עסקת ענק לקומברס: תספק שירותים ל-MTS הרוסית
קומברס, ספקית של תוכנות ומערכות להפעלת יישומי מולטימדיה על גבי רשתות קוויות ואלחוטיות ושירותי בילינג, הודיעה היום שהמפעילה הסלולארית הגדולה ביותר ברוסיה ובחבר העמים, Mobile TeleSystems (MTS),תשתמש בפתרון הבילינג בזמן אמת של חברת קומברס לשירות בסיס לקוחותיה הרחב.
מיכאל שמולין, סגן נשיא ומנכ"ל MTS רוסיה: "מעבר להערכתנו הגבוהה למוצר הבילינג בזמן אמת של קומברס, החלטנו לבחור דווקא בפתרון זה מתוך מניעים עסקיים טבעיים להשיק מערכת מקיפה שתתן מענה לצרכי הבילינג שלנו, במקביל לחיזוק אסטרטגיות השיווק שלנו. עכשיו משהשלמנו את המעבר החלק למערכת של קומברס, אנו מוכנים לתת מענה לכל הדרישות שיעלו במסגרת צמיחתנו העתידית, במקביל להמשך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו"
פתרון הבילינג בזמן אמת של קומברס משמש עבור המפעילות הסלולאריות מנוע שיווק בזמן אמת המציע יכולות פרסונליזציה מתקדמות, שירות מתוכנן המותאם אישית, וקידום שיווקי אוטומטי המאפשר למפעילות להגדיל את ההכנסות, את הרווחיות ולהעלות את נאמנות הלקוח. הפתרון מאפשר למפעילה ליצור ולהשיק במהירות שירותים חדשים לפלחי שוק רחבים או ממוקדים, במקביל לאפשרות להציע למשתמש הקצה הצעות ייחודיות.
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"
בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש,
באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"
ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.
המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.
לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.
שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.
- אושר: בנקים יציעו פקדונות ללא חשבון עו"ש
- איגוד הבנקים במכתב חריף: "המס מעמיד את ישראל בשורה אחת עם הונגריה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.
