צביקה שווימר אלקטרה צריכה
צילום: יח"צ
ראיון

"קרפור פועלת ב-47 מדינות ובכולן תפסה נתח מהותי - כך יהיה גם בארץ"

כך אומר מנכ"ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר בראיון לביזפורטל. שווימר התייחס גם להיקפי הפעילות של קרפור בעולם, ליתרונות הפרויקט עבור הצרכן, האם המהלך יחולל מהפכה בשוק המקומי, וכמה עסקה כזאת תעזור ליצרנים המקומיים ביציאה החוצה לעולם
תומר אמן | (2)

"בנוסף להיותה קמעונאית קרפור היא גם יצרנית מזון ענקית, ואני מאמין שכבר בשנים הקרובות נתחיל לראות את אותם מוצרים גם כאן בארץ", כך אומר היום מנכ"ל  אלקטרה צריכה 3% , צביקה שווימר בראיון לביזפורטל, בעקבות מזכר ההבנות שנחתמו בין החברה הישראלית לענקית הקמעונאות הצרפתית, שתגיע כבר בסוף השנה לארץ. אלקטרה ציינה את העסקה עם קרפור היום בדוחותיה הכספיים בה דיווחה גם על ההסכם בין קרפור לפעילות זכיינית בסניפי יינות ביתן ובכך גם במגה בעיר.  לקריאה נוספת: >>>  הצעד המסוכן של אלקטרה: תולה את יהבה במיתוג של קרפור. האם זה נכון? מדובר איפוא בכניסתה הראשונה של הענקית הצרפתית אל שוק המזון הישראלי, וזאת לאחר חודשים רבים בהם פרשת "תיאום המכירים" נמצאת על השולחן והאינפלציה שגואה ברחבי העולם ומתחילה לדשדש גם לשוק המקומי. כמובן שגם המשבר במזרח אירופה מגדיל את הלחץ האינפלציוני בהיבטי מחירי הנפט ומעלה חששות בקשר לעליית מחירי הביצים, החיטה וכן סחורות מזון נוספות ככל שהלחימה תמשך.  מנגד, ענקיות מזון רבות כמו WALMART (סימול: WMT) כבר אישרו בעבר כי הן צפויות להיכנס לשוק הישראלי, צעד שטרם קרה, כנראה מכיוון שמדובר בשוק קטן מאד. את אמ"צ דברים אלו כמובן לא עצרו, וזאת כבר הודיעה על שת"פ עסקי עם רשת חנויות הנוחות האמריקאית 7Eleven וכן עם חברת הטכנולוגיה הגרמנית Bosch, המייצרת בעיקר מכונות כביסה וכלי עבודה.  "כניסה של קורפור לישראל מהווה מהפכה אמיתית בשוק קמעונאות המזון", אומר שווימר לביזפורטל. "חתמנו על מזכר הבנות במסגרתו נמיר את החנויות של יינות ביתן ומגה לחנויות קרפור, ובנוסף נתחיל למכור את כל מותגי קרפור עד לשלב שבו החנויות עצמן יומרו". -תוך כמה זמן תצא התוכנית לפועל? "מדובר בתוכנית המרה שנעה לתקופה של 4 שנים. בתוך כך אנחנו מאמינים שאם היקף המכירות של ינות ביתן, מגה ובסופו של דבר גם ספיני קרפור שיפתחו תהיינה בהיקפים משמעותיים, אנחנו נוכל לצמצם את לוחות הזמנים ולהמיר הרבה מאוד מהחנויות בזמן מהיר יותר". מה הם היקפי הפעילות של קרפור?  "אנחנו בעצם מביאים את היתרונות של קורפור לארץ. מדובר בעסק שמוכר בהיקפים של 80 מיליארד יורו ברחבי העולם, רק לשם ההשוואה - כל השוק הישראלי הוא 13 מיליארד יורו. החברה מייצרת גם מוצרים עבור עצמה ובקרוב נראה את אותם המוצרים כאן בארץ, הן במחירים נמוכים והן באיכות מאוד גבוהה". חנות קרפור -האם לדעתך קרפור תצליח לחולל מהפכה בשוק הקמעונאות המקומי?  "חשוב להבין שקרפור פועלת ב-47 מדינות ברחבי בכולם היא מצליחה לייבא את המוצרים שלה במחירים אטרקטיביים ולייצר נתח שוק מהותי מאוד. לכן אני מאמין שאת אותם יתרונות נראה גם בארץ, כאשר היא חברה גדולה בהרבה מהממדים להם התרגלנו עד כה בדמות הרשתות הקיימות". -והאם לדעתך הצרכן הישראלי יבחר דווקא במוצרים הללו, או שמא הנאמנות שלו למתחרים תשאיר אותו אצלם?  "חשוב לזכור שמותגים בינלאומיים מצליחים לייצר גם בארץ תחרות ולתפוס נתח שוק משמעותי, רק תסתכלו על איקאה. בנוסף חשוב לזכור שהמוצרים שאותם תייבא קרפור יהוו תחרות למחירי הקמעונאיות האחרות, בייחוד בשלב שבו הצרכן הישראלי מתחיל להשוואות בין המחירים השונים בעקבות האינפלציה ואנחנו מאמינים שזה יוביל את הצרכן לבחון את התחרות גם אצלנו". -מה הוביל את קרפור להיכנס לשוק הישראלי בסופו של דבר, אחרי שחברות חרות בחרו שלא? "אני מאמין שבשלב הנוכחי מדינת ישראל נחשבת למקום האטרקטיבי ביותר בעולם עבור שחקנים בינלאומיים שמחפשים להאיץ את הצמיחה שלהם. המצב הזה נובע מכמה גורמים, הן הסכמי אברהם שעזרו מאוד, הן מהיציאה המהירה ממגפת הקורונה, הן המצב הפוליטי והכלכלי בארץ וכמובן גם העובדה שתל אביב תויגה לאחרונה כעיר היקרה בעולם. אותם שינויים פתחו את הדלת בשביל החברות ולכן אלו בחרו שלהגיע לכאן". -מאמין שבעקבות השינויים הללו חברות אחרות יחליטו להיכנס גם הן לארץ? הן באמצעות עצמן והן באמצעות שת"פים עם חברות קיימות? "אין ספק שאותן חברות בחרו שלא להיכנס לישראל עד כה כי לא היה להן נקודת הזנק והן בחרו שלא להתחיל מאפס. איני יכול לדבר על חברות נוספות שאיתן לא עשינו הסכמים - לא בחו"ל ולא בארץ, מנגד אני מאמין שההסכמים שעליהם כבר חתמנו כמו אל מול 7Eleven, Bosch ועכשיו גם קרפור יעזרו לנו מאוד בהמשך". -ראיתי מחירים של כמה מוצרים שנמכרים בישראל ובצרפת. הפער עומד על 50%. האם הצרכן המקומי ייהנה מכך? "תשמע, יהיה קשה להגיע למחירים של צרפת, אבל גם אם המחיר יהיה 10% יותר, זה עדיין יהיה 40% יותר זול. השוק הישראלי היה תקוע, כולם קנו מאותם ספקים, משלמים את אותו שכר דירה ואת אותו שכר עבודה. עכשיו הכניסה של קרפור ישחרר את הפלומבה".   -אבל אתם תשלמו מיליונים על זיכיון, ומיליונים על עיצוב ומיתוג הסניפים. יישאר אחרי זה משהו? "קנינו את החברה ב-350 מיליון שקל, וידענו שנצטרך להשקיע עוד 400 מיליון שקל..." -כבר אז דיברתם עם קרפור? "לא, אבל התחלנו לבדוק עם מי אפשר לדבר ואת מי אפשר להביא. וידענו שנשקיע הרבה כסף בהבאה וזה נלקח בחשבון. ומאז גם סגרנו עם 7Eleven ועם Bosch, ועכשיו נביא את קרפור. זו תעודת כבוד". שווימר מתייחס גם לסוגיה מעניין ביותר: העולם שעשוי להיפתח בפני היצרנים המקומיים. "המהלך הזה נותן גם הזדמנות לספקים מקומיים למכור לחנויות קרפור בכל העולם", הוא אומר, "זה מחבר את האי הבודד הזה שנקרה ישראל - לשוק המזון הבינלאומי. אם זה עובד באופנה ובריהוט, למה שזה לא יעבוד גם בתחום המזון?". בנוסף לרכישה, דיווחה החברה על תוצאות הרבעון הרביעי, כאשר פרסמה שההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל, המשקפים גידול של 110% אשתקד אז עמד הנתון על כ-711 מיליון שקל. לדברי החברה הגידול מיוחד לאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות בסך של כ-809 מיליון שקל.  בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של 23.5% לעומת רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוטי 06/03/2022 17:41
    הגב לתגובה זו
    מי צריך את אלקטרה צריכה במחיר של המניה בארהב שווה ללכת עליה ?
  • אופיס דיפו, מחסני ושקם ועוד כל כך הרבה. שמע בתור ה 06/03/2022 18:34
    הגב לתגובה זו
    אופיס דיפו, מחסני ושקם ועוד כל כך הרבה. שמע בתור התחלה לאדם שאין לו אלקטרה צריכה ולא אלקו הייתי הולך על אלקו לבטיחון אבל עדיף גם וגם
גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:

