לאחר הזינוק: קרן פימי ומבטח שמיר מממשות בגילת ב-75 מיליון דולר - המניה נופלת
בקרן פימי ובמבטח שמיר -0.1% , מבינים שהשווי אליו הגיעה חברת רשתות הלוויין גילת -3.7% הוא מנופח מדי (כפי שהסברנו כאן בהרחבה). פימי, בעלת העניין הגדולה ביותר בחברה ניצלה את הזינוק במניית גילת בחצי השנה האחרונה (עלייה של כ-230%) ובפרט מתחילת השנה (עלייה של 150%) ומכרה כ-7% מהחזקותיה בגילת תמורת כ-60 מיליון דולר ברווח של כ-249%. מדובר ברווח שכל כ-12 דולר למניה, או 41 מיליון דולר בסך הכל.
בעקבות העסקה קרן פימי יורדת מהחזקה של כ-33.8% בגילת להחזקה של כ-26.8% בחברה, אך גם כעת היא ממשיכה להיות בעלת העניין הגדולה בגילת. פימי מכרה כ-3.9 מיליון מניות למוסדיים בארה"ב במחיר של 15 דולר למניה וקיבלה תמורתם כ-58.5 מיליון דולר.
עדכון ל-14:20
גם מבטח שמיר מודיעה כי מכרה כ-20% מהחזקותיה בגילת, או 1.1 מיליון מניות, בתמורה ל-15 דולר למניה שהם 16.5 מיליון דולר. מבטח שמיר ממשיכה להחזיק בכ-7.7% ממניותיה של גילת. כתוצאה מהמכירה תרשום מבטח שמיר כ-30 מיליון שקל רווח (לפני מס).
בתחילת ינואר חילקה גילת דיבידנד של 35 מיליון דולר, שהתווסף לדיבידנד קודם בסך כ-20 מיליון דולר. מתחילת השנה זכתה גילת במספר חוזים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.
- החסידה של ה-AI חושבת שהוא בדרך לתקן - ומממשת
- פי 7 ב-5 שנים - התחזית של קת'י ווד ל-SpaceX, ומה עם טסלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברה טובה אבל השווי לא מוצדק
כפי שכתבנו, גילת היא חברה טובה אבל השווי לא מוצדק. רק לפני פחות משנה התבטלה עסקת רכישה של גילת בשווי של שליש מהמחיר הנוכחי - מכיוון שהרוכשת פחדה ממשבר הקורנה. אז מה קרה בגילת? כלום. מה שקרה בשוק הוא מאוד פשוט - משקיעים גילו אותה כשבראש המשקיעים חברת ניהול הקרנות ARK של קתי' ווד, שסימנה את גילת כאחת מהחברות המבטיחות בתחום הלווין ובמקביל היא רכשה ממניותיה לקרנות הסל בתחום הלווין (וגם לקרנות אחרות).
גילת פרסמה דוחות פושרים מאוד לרבעון האחרון ולשנה כולה. בהינתן המצב הם אומנם צפויים, אבל הדוחות האלו ממש לא מסבירים את השווי של גילת שדיווחה על נפילה בהכנסות ל-42.6 מיליון דולר בהשוואה ל-78.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. עם זאת, מדובר על שיפור בהשוואה להכנסות הרבעון השלישי של שנת 2020 בסך 37.3 מיליון דולר.
הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-62.7 מיליון דולר, אבל הוא מוטה כלפי מעלה, בהשוואה ל-9.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 ובהשוואה להפסד תפעולי של 10.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2020; הרווח התפעולי על בסיס GAAP כולל הכנסה נטו בניכוי הוצאות הקשורה להסכם הפשרה עם Comtech בסך של 64.8 מיליון דולר.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי של 9.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, שיפור בהשוואה להפסד תפעולי בסך של 1.9 מיליון דולר ברבעון הקודם.
ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, או הפסד של 3 סנט למנייה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 9.1 מיליון דולר, או רווח של 16 סנט למנייה בדילול מלא ברבעון הרביעי של שנת 2019, ושיפור בהשוואה להפסד הנקי של 2.6 מיליון דולר, או הפסד של 5 סנט למנייה, כפי שדווח ברבעון הקודם.
ברבעון הרביעי של שנת 2020 ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-1.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 13.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019; ושיפור בהשוואה ל- EBITDA מתואם של 600 אלף דולר ברבעון הקודם. החברה קיבלה 70 מיליון דולר מ-Comtech בעקבות ביטול המיזוג.
במהלך הרבעון שולם דיבידנד בהיקף של 20 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות; כמו כן הוכרז במהלך הרבעון על דיבידנד נוסף של 35 מיליון דולר במזומן אשר שולם בינואר 2021.
שנת 2020 החלשה - מה צפוי בהמשך?
ההכנסות לשנת 2020 הסתכמו ב-165.9 מיליון דולר לעומת 263.5 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-13.7 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס Non-GAAP של 29.2 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP בשנת 2020 הסתכם ב-16.4 מיליון דולר או הפסד של 30 סנט למנייה בדילול מלא בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 24.7 מיליון דולר או רווח של 44 סנט למנייה בדילול מלא בשנת 2019.
- 4.ותודה לילדי רדיט :) (ל"ת)דמיקולו פיזדמאט 24/02/2021 09:55הגב לתגובה זו
- 3.יובל 23/02/2021 17:14הגב לתגובה זושלנו ביוקר, אנכנו הפריירים,.
- או ש או ש 24/02/2021 12:40הגב לתגובה זושמאמינים בצורה עיוורת לקתי וודס, הכוהנת החדשה
- 2.עוד בועה שתתפוצץ בקרוב - ומי ישלם על הפיצוץ ? נכון ... (ל"ת)hrui 23/02/2021 14:52הגב לתגובה זו
- 1.מה האובססיה לגילת 23/02/2021 13:46הגב לתגובה זוכן השתנו דברים בגילת היא זכתה בכמה מכרזים במליוני דולרים ומי שלא קנה בגלל הקורונה בטח הצטער לא תפסיקו עד שגילת תגיע לשער 22

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
