המשטרה - "לא נאכוף את חוק הקסדות"
החוק החדש האוסר רכיבה על אופניים ללא קסדה נכנס אתמול לתוקף, ורוכבים שלא יחבשו לראשם את קסדת המגן צפויים לפי הקבוע בו לקנס של 250 שקלים. אך באגף התנועה של המשטרה, כך מתברר, לא ממהרים לחפש אחר העבריינים החדשים: השוטרים הונחו שלא לרשום דוחות לרוכבים.
בימים האחרונים הועברה לשוטרי התנועה בארץ הנחיה על כניסתו לתוקף של החוק החדש וכן הובהר סף הענישה, קנס של 250 שקלים. אולם יחד עם זאת, הונחו השוטרים שלא לרשום דוחות לרוכבים שיעברו על החוק החדש, אלא להסתפק בפעולות הסברה.
"עדיף שנפעל בדרך של הסברה מאשר ברישום קנסות", אמר קצין בכיר באגף התנועה. "הרי זה לא יהיה הגיוני שנרשום דוח תנועה לנער בן 15, על זה שהוא נסע ללא קסדה. הגיוני יותר שהשוטר יסביר לו על התקנה ואף ייתן לו דוח אזהרה או איגרת על חשיבות חבישת הקסדה".
במקביל מתכוונים באגף התנועה לבצע בימים הקרובים דיונים בשאלה כיצד להתמודד עם החוק החדש, וקציני המשטרה ממליצים שגם בעתיד יימנעו השוטרים מלרשום דוחות עם קנס כספי לעברייני התנועה שלא יחבשו קסדה בעת רכיבה על אופניים.
"אנחנו חושבים שהחוק הוא נכון וטוב, אבל יהיה קשה ליישם אותו כלשונו", אומר קצין באגף התנועה. "זה לא יהיה נכון שהשוטרים ירשמו דוחות על חבישת הקסדה לרוכבי אופניים. מדובר באוכלוסיות מאוד ייחודיות כמו נוער, ילדים או אנשים מבוגרים, שלרוב לא חובשים את הקסדה באופן קבוע".
"חשוב להשקיע בהסברה"
גורם נוסף במשטרה הסביר את ההיגיון שמאחורי ההחלטה. "המחקרים מעלים שחבישת קסדה מקטינה את הסיכונים לפגיעות קשות בתאונת אופניים", אמר. "חשוב להשקיע את המאמצים בהסברה ובהדרכה ופחות באכיפה".
יחד עם זאת אמרו אתמול באגף התנועה במשטרה, כי מעבר לסלחנות שהם מתכוונים להפגין על אי חבישת קסדה לרוכבי אופניים, בכוונתם להחמיר
את האכיפה על רכיבה על אופניים בדרכים בין-עירוניות, תופעה שמתרחבת בשנים האחרונות.
גורם באגף התנועה של המשטרה הסביר, "יש טרנד של רכיבה על אופניים במסגרת פעילות ספורטיבית ובריאותית אבל חלק לא קטן מן הרוכבים בצדי הדרכים הבין-עירוניות מסכן את חייו ברכיבה באותן דרכים, ולכן החלטנו להגביר את האכיפה".
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר
למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13
חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה. היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.
הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.
אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות.
חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות. בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות.
עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.
