גילת הפסידה 5 מיליון דולר ברבעון הראשון
חברת התקשורת הלוויינית הדואלית גילת 1.1% מדווחת על הכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021 שהסתכמו בכ-45 מיליון דולר בהשוואה לכ-48 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2020, קיטון של 6%.
ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP לרבעון הראשון של שנת 2021 עמד על כ-5 מיליון דולר או 9 סנט למנייה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של כ-9 מיליון דולר או 15 סנט למנייה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2020.
ברבעון הראשון של שנת 2021 ה-EBITDA השלילי המתואם הגיע ל-1.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA שלילי מתואם של 5.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2020.
על רקע הדוחות, אמר עדי צפדיה, מנכ"ל גילת: "אנו ממשיכים לראות מומנטום חזק בכל היחידות העסקיות שלנו, למעט במגזר ה-IFC, אשר טרם התאושש. אנו מאמינים כי מגמת הצמיחה הזו תימשך במהלך שנת 2021 ומצפים להמשיך ולהציג צמיחה רבעונית עקבית לאורך השנה והגדלת הרווחיות. במבט קדימה, שנת 2022 צפויה להראות שיפור משמעותי הן בהכנסות והן ברווחיות עם ההתאוששות בשווקי ה-IFC, התמסורת הסלולריתCellular) Backhaul) וה-NGSO."
- גילת: ההכנסות זינקו ב-58%, הרווח למניה על 0.14 דולר - מעלה תחזית
- מנכ"ל גילת: "החטיבה הביטחונית תכפיל את עצמה בתוך שלוש שנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לאור ההזדמנויות הרבות שאנו רואים לפנינו, אנו משקיעים מאמצים משמעותיים במחקר והפיתוח שלנו במטרה לנצל הזדמנויות אלה ולהאיץ את הצמיחה העתידית שלנו. אנו צופים כי שווקי ה-NGSO, ה IFC והתמסורת הסלולרית (Cellular Backhaul) יהיו השווקים העיקריים אשר יניעו צמיחה זו במהלך שנת 2021 והלאה, ובנוסף אנו רואים גם פוטנציאל גבוה בשוק הצבאי אשר יתמוך בצמיחה שלנו באופן משמעותי יותר מאשר בעבר".
החברה נסחרת כיום בבורסת ת"א בשווי שוק של כ-2 מיליארד שקל ומנייתה נסחרת בכ-34 שקל למנייה.
נזכיר, כי בעקבות הזינוק של 300% במניה (לכתבה המלאה על הביקורת) גם בקרן פימי וגם במבטח שמיר החליטו לממש רווחים והקטינו את החזקתם בגילת והמנייה נפלה (לכתבה המלאה). בדוחות לא היה ניתן למצוא את ההסבר לזינוק והיו הרבה ספקולציות סביב המניה, כאשר דווח כי קרן ARK של קתי' ווד תוציא תעודת סל על חברות חלל. גילת זינקה אלא שמאז היא נפלה ביותר מ-50%.
בנוסף, לאחרונה גילת דיווחה על שורה של הסכמים: החברה דיווחה על הזמנות של 5 מיליון דולר ממפעילת רשת תקשורת סלולרית Tier-1 ביפן להרחבת הכיסוי הסלולרי על גבי לוויין. בנוסף, דיווחה החברה על קבלת אישור להתחיל את השלב התפעולי של פרויקט התקשורת בפרו בו זכתה החברה ב-2015 בהיקף מצטבר של כ-108 מיליון דולר. ובנוסף החברה חתמה על הסכם אסטרטגי המוערך בעשרות מיליוני דולרים עם תאגיד ממשלתי גדול באסיה-פסיפיק, הכולל אספקת ציוד ומתן שירותי ניהול רב-שנתיים יאפשר קישוריות עבור יישומים רבים ברחבי המדינה.
- "האנבידיה של סין" - מי זאת קמבריקון?
- ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
גילת, הפועלת זה שלושה עשורים, פיתחה פלטפורמת רשת תקשורת לוויינית מבוססת ענן, מודמים, אנטנות ניידות, מגברי מצב-מוצק (SSPA), ממירי תדרים (BUC) ומוצרים נוספים מתחום התקשורת הלוויינית. באחרונה דיווחה כי חתמה על הסכמים בהיקף של 20 מיליון דולר לתמיכה בלוויינים במסלול נמוך.
- 1.גילת הפסידה 04/05/2021 15:41הגב לתגובה זודוח על העבר לא אומר כלום על העתיד.
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.
בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.
