אייל ברקוביץ' אופירה וברקוביץ'
צילום: מסך: קשת 12

יפעיל את הקסם? אייל ברקוביץ' נכנס לתחום הקורקינטים השיתופיים

חברת ליאו תפעיל קורקינטים חשמליים בת"א אך לא תביא בשורה - המחיר יהיה דומה למתחרות: 5 שקלים לנסיעה בתוספת חצי שקל לכל דקה

גיא עיני | (5)

שדרן הרדיו ומגיש תוכנית טלויזיה ואחד מגדולי הכדורגלנים הישראלים בכל הזמנים, אייל ברקוביץ', הודיע היו כי הוא נכנס לשוק השכרת הקורקינטים החשמליים.

חברת ליאו (LEO) בה שותף ברקוביץ' תחל להפעיל קורקינטים בישראל, אוסטרליה, גרמניה, ספרד וצרפת. הפעילות בישראל תחל במהלך חודש מרץ בערים תל אביב, רמת גן, חיפה ואילת במחיר של 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש. הכלים של ליאו יהיו זמינים לציבור במשך 24 שעות לאורך כל היממה, בשונה מהפסקת השירות כמקובל כיום בענף מ- 22:00 עד לבוקר למחרת.

 

אחד היתרונות שמציגה ליאו היא בטכנולוגיה העומדת מאחורי האפליקציה המשרתת את המשתמש. המאפשרת לשמור קורקינט עבור רוכב העושה את דרכו אל הכלי בהליכה, או צפוי לסיים בקרבתו מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית.

בנוסף, האפליקציה מאפשרת להכניס את הקורקינטים למצב המתנה של 15 דקות, במידה והרוכב מעונין להמשיך את הנסיעה בקרוב ללא חשש שבינתיים הכלי יועבר לרוכב אחר. כך ניתן להיכנס לבתי קפה, משרדים ועסקים, בתי מגורים ושירותים שהקורקינט ממתין לחזרת הרוכב. אפשרות שתתאים את השימוש בליאו כחלק מאורח החיים האורבני.

בחברה השקיעו משקיעים פרטיים לפי שווי של 10 מיליון דולר, ההון ישמש להפעלת השירות במהלך חודש מרץ עד לפריסה של 10 אלף יחידות בישראל עד סוף השנה ולחדור לערים נוספות בישראל ובעולם. במקביל להשכרת הקורקינטים ליאו מתכננת להרחיב את הפעילות בתחום ה-Sharing Mobility גם להשכרת אופניים חשמליים שפותחו על ידי החברה בהתאמה לענף השיתופי עם צמיגים רחבים וניסיונות מרובים לבלימה בתנאי שטח קשים.

הקורקינט החשמלי-שיתופי של ליאו 

מאחורי המיזם עומדת חברת אינוקים (Inokim), בעלת וותק של 7 שנים  בפיתוח ושיווק קורקינטים חשמליים. לחברה ניסיון בתחזוקה של יותר מ- 200 אלף יחידות ששווקו בישראל, ארה"ב, אירופה ובמזרח. המודל של ליאו תוכנן עם סוללה נשלפת, האפשרות להחלפה מידית לסוללה מלאה יוצרת חסכון של כ- 40% בהוצאות התפעול של צי הכלים. הקורקינטים מצוידים בצמיגים עם אחיזת שטח משופרת לתשתיות עירונית, ויכולת להתמודדות עם מדרונות קשים.

 

האופניים החשמליות-שיתופיות של ליאו

קיראו עוד ב"בארץ"

"קורקינטים חשמליים הם עתיד התחבורה העירונית. מרכזי הערים בעולם מתפתחים באופן מואץ. דרוש פתרון תחבורתי שיתופי ואקולוגי להפחתת עומסי התנועה, חיסכון במקומות חניה וצמצום זיהום האויר. אני רואה במעורבותי בתחום השקעה כלכלית חכמה, יחד עם תרומה ליצירת עולם יותר טוב", אמר ברקוביץ'.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יפעיל קסם כמו שהפעיל בראשון חחחח (ל"ת)
    גרי 04/02/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אין ביטוח, טוב לי זה לא יקרה (ל"ת)
    רבי 04/02/2019 08:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שחקן גדול אדם קטן (ל"ת)
    יעקב 04/02/2019 02:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המערכת 03/02/2019 18:54
    הגב לתגובה זו
    טעה כשטען שהאתיופים נהנים מעדיפות אצל השוטרים. ברקוביץ בצבע לבן.גם כל משפחתו צבועים בלבן.איך יידע מה מרגיש שחור נרדף ע"י משטרה גזענית? חלילה לי אין טענות.גם אני לבן מכף רגל עד ראש. מי יידאג לשחורים?
  • 1.
    יעקב 03/02/2019 18:35
    הגב לתגובה זו
    שחקן גדול בקנה מידה ישראלי שמנסה להיות מה שהוא לא שדרן ואישה עסקים
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

באר שבע
צילום: משרד גיורא גור אדריכלים

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים

בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה באר שבע

בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם. 

ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים. 

בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב. 

בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.