דאצ'יה חוזרת לישראל
דאצ'יה דאסטרבמסגרת האסטרטגיה החדשה של רנו עבור השוק הישראלי מתכוונת היצרנית להחזיר לארץ את חטיבת המכוניות העממיות שלה – דאצ'יה (Dacia). בניגוד להתנהלות העבר עם הלוגאן MCV, שייבואה הופסק מספר פעמים, הפעם מתכוונים ברנו לצאת לדרך באופן מקיף, מתוכנן יותר ועקבי.
השאיפה של רנו ושל קרסו, היבואנית, היא למכור את המכוניות הרומניות בישראל תחת שם המותג דאצ'יה, כחטיבה נפרדת ובמחירים אגרסיביים ביותר. המסר העיקרי יהיה מותג שנותן תמורה גדולה למחיר. את החזרה של דאצ'יה לארץ אמורים להוביל הדאסטר (Duster), רכב הפנאי הרומני שמבוסס על הלוגאן, והסנדרו (Sandero) החדשה – גרסה קומפקטית ללוגאן.
הדאסטר ינחת כאן תחילה בגרסה ידנית אך עם מחיר מושך במיוחד ואחריו צפויה לנחות בארץ גרסה אוטומטית. הסנדרו, שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה, עשויה להציג בארץ מחיר קרוב לזה של מכוניות המיני (למרות המידות הקומפקטיות שלה), מה שבוודאי יקנה לה אוהדים. אחרי הדאסטר והסנדרו עשוי להגיע אלינו גם הלודג'י (Lodgy) – מיניוואן עם שבעה מקומות, שזכה לפני מספר חודשים ב-3 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאיים.
מעניין לציין שהדאסטר מיוצר כיום גם בהודו וייתכן שבעתיד הוא ייוצא משם גם לאירופה ואולי אפילו לישראל.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
