משקיעים מסחר סוחרים בורסה עליות ירידות וול סטריט
צילום: Istock

הום דיפו יורדת ב-5% לאחר הדו"חות ומעיבה על הדאו ג'ונס

החברה מציגה גידול שנתי בהכנסות אך מפספסת את התחזיות המוקדמות בשוק. מניית החברה מהווה כ-5.7% ממדד הדאו ג'ונס, ולכן לתנודה היום במחיר המניה יש השפעה על השוק כולו
עמית נעם טל |

מניית חברת מוצרי הבית והגינה הום דיפו (סימול:HD) בולטת היום בוול סטריט עם ירידות של 5% לשווי שוק של 250 מיליארד דולר. ברקע לירידה היום, החברה מפרסמת דו"חות מאכזבים לרבעון האחרון ומספקת תחזית חלשה. 

החברה סיימה את הרבעון האחרון עם הכסנות של 27.2 מיליארד דולר, עלייה של 3.5% או 921 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך בשוק ציפו לנתון של 27.5 מיליארד דולר. בסה"כ, ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-84.4 מיליארד דולר, עלייה של 3.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

ההכנסות מחנויות זהות עלו ב-3.6% בחישוב שנתי, כאשר המכירות מחנויות זהות בארה"ב עלו ב-3.8% בחישוב שנתי. למרות השיפור, יש לציין כי בשוק ציפו לנתון צמיחה של 4.7% בחנויות הזהות  בארה"ב.

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של 2.8 מיליארד דולר או 2.53 דולר למניה, לעומת רווח של 2.9 מיליארד דולר או 2.51 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 3.4%. מתחילת 2019 הסתכמו רווחי החברה ב-8.76 מיליארד דולר, ירידה קלה של 0.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח המתואם של החברה הסתכם ב-2.53 דולר למניה, מעל הצפי בשוק שעמד על הכנסות של 2.52 דולר. 

קופת המזומנים של החברה הסתכמה בסוף הרבעון האחרון ב-2.19 מיליארד דולר, לעומת נתון של 1.76 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה ביצעה רכישות חוזרות של מניות בהיקף של 3.9 מיליארד דולר מתחילת השנה וחילקה דיבידנד של 4.4 מיליארד דולר. 

הגורם שמאכזב כעת את המשקיעים הוא התחזית של החברה לסיכום 2019. החברה צופה כעת כי שנת הכספים הנוכחית תסתיים עם גידול של 1.8% בהכנסות, לעומת תחזית קודמת של 2.3%, ובמילים פשוטות: המכירות של החברה ברבעון הקרוב צפויות להיות חלשות במיוחד. בנוגע לשורת הרווח, החברה מותירה את התחזית ללא שינוי עם עלייה שנתית של 3.1%. 

מניית החברה מהווה נכון להיות כ-5.7% ממדד הדאו ג'ונס (החברה הרביעית בגודלה במדד), ולכן יש להתנהגות המניה השפעה על כל השוק. לפני הירידות היום מניית החברה השלימה עלייה של קרוב ל-52% מהשפל שנרשם בדצמבר שעבר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

גרף מניית החברה בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

אלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן

למרות הכנסות ורווח מעל הצפי ועלייה בתחזית 2026, האטה בענן ונתוני צמיחה “רכים” מערערים את הביטחון בשוק

רן קידר |
נושאים בכתבה אלסטיק

חברת אלסטיק Elastic -7.02%  , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם, ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.

על פי הדוחות שפורסמו ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.

החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.

מעונן חלקית

עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.

הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב הצמיחה העתידי.