טסלה
צילום: אתר החברה

טסלה מסרה פחות רכבים ברבעון, אך יוני היה החודש הטוב בתולדותיה

מדובר בגידול של 27% מאשתקד, אך עדיין ירידה ממספר השיא אותו מסרה החברה ברבעון הראשון - 310 אלף רכבים. הירידה במסירות נבעה בעיקר מפגיעה בשרשראות האספקה. כיצד ישפיעו המסירות על נתוני המניה של החברה עד שתפרסם את הדו"ח?
תומר אמן | (3)

חברת הרכבים החשמליים  TESLA INC  (סימול: TSLA) דיווחה כי ברבעון השני של השנה מסרה כ-254,695 רכבים, גידול של 26.7% לעומת השנה שעברה, אך קיטון של 17.7% מאשר שיא מסירת הרכבים ברבעון הראשון של השנה, אז עמד הנתון על 310,048 רכבים. בזאת קוטעת טסלה רצף של 8 רבעונים של עליה במכירות

לקריאה נוספת:

>>  משבר השבבים בדרך לסיום? איך ניתן להרוויח ממנו

לטענת החברה, סגירת המפעל בשאנגחאי בחודש אפריל ומאי, לצד הפגיעה בשרשראות האספקה שפגעה בכל תעשיית הרכב הובילה לקיטון המדובר. בתחילת הרבעון השני העריכו האנליסטים כי תמסור 295 אלף רכבים, ולאחר מכן הורידו את הציפיות ל-250 אלף רכבים. 

עד כה, ב-7 מתוך 10 הפעמים שבהן מסרה החברה מספר שעקף את תחזיות האנליסטים, המשיך מחיר המניה לעלות בתקופה שבין פרסום דוחות המסירה ועד למועד פרסום הדו"חות הרבעוניים. גם הפעם עברה החברה את תחזיות האנליסטים, אם כי התחזיות המונמכות כאמור. בנוסף, ברוב הפעמים הללו החברה לא ירדה ממספר מסירות השיא שלה, ולכן יהיה מעניין לראות מה תעשה המניה כעת. 

בהשוואה לחברות הרכב הסיניות, מדובר במספרים גבוהים מאוד של מסירות. ביום שישי האחרון דיווחנו כיצד  NIO INC  (סימול: NIO),  XPENG (סימול: XPEV) ו- LI AUTO INC  (סימול: LI) מסרו כל אחת 12,961, 15,125 ו-13,024 רכבים בהתאמה, כאשר עבור Nio מדובר בשיא מסירות רכבים ברבעון וגידול של 60.3% אשתקד. עד כה מסרה Nio כ-217,897 רכבים, פחות מכלל המסירות של טסלה ברבעון הנוכחי. 

יריבותיה של טסלה ממשיכות להיאבק בה על מסירות הרכבים, אך כושלות בשלב זה. ללא קשר, בשנתיים האחרונות התקשו יצרניות הרכב החשמלי לייצר ולייצא מכוניות, בעיקר בעקבות הפגיעה בשרשראות האספקה, משבר השבבים העולמי וסגירה של מפעלים גדולים כתוצאה ממגפת הקורונה.

על  כל פנים מדובר במספרים מעודדים. למרות שלא מדובר בעליה גבוהה מאד מקונצנזוס האנליסטים, ולמרות שמדובר בתחזיות משומנכות, בשוק היה חשש מאכזבה כלפי מטה שלא קרתה בסוף. 

קיראו עוד ב"גלובל"

יותר חשוב מהעבר הוא המבט כלפי העתיד, ופה הדו"ח מספק נתון חיובי במיוחד. ביוני מכרה טסלה הכי הרבה רכבים לחודש אחד בתולדותיה. הדבר מעיד על כך שטסלה מתגברת על הקשיים, ועם חזרת המפעל בסין לפעילות המספרים עתידים לגדול שוב מרבעון לרבעון. זאת במקביל לתהליך קיצוצים מסויים בחברה ושליטה חזקה יותר בהוצאות אמור לשפר את המספרים של טסלה החל מהרבעון השלישי. 