 



סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה

סקוט ראסל, מנכ"ל נייס:  "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה שלנו. אנחנו בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע"; ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהצפי, ההכנסות בשנה כולה כמו התחזית הקודמת; תחזית הרווח בשנה כולה עולה מעט ל-12.43 דולר למניה; למה המניה יכולה דווקא לרדת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס

נייס NICE Ltd -13.01%   מדווחת על תוצאות טובות מעט מהתחזית ברבעון השני - "אנחנו שמחים לדווח על רבעון חזק נוסף עם הכנסות שהסתכמו ב- 727 מיליון דולר, מעל הרף העליון של טווח התחזית, ורווח למניה של 3.01 דולר, ברף העליון של הטווח הצפוי", אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. "הביצועים נבעו מהמשך התחזקות בפעילות הענן שלנו, שצמחה ב- 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנוע הצמיחה המרכזי של פעילות זו הוא הביקוש המואץ לפתרונות בינה מלאכותית ושירות עצמי, שבא לידי ביטוי בגידול של 42% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) בתחום זה, לעומת רבעון מקביל אשתקד."

ראסל הוסיף כי: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה של נייס, ואנחנו נמצאים בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע. המומנטום שלנו צפוי להתגבר עם שילוב יכולות השיחה ויכולות הסוכן החכם בתחום חווית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית של Cognigy, שהן המובילות בתעשייה, מה שיאפשר לנו לספק חוויית לקוח אנושית על הפלטפורמה שלנו, CXone Mpower. המובילות שלנו בחדשנות בתחום הבינה המלאכותית נשענת על בסיס פיננסי איתן, רווחיות גבוהה ומאזן חזק, לצד שורה הולכת וגדלה של שותפויות אסטרטגיות שגייסנו במהלך ששת החודשים האחרונים."

תחזית חלשה לרבעון השלישי - אישור תחזיות לשנה כולה

האנליסטים ציפו להכנסות של 737  מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח למניה של 3.17 דולר למניה. זה יהיה נמוך יותר. התחזית המעודכנת של החברה היא להכנסות של 722 מיליון דולר עד 732 מיליון דולר, גידול של 5% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, אבל מתחת לתחזית. הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון השלישי צפוי להיות בטווח של 3.12 דולר עד 3.22 דולר, שמייצג גידול של 10% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, ומרכזו דומה לצפי האנליסטים. 

ועדיין - בחברות צמיחה מחפשים גידול בהכנסות. הירידה בתחזית הרבעון השלישי תטריד את האנליסטים והיא עשויה להוביל את המניה לירידה, למרות שכעת היא עולה  (מעבר ל-2% שזה הארביטראז' החיובי)  

החברה כאמור מאשררת את תחזית סך ההכנסות (non-GAAP) לשנת 2025 שצפוי להסתכם ב-2,918 מיליון דולר עד 2,938 מיליון דולר, שמייצג גידול של 7% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. החברה מעלה את תחזית הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא לשנת 2025 שצפוי להיות בטווח של 12.33 דולר עד 12.53 דולר, שמייצג גידול של 12% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. במילים אחרות, אפשר להבין מהתחזית לרבעון שלישי ורביעי שהחברה מצליחה להתייעל - להרוויח יותר עם אותן הכנסות.