תיק השקעות 2021: אלטשולר שחם מסמנים את הבורסה הסינית
מנהל ההשקעות גמל ופנסיה באלטשולר שחם, ארז וילף, משוכנע שהריביות האפסיות בעולם ישארו איתנו עוד שנים קדימה ולכן שוקי המניות ימשיכו במגמת העליה בעתיד הנראה לעין. לכן, הוא ממליץ להטות את תיק ההשקעות לטובת מניות על חשבון החלק האג"חי. צפו בראיון המלא:
אם עושים זום-אין אל תוך החלק המנייתי כדי להבין את החלוקה הגיאוגרפית, וילף מסמן בצורה חד-משמעית את סין שכרגע לא מקבלת בתיקי ההשקעות את המשקל ששווה ערך לגודל הכלכלי שלה. סין, וילף טוען, היא "המנצחת" במשבר הקורונה ובעוד המערב מלקק את פצעיו היא תתקדם מהר יותר להובלה כלכלית עולמית.
אבל גם ארה"ב ממשיכה להיות מעניינת. העובדה שסין וארה"ב נלחמות על הבכורה העולמית, אומר וילף, מבטיחה ששתיהן יבצעו השקעות ענק בכלכלה ולכן זה המקומות להיות בהם מבחינת המשקיעים.
- רבעון שלישי בקרנות מעורבות: הפערים הגדולים, המנצחת המפתיעה והמפסידה הלא צפויה
- גולדווסר-מינצר ואלטשולר שחם רכשו מגרש בלב תל אביב בכ-46 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 14.רוי 20/12/2020 06:45הגב לתגובה זוהחברות הציבוריות בסין, באופן מסורתי, אינן אמינות בדיווחים החשבונאיים. רק לפני חודש חברת הסטרימינג yy נתבעה על זיוף דוחות ( לקוח עיקרי היה בעצם חברה בת שניפחה הכנסות ) . אפילו עליבאבא הענקית, נחשפה במערומיה לקראת הנפקת חברה בת. בקיצור, אפשר להשקיע, אבל בזהירות
- 13.אסלאן 17/12/2020 04:59הגב לתגובה זוזה הסיבה שאני לא רוצה שהם ינהלו את כספי פנסיה שלי,מה הוא מבין בסין? ממשלת סין יכולה לקבוע שערי מניות של חברות סיניות בניו יורק- את זה הוא יודע? שישקיע כסף פרטי שלו! אני לא רוצה להשקיע בסין לא משנה מה יספרו!
- 12.blond101209 16/12/2020 22:15הגב לתגובה זועלה ממרץ כבר 40% כמה עוד הוא יכול לעלות? את רוב העליה הוא כבר עשה?
- 11.שפיץ 16/12/2020 19:27הגב לתגובה זוכל הכבוד ארז,שפיץ אמיתי :) אמין ומקצוען.
- 10.אנונימי 16/12/2020 18:57הגב לתגובה זוהייתם הראשונים לזהות שסין וטכנולוגיה זה המקום להיות בו בשיא המשבר וזה בר לידי ביטוי בתשואות!
- 9.ארז הוא אחד התותחים בתחום וגם אדם מדהים! (ל"ת)RESET 16/12/2020 16:48הגב לתגובה זו
- 8.קובי 16/12/2020 15:01הגב לתגובה זוזהירות הבורסה בארץ מנוהלת ע"י מאות זאבים שהם מנהלי השקעות כביכול של חברות גדולות וקטנות שמוצאים תמיד סיבות להפיל מניות בעיקר לקראת סיום המסחר .מה פתאום החברות הבורסאיות שוות ב 3 אחוז פחות מהבוקר? כשהשווקים בעולם עולים הבורסה פה מדשדשת שהשווקים יורדים המניות פה נופלות פה בחצי אחוז יותר הכל מכוונן ע"י מנהלי הקופות.הממשלה עשתה טעות חמורה מאד שנתנו לחברות ביטוח לנהל לנו את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. המנהלים של קופות אלו מפילים את השוק וקונים מניות בירידה לתיקים האישיים שלהם. כיצד זה שמנהל אלטושלר שחם שהוא עובד שכיר בחברה הינו בין עשירי הארץ ויש כמו מאות.
- 7.חחח 16/12/2020 14:37הגב לתגובה זומסכנים האמירויות חתמו הסכם עם הבורסה הישראלית אנחנו נקנה מניות סיניות והם יקנו ישראליות הפסד מובטח . ארץ בולשביקית בחסות דוקטורים ופרופסורים וראש ממשלה אנמי
- 6."רעידות אדמה קטנות כמו שראינו במרץ" חברו אותו לאינטרנט (ל"ת)משה 16/12/2020 14:37הגב לתגובה זו
- 5.אמרתי לכם שאס אם פי 500 מתחיל לרדת הדולר עולה (ל"ת)הננמי 16/12/2020 14:26הגב לתגובה זו
- 4.כותבי תרחישים 16/12/2020 14:06הגב לתגובה זואריות מפרסמים - עופות ? -----עפות בשמיים
- 3.מצויינים 16/12/2020 13:59הגב לתגובה זושיפרו לי את התשואה מאוד רק לא ברור לי למה אין להם מסלול שקלי קצר כספי
- דנה 16/12/2020 22:38הגב לתגובה זוחפש בקופת הגמל/השתלמות מסלול שקלי ובדוק אחזקות
- 2.אני בסין כבר שנה (ל"ת)123 16/12/2020 13:53הגב לתגובה זו
- בהצלחה (ל"ת)תראו מה עשה האינטרנט 16/12/2020 16:34הגב לתגובה זו
- אחמד זיבי 16/12/2020 14:19הגב לתגובה זויגבר על
- אל תחזור 16/12/2020 13:59הגב לתגובה זואין שם קורונה או במילים אחרות גבר גבר
- 1.עדיף שיתרכז בשיפור ביצועי קרן ההשתלמות אותה הוא מנהל (ל"ת)16/12/2020 13:47הגב לתגובה זו
- תבדוק לאורך זמן ולא לחפש כוכב תורן (ל"ת)חיים 21/12/2020 06:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
