אילון מאסק
צילום: ויקיפדיה

מאסק יתפטר מניהול טוויטר: "כשאמצא מישהו מספיק טיפש לקחת על עצמו את התפקיד"

המיליארד שרכש את טוויטר בתגובה ראשונה לתוצאות הסקר שפרסם בטוויטר; מניית טסלה נפלה השנה ב-60% על רקע החששות שמאסק עוסק יותר מדי בטוויטר ופחות מדי בטסלה

נתנאל אריאל | (4)
אלון מאסק לא נשאר חייב. אחרי ש-57.5% הצביעו בסקר שערך המיליארד כי הוא צריך להתפטר מתפקידו כמנכ"ל הרשת החברתית טוויטר הוא עונה (בציוץ בטוויטר כמובן): "אתפטר מתפקידי כמנכ"ל טוויטר, ברגע שאמצא מישהו מספיק טיפש לקחת את התפקיד! אחרי זה, אפעיל רק את צוותי התוכנה והשירות". הסקר והתוצאות שלו מגיעים על רקע הביקורת הציבורית על מאסק על כך שהוא משקיע יותר מדי מזמנו בטוויטר ופחות מדי בטסלה TESLA INC . מניית טסלה נמצאת השנה בצלילה חופשית של 60% אל שווי שוק של 435 מיליארד דולר בלבד, כאשר בשוק מסבירים שמאסק נמצא פחות בחברה, וכשיש לך מנכ"ל ופרזנטור כה דומיננטי והוא פתאום עוסק פחות בחברה - המשקיעים חוששים ושלחו את המניה למטה. (להרחבה לחצו כאן). אם הם ירגישו שהוא חוזר - המניה עשויה לעלות שוב.   ההחלטה של מאסק להשעות חשבונות נוספים זכתה גם לביקורת מבית. מייסד טוויטר ג'ק דורסי צייץ כי הדבר "לא הגיוני". טוויטר הסירה בינתיים את הציוץ המודיע על חסימת חשבונות. "בהמשך תהיה הצבעה על שינויי מדיניות. מתנצל, לא יקרה יותר", צייץ מאסק לאחר ההסרה. מאסק רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר ומאז הוא לא מפסיק לחטוף ביקורת על הפיטורים ההמוניים בחברה, הסרת החסימה מחשבונו של טראמפ וחסימת עיתונאים - כל אלה מככבים בינתיים בכותרות. עד הציוץ הבא. אגב, אין זו הפעם הראשונה שמאסק עורך סקר. לפני כשנה הוא מכר מניות טסלה בסכום של כ-15 מיליארד דולר. המכירות האלו הגיעו אחרי שמאסק פרסם סקר, בו שאל את הציבור האם למכור 10% ממניות טסלה. רוב של 58% מתוך קצת יותר מ-3.5 מיליון אנשים הצביעו בעד המכירה. וזה מה שעשה. מאסק ניסה להציג תמונה כאילו הוא לא באמת רצה למכור את המניות והמגיבים "אילצו" אותו, אבל הוא יותר מתוחכם מזה - זה בעצם היה ניסיון שלו למכור מניות של החברה במחיר גבוה ולהכניס לעצמו מזומנים, כדי להיות תלוי פחות בתנודתיות החריפה במניה. מתי הזמן הטוב ביותר מבחינת אנשי פנים למכור מניות? כשהמניה בשיא. זה מה שהוא עשה, אבל גם המשקיעים לא טיפשים ושלחו את המניה לירידות. הוא הציג את הסקר עם שאלה רטורית - אתם רוצים שאמכור מניות טסלה ואשלם מסים או לא - אז אני מציע מכירה של 10% מהמניות - כשמציגים כך את השאלה, ברור מה תהיה התשובה. כך, היה לו תירוץ למכור. הנה הסקר מלפני שנה.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני טיפש (ל"ת)
    רוני 21/12/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שחף 21/12/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    ובנוסף המחיר של טסלה לא אטרקטיבי מול מתחרות טובות לדוגמא בארץ 160 אלף גי'לי לאומת 220 אלף טסלה.
  • 1.
    שחר 21/12/2022 09:13
    הגב לתגובה זו
    איפה מגישים מועמדות? ;)
  • אמיר 21/12/2022 10:10
    הגב לתגובה זו
    אני מניח שמצנח הזהב שהוא יקבל יהיה יותר ממה שארוויח כל חיי. אסתדר כבר עם הבושה ומוכן להוסיף לשם שלי טיפש אפילו במשרד הפנים
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.