלך הזה נתפס כמנוע צמיחה אפשרי מעבר לפעילות המסורתית, במיוחד בתקופה שבה תחום הקריפטו תנודתי והרווחיות נשחקת. המשקיעים בוחרים להסתכל קדימה, ופחות על החולשה בדוחות האחרונים.
סאנראן Sunrun 8.68% צונחת לאחר שהיא מציגה רווח רבעוני שמכה את תחזיות האנליסטים. החברה, שפועלת בתחום האנרגיה הסולארית למגזר הביתי, מפרסמת תחזית שנתית שמאכזבת את השוק ומאותתת על האטה אפשרית בהמשך השנה.
נטפליקס Netflix, Inc 0.55% בעליות לאחר ששירות הסטרימינג מודיע כי הוא פורש מהמרוץ לרכישת וורנר ברוס דיסקברי Warner Bros. Discovery -0.15% . זאת לאחר שוורנר קובעת כי הצעה של 31 דולר למניה מצד פרמאונט סקיידאנס PSKY עדיפה. מניית פרמאונט Paramount Global עצמה מתחזקת, בעוד וורנר נחלשת. בשוק מעריכים כי נטפליקס הציעה מחיר גבוה מדי בהצעה המקורית שלה, שעמדה על 82 מיליארד דולר עבור נכסי הסטרימינג והאולפנים של וורנר, ולכן ההחלטה לסגת נתפסת כמהלך שמרני יותר מבחינה פיננסית, והשוק אוהב את זה - נטפליקס ויתרה על וורנר - אז למה המניה מזנקת?
בלוק Block 2.66% ממשיכה לעלות אחרי שהובילה את העליות במדד S&P 500 מוקדם יותר היום במסחר המוקדם. חברת שירותי התשלומים, שמחזיקה בפלטפורמות סקוור וקאש אפ, מודיעה כי תפטר 4,000 עובדים, כ-40% מכוח האדם שלה, על רקע ההשפעה המשבשת של בינה מלאכותית על התחום שבו היא פועלת. במקביל החברה מעלה את התחזית שלה לשנת 2026, צעד שמאותת כי למרות הקיצוץ החד היא מעריכה שיפור בביצועים בשנים הקרובות - גל של פיטורי ענק בדרך; מה שהיה לפני הפיטורים בבלוק הוא לא מה שיהיה אחרי
דל Dell -2.34% קופצת לאחר שיצרנית החומרה מכה את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי. דל מייצרת שרתים וציוד תקשורת שחברות משתמשות בהם כדי להפעיל יישומי בינה מלאכותית, והביקוש החזק לציוד הזה דוחף את ההכנסות ואת הרווחים כלפי מעלה. התוצאות מצביעות על כך שהשקעות בתשתיות AI ממשיכות לזרום בקצב גבוה - דל: קפיצה בהכנסות רווח מעל הצפי ותחזית חזקה - המניה מזנקת
אנבידיה NVIDIA Corp. 2.95% ממשיכה לרדת בעקבות פרסום הדוחות לרבעון הרביעי. הירידה אתמול הייתה החדה ביותר באחוזים ביום מסחר אחד מאז אפריל 2025 ומחקה כ-259 מיליארד דולר משווי השוק של החברה. מוקדם יותר היום המניהעלתה מעט במסחר המוקדם אך חזרה עכשיו לירידות. התנודתיות סביב הענקית שמובילה את תחום השבבים ל-AI נמשכת.
קור-וויב CoreWeave 2.38% צונחת לאחר שספקית שירותי הענן מדווחת על הפסד רבעוני רחב מהצפוי ברבעון הרביעי. גם תחזית המכירות לרבעון הראשון והתחזית לשולי הרווח התפעולי המתואם לשנה כולה מאכזבות את וול סטריט ומגבירות את הלחץ על המניה במסחר המוקדם.
ישראליות בוול סטריט
אודיטי Oddity Tech 19.14% המוכרת בעיקר בזכות מותגי הביוטי IL MAKIAGE ו-SpoiledChild, פרסמה שלשום את התוצאות ל-2025 שעקפו את צפי האנליסטים, הכנסות החברה הסתכמו ב-153 מיליון דולר לעומת צפי של 150.8 מיליון דולר, והרווח למניה (EPS) עמד על 0.20 דולר, זינוק לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 0.14 דולר בלבד. אלא שכל אלה נבלעו בצל אזהרת הכנסות לרבעון הראשון של 2026, ששלחה את המניה לצלילה חופשית של כ-40% במסחר המוקדם בנאסד"ק, אל סביבת ה-17 דולר. שורש המשבר נעוץ בשיבוש טכנולוגי מול שותף הפרסום הגדול ביותר של החברה. לפי הדיווח, שינויים באלגוריתם של פלטפורמת הפרסום גרמו להטיית הקמפיינים של אודיטי למכרזים באיכות נמוכה ובעלויות גבוהות באופן חריג (CAC - Customer Acquisition Cost). התוצאה היא פגיעה ישירה ביכולת של החברה לגייס לקוחות חדשים באופן רווחי, מה שהוביל את ההנהלה לצפות לירידה דרמטית של 30% בהכנסות הרבעון הראשון של 2026 לעומת התקופה המקבילה אשתקד - אודיטי נחתכת ב-40% בנאסד"ק - "שיבוש חריג באלגוריתם"
- 9.אנונימי 28/02/2026 20:21הגב לתגובה זותתכוננו עליות חזקות בכל התקופה הקרובה כמו במבצע עם כלביא ואפילו כעת יותר כי יש הפלת שלטון הטרור
- 8.לא בפעם הראשונה יש פער בשער טבע בארהב בין ביזפורטל לגלובס (ל"ת). 28/02/2026 19:59הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 28/02/2026 19:53הגב לתגובה זועליות חזקות בכל המדדים בשני ורביעי כמו בעם כלביא
- 6.אנונימי 28/02/2026 19:39הגב לתגובה זוכמו בעם כלביא עקב הורדת הסיכון הבטחוני.. וכל אלו שקנו פוטים או נשארו בחוץ יאכלו את הכובע.
- 5.אנונימי 28/02/2026 19:23הגב לתגובה זונייס הזדמנות השקעה היא בכיוון למעלה ונסחרת במכפיל רווח נמוך מאודוהשוק מבין שזו הזדמנות השקעה לטווח הארוך
- 4.שמעון 28/02/2026 12:04הגב לתגובה זומי שחושב שבשני יהיה עליות חולם שיתכוננן למכה חזקה למטה
- אנונימי 28/02/2026 22:21הגב לתגובה זושקנית פוטים הלך הכסף ..
- אנונימי 28/02/2026 19:24הגב לתגובה זוחבל שקנית פוטיםהשוק יעלה חזק
- 3.אנונימי 28/02/2026 09:20הגב לתגובה זותקראו את הדוח שנתי שלהם זה סתם בהלה בשוק יש להם הרבה כסף בקופה הכנסות גבוהות ולקוחות חוזרים והבעיה שהייתה להם עם הפרסום ככל הנראה תתוקן והמניה תקפוץ חזרה ל30 דולר ואף יותר בטווח הארוך זה עניין של זמן.המניה כרגע נסחרת הרבה מתחת לשווי האמיתי שלה.
- 2.אנונימי 27/02/2026 19:50הגב לתגובה זולפני דקות פער שלילי של 0.1 אחוז ופתאום מינוס 0.6
- 1.אנונימי 27/02/2026 17:22הגב לתגובה זומניה שבקושי זזה במשך שנים ועד שעולה קצת ומציאה דוח מצויין היא נופלת