מיטב על סלקום ופרטנר: "אותה גברת בשינוי אדרת"
האנליסט ניר זוננברג, מבית ההשקעות מיטב, מוציא היום סקירה לשתי ענקיות הסלולר השיראליות, סלקום ופרטנר. על פרטנר ממלליץ זוננברג ב"תשואת שוק" ועל סלקום הוא ממליץ ב"תשואת יתר". "לאחר שבשנים האחרונות הצליחו סלקום, פרטנר ופלאפון להגדיל את כמות המנויים, השנים הבאות יעמדו בסימן מקסום התמורה מבסיס הלקוחות הקיים, על ידי אספקת שירותי ערך מוסף ובעיקר תוכן", כך אומר זוננברג. ההערכה במיטב היא, כי מבחינת נתחי שוק, שוק הסלולר נמצא במצב של שווי משקל, ולא צפויים שינויים מהותיים בנתחי השוק של החברות (למעט מעברים עקב תוכנית ניוד המספרים).
עוד אומר זוננברג, כי צרכן הסלולר הישראלי נחשב לצרכן "פטפטן" לעומת הממוצע העולמי ומאמץ מהיר של טכנולוגיות חדשות. כ-4.4% מהתוצר הלאומי מוצא על שירותי תקשורת, כ-59% מההוצאה על תקשורת מוצאת על שירותי סלולר. סקטור התקשורת קשור לגידול בצריכה הפרטית והינו בעל סיכון נמוך יחסית.
במיטב מעריכים, כי שוק הסלולר ימשיך להיות מאופיין בהתערבות רגולטורית גבוהה. השנה יבוא לידי ביטוי ביטול החיוב על מעבר לתא הקולי – השפעה מצומצמת. ב-2008 נראה את תוצאות תוכנית ניוד המספרים, בעיקר בהוצאות החברות על שיווק. ב-2009 תתחיל שיטת החיוב לפי שניות. לשיטה זו צפויה להיות השפעה גדולה על החברות, וחברות בסלולר ינסו לפצות עצמן על ידי העלאת תעריפים.
לאחר מיזוג חברות הכבלים, הודיעה חברת הוט, כי בכוונתה להיכנס לתחום הסלולר כ-MNVO (מפעיל ללא תשתית). במיטב מעריכים, כי למהלך זה עשויה להיות השפעה להוזלת תעריפי שיחות הסלולר.
תוכנית ניוד המספרים, אשר צפויה להיות מיושמת ברבעון השלישי השנה, צפויה להכניס קצת "רעש" לשוק הסלולר. במיטב סבורים, כי את ההשפעה המרכזית של התוכנית נראה בהוצאות השיווק ושימור הלקוחות של החברות.
סלקום, היא החברה המובילה במגזר העסקים הקטנים (SME). מגזר זה מאופיין ברמת שימוש גבוה, אך ללא כוח תמחור חזק מול החברות. מגזר זה יעמוד במרכז מאמצי תשומת הלב של חברות הסלולר עם יישום התוכנית.
פיננסים – כמעט אותה גברת בשינוי אדרת ברמת ההכנסות סלקום ופרטנר כמעט זהות לחלוטין עם הכנסות של 5.6 מיליארד ש"ח כל אחת ב-2006, גידול של 9.9% ו- 9.4% בהתאמה לעומת 2005.
בסעיפי ההוצאות קיים שוני רב, אשר נובע בעיקר מנושאים של הגדרות חשבונאיות, ולראיה ה-EBITDA, שהינו המימד החשוב לטעמנו של שתי החברות דומה למדי, ברמה של 1.8 מיליארד שקל. לסלקום חוב נטו של כ-3.14 מיליארד ש"ח, לעומת חוב של 2.25 מיליארד ש"ח לפרטנר.
לסיכום
לאחר העליות המרשימות בשווי מניות פרטנר בשלושת החודשים האחרונים, החברה נסחרת לפי מכפיל EV/EBITDA של 6.5 לשנת 2007 ואנו מורידים את ההמלצה לפרטנר לתשואת שוק. מנגד אנו רואים, כי קיים עדיין פוטנציאל לתשואה עודפת בהשקעה במניית סלקום, אשר נסחרת לפי מכפיל 6. אנו ממליצים על סלקום בתשואת יתר, עם מחיר יעד של 21 דולר (ב-15% מעל המחיר הנוכחי).