
אפלובין מזנקת אחרי דו"ח חזק; מה האנליסטים אומרים?
תחום הפרסום באפליקציות ממשיך לצמוח - חברת אפלובין, אחת השחקניות המרכזיות בתחום, סיפקה דוחות חזקים והמניה זינקה ב־17% במסחר המאוחר.
רווח כפול מהשנה שעברה
אפלובין הציגה רווח נקי של 1.67 דולר למניה, לעומת תחזית שעמדה על 1.44 דולר – ועלייה משמעותית מהרווח של 67 סנט ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הגיעו ל־1.48 מיליארד דולר, הרבה מעל התחזיות שעמדו על 1.38 מיליארד. מדובר בצמיחה שנתית של לא פחות מ־40%.
עסקי הפרסום של אפלובין – הליבה של הפעילות שלה – צמחו ב־71%, ואחוז הרווח התפעולי (EBITDA מתואם) הגיע ל־81%, לעומת 73% בשנה שעברה. במילים פשוטות, לא רק שהיא מרוויחה הרבה – היא גם עושה את זה ביעילות מרשימה.
מהלך נוסף שהחברה ביצעה הוא מכירת חטיבת האפליקציות שלה, מהלך שאמור להיסגר ברבעון הנוכחי. זה סימן ברור לכך שאפלובין רוצה למקד את עצמה כבית טכנולוגי לפרסום דיגיטלי – במיוחד בתוך אפליקציות, וכנראה גם בתחום הסטרימינג והאי-קומרס.
התחזית לרבעון השני ממשיכה באותו קו חיובי: הכנסות של כ־1.2 מיליארד דולר (עלייה של 69%) ורווח תפעולי מתואם שיקפוץ ב־86%.
- מורגן סטנלי: אפסייד צפוי של 27% לאפלובין
- האנליסטים חשבו שהיא תזנק ב-100%, אבל אפלובין צנחה ב-20% - גוף נוסף חושב שהחברה היא בלוף
ומה עם השורטיסטים? הסיפור עוד לא נגמר
אפלובין עברה תקופה סוערת בתחילת השנה. סדרת דיווחים של שורטיסטים (סוחרים שמרוויחים מירידת מניה) האשימו את החברה בטקטיקות פרסום בעייתיות – לכאורה כאלה שמפרות את התנאים של חנויות האפליקציות של אפל וגוגל. מאז פברואר, מניית החברה ירדה בכ-20%, והספקות לגבי המודל העסקי שלה גבוהות בעיקר בעקבות דוחות האנליסטים של השורטיסטים. מצד שני - האנליסטים של בנקי ההשקעות אופטימים לגבי כיוון החברה
החברה מצידה הכחישה בתוקף את טענות השורטיסטים: "הטענות שקריות וחסרות כל בסיס", אמרו שם. ההאשמה המרכזית היתה שהחברה עוברת על המדיניות של אפל וגוגל בפרסום המערכות שלה אצלן. אפל וגוגל לא הגיבו לפרסומים
מחיר היעד המשוקלל של האנליסטים עומד על כ-470 דולר וזה עוד לפני עדכון התוצאות האחרונות, מניית החברה אחרי עלייה של 13% נסחרת ב-344 דולר, על פניו יש עוד אפסייד מרשים של מעל 35%.
- הפער בין הפד האמריקאי לבנקים המרכזיים האחרים - בין מכסים, אינפלציה וצמיחה
- מאטץ' גרופ נופלת ב-7% - הצעירים נוטשים את אפליקציות ההכרויות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בשיחת הוועידה הבהיר, המנכ"ל, אדם פורוגי, שאפלובין לא תלויה כל כך בלקוחות הסינים הגדולים כמו Temu או Shein. לדבריו, "אנחנו מתמקדים במפרסמים בגודל בינוני – ולא עובדים כרגע עם הגדולים".
שאלות ותשובות על אפלובין והדוחות שלה
מה אפלובין בעצם עושה?
מדובר בפלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי. היא מחברת בין מפרסמים
(כמו חנויות אונליין או יוצרי תוכן) לבין אפליקציות, משחקים וסטרימינג – ומספקת להם כלים להגיע בדיוק לקהל הנכון. כלומר, היא הבמה, המנוע, והסטטיסטיקה – הכול במקום אחד.
מה מיוחד בתוצאות הרבעון
הזה?
השיפור חד: רווח נקי כמעט כפול מהשנה שעברה, צמיחה בהכנסות ב־40% והתחזקות בכל פרמטר פיננסי. בנוסף, החברה נפרדת מפעילויות פחות רווחיות ומתמקדת בליבה שלה – מה שמעיד על בגרות אסטרטגית.
האם פרשת השורטיסטים עדיין רלוונטית?
נכון לעכשיו, אין חקירה רשמית מצד גוגל או אפל. הדו"ח הכספי אולי משנה את המומנטום, אבל כל עוד לא תהיה התייחסות רשמית – הנושא עדיין
ברקע, בעיקר כי השוק רגיש מאוד להיבטים רגולטוריים.
מה צפוי בהמשך?
המכירה של חטיבת האפליקציות
אמורה להיסגר ברבעון הנוכחי. המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי שיעורי הרווח, ביצועים בפרסום, וכל דיווח שקשור לאכיפה רגולטורית. כלומר, גם אם המספרים טובים – הסיפור עדיין לא נגמר.
- 1.בני ברקי 08/05/2025 11:33הגב לתגובה זוחברה מעולה שיודעת לעבוד ולהרוויחלא חכמה לפרסם על ביצוע שורט ואז להפיל את החברהאפשר לעשות את זה בכל חברה שהיא