הום דיפו יורדת ב-5% לאחר הדו"חות ומעיבה על הדאו ג'ונס
מניית חברת מוצרי הבית והגינה הום דיפו (סימול:HD) בולטת היום בוול סטריט עם ירידות של 5% לשווי שוק של 250 מיליארד דולר. ברקע לירידה היום, החברה מפרסמת דו"חות מאכזבים לרבעון האחרון ומספקת תחזית חלשה.
החברה סיימה את הרבעון האחרון עם הכסנות של 27.2 מיליארד דולר, עלייה של 3.5% או 921 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך בשוק ציפו לנתון של 27.5 מיליארד דולר. בסה"כ, ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-84.4 מיליארד דולר, עלייה של 3.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות מחנויות זהות עלו ב-3.6% בחישוב שנתי, כאשר המכירות מחנויות זהות בארה"ב עלו ב-3.8% בחישוב שנתי. למרות השיפור, יש לציין כי בשוק ציפו לנתון צמיחה של 4.7% בחנויות הזהות בארה"ב.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של 2.8 מיליארד דולר או 2.53 דולר למניה, לעומת רווח של 2.9 מיליארד דולר או 2.51 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 3.4%. מתחילת 2019 הסתכמו רווחי החברה ב-8.76 מיליארד דולר, ירידה קלה של 0.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
- ראלי סוף שנה בפתח? כל מה שמשקיע צריך לדעת עכשיו
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח המתואם של החברה הסתכם ב-2.53 דולר למניה, מעל הצפי בשוק שעמד על הכנסות של 2.52 דולר.
קופת המזומנים של החברה הסתכמה בסוף הרבעון האחרון ב-2.19 מיליארד דולר, לעומת נתון של 1.76 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה ביצעה רכישות חוזרות של מניות בהיקף של 3.9 מיליארד דולר מתחילת השנה וחילקה דיבידנד של 4.4 מיליארד דולר.
הגורם שמאכזב כעת את המשקיעים הוא התחזית של החברה לסיכום 2019. החברה צופה כעת כי שנת הכספים הנוכחית תסתיים עם גידול של 1.8% בהכנסות, לעומת תחזית קודמת של 2.3%, ובמילים פשוטות: המכירות של החברה ברבעון הקרוב צפויות להיות חלשות במיוחד. בנוגע לשורת הרווח, החברה מותירה את התחזית ללא שינוי עם עלייה שנתית של 3.1%.
מניית החברה מהווה נכון להיות כ-5.7% ממדד הדאו ג'ונס (החברה הרביעית בגודלה במדד), ולכן יש להתנהגות המניה השפעה על כל השוק. לפני הירידות היום מניית החברה השלימה עלייה של קרוב ל-52% מהשפל שנרשם בדצמבר שעבר.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
גרף מניית החברה בשנה האחרונה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.09% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
