עלייה של 36% בבקשות חדלות פירעון יחידים ב-2020; 1,200 בקשות פירוק
ב-2020 מספר הבקשות לפתיחת הליכי חדלות פירעון של יחידים עלה ב-36% לעומת 2019, כך מפרסמים באגף האגף האפוטרופוס הכללי, הממונה על חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה, בראשות עו"ד סיגל יעקובי, שהיא בינתיים גם ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים. העלייה מיוחסת גם להשפעות הקורונה - אך גם לכניסה לתוקף של הרפורמה בהליכי חדלות הפירעון המקלה על ההליך, שאושרה בתקופת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, כיום שרת הפנים.
22,246 בקשות לפתיחת הליכי חדלות פירעון נפתחו ב-2020, מתוכן 17,495 בקשות הוגשו לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ו-4,751 בקשות שבהן היקף החובות נמוך מ-150,000 אשר הוגשו לרשות האכיפה והגביה. ב-2019 הוגשו 16,373 בקשות. באשר לצווי הפטר שניתנו ב-2020, מספר של אלה עמד על 7,056, ירידה של כ-8% מנתון של 7,633 ב-2019.
עוד בתקופה, נסגרו 17,717 תיקי פשיטת רגל או חדלות פירעון של יחידים, לעומת 16,695 ב-2019. מדובר בעלייה של כ-6% במספר תיקי יחידים שנסגרו תוך שנה. כמו כן, 1,200 בקשות לפירוק חברות וחדלות פירעון של תאגידים הוגשו, עלייה בשיעור של מעט פחות מ-2% לעומת 2019 בה הוגשו 1,179 בקשות.
על כל אלה אחראי הממונה על הליכי חדלות פירעון. בגזרת אפוטרופוס הכללי נוהלו עבור נעדרים נכסים עזובים בהיקף של בהיקף של 2.274 מיליארד שקל. מדובר ב-16,435 תיקי ניהול רכוש פעילים בסוף 2020, מתוכם 11,700 תיקי כספים ו-4,735 תיקי נדל"ן, הכוללים 855 דירות ובתי עסק. האפוטרופוס הכללי השיב לזכאים או ליורשיהם 201 נכסי מקרקעין וכספים בשווי של כ-25 מיליון שקל.
- למי שייכים כספי פנסיה שלא הועברו לנאמן בחיי החייב?
- ישלם רק 21.6 אלף שקל מתוך חוב של 686 אלף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1,800 תיקי חילוט נפתחו, כשאלה כוללים נדל"ן, כספים ומיטלטלין בחילוט זמני או קבוע, זאת "על רקע המאבק המתגבר בפשיעה הכלכלית ובהון השחור". התקבולים בקרנות החילוט מכוח החוק לאיסור הלבנת הון הסתכמו בסך של כ-42.69 מיליון שקל ואלה מכוח פקודת הסמים המסוכנים הסתכמו בסך של כ-14.9 מיליון שקל. עזבונות ותרומות למדינה בסך כ-130 מיליון שקל התקבלו ב-2020.
בתחום מערך הפיקוח על אפוטרופסים ומנהלי עיזבון, חולקו תמיכות בסכום של כ-20 מיליון שקל לכ-2,885 חסרי אמצעים אשר מונה להם אפוטרופוס. שכר הטרחה לתאגיד אפוטרופוסות או לאפוטרופוס מקצועי מגיע מתמיכות אלה.
בצד אלה תחום ייפוי כוח מתמשך וחלופות אפוטרופסות, צבר תאוצה כשבמרשם ההפקדות שמנהל האפוטרופוס הכללי, אושרו 27,107 ייפוי כוח מתמשכים ו-1,570 נכנסו לתוקף. בנוסף הופקדו 729 ייפויי כוח רפואיים, אושרו 265 מסמכי הנחיות מקדימות למינוי אפוטרופוס ו-277 מסמכי הבעת רצון. במהלך 2020 מונו כ-100 תומכים בקבלת החלטות.
- הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%
- השפעות המלחמה: התוצר הרבעוני התכווץ ב-3.9%
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה...
- 1.היכונו להשלכות של ממשלת בנט-לפיד (ל"ת)שמאלנים הבייתה 21/06/2021 10:23הגב לתגובה זו

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.