עד כה חווה מניית טסלה שנה קשה עם נפילה של 38% ברבעון השני. החברה נפגעה כמו כל סקטור הרכב מהאינפלציה הגבוהה שפגעה  בשיעורי הרווח ושיעורי הריבית העולים פוגעים בביקוש כיון שרוב כלי הרכב בארצות הברית נקנים באמצעות מימון שנושא ריבית. במקרה של טסלה נראה שהביקוש עדיין עולה על יכולת ההיצע, כך שהדבר לא אמור לפגוע בה, אך היא נפגעה מטלטלה אחרת - העניין שמגלה מנכ"ל החברה אלון מאסק בחברת טוויטר, שלפי חששות המשקיעים יסית את תשומת ליבו מניהול החברה. בנוסף השקעתו בטוויוטר מסתמכת בין השאר על מניותיו בטסלה, ויוצרת השפעה הדדית לא רצויה. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנחם 03/07/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
    תרד לכיוון 400 היא לא שווה יותר מזה החברות הסיניות נוגסות בטסלה שתעלם מהמפה כמובילה כבר בזמן הקרוב
  • 1.
    יהווית 03/07/2022 10:09
    הגב לתגובה זו
    תרדי טסלה, תרדי
  • טסלאי 03/07/2022 12:47
    הגב לתגובה זו
    כבר מחר תראה איזו סטירה אתה חוטף חהחהחהחהחהחה
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

לואנה לופס לארה, קלשי (אינסטגרם)לואנה לופס לארה, קלשי (אינסטגרם)

הבלרינה שהפכה למיליארדרית - סיפורה של לואנה לופס לארה

בת 29 עם שווי של 1.2 מיליארד דולר - והיא בכל התחילה כרקדנית; וגם - מי זאת חברת קלשי ומה צריך לדעת עליה

רן קידר |
נושאים בכתבה Kalshi

לואנה לופס לארה, בת 29 מברזיל, היא כעת המיליארדרית הצעירה בעולם שהשיגה את הונה במו ידיה. ביום רביעי האחרון הסתיים סבב גיוס של מיליארד דולר בחברת קלשי שהקימה עם שותפה טארק מנסור, והשווי של החברה זינק ל-11 מיליארד דולר. כמי שמחזיקה ב-12% מהמניות, הונה האישי של לופס לארה עומד כעת על כ-1.3 מיליארד דולר - יותר מלוסי גואו וטיילור סוויפט.

המסלול שלה מטורף - ילידת סאו פאולו, שגדלה בבית ספר לבלט של תיאטרון הבולשוי הברזילאי. אימונים עד 21:00 בלילה, מורים שהחזיקו סיגריות דולקות מתחת לירכיים כדי לבדוק שהרגליים לא זזות. במקביל זכתה במדליות זהב באולימפיאדות מתמטיקה ומדעים. עברה לאירופה כדי לפתח קריירה של רקדנית, אך בגיל 20 עזבה ועברה לארה"ב ולמדה מדעי מחשב ומתמטיקה ב-MIT. שם הכירה את טארק מנסור. בחופשות בין הסמסטרים עבדה בקרנות הגידור ברידג'ווטר וסיטדל, וב-2018 הקימה יחד את קלשי.

קלשי היא פלטפורמה למסחר בחוזים על אירועים עתידיים - בחירות, ריבית, אקלים, ספורט, אפילו תאריך יציאת אלבום של זמר מפורסם. בניגוד לפלטפורמות קריפטו לא מפוקחות, קלשי קיבלה אישור מוועדת הסחורות האמריקנית (CFTC) והיא היחידה שמוגדרת רשמית כשוק חיזוי מוסדר.

ב-2025 היו התפתחויות חשובות בחברה. מעבר לכך שהיא צמחה באופן דרמטי היא גייסה כספים רבים שיעזרו לה לצמוח:  ביוני - גיוס 185 מיליון דולר, לפי שווי 2 מיליארד;  באוקטובר, גיוס 300 מיליון,לפי שווי 5 מיליארד ובדצמבר - גיוס מיליארד דולר בהובלת סקויה, אנדריסן ופאראדיימם, לפי שווי של 11 מיליארד.

נפח המסחר השבועי בתחזיות עבר את מיליארד הדולר - פי 10 משנה שעברה. כשהטריגר לזינוק בפעילות ולהכרה התקשורתית מגיעה מכך שהחברה ניבאה במדויק את ניצחון טראמפ בבחירות 2024.