דוחות

אלקטרה צריכה: צמיחה של 110% בהכנסות - 1.5 מיליארד שקל

החברה הציגה שיפור בכל הפרמטרים הודות לאיחוד תוצאותיהן של יינות ביתן אופיס דיוטי וסער יזמות, אשר חיפו על קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, וקמעונאות חשמל; מזכר הבנות למתן זכיינות לרשת קרפרור, להפעלת סניפי יינות ביתן
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת אלקטרה צריכה 0.5% מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021, ומציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הכנסות החברה צמחו ב-110%, לצד עלייה של 23.5% ברווח הנקי, שעמד על כ-13.1 מיליון שקל. בתוך כך, מעדכנת החברה על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון, Carrefour, לקראת התקשרות בהסכם זכיינות, להפעלת חנויות רשת יינות ביתן.

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.5 מיליארד שקל, צמיחה של כ-110% לעומת כ-711 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-809 מיליון שקל. זאת אל מול קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת, אשר תרמה 32 מיליון שקל להכנסות, וקיטון במחזור המכירות במגזר קמעונאות חשמל.

 

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של 23.5% לעומת רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ה-EBITDA של החברה הגיע לכ-147 מיליון שקל, קפיצה של כ-209% לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מזכר הבנות למתן זכיינות להפעלת סניפי יינות ביתן

עם פרסום הדוחות מדווחת החברה כי חתמה על מזכר הבנות עם ענקית הקמעונאות קרפור (Carrefour) לפתיחת רשת חנויות סופרמרקטים בישראל, כחלק מהסכם זכיינות לתקופה של 20 שנים. במסגרתו, יינות ביתן תפעל למיתוג מחדש של חנויות הרשתות יינות ביתן, מגה, ושוק מהדרין ולהתאמתן למותגי קרפור עוד הוסכם, כי הצדדים יתקשרו  עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות. סניפים הראשונים של קרפור יפתחו עד סוף השנה ותוך 3 שנים יוסבו למעלה מ- 150 סניפי יינות ביתן ומגה לקרפור

על פי הודעת החברה, קבוצת קרפור היא חברת קמעונאות המזון המובילה בעולם, ומחזיקה בכ-13,900 חנויות, הפרוסות במעל ל-40 מדינות, עם למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה. מחזור המכירות השנתי של מותג החברה נאמד בכ-81.2 מיליארד אירו. מניות החברה רשומות למסחר בבורסת ה-V.N Euronext ושווי השוק שלה הוא כ-14 מיליארד אירו.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי של החברה עלה במהלך הרבעון בכ-161% ועמד על כ-431.6 מיליון שקל (כ-28.8% מההכנסות), לעומת כ-165.2 מיליון שקל (כ-23.2% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.

 

הרווח התפעולי של החברה עלה במהלך הרבעון עלה בכ-170.7% ועמד על כ-56.6 מיליון שקל (3.8% מההכנסות), לעומת כ-20.9 מיליון שקל (2.9% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020.  איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-27 מיליון שקל לרווח התפעולי ברבעון. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.

תוצאות לפי מגזר

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון הסתכמו בכ-280 מיליון שקל, צמיחה של כ-8.9%, לעומת כ-257 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בתחום פעילות המזגנים בישראל וכן מגידול סחר מותגים, שהתקזזה בחלקה עם קיטון בתחום פעילות המזגנים בחו"ל כתוצאה ממכירת החברה הנכדה בצרפת אשר ברבעון המקביל תרמה כ-32 מיליון שקל.  הרווח במגזר זה הסתכם בכ-18 מיליון שקל (כ-6.5% מהמכירות במגזר), לעומת כ-7 מיליון שקל (כ-2.7% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

במגזר קמעונאות חשמל (מחסני חשמל ושקם אלקטריק), עלו המכירות ברבעון בכ-5% ועמדו על כ-490 מיליון שקל לעומת כ-486 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ברבעון השני של שנת 2021. הרווח המגזרי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-26 מיליון שקל (כ-5.3% מהמכירות במגזר), לעומת כ-27 מיליון שקל (כ-5.5% מהמכירות במגזר).

במגזר קמעונאות מזון (יינות ביתן), מחזור המכירות הסתכם בכ-702 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-8 מיליון שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים שנה מצוינת, בה ביצענו פעולות השבחה רבות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה, וכן פיתוח עסקי נרחב כחלק מחיזוק והרחבת מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בתחום מוצרי הצריכה בישראל. במהלך שנת 2021 רכשנו את השליטה בקבוצת יינות ביתן, והיום אנחנו מעדכנים על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון הענקית Carrefour לקראת הסכם זכיינות במסגרתו יופעלו חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי Carrefour. מדובר באירוע שקשה להפריז בחשיבתו שלהערכתנו יהווה שינוי של ממש במפת צרכנות המזון בישראל. בנוסף, חתמנו לאחרונה על ההסכם להפעלת הזיכיון של רשת  7-Eleven הבינלאומית בישראל. הרשת שנקים בישראל תציע חוויות קניה מהשורה הראשונה ותהווה חלק נכבד ממגזר קמעונאות המזון שלנו, אותו אנו מסמנים כאחד ממנועי הצמיחה החשובים של הקבוצה בשנים הבאות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ישקיעו טיפה מהרווחים בעובדים בתור אחד שעבד שם 40 שנה ו (ל"ת)
    גוני 06/03/2022 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חכו לדוח של פוקס יהיה חזק (ל"ת)
    אבי 06/03/2022 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלי 06/03/2022 09:11
    הגב לתגובה זו
    פוטניציאל טוב
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